Ensimmäisten yrittäjät

Oon koko viikon oottanu milloin se menkkoja edeltävä kuiva kausi oikein alkaa. Eilen sitten heräsin viideltä ja päätin tehä testin (kp36, mulla yleensä 30-34 pv kierto). Ja apua, sain plussan digitaaliseen ihan salamana, varmaan puolessa minuutissa :wideyed: Ei _mitään_ erityisiä tuntemuksia, muuta kuin runsas valkovuoto. Kunpa tää nyt jaksais roikkua mukana! :smiley-bounce016

Onnea! :Heartred

Täällä menossa dpo6, kp:ista ei tietoa. Lauantai-iltana alkoi ruskea tiputteluvuoto. Ei oo menkkamaista ja ovikseen nähden oiskin ihan liian aikaista menkoille. Oisko kiinnittymisvuotoa? o_O Ei voi kuin oottaa ja toivoo, päivät on pitkiä. Välillä oon kovin optimistinen ja välillä päinvastoin. Alavatsaa jomottaa, on vähän paha olo, unet on levottomia, päätä särkee välillä. Mieliala vaihtelee, oon kunnon kiukkupussi. Paljon on samaa kuin viime plussakierrossa, mut sitä en tiedäkään, millanen oon negakierrossa, kun ei oo tullu seurattua niin tarkoin. :think005
 
Mä tulin tänne kurkkimaan. Lauantaina meni kesken tämä josta piti tulla joulukuinen. Takana myös aikaisempi keskeytynyt keskenmeno. Yritys ei toki vielä ala. Lääkäri sanoi että olisi hyvä odottaa yksi kierto välissä, mutta en ole ihan varma. Tuostakin on niin monia mielipiteitä.

//Niin ja voisin toki esitellä itseni, olen 27-vuotias pääkaupunkiseudulta, mies saman ikäinen ja molemmilla ollut lapsitoive jo pidempään. Varsinaista yritystä ei kuitenkaan ole kestänyt kovinkaan kauan.
 
Muokattu viimeksi:
Upeaa crstl, onnea! :love7

Kaino-Vieno pahoittelut keskenmenosta ja kuumeilijoihin palaamisesta :Heartred

on: tylsä vaihe lopuillaan kun kp9. Aloittelin oviksen tikuttamisen tänään cb kaksoishormonitestillä kun haluaisin varmistua tuleeko mulle ollenkaan LH-piikkiä, luiskat ollut vähän niin ja näin voiko tulkita plussaksi. :confused005
 
Mä tulin tänne kurkkimaan. Lauantaina meni kesken tämä josta piti tulla joulukuinen. Takana myös aikaisempi keskeytynyt keskenmeno. Yritys ei toki vielä ala. Lääkäri sanoi että olisi hyvä odottaa yksi kierto välissä, mutta en ole ihan varma. Tuostakin on niin monia mielipiteitä.

//Niin ja voisin toki esitellä itseni, olen 27-vuotias pääkaupunkiseudulta, mies saman ikäinen ja molemmilla ollut lapsitoive jo pidempään. Varsinaista yritystä ei kuitenkaan ole kestänyt kovinkaan kauan.

Muistankin sut joulukuisista. Oon pahoillani tapahtuneesta. :sad001

Ei kai siinä kierron odottelussa oo muuta kuin että hedelmöitysajankohta voi jäädä mysteeriksi. Itsehän en odottanut kuukautisia, mutta odotin toki sen negatiivisen raskaustestin ennen ehkäisyn poisjättämistä ja tikutin oviksen, niin tietää ees suunnilleen, jos tärppi nyt käy.

En oo lääkäri, mutta mun neuvo on, että antaa mennä, jos se oikealta tuntuu!

Mä oon taas tähän aikaan hereillä, huonovointisuus valvottaa. :shifty::woot: Ja viime päivät oon vaan hulluillu menemään, en kyllä mielestäni ihan näin ailahtelevainen oo normikierrossa. :hilarious: Dpo7 pyörähti käyntiin, pientä tiputtelua oli nyt heti aamusta. Piinapäivät pahimmillaan!
 
