Ensiodottajat

riksuke

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin nyt tänne tälläisen aiheen laittaa, että voidaan vielä erikseen me ensiodottajat jakaa kokemuksia, tunteita ym. ensimmäisestä raskaudesta :)
Tuossa kun on jo näille aiemmin synnyttäneillekin oma aihe, niin miksei meillekin :)
 
joo, ihan hyvä idea. Huomaan kyl et oon aika huono kirjottaa mitään, enemmän lueskelen muiden juttuja .
Meil oliki sama viikko+päivä menos! Olin tänään jo ekas neuvolas mut sitä ultraa odotan todella kovasti, et tietää onko tuolla joku ja missä siellä.. En tienny et tää on näin stressaavaa, varmaan ku ollaan pitkään yritetty ja ikää alkaa olee..
 
Mä olen kanssa herännyt tähän omaan epäuskoisuuteen. Parin vuoden yrityksen jälkeen on ihan älyttömän vaikeaa tajuta, että on ihan oikeasti raskaana. Mulla on välillä päiviä, kun juoksen vessassa ihan vaan sen takia, että voin varmistaa ettei menkat ole alkaneet . Ensi viikolla onneksi pääsen varhaisultraan, jossa toivon mukaan kaikki hyvin. Joskos sitä sitten vähän rauhottuisi. Voi tosin olla, että keksin sen jälkeen jotain uutta stressattavaa.
 
Kyllä tää on oikeesti aika stressaavaa, ite ainakin koko ajan tarkkailen oireitani ja varsinkin vatsakipuja.. Ja siis tosiaan siitä syystä varasin ajan perjantaille varhaisultraan. Haluan nähdä että mitä siellä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Jotenkin vieläkin epäuskonen olo... Meillä yritystä oli vain 3 kiertoa, että siitäkin syystä tuntuu oudolta olla raskaana, olin valmistautunu että tässä menisi pidempäänkin.
Mutta toivotaan meille kaikille parasta ja onnea, että saadaan nauttia tästä raskaudesta loppuun asti :) <3
 
Meilläkin tärppäsi kolmannella yrityskerralla ja on jotenkin vaikea uskoa vieläkään todeksi.

Itse en aio mennä varhaisultraan vaikka kovasti houkuttaisi. Tänään ollut paniikkia, kun kaikki oireet tuntuu kadonneen. Ei ole ollut huonoa oloa ja rinnatkin tuntuvat pienentyneen normaaliin kokoonsa vaikka olin jo harkitsemassa suurempien rintaliivien ostoa.

Neuvolaan ollaan menossa 2.11, mutta eihän sielläkään käsitykseni mukaan mitään uutta varsinaisesti selviä. Toisaalta tuntuu konkreettisemmalta ehkä sen jälkeen kun on käynyt neuvolassa ja saanut ns. raskauden seurannan alkuun. Nyt tämä on tällaista yksin panikointia lähinnä. Mies on sitä mieltä, että koko asiaa ei pitäisi miettiä sen kummemmin, vaan kaikki menee oikein itsestään. Hermoja raastavaa tämä aika, olisipa jo rv 12-13, jollon kai pääsee sinne ultraan.
 
Tänään tosiaan kävin ekassa neuvolassa mutta, kun ei siel viel mitään tutkita ni eipä sen erilaisempi olo tullut..
Mä ajattelin alkuun et menisin varhaisultraan mut päätin olla menemättä ja varsinkin kun lukenut kaikkia km keskusteluja (joo ei pitäis) ni jokasessa sanotaan ettei ole silti varmaa, vaikka varhaisultrassa sydän löis ja kaikki kunnossa etteikö enää mitään tapahtuisi. En todellakaan halua pilata teiän muiden "odotusta" mut niinkuin huomaatte ni pelko on mulla pahasti läsnä.

Toivotaan ja ollaan kaikki kädet ristis toistemme puolest, et saadaan jatkaa kirjottelua toiselle kolmannekselle ja sitte viimeiselle kolmannekselle ja siihen, kun tuolla kesällä työntelemme vaunuja : )

Odotan kovasti et saadaan jakaa sitte ultrakokemukset, toiset aikasemmin ja toiset vähän myöhemmin..emoticon
 
Oot Damon kyllä ihan oikeessa tosta, että vaikka siellä ultrassa nyt käy niin mikään ei takaa, että raskaus siitä huolimatta jatkuu rv 12 asti... Mut toivotaan parasta! :)
Mun on vaan pakko saada mielenrauha, mulla on suht kovia kipuja toisinaan oikean munatorven kohdilla, haluan nähdä ettei siellä vaan mitään kohdunulkoista ole... Ennen kuin on liian myöhäistä ja munatorvi repeää tms... En haluais uskoa että näin ois, mut pakko saada varmistus asiaan, muuten tuun hulluks :D
Nyt varsinkin ku on ollu koko viikon sairaslomalla, on kerenny oikein miettimään ja lukemaan ja ettimään erilaisia oireita itsestään :D ei tervettä :D

Huomenna tuun sitten kertomaan uutiset ultrasta, toivottavasti hyviä uutisia <3 ...

Jep, pidetään kaikki peukut pystyssä ja sormet ristissä että meidä pikkuiset pysyy kyydissä <3 :)
 
Jep, kyl sä tuot meille hyviä uutisia huomenna ultrasta ja kyl toi on totta et saa mielenrauhaa ja voi stressata sitten vähemmän, kun tietää kaiken olevan hyvin.. Kun ei tää stressaaminen hyvääkään tee.. Tuut heti sitte kertomaan uutiset : ) Mä joka päivä toivon et aika menis nyt ainakin siihen 12 viikkoon nopeesti ja saisin kans "nähdä" hyviä uutisia. Mulla tosiaan np-ultra 17.11 eli pitkä piina vielä..

Tää on niin kauheeta, ku ei meinaa töissä pysyä silmät auki ja sen huomaa sitten myös tuloksissa (provikka palkka). Toivottavasti tää väsymys väistyis pian. Oikeastaan kyllä ihan sama mitä oireita on kunhan vauveli sitten kesällä saadaan.

Neuvolassa sanottiin et mun LA olis 31.5.2012 mut kaikki muut laskurit näyttää kesäkuun ensimmäisiä päiviä mut eiköhän sekin tarkennu ultras tai sekin taitaa aina olla +-5 päivää..
 
Tsemppiä huomiseen ultraan. Tuon pelon läsnäolon ymmärrän hyvin, ehkä liiankin.
Pillerit jätettiin pois 4 vuotta sitten, tuon jälkeen pari keskenmenoa ja viime syksynä kohdunulkoinen joka repäisi johtimen rikki ja se jouduttiin leikkaamaan pois.

Nyt ensimmäinen plussa kohdunulkoisen jälkeen. rv 5+6 tänään menossa ja pientä ruskeaa tiputtelua on ollut neljännen viikon puolesta välistä saakka. Vielä täytyisi malttaa maanantaihin saakka odottaa että pääsee ultraan varmistamaan vieläkö siellä masuasukki on ja missä.

Rintojen aristus, väsymys ja etovat olot on tämän viikon aikana hävineet ja yhdessä tuon tiputtelun kanssa alkaa siltä tuntumaan että keskenhän se on mennyt/menossa.

Toisaalta tänään on alkanut tuntumaan nipistelyjä uudelleen, ja toivo vähän herää että jospa kaikki kuitenkin olisi hyvin ja tuo tiputtelu olisi vaaratonta.....

Laitahan huomenna hyvät uutiset niin toivottavasti minä voin jatkaa samalla linjalla maanantain!


 
Feelingblue: Pidän peukut pystyssä ja sormet ristissä että kaikki on teillä hyvin! Haluan uskoa, että on vihdoin teidänkin aikanne saada oma pikkuinen!! Kovasti tsemppiä! Mä tavallaan uskon siihenkin, että kun on "tarpeeksi" kokenut huonoja asioista, on hyvien asioiden vuoro!!

Kiitos kovasti uskostanne, että kaikki on täällä hyvin -> ja niin olikin <3
Alkio oli kohdussa ja sydän löi <3 Pituutta oli n. 9,1mm, elikkä ollaankin vasta viikolla 6+6 (mun kierto on ollutkin 33pv, joten siitä syystä otettiin vähän takapakkia viikkojen kanssa, ei noihin laskureihin siis ole ihan luottamista). Uusi LA ois 9.6.12.
Nyt on parempi mieli, täytyy sanoa. Mutta harmittaa, että sinne "turvalliseen" rv 12 onki vielä viikko enemmän aikaa.
Täytyy vaan toivoa parasta <3 EIKÄ pelätä pahinta :)
 
Niin ja tosiaan unohtui sanoa, että munatorvet ja -sarjat oli ok, ei kystia tai muuta kipua selittävää. Että ilm. kohdun kasvusta johtuvaa kipua vain.
 
Hyvä uutinen Riksuke, ihanaa.. Mut näin mulle sit kävi et soitin kans aamulla yksityiselle varhaisultraan ja pääsin sinne suht heti. Mullakin oli kirppu oikeassa paikassa, sydän hakkas tiuhaan ja pituutta oli 14 mm.. Eli sanomatta paras :D  pakko oli munkin saada jonkinlaista mielenrauhaa ja varmuutta asiaan..
 
