Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Hei, onko ketään menossa perhevalmennukseen? meillä alkaa ens viikolla sellanen... vähän jännittää et miten siellä mahtaa mennä, jutella tuntemattomien kanssa omista henk.koht asioista.. :D

Täällä ois tarkotus osallistua perhevalmennukseen, mutta eka kerta on vasta elokuun lopulla. Mitä ny oon netistä googlettanu ihmisten kokemuksia niin kovasti on laidasta laitaan vetäjistä ja osallistujista riippuen. Joissain paikoissa on katseltu jotain "kalvosulkeisia" ja jossain tehty ryhmätöitä. Tuskin nyt kovin moni ainakaan ekalla kerralla alkaa avautua omista asioistaan - mä en ainakaan aio :D * Muoks* Siis selvennettäköön sen verran, että yleensäkin pidän omat asiat aika tiukasti ominani myös muissa tilanteissa.

Onnittelut ihanista ultrauutisista ja kovasti tsemppiä myös lähipäivien ultriin!

Onnittelut täältäkin hyvistä ultrauutisista! :)

Mitä, joko teillä alkaa perhevalmennus? Meillä kysyin siitä viimeksi neuvolassa, ja ilmeisesti on tarkoitus että osallistumme sellaiseen joka alkaa vasta lokakuussa. :confused004 No mut kai ne asiat sitten pysyy ainakin hyvin muistissa, jos siellä nyt enää siinä vaiheessa pystyy istumaan. :) Mulla ei oo siis mitään käsitystä mitä siellä tehdään, mutta kuulostaa pelottavalta jos pitäisi avautua omista asioista, en halua! Hyvä kun miehelle tai omalle neuvolantädille uskallan avautua. :D

Onko kenelläkään muulla muuten samoja ongelmia, että istumatyössä ei pysty istumaan koko päivää? Mun on pakko tehdä töitä seisten noin puolet päivästä, koska en vaan yksinkertaisesti pysty istumaan. Tuntuu, että häntäluuhun sattuu, eikä mitenkään löydy hyvää asentoa. Neuvolassa sanoin asiasta ja siellä sanottiin, että voi hyvinkin johtua häntäluusta, kun kehon painopiste on muuttunut. Mutta nyt oon alkanut miettiä voisko se olla jotain muuta... Ei oo kivaa. :(

No huh, toivottavasti ei sentään ryhmätöitä perhevalmennuksessa! Saatan vaivihkaa luikahtaa jonnekin takavasemmalle, jos semmoisia ruvetaan ehdottolemaan. Luulen kyllä, että itsekin enemmän tarkkailijan asemassa siellä olisin, jos on tarkoitus avautua kovasti.

Niin ja itseperhevalmennukseen: meidän neuvolassa järjestetään valmennukset syksyn aikana kahteen kertaan ja voi siitä kuulemma itse ihan valita kumpaan settiin haluaa. Ensimmäinen oli muistaakseni nyt heti elo-syyskuussa ja toinen loka-marraskuussa. Varmaankin kallistun niihin jälkimmäisiin, niin on sitten sitten synnytys- ja imetysinfot tuoreemmassa muistissa, kun oman pullautuksen aika lähestyy.

Rakenneultrassa on käyty ja kaikki oli niinkuin pitääkin :) Mönkijä oli kasvanut ja vastasi viikkoja eli 21. Uskomattoman tarkkoja kuvia mm kasvonpiirteistä; nenä, huulet. Heilui siellä kuin heinämies :happy093.

Mitä tulee perhevalmennukseen, niin eikai ryhmätöitä, voi apua. Myös minä katoan takavasemmalle siinä vaiheessa..:confused2

Moikka kaikille! :greet025

Täältä ilmottautuu vielä yksi ensimmäistään odottava. Eilen rakenneultrassa näytti, et pieni tytön tyllerö olis tulossa :love017
Viikkoja on 19+6 eli laskettuaika 13.12.

Voi apua - ei ollu tarkotus pelästyttää ketään noilla puheilla perhevalmennuksen ryhmätöistä! En mä tiedä harrastetaanko niitä oikeesti missään - googlessa vaan oli jotain ketjuja ku hain perhevalemmus. Sorry...

Ninnu: Mun selkä ei kestä istumista. Alkaa alaselkä ja jalat puutua. Sit ku nousen ylös ni iskias iskee salamaa . Pieni töpöttely joskus helpottaa, joskus helpottuu vasta yön jälkeen. Mun serkulla oli häntäluun kanssa ongelmia, mutta vasta synnytyksen jälkeen...

Meillä on perhevalmennus elokuussa, syyskuussa, lokakuussa ja marraskuulle sit se sairaalaan tutustuminen (tämä päivämäärä ei tarkassa tiedossa vielä). Ihan raskausviikkojen mukaan ne oli "määrätty". En tosiaan tiedä muistaako sitä joulukuussa mitään elokuussa kuulemaansa :D

Miisa78lle ja NooraE:lle onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista. Ihanaa!

Onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksista ja muutenkin hyvistä ultra uutisista. Mä aloin miettimään tänään, että millä viikolla rakenneultra yleensä on, kun mulla on nyt viikot 20+2 (tickeri on vähän jäljessä) ja ultra vasta puolentoista viikon päästä :smiley-ashamed005. Mut kaippa ne ultraajat tietää, koska sinne pitää mennä kun ne kerta noi vaihtoehtopäivät antoi :P.