Tiputteluvuodot kääntyi ihan selkeiksi menkoiksi. Eipähän tarvi kierron kanssa enää arvuutella. Juhannuksenviettoon vaan ja uutta yritystä kehiin. :grin
 
Tiputteluvuodot kääntyi ihan selkeiksi menkoiksi. Eipähän tarvi kierron kanssa enää arvuutella. Juhannuksenviettoon vaan ja uutta yritystä kehiin. :grin
Tsemppiä uuteen yrityskiertoon!

Mulla oli tänään negatiivinen raskaustesti, keskenmenosta noin 10 päivää ja eilen ja tänään ei ole ollut vuotoa enää. Toivotaan että se oli siinä.
 
Moi!

Foorumilla ekaa kertaa, onpa jännittävää :) täällä 27v ekaa yrittävä, miehen kanssa oltu jo pitkään yhdessä ja aina tiedetty et halutaan lapsia, siirretty vaan ajankohtaa elämäntilanteen vuoksi. Parin vuoden ajan itse kokenut jo pahempaa vauvakuumetta, vuosi sitten oli oikein maaninen hormonihöyryinen kuume. Lueskelin tuolloin jokaisen raskauteen ja synnytyksiin liittyvän kirjan jonka saisin käsiini. :excited001 Silloin päätettiin, että vuoden päästä aletaan yrittämään ja pahin hormonihuuru tasoittui.

Nyt yk1, kp14, Clue ennustaa ovista kp16, koetetaan nyt ainakin joka toinen päivä talletella. Koetan pitää rennon meiningin mahdollisimman pitkään ainakin yk4 asti, vaikka voi olla että ahdistun aiemminkin jos ei ala kuulumaan laughing7 kierrot 28-32, muutamaan vuoteen ei enää hormonaalista ehkäisyä ole ollut käytössä. Joskus mittailin lämpöjäkin pitkään ja sen perusteella ovis olis n. Kp16-18. Tikuttamaan en ole alkanut ainakaan vielä.
 
Tervetuloa @Nila :)!

Dpo 4, perinteisesti rintakipu alkanut, mikä mulla kierroissa täysin normaalia. Miten voikin heti lyödä hanskat tiskiin taas tämän kierron kanssa vaan tuon oireen takia, ja etenkin, kun tuskin mitään oletettavia raskausoireita edes vielä ilmaantuisi jos raskaana olisi? Sain soittoajan lääkärille muutama vko sitten, ja tänään aamulla sieltä soitettiin. Lääkäri onneksi otti "tosissaan" vaikka vielä ei ookkaan kulunut kokonaista vuotta yrittämistä, mutta käski silti varata vastaanottoajan edes pieniä tutkimuksia varten. Ilmeisesti hän tekee gynekologiset tutkimukset ja jutellaan miten tästä edetään. Onneksi siis edes jokin homma 'etenee' ja pääsee purkamaan tuntemuksiaan ammattilaiselle :smiley-ashamed004
 
Moi. Pitää munkin tulla tänne härväämään, kun en tiedä oikein minne muuallekaan avautua. Näitä lukiessa huomaan, että ollaan aika alussa yrityksen kanssa kun moni muu näemmä yrittänyt jo paljon kauemmin... Mutta, 30-nen pariskunta ollaan ja esikoista yritetään alulle, noin puoli vuotta on menty ajatuksella tulee jos on tullakseen.

Tuossa maalis-huhtikuun taitteessa tein jo yhden + testin, kun menkat oli viikon myöhässä. Sen jälkeen alkoi tiputteluvuoto, joka eteni kuukautisiksi ja vuodinkin viikon kuin seula. Tavallisesti menkat kestää sen n. 5-6pv ja ovat kohtuulliset paria runsaanpaa vuotopäivää lukuunottamatta. Eli kesken tuli.

