Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

Yonsku, onnea ihanasta yllätyksestä! Mukaan mahtuu aina :). Kiva, että sä oot sitten ainakin alkuraskaudesta selvinnyt ilman pahimpia kipuja ja oksetuksia ;).Ja onhan sullakin tässä vielä muutamia kuukausia odotusaikaa jäljellä, ei tarvitse ihan vielä lähteä synnyttämään :P.

Mulla olisi ens torstaina toinen neuvola. Onko täällä ketään kuka on käyny toisessa, mitä sielä tehdään?? Kuunnellaanko sydänäänet? Toki on varmaan aika paikkakohtaista... Mutta nyt kun vauva on ollut monta päivää liikkumatta (yhteen aikaan tunsin useasti liikkeitä), niin pieni varmistus olisi kohdallaan, että kaikki on sielä hyvin :)

Yonsku, tervetuloa mukaan vaan!! :gen014 Mukavan kuulonen yllätys!

Mulla alko LOMA :blob9 :blob6 :blob5 :happy093 :smiley-bounce016
tai siis virallisesti se alkaa maanantaina, mutta nyt loppuviikko vapaalla.

mä oon ollut jo kolme kertaa neuvolassa, ja tänään on tasan 17 viikkoa täynnä... en sitten tiedä oonko joku poikkeus kun ravaan useemmin siellä tai onko se mun paikkakunnalla vaan eri tavalla järjestetty :D mut toisella kerralla mulla oli lääkäri siellä joka teki alapää tutkimuksen ja sitten ultrattiin kanssa vatsaa. ja otettiin verikokeita ja juteltiin perus asioita mm. sairauksista jne..

Mulla on toinen neuvola ollut myös. Hoitaja- ja lääkärikäynti. Kuunneltiin sydänäänet ja tehtiin gynekologinen tutkimus. Pissanäyte otettiin myös (otetaan kuulemma joka kerta). Meillä on kolmas sitten heinäkuun lopulla.

Cherry: Mulla tokalla neuvolakäynnillä katottiin itse virtsasta proteiinit ja sokeri (tikkutesti). Sitten kävin vaa'alla, täti mittas hemoglobiinin ja verenpaineen. Lopuksi kuunneltiin sydänääniä dopplerilla. Käynti kesti noin 25 min. Käynti oli siis vaan neuvolantädille - meillä eka (kahdesta) lääkärikäynnistä osuu n raskauden puoliväliin.

Tässä raskaudessa mua on yllättänyt ihan järkyttävästi mahan kasvaminen+turvotukset. Luin juttuja et ensiraskaudessa maha alkaa näkymään puolen välin paikkeilla eikä mieleeni juolahtanut yhtään et kuukauden takaisia juhlavaatteita ei voi edes miettiä laittavansa päälle enää. :/ ja ko juhlissa haluaisin pitää mahan piilossa, koska kyseessä ei ole lähipiirini juhlat.

hoitotyötä tekevänä potilaatkin ovat jo huomanneet mahan, eikä peittämiseen auta isommat paidat. Työssäni ambulanssissa maha on kuitenkin riski ku siihen on helppo lyödä. Jos jotain positiivista haluaa etsiä, niin viime yönä känniläisen iskurepla päättyi toteamukseen: "....taisin myöhästyä"

Anteeksi avautuminen, iski vaan niin hirveä kriisi vatsan kanssa vaikka innolla odotankin pikkuista ja mahan kasvua. Löysin onneksi mekon jonka sain puettua päälle. Kohta alkaa rv16

Mamma+kirppu

Itse kävin toisen kerran neuvolassa keskiviikkona. Otettiin pissanäyte, paino ja verenpaine. Sekä juteltiin voinnista yms. Lisäksi kuunneltiin sydänäänet :love017 Seuraavan kerran neuvola vasta elokuun alussa kun oon käynyt toisessa ultrassa :) Tässä joka ilta mennyt sänkyyn aikaisemmin pötköttelemään jos sattuisi liikkeet tuntemaan, mutta ei vielä ole tuntunut mitn, no kaikki ajallaan :)

mullakin ollut 2 neuvolaa, jolla molemmissa otettu pissatesti ja tokalla kerralla kuunneltiin sydänäänet ja oon lueskellut, että monella on ollut jo lääkärikin.... meillä ei oo ollut edes puhetta vielä neuvolalääkäristä :wtf.hmmmm.... mietinkin, että koskas se oikeen sitten pitäs olla....
Muuten täällä on masu pullahatanut oikeen kunnolla näkyviin, ei voi oikeen peitellä enää ja ei voi erehtyä pelkäksi läskimasuksi :laughing025

Juu meillä on tuo lääkäri ollut. Aika mitään sanomaton keikka oli kyllä. Ilmeisesti sitte joskus 24(?) viikolla ois joku laajempi lääkärintarkastus.