Ninnu, mä kans yks päivä mietin, että mihin mä oon häntäluun satuttanu, kun on niin arka... On siis ilmeisesti normaalia /yleistä :rolleyes:

Kaippa mä meen perhevalmennukseen, miehestä en oo ihan varma. Se kun on jo kerran sen käyny... Mä en ees muista millai tääl niitä alkaa täytyy kysyy asiaa ens viikolla neuvolassa. Nyt alkaa jo hiuka jännittään maanantainen ultra... :)

NooraE, tervetuloa joukkoon ! :) Meillekin enemmän tyttöä veikattiin, koska kuvissa näkyi kaksi pientä palloa.. Varmaa ei uskaltanut sanoa.. Miltä NooraE teidän tytteli kuvissa näytti? Kyyllä mäkin valmennukseen menen, mutta tod näk yksikseni, kun ei toi mies oikee osaa suhtautua näihin kuvioihin, kunhan synnäriin tulee, niin se riittää mulle :think005

Meillä perhevalmennusjutut käsiteltiin hyvissä ajoin, jo toisella neuvolakäynnillä. Siis kerrottiin millon seuraavaan valmenukseen on mahdollista osallistua, miten ilmottautua ja käytiin vähän läpi, et mitä siellä yleensä käydään läpi. Itsellä on lähipiirissä parikin vauvaa syntynyt ihan lähiaikoina pari kk etuajassa ja sen takia mä päätin, et me osallistutaan jo elokuun lopussa alkavaan valmennusryhmään. Pitäis keretä kaikki kerrat käymään lokakuuhun mennessä, eipä jää ainakaan sit käymättä (niinkö näillä mun tutuilla) kokonaan. Eli itse menen mielummin hyvissä ajoin kuin viime tingassa.

mulla kaverit sanoivat että on kuulemma noloa mennä yksin perhevalmennukseen kun kaikilla muilla on kumppani mukana, ite ollaan miehen kanssa sovittu että hän tulee silloin mukaan kun töiltään ehtii. mä oon ymmärtänyt et siellä pitäis avoimesti keskustella mieltään askarruttavista asioista, katotaan synnytys video ja sit joku tulee vastasyntyneen vauvansa kanssa sinne näytille ja saa kysellä kaikkea. ja sit on vauvatreffit tammikuussa et kaikki saa tulla esittelee vauvojaan. mulle myös sanottiin et ryhmä on suljettu, eli ne ketkä osallistuvat ovat koko ajan samoja ihmisiä. mutta joka paikkakunnalla tietty on vähän erilaista :)

P_K: Tottahan tuo, ettei ikinä voi tietää, koska lapsi päättää maailmaan tulla. Me otetaan nyt sitten riski ja missataan niitä valmennuksia, jos huonommin käy. Mulla on kuitenkin vähän sellainen kutina, että meidän nappula saattaa hyvinkin viivytellä syntymäänsä joulun yli ja ihan pahimmassa tapauksessa seuraavan vuoden puolelle. :confused3

Meillä oli yksi noista neljästä valmennuskerrasta joku "Isyysilta". Pitänee neuvolantädiltä seuraavalla visiitillä kysäistä, että olikohan se tarkoitettu pelkästään isille. Noihin meidän valmennuksiin ei muuten tarvitse ilmottautua ollenkaan, vaan voi ilmestyä paikalle, kun itselle sopii. Synnärille taitaa olla sama juttu eli siellä järjestetään joka viikko pienimuotoinen esittely. Mennään sitten varmaan loppusyksystä vasta pyörähtämään.

Mun kaveri oli ilman miestään valmennuksessa ja niin oli moni muukin (= täällä meillä päin kuulemma sis. pari luentoa ja synnärille tutustuminen..)

Miisa78: ultrassa sai kuvan alakerrasta ja viisas häpyluun kohdan. Meinas ettei poikien juttuja siinä näkyny. Arviohan tuo tyttö vielä on, et uskon vasta kun on sylissä! :happy119
Ja voi vietävä, et oli söpöt jalkapohjat! :love017

Hei onneksi olkoon kaikille hyvistä ultrauutisista... :smiley-bounce016

...oi että kun pääsis jo itsekin näkemään pikkuista mutta vielä pitäisi odottaa 10 päivää. Toivottavasti menee kuitenkin nopeasti kun ollaan ensi viikolla muuttopuuhissa ja sitten pitäisi raahautua takaisin toimistollekin...ajatuskin ahdistaa, sillä mulla on raskauden mukana tullut joku työallergia joka ilmeni jokapäiväisenä iltapäivämigreeninä. Voihan toki olla että loma on tehnyt tehtävänsä ja saan nauttia työnteosta ilman migreeniä edes osan päivistä!

Saa nähdä miten meidän valmennukselle käy. Nykyisen kotikunnan käytäntöön kuuluu että englanninkieliseen valmennukseen saa mennä vain jos kumpikaan vanhemmista ei puhu Suomea, joten olisin joutunut menemään yksin (mieheni on Britti, joten saa tuskin paljon muuta kuin traumoja jos joutuu istumaan jossain ryhmässä jossa kelataan Suomeksi synnytysvideota). Meillä vaihtuu nyt kuitenkin kotikunta joten saa nähdä kuinka käy... :confused013

Sama juttu NooraE. En uskalla tuudittautua tytteliin täysin, vaikka niin veikkasi. Sain myös kuvan niistä kahdesta pallosta :grin ja myös kauniista jaloista :) On se käsittämätöntä, se pienen ihmisen elämän alku ...

Täällä alkaa jännitys nousemaan. Maanantaina olis sit rakenneultra ja kyllä HALUAN tietää kumpaa olis tulossa :)

Takaisin