Nyt sitten jälleen menkat on viikon myöhässä. "Oireet" samat, kuin edelliskerralla, eli pientä nipistelyä vatsassa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Myös vähän haluton olo ollut, ei ole muutamaan viikkoon tehnyt seksiä mieli...

Tosiaan, testiä en ole nyt tehnyt mutta vahva epäilys plussasta. Viikko sitten piti menkkojen alkaa ja nyt oli äsken jäätävä, viiltävä vatsakipu, nousi kylmähiki otsalle, vatsa meni sekaisin, heikotti vähän. Samanlainen kipukohtaus, kuin joskus nuorempana kunnon kk-kivut. Vuotoa ei ainakaan vielä ole. Onkohan taas menossa kesken vai mitä kummittelee...? Jännittää vähän...

Joulukuussa 2019 kävin gynellä perustarkiss ja silloin ei ollut vielä aika lasta yrittää, mutta gyne katsoi että toisessa kohdunsarvessa oli nestettä. Kehotti myöhemmin ultraamaan uudelleen, joskus n. 3kk kuluttua. Sitten tuli korona ja aika jäi vaan niiden kaikkien rajoitusten keskellä varaamatta... Tämäkin alkoi mietityttää...

Mitä tekisitte, jos taas menee kesken, niin menisittekö perustutkimuksiin, että kaikki on ok? Mitähän tuo neste kohdunsarvessa silloin aiemmin ehkä merkitsi? Gyne arveli, että kun minulla oli ollut kivuliaita kuukautisia, niin olisiko ollut kysta munasarjoissa, joka oli puhjennut ja siitä aiheutui kipu sekä neste. Sen jälkeen ei tosiaan ole niin kivuliaita kuukautisia enää ollut.

Anteeksi tuli pitkä vuodatus, mutta mietityttää asiat ja pahin pelko on lapsettomuus... Vaikka ollaan niin alussa yrityksen kanssa, mutta on tuota ikääkin jo ym... Löytyykö vertaistukea, samankaltaisia kokemuksia?
 
Sivettikissa, tervetuloa! Toivotaan että siellä kaikki hyvin, kipuja ja pientä vuotoiluakin voi ymmärtääkseni ihan hyvin olla vaikka kaikki olisikin ok. Jos taas ei, kannattaa ilman muuta olla omaan neuvolaan yhteydessä! Sieltä ainakin meidät laitettiin yllättävän nopeastikin tutkimuksiin, ja kaikki ovat olleet tosi mukavia.

Huomenna miehen sperma-analyysi, mielenkiintoista nähdä mitä sieltä seuraa. Ostin oikein kalliimpia foolihappojakin, joiden pitäisi olla keholle helpompia - on sitten ainakin kaikki yritetty :hilarious:

Tästä kierrosta en ole ainakaan vielä saanut ovulaatiota kiinni, vaikka olen tikuttanut kohtuu ahkerasti. Saa nähdä. Onneksi ei ainakaan tänä aikana vaikuttanut tulleen, kun miehen pitää olla kiltisti selibaatissa, niin ei tullut turhia houkutuksia :D

Juhannuksena ystävän äiti veti sivuun ja kysyi, olemmeko miettineet lapsien hankkimista. Meille kuulemma sopisi lapsi. Ihana ajatus, mutta oli siinä itkussa pidättelemistä. Ei niitä lapsia aina niin vaan hankita.
 
Heippa Sivettikissa! Itsellä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mikäli vuoto alkaisi (toivotaan kovasti ettei ala ja testi näyttää positiivista :Heartred) niin siinä tapauksessa kävisin gynellä. Ihan varmuudeksi. :) Tsemppiä kovasti!

@Aela huhhuh, tuollaiset kyselyt saavat aina mielen matalaksi :sad001 etenkin kun sitä varmasti mietitte tekin taukoamatta… kuten sanoit, niitä kun ei vaan hankita tuon tuosta.. Tsemppiä, toivottavasti testeistä ei ole löydy mitään poikkeavaa :)!
 