Juuri kun tuossa aiemmin mainitsin, että en kovin stressaa niin nyt on iskenyt tunne että kaikki ei ole hyvin. Noh, täytyy nyt vaan yrittää olla huolehtimatta. Seuraava neuvola on sitten muutaman viikon päästä.

Hyvää heinäkuuta tänne :) Niin ne viikot vierähtää. Täällä menossa 18 plus 5. Oletteko tunteneet liikkeitä jo? Mulla alkoi pari viikkoa sitten tuntua kuplintaa, nyt välillä hentoja painalluksia, kuten äsken :happy7 . Rakenneultraa odotellen, joka on 25.7. Tässä tuntee olevansa aika omillaan monta viikkoa, kun ei ole neuvolaakaan.. Kiva olis kuulla vavan "kuulumiset" vähän useammin. Juhannuksen jälkeen syke pompotteli 147 neuvolassa :smiley-bounce013

Jospas hyppään minäkin tähän porukkaan mukaan. Varoivaisen innokkaina odotellaan ensimmäistä tulokasta, jonka laskettu aika on 29.12. Toinen neuvolakäynti luvassa huomenna ja jotain pientä elämöinniksi tulkittavaakin taitaa ajoittain olla masussa menossa. Aika jännää.. :)

(edit. pikku typo)

Nyt torstaina edessä vasta ensimmäinen neuvola :O Hieman uteliaisuuden ja kauhunsekaisin tuntein odottelen tuota käyntiä, että mitäs tulevan pitää.

Tervetuloa mukaan Jellona!!

Ensimmäinen neuvola??? Onpas myöhään.. Mulla oli tyyliin rv7 eka neuvola, ja tähän mennessä rv 18+4 oon käyny kolmesti vai neljästi. Toki mul tehtiin sydänoperaatio kuukausi ennen plussaa, sekin lienee vaikkuttanut tiheään käynti rytmiin.

Yonsku, ymmärsin että raskaus tuli sinulle melkoisena yllätyksenä ja että olet kuitenkin jo ultrassa käynyt. Se oli minulle ainakin tärkeä hetki :love7 Kuulin tänään kaveilta (jolla 4. kuukauden ikäinen lapsi) että hänkin oli käynyt ultrassa ennen ekaa neuvolakäyntiä (vuosi sitten), koska tunnetusti kesälomien vuoksi aina ei neuvola-aikaa saa heti kun sitä haluaisi... Ole vain levollisin mielin, neuvolassa kyllä selitetään kaikki tarvittava ja aikaa annetaan myös sinun/teidän kysymyksille :binkybaby Itse sain myös materiaalia kotiin raskaudesta ja odotusajasta. Itselleni tärkeintä on ollut saada kuulla sikiön sydämenlyöntejä :love017 ja ne varmasti kuuluu ilman ongelmia vatsan päältä dopplerilla (aikaisin mitattuna, viikolla 9, kun eivät kuuluneet minulla, vasta kun lääkäri vaginaalisesti ultrasi). Vielä on rutkasti aikaa ennen synnytystä, meillä molemmilla n. 24 viikkoa!

Heissan! Miekin lyöttäydyn tähän ryhmään :) Rääpäleen oletettu toimituspäivä olis 31.12. 2 ultraa jo takana ja 2 neuvolakäyntiä. Rakenneultraan (VASTA.........) 19.8! Tähän mennessä kaikki ollut tosi hyvin. Niskaturvotus hyvä, sydänäänet kuuluneet joka kerta jne.
Seuraava neuvola parin viikon päästä. Aika harvakseltaan niitä tuntuu olevan :/ Tosiaan tuntee olevansa jotenki tosi omillaan tämän kanssa...
Onko teillä muilla ollu hellut mukana ultra- ja neuvolakäynneillä?

Hööö, sie pääset aikasemmin ku mie :D

Mulla oli alkuun aivan hirveitä mahakipuja, sillon kun olin vasta toisella kuulla, olisin vaikka lyöny pääni pantiksi että kesken meni (taas)... nytki ollu jotenki pelottavan helppoa, se vähäinenki kuvotus vähentynyt entisestään, siksi olenki ollut koko päivän hymy pyllyssä, kun aamulla iski tajuntaan että kyllä mulla vauvamaha paistaa jo kauas :) Miettinyt sen dopplerinkin ostoa, mutta sitten kaveri sai ylipuhuttua, että kohtahan ne liikkeetkin jo alkaa tuntua, ja kun riskiaikakin jo mennyt ja kaikkea. Niin en oo sitten tullut ostaneeksi :)
Eka ultra oli kyllä jotain uskomatonta... kun näki rääpäleen ensimmäistä kertaa... enpä muista toista päivää elämässäni, koska olisin yhtä vuolaasