Ensimmäisten yrittäjät

Moikka,
Kirjoittelen täällä nyt ekaa kertaa! :happy:
Teidän juttuja lukenut koko alkuvuoden, mutta en tiiä miks kynnys liittyä itse on ollut niin suuri. :nailbiting:

Nyt tuli tilanne, että pakko päästä purkamaan omia höpötyksiä ja kuvia :angelic:

Alla olevien kuvien testi tehty parin tunnin pidätyksellä, koska ei malttanut töistä tullessa odotella, vauvaa niin täällä kuumeillaan... :dummy1:
Päivistä ei oo ihan varmuutta, kun ei oo kun pari kiertoa takana pillereiden jälkeen, eka kierto oli 40 päivää ja toinen 31 päivää. Nyt ois tässä kierrossa menossa 32 päivä ja mitään oireita ei oo mahdollisesta raskaudesta tai menkoista ‍:bored:

Mut näkeeks muut tässä haaleeta viivaa vai onks tää se joku viivanpaikka?? :pompus:

Mä nään viivan :) toivottavasti lähtee vahvistumaan :smiley-angelic001
 
Mä näen TätiSofia tuossa haaleen viivan valoisammassa kuvassa, jännittävää! Toivottavasti lähtee vahvistumaan :)

Ihana kuulla Ryövärintytär, onnea! :king Olen samaa mieltä, muiden plussatuulet täällä tuo optimistisuutta meidän muidenkin tilanteisiin :)

Pupuli, ovis on ainakin siellä lähellä! Mä en onnistunut saamaan ekalla kerralla sitä pysyvää vilkkuvaa kun jo ne mun 10 ovistestiä loppuivat :D Mutta antoi kyllä hyvää suuntaa ovulaatiolle, vilkkuvienkin aikaan hyvä jo olla aktiivinen :wink

Hah, mulla kans tätä menoo loppuu ihan just.. Oli pakko iltapäivällä testata uusiks ja edelleen se vilkkui. :laughing002
Toivottavasti hymy tulee pian, ettei ehtis loppuun kesken nuo.. :smiley-angelic001
 
Heipparallaa,

minäkin liityn mukaan keskusteluun. Oon 34-v. ja mieheni 35-v. ja ensimmäistä yrittämässä. Miehelläni on ollut baby boom jo monta vuotta, mutta vasta kuukausi sitten mullekin iski, että nyt tai ei koskaan. :Heartred:Heartred Vanhemmat tai ystävät eivät ole koskaan painostaneet :Heartred. Sen sijaan, olen jo monta vuotta kokenut yhteiskunnan puolelta painostusta lapsen hankintaan. Lienee kolmenkympin kriisiä... Onko muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia?

Joka tapauksessa mahdollinen tuleva lapsi on erittäin odotettu. Olen itsekin kovin hämmentynyt näistä tuntemuksista mitä lapsenhankkiminen aiheuttaa.

Kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, on kova pelko persuksissa, ettei lapsia tulekaan. Mitä, jos onkin odottanut liian pitkään? Olenko liian "vanha" vanhemmaksi? Uskallanko jo iloita ja suunnitella tulevaisuutta, vauva-arkea, etten vaan jinxaa. :confused::confused::confused:

Vasta yk2 lähtee käyntiin ja osasin jo varautua, että eihän se välttämättä ekalla tärppää, mutta pettymys oli silti suuri, kun menkat alkoivat. Miten saisin lisää malttia?
 
Muokattu viimeksi:
Tässä tän aamun testit :love7

Nyt toivotaan et pysyy kiinni :smiley-angelic001
 

Liitteet

  • IMG_20210414_070259.jpg
    IMG_20210414_070259.jpg
    13.6 KB · Katsottu: 108
Moi!

Täällä onkin tuttuja muualta foorumia mut kirjoitan nyt myös tänne. Luin hitusen ketjua ja luen töiden jälkeen kaikki vielä.

Eli 31 vuotias esikoisen yritys käynnissä. Aiemminkin ehkäisynä keskeytetty ja ns varmat päivät. Kierrot 25-30 ollut nyt yk1 tulin raskaaksi, keskeytyi alkuunsa ja kierto ei oo vielä käynnistynyt. Hcg kohosi jotenkin uusiksi sen jälkeen enkä todellakaan tiedä milloin mahdollisesti olisin ovuloinut vai ovuloinko laisinkaan. Odotellaan nyt kp1 sit et pääsee yrittää. Toki nyt on muita tutkimuksia tässä et sen aikaa ei aktiivista yritystä mutta mikäli ovulaatio ollut niin on se mahdollista toki mutta epäilen vahvasti.

Miehen lapsi asuu meillä eli uusioperhettä kyhätään tässä. Tulisipa pian tärppi taas ja onnistunut raskaus tietysti toiveissa :)
 
Heipparallaa,

minäkin liityn mukaan keskusteluun. Oon 34-v. ja mieheni 35-v. ja ensimmäistä yrittämässä. Miehelläni on ollut baby boom jo monta vuotta, mutta vasta kuukausi sitten mullekin iski, että nyt tai ei koskaan. :Heartred:Heartred Vanhemmat tai ystävät eivät ole koskaan painostaneet :Heartred. Sen sijaan, olen jo monta vuotta kokenut yhteiskunnan puolelta painostusta lapsen hankintaan. Lienee kolmenkympin kriisiä... Onko muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia?

Joka tapauksessa mahdollinen tuleva lapsi on erittäin odotettu. Olen itsekin kovin hämmentynyt näistä tuntemuksista mitä lapsenhankkiminen aiheuttaa.

Kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, on kova pelko persuksissa, ettei lapsia tulekaan. Mitä, jos onkin odottanut liian pitkään? Olenko liian "vanha" vanhemmaksi? Uskallanko jo iloita ja suunnitella tulevaisuutta, vauva-arkea, etten vaan jinxaa. :confused::confused::confused:

Vasta yk2 lähtee käyntiin ja osasin jo varautua, että eihän se välttämättä ekalla tärppää, mutta pettymys oli silti suuri, kun menkat alkoivat. Miten saisin lisää malttia?


Vaikka itse olenkin jo tuolla lokakuisissa odottavien puolella (ja perjantaina jo NT-ultra!!). Niin olen täällä lueskellut teidän menoa enemmän ja vähemmän säännöllisesti.

Piti tulla tuohon lastenhankintapainostukseen kommentoimaan, että toki siis omalta äidiltä on saanut hänen mummibuuminsa aikoina aika suoriakin vihjauksia (kuten ei siihen lapsen tekemiseen tarvita miestä, ku ihan hetkeks) vuosien varrella. Mutta yllätyksenä tuli, kun töissä osastopäälliköt kerran samassa lounaspöydässä alkoivat kuittailemaan, että eikös nyt olis aika hyvä aika jäädä äitiyslomalle ja ei muuta ku lastenhankintahommiin!! Ei voi ainakaan väittää, etteikö firmassa kannustettaisi äitiyteen, kun oikeen ylemmältä portaalta tulee vihjailuja, että eikös olis jo aika. Noh, itsellä oli tuon lounashetken aikoina takana jo puolisen vuotta yritystä, mutta eipä siinä pöydässä voinu, ku naureskella ja todeta, että katsotaan nyt, viitsiikö sitä... Lopulta omalla kohdalla tärppäs 8kk yrityksen jälkeen ja sillä tiellä toistaiseksi ollaan. Eipä tiedä nuo kyseiset päälliköt vielä tilanteesta, mut tässä on työkuormat kasvaneet firmassa ja organisaatiokin päivittyi niin, että omalle vastuulle kaatui enemmän hommaa. Nyt odotan jopa innolla, sitä, että pääsee kertomaan, että sori pojat, tarviitte sijaisen seuraavaks pariks vuodeks, kun kerran painostitte :hilarious: Oon siis vahvasti miesvaltaisella alalla ja firmalla lähinnä käsitys parin viikon isyyslomista, ni voi olla, että päättäjillä menee hetkeks sormi suuhun :grin
 
Moikka pitkästä aikaa! Ja kaikki uudet: tervetuloa mukaan! Oon ite 33v ja lasta toivonut jo monta vuotta, mutta vasta hetken kumppanin kanssa ollaan yritetty.

Oon ollut viime viikot vähän etäällä foorumista, koska oviksen jälkeen oli niin epävarma olo, etten halunnut oikeestaan ajatella koko raskausasiaa, ettei pettymys ois niin suuri kierron lopussa.