Oho, jotain täällä tapahtuu. Pari päivää nyt ollut kummaa oireilua: hikottelua, kuumeen tuntua ja pientä lämpöä, päänsärkyä, reilua kirkasta vuotoa ja mielialojen vaihtelua. Tänään on yltynyt myös pahoinvointi.

Periaatteessa oireet olisivat match, mutta sitten taas viimeisimmästä keskenmenosta on kuitenkin vain kuukausi. Ovulaatiota en kuitenkaan ole saanut kiinni, ja toisaalta en myöskään suuremmin luota kroppani signaaleihin enää. Toisaalta, joka kerralla tällaiselle oireilulle on ollut syy... :bored:
 
Heippa! Oli pakko tulla oikeen avautumaan jollekkin kun just saatiin kunnon riita miehen kanssa.
Ollaan yritetty siis jo kohta tasan vuoden ensimmäistä lastamme, ja päätettiin kesäkuussa jo että elokuussa mennään lääkäriin hoitamaan tätä meidän lapsettomuusasiaa. Nyt viimeinen yrityskierto on mennyt vähän niin ja näin, mies on ollut aika väsynyt töistä yms. Tietty tätä asiaa sille äsken just harmittelin, ja hän sit vaan tokas ettei lähde vielä ens kuussa mihinkään lääkäriin kun ei oo kunnon ”yritystä” ollutkaan nyt. Tuntu kun matto olis vetästy jalkojen alta, koska oon pystynyt itse jotenkin huokasemaan helpotuksesta tietäen että kohta saadaan apua. Nyt tuntu että kaikki meni, äitiys on mulle ihan todella iso asia, ja mies onkin koko ajan ajatellut että ”kyllä se tulee kun sen aika on”. Kun rupesin itkemään niin hän ihmetteli miksi VOLLOTAN tälläisen asian vuoksi. Huoh.
Ymmärrän että tässä rupeaa olemaan kisaväsymystä kummallakin lapsiasian suhteen mut huh. En oikein tiedä miten päin tässä olis, on niin pettynyt olo, mieheen ja tilanteeseen. ☹️
 
Heippa! Oli pakko tulla oikeen avautumaan jollekkin kun just saatiin kunnon riita miehen kanssa.
Ollaan yritetty siis jo kohta tasan vuoden ensimmäistä lastamme, ja päätettiin kesäkuussa jo että elokuussa mennään lääkäriin hoitamaan tätä meidän lapsettomuusasiaa. Nyt viimeinen yrityskierto on mennyt vähän niin ja näin, mies on ollut aika väsynyt töistä yms. Tietty tätä asiaa sille äsken just harmittelin, ja hän sit vaan tokas ettei lähde vielä ens kuussa mihinkään lääkäriin kun ei oo kunnon ”yritystä” ollutkaan nyt. Tuntu kun matto olis vetästy jalkojen alta, koska oon pystynyt itse jotenkin huokasemaan helpotuksesta tietäen että kohta saadaan apua. Nyt tuntu että kaikki meni, äitiys on mulle ihan todella iso asia, ja mies onkin koko ajan ajatellut että ”kyllä se tulee kun sen aika on”. Kun rupesin itkemään niin hän ihmetteli miksi VOLLOTAN tälläisen asian vuoksi. Huoh.
Ymmärrän että tässä rupeaa olemaan kisaväsymystä kummallakin lapsiasian suhteen mut huh. En oikein tiedä miten päin tässä olis, on niin pettynyt olo, mieheen ja tilanteeseen. ☹️

Miehet osaa kyllä välillä olla vähän idiootteja eikä aina niin ihan vähääkään. :facepalm: Ehkäpä kuukausi vielä menee vaikka päällään seisoen, toivottavasti pääsette silloin paremmin yrittämään ja tulisi se odotettu tärppi tai saisitte muuten asioita eteenpäin.

ON: Testien ja olojen perusteella oletan, että mun ovulaatio on ollut lauantai-iltana eli menossa dpo2. Tallettelut osui kohdilleen, joskin aloitettiin kovin aikaisin, niin vähän mietityttää, että irtoskohan tosta miehestä enää edes mitään. :p Oloja on heti jos jonkinmoista, mutta johan tuo viime kierto opetti, ettei nyt kannata ihan pienestä hätkähtää.
 