Tervetuloa Mamma_87 :)

Mitenkäs odottajat voivat? Itellä hiukka tota pahoinvointia ollu havaittavissa, rinnat on TODELLA kipeät ja turvottaa... Ja kohtu selkeesti kasvaa, sellasia menkkakipumaisia tuntemuksia! Mut väsymys on musta vähän niinku häipyny..
 
Mulla on taas tänään hiukka enemmän vatsa vaivannut, juuri tuota "menkkakipua" ja vihlaisee aina välillä mut tota menkkakipuu mulla ollut alusta saakka mut nykyään ei niin usein (5-6 viikkoo oli päivittäin). Tänään ei ole niin paljon väsyttäny (eilen nukuin 3 päikkärit) mut katotaan taas huomen ku pitäis töissä jaksaa painaa..
Kokoajan lasken vaan et kuinka kauan 12 viikolle, pitäis saada nuijanukutus siihen saakka : D
 
täällä kans uus äippä ilmottautuu joukon jatkoksi. Raskauden kestosta ei viel oo ihan varmuutta kun lopetin pillerit 16.9 ja sen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut. Plussasin tossa pari viikkoa sitten ja odotan ekaa neuvola käyntiä. Oireeni ovat aika samankaltaisia kuin muillakin eli rinnat kipeät ja välillä menkan kaltaisia oireita.
 
Tervetuloa uudet :) ja onnittelut plussasta!

Pikaisesti tämän päiväisen neuvolalääkärin kuulumisia:
Kaikki oli ok, lääkäri kurkkas vielä ultralla meijän möykkystä ja sielläkin kaikki hyvin <3 viikkoja nyt on kuin onkin se 9+3, eli sama kuin Damon sulla sittenkin! Eli se gyne sit arvioi väärin viimeks möykyn viikot... Mut mieletöntä oli nähdä mikä muutos kahdessa viikossa on jo tapahtunut! Viimeks ei ultrassa näkyny ku epämääräinen mokkula, nyt jo erottui pää ja jalat <3 :) Jännä! Nyt vaan pitäis rupee varaamaan parin viikon päähän sitä rv 11-12 ultraa...
Joudun muuten myös sokerirasitukseen, kun isälläni on 2 tyypin diabetes ja mulla on ylipainoa.... Yhhhhh :(
 
Kiva, kun sulla Riksuke muuttui taas viikot samaan ku mulla : D Sullahan on ollut ihanaa, kun näit pikkusen taas : )
Mulla ei edes varattu seuraavaa neuvola aikaa, kun kävin sillon 7+5. Itse piti varata nt/np-ultraan aika ja sen jälkeen soittaa neuvolaan ja "miettiä" jatkoa, mä en yhtään tykkää ja veikkaan et on ihan tosta th:sta kiinni. Hyvä, kun se kuulemma "erittäin ihana" neuvolatäti palaa töihin tammikuussa, jos olis sit vähä eri meininki. Toivottavasti mä en joudu siihe sokerirasitus testiin, ku meiän äidillä myös 2 tyypin diabetes. Mulla kyl ei ole ylipainoo, kiikun siinä alipainon ja normaalipainon rajoissa..

Mites teillä muilla ja myös siis riksukkeella, ni onko paljon jotain oireita?
Mulla jotenkin vähenemään päin mut rinnat edelleen kipeet (ei niin paljon ku alussa) ja hieman normaalia enemmän väsyttää mut siinäpä "suurimmat" eli aika vähäisillä oireilla mennään. Viel 2,5 viikkoo nt-ultraan ja näkee pikkuisen taas, toivottavasti!
 
Moikka!

Täällä olisi yksi ensiodottaja. RV 7+6. Tänään kävin varhaisultrassa tuolla yleisellä puolella. Sydän sykki ja kaikin puolin oli ilmeisesti asiat kunnossa. Keskiviikkona sitten ensikertaa oikeasti neuvolaan. 

Koin KM:n kaksi kuukautta takaperin ilmeisesti ns. tuulimunaraskaus ja sen jälkeen ensimmäisellä kierrolla tärppäsi. Kokonaisuudessaan ollaan miehen kanssa lasta toivottu melkein kaksi vuotta. 

Raskausoireita minulla on pientä kuvotusta silloin tällöin, jatkuva palellus ja aivan järkyttävän väsynyt olo jatkuvasti. Eli ei kovin pahoja oireita siis. Pitänee kirjoitella sitten lisää, kunhan saa käytä siellä oikeassa neuvolassa. Kovasti ollaan jännittyneitä ja odotetaan innolla sen maagisen 12. viikon rajan täyttymistä. :D

Oikein ihanaa odotusta teille!
 
Takaisin
Top