Minkäänlaisia raskausoireita ei ollut koko kierrossa ja myöhäisen oviksen (kp19) takia kierron pituudeksi ennustettiin 33pv... Hirveen pitkä odotus. Noh, viikko sitten tein herkän varhaistestin ja se oli ihan täyspuhdas nega. Tuli tosi pettynyt fiilis, vaikka vasta yk2 menossa. Join sitten hyvällä omallatunnolla pari saunakaljaa :D

Tänään piti menkkojen alkaa, mutta mitään ei kuulu. Vaan tissit on kipeet, mut muuten täysin oireeton. Tein sitten aamulla testin ja olin pudota pöntöltä, kun toinen viiva ilmestyi näkyviin!!! Enhän nää vaan omiani??

Nyt vaan toivotaan, että tää ois terve ja pysyis kyydissä loppuun asti! LA ois "ihanasti" 22.12...

Käyn kyllä hakemassa vielä pari testiä, että voin olla varma tästä tuloksesta!
 

Liitteet

  • IMG_20210416_061502.jpg
    IMG_20210416_061502.jpg
    34.9 KB · Katsottu: 104
Heipparallaa,

minäkin liityn mukaan keskusteluun. Oon 34-v. ja mieheni 35-v. ja ensimmäistä yrittämässä. Miehelläni on ollut baby boom jo monta vuotta, mutta vasta kuukausi sitten mullekin iski, että nyt tai ei koskaan. :Heartred:Heartred Vanhemmat tai ystävät eivät ole koskaan painostaneet :Heartred. Sen sijaan, olen jo monta vuotta kokenut yhteiskunnan puolelta painostusta lapsen hankintaan. Lienee kolmenkympin kriisiä... Onko muilla ollut vastaavanlaisia tuntemuksia?

Joka tapauksessa mahdollinen tuleva lapsi on erittäin odotettu. Olen itsekin kovin hämmentynyt näistä tuntemuksista mitä lapsenhankkiminen aiheuttaa.

Kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, on kova pelko persuksissa, ettei lapsia tulekaan. Mitä, jos onkin odottanut liian pitkään? Olenko liian "vanha" vanhemmaksi? Uskallanko jo iloita ja suunnitella tulevaisuutta, vauva-arkea, etten vaan jinxaa. :confused::confused::confused:

Vasta yk2 lähtee käyntiin ja osasin jo varautua, että eihän se välttämättä ekalla tärppää, mutta pettymys oli silti suuri, kun menkat alkoivat. Miten saisin lisää malttia?

Tuohon yhteiskunnan painostukseen liittyen tulee mieleen n. 1-3kk syklillä ylellä oleva uutisointi syntyvyyden laskuun/lapsettomuuteen liittyen. Vai huomaakohan sen vaan helpommin kun itse omaa plussaa vielä odottaa. En ole töiden kannalta jaksanut miettiä, mutta varmaan työkaverit tavallaan ”odottaa”, kun vaihdettiin isompi asunto ja auto. En oo kyllä vielä täyttänyt 30v niin ei ehkä samalla tavalla oo tuntunut että olisi vielä kiire.

henk.koht. elämässä enemmän painostusta tuntui kun sukulaiset alkoi saada lapsia ja kummankin äidiltä tuli hienovaraista kyselyä. Omalle äidille sanoin suoraan ettei taida onnistua ilman lapsettomuushoitoja, että saa odotella.

Täällä on yli vuosi jo yritetty ja tarvisin silti lisämalttia :rolleyes:. Toki nyt kun lähete sisässä hoitoihin niin tuntuu että on jotain konkreettisia askeleita vauvansaantia kohti. Myös vahva luotto nykyaikaiseen lääketieteeseen että sieltä löytyy apua.

plussatuulia nyt kaikille ensimmäistä lasta toivoville :love7 jospa kevät saisi hormonit hyvällä tavalla hyrräämään :happy:

Palikselle paljon onnea plussasta :angelic:
 
Moikka pitkästä aikaa! Ja kaikki uudet: tervetuloa mukaan! Oon ite 33v ja lasta toivonut jo monta vuotta, mutta vasta hetken kumppanin kanssa ollaan yritetty.

Oon ollut viime viikot vähän etäällä foorumista, koska oviksen jälkeen oli niin epävarma olo, etten halunnut oikeestaan ajatella koko raskausasiaa, ettei pettymys ois niin suuri kierron lopussa.