Heippa! Oli pakko tulla oikeen avautumaan jollekkin kun just saatiin kunnon riita miehen kanssa.
Ollaan yritetty siis jo kohta tasan vuoden ensimmäistä lastamme, ja päätettiin kesäkuussa jo että elokuussa mennään lääkäriin hoitamaan tätä meidän lapsettomuusasiaa. Nyt viimeinen yrityskierto on mennyt vähän niin ja näin, mies on ollut aika väsynyt töistä yms. Tietty tätä asiaa sille äsken just harmittelin, ja hän sit vaan tokas ettei lähde vielä ens kuussa mihinkään lääkäriin kun ei oo kunnon ”yritystä” ollutkaan nyt. Tuntu kun matto olis vetästy jalkojen alta, koska oon pystynyt itse jotenkin huokasemaan helpotuksesta tietäen että kohta saadaan apua. Nyt tuntu että kaikki meni, äitiys on mulle ihan todella iso asia, ja mies onkin koko ajan ajatellut että ”kyllä se tulee kun sen aika on”. Kun rupesin itkemään niin hän ihmetteli miksi VOLLOTAN tälläisen asian vuoksi. Huoh.
Ymmärrän että tässä rupeaa olemaan kisaväsymystä kummallakin lapsiasian suhteen mut huh. En oikein tiedä miten päin tässä olis, on niin pettynyt olo, mieheen ja tilanteeseen. ☹️

Tämäpä juuri. Meillä on melko sama tilanne. Nyt on menossa yk13 ja saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin kun kävin sen yksityiseltä gyneltä pyytämässä. Mies on edelleen sitä mieltä, että ihan naurettavaa touhua pyytää lähetettyä ja kaiken maailman simppa-analyysejä kun ei olla edes yritetty "tosissamme." Tähän väliin kevyt räjähdys :smiley-angry005 Mies on sitä mieltä, että tosissaan yrittäminen on kutakuinkin joka päivä panemista. Itse olen koko vuoden seurannut ovulaatiota ja ovulaation aikaan on joka kirerrossa ollut onnistunutta yritystä kuitenkin 3-4 kertaa otollisina päivinä.

Näillä spekseillä kahden kolmekymppisen olisi kyllä jo pitänyt onnistua jos sikseen on. Mielestäni on siis ihan hyvä käydä sielä tutkimusten ensikäynnillä. Katsovat sitten ainakin simpat ja omat tuubat. Jos sitten todetaan, että ei olla vaan "yritetty tarpeeksi" niin fine, ompahan tutkittu edes. Tämän lisäksi vielä itsellä kilpirauhasen vajaatoiminta ja prolaktiiniongelmaa, eli ennemmin menen tutkimuksiin ajoissa kun sitten kun on jo liian myöhäistä. Tsemppiä miehen kanssa! Ne on välillä vähän puupäitä :hilarious:
 
Täällä uusi kuumeilija! Lopetettiin hormonaalinen ehkäisy edelliseen kiertoon, syynä oli kylläkin muu kuin lapsen yrittäminen mutta siitäkin puhuttu paljon ja lopulta päätettiin ettei kortsua käytetä vaan saa tulla jos on tullakseen. Oon tästä ihan fiiliksissä, ku kuumeillu vauvasta kauan! Yksi keskeytynyt keskenmeno ennen nykyistä suhdetta takana. Nyt sitten voi kuumeilla ja tutkailla kaikki mahdollisia oireita
 
Kyfi, onpa tosi harmittavaa käytöstä mieheltä! Ei mikään ihme, että tuommoinen ajattelemattomuus harmittaa. Oletteko saaneet vielä miehen kanssa puhuttua asiasta sen kummemmin, oletko saanut mitään selitystä hänen kokemukseensa?

Limetti, tervetuloa joukkoon! Toivottavasti visiitti ei ole pitkä, vaan tulee pian hyviä uutisia :happy:

Miehen verikokeet ok, simppatuloksia vielä odotellaan. Oma kumma oireilu jatkuu edelleen, testiä en ole vielä uskaltanut tehdä. Saa nähdä. Täytyy kyllä mennä lääkärille jollei tässä ole raskaudesta kyse, sen verran aktiivista pahoinvointia on ollut :yuck: Toivotaan, että tällä olisi hyvä syy ja tämä pysyisi matkassa, jos siellä joku kyytiläinen on.
 
Onnea! :Heartred

Täällä menossa dpo6, kp:ista ei tietoa. Lauantai-iltana alkoi ruskea tiputteluvuoto. Ei oo menkkamaista ja ovikseen nähden oiskin ihan liian aikaista menkoille. Oisko kiinnittymisvuotoa? o_O Ei voi kuin oottaa ja toivoo, päivät on pitkiä. Välillä oon kovin optimistinen ja välillä päinvastoin. Alavatsaa jomottaa, on vähän paha olo, unet on levottomia, päätä särkee välillä. Mieliala vaihtelee, oon kunnon kiukkupussi. Paljon on samaa kuin viime plussakierrossa, mut sitä en tiedäkään, millanen oon negakierrossa, kun ei oo tullu seurattua niin tarkoin. :think005

Hei täällä vähän samoja vaivoja :sour: Dpo 9, eilen pupuilun aikana ja sen jälkeen on ollut ruskeaa vuotoa, eilen aika runsaastikin ja tänäänkin jonkun verran. Menkat alkais lauantaina, eli ei kai vielä niihinkään liity kun mulla menkat yleensä alkaa kerrasta. Mitään menkkaoireita ei ole, ei tissit kipeenä, ei maha kipeenä, ei mitään :inpain: vähän flunssainen oloo_Oo_O wat IS this... Olen ollut jotenkin todella tietoinen alavatsasta, siellä on sellaista jännää "paineen" tunnetta:eek: ihmeellinen on elämä :woot:
 
Hei täällä vähän samoja vaivoja :sour: Dpo 9, eilen pupuilun aikana ja sen jälkeen on ollut ruskeaa vuotoa, eilen aika runsaastikin ja tänäänkin jonkun verran. Menkat alkais lauantaina, eli ei kai vielä niihinkään liity kun mulla menkat yleensä alkaa kerrasta. Mitään menkkaoireita ei ole, ei tissit kipeenä, ei maha kipeenä, ei mitään :inpain: vähän flunssainen oloo_Oo_O wat IS this... Olen ollut jotenkin todella tietoinen alavatsasta, siellä on sellaista jännää "paineen" tunnetta:eek: ihmeellinen on elämä :woot:

Ei ollut mullakaan ennen ollut tiputteluvuotoa, mutta menkoiksi nuo lopulta kääntyi. Nyt siis menossa jo uus kierto ja dpo3. :)
 
Sirkkelisahuri, mikä tilanne? :) Ja Sudensylin, pidetään peukkuja uuteen kiertoon! :)

Testi näyttää negaa, joten en kyllä tiiä mitä tämä oireilu on. Nyt olen ollut kyllä viikon verran kipeänä, että sen piikkiin toki voi mennä osa, mutta mites tuo selkeä, kova pahoinvointi... Tietysti sitä alkaa epäilyttää, onko oireilu vain väkisin etsittyä ja psyykkistä, mutta kai se jotakin fyysistäkin vaatii että pitää bussista jäädä kesken kun lentää laatta. En tiiä, todella turhauttavaa. Työterveydestä kysäisin jo, eipä sieltä muuta ehdotettu kuin koronaa. Tuntuu, että myös menkat antavat oikein odotuttaa itseään ihan kiusallaan. Alkaisivat nyt sitten, että pääsee uuteen kiertoon :shifty: Yleisestä vitutuksen tasosta päätellen sentään aletaan olla lähellä :grin
 
Takaisin
Top