Minkäänlaisia raskausoireita ei ollut koko kierrossa ja myöhäisen oviksen (kp19) takia kierron pituudeksi ennustettiin 33pv... Hirveen pitkä odotus. Noh, viikko sitten tein herkän varhaistestin ja se oli ihan täyspuhdas nega. Tuli tosi pettynyt fiilis, vaikka vasta yk2 menossa. Join sitten hyvällä omallatunnolla pari saunakaljaa :D

Tänään piti menkkojen alkaa, mutta mitään ei kuulu. Vaan tissit on kipeet, mut muuten täysin oireeton. Tein sitten aamulla testin ja olin pudota pöntöltä, kun toinen viiva ilmestyi näkyviin!!! Enhän nää vaan omiani??

Nyt vaan toivotaan, että tää ois terve ja pysyis kyydissä loppuun asti! LA ois "ihanasti" 22.12...

Käyn kyllä hakemassa vielä pari testiä, että voin olla varma tästä tuloksesta!

Paljon onnea!! :love7 hieno viiva! :gen014
 
Mua harmittaa, kun tais mennä ovis jo. Nyt on kp12. Kp10 digitesti vilkutti hymyä. Sitten ne puikot loppui. Eilen kp11 oli hirvee päänsärky koko päivän. Illalla toisen merkin ovistesti näytti negaa. Samoin tänään.. Joko se meni tai digi vilkutti hyvissä ajoin ja on vasta tulossa. Ton liuskatestin toinen viiva on tosi haalea eikä ainakaan tummempi kuin eilen.. :confused004:confused005
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussanneille! :Heartred

Minäkin olen pysytellyt kuukauden poissa foorumilta että en stressaisi liikaa. No, muutama päivä sitten tuli selkeä plussa päivää ennen oletettuja kuukautisia.:wtf Tein toisenkin testin ja raskaana ollaan! Toivottavasti pysyy matkassa.:love7
 
Onnea Kath ja muut plussanneet, tarrasukkia! :smiley-angelic003

Eilen tuli ovistikkuun vilkkuva hymiö ja tänään pysyvä! Tänään kp 16.. Mies on tietenkin juuri tänään pois, mutta tallettelut tehty eilen ja kp 13.. Huomenna ois tarkotus vielä talletella, mutta voi toki mennä myöhäseksi. Mutta toivotaan parasta :smiley-angelic001
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussanneille! :Heartred

Minäkin olen pysytellyt kuukauden poissa foorumilta että en stressaisi liikaa. No, muutama päivä sitten tuli selkeä plussa päivää ennen oletettuja kuukautisia.:wtf Tein toisenkin testin ja raskaana ollaan! Toivottavasti pysyy matkassa.:love7

Paljon onnea :love7

Saako kysyä, että miten teillä meni tallettelut ja onko ollu jotain oireita? :)
 
Onnea Palis ja Kath :love7

Voi harmi pupuli, montako päivää ehti vilkuttaa? Oon ymmärtänyt että aika usein se on joku 2-4 vilkkuvaa ja luulisi että ovis tullut heti perään :)
 
Oireena oli lämmön nousu vähän yli 37. Mitään muita oireita ei ollut. Tai no, tissit olivat kipeät mutta ne ovat aina kipeät vähän ennen menkkoja että en osannut siitä päätellä mitään.
 
Onnea Palis ja Kath :love7

Voi harmi pupuli, montako päivää ehti vilkuttaa? Oon ymmärtänyt että aika usein se on joku 2-4 vilkkuvaa ja luulisi että ovis tullut heti perään :)

Ehti vilkuttaan kaks päivää. Melkein voisi veikata, että ovis oli torstaina. Sillon oli ilmestynyt finni naamaan, oli se päänsärky ja vatsa kipeä ja märkää. Sillon testasin vasta illalla ja aamutesti jäi väliin kun ne tikut loppui.
Mut jos ovis oli sillon nii sitten oli nopea huippu, koska to iltana ei ollut lähelläkään plussaa.

Tänään aamulla viimeksi testasin toisella testillä niin viiva on niin haalea ettei taida olla enää tulossa ovista. Eli ehkä se meni jo. Flon mukaan ovis ois vasta huomenna mutta se on vaan arvio ja kierto ei oo säännöllinen.

Terolut-kuuri taas odottelee kaapissa. Sen varmaan aloitan huomenna, kun on kp15. Etenkin jos ovis meni jo niin ei pitäis haitata.

Ja märkyys loppui seinään torstain jälkeen.. Perjantaina vielä vähän jomotteli alavatsa, mutta sekin on mennyt ohi.
 
Takaisin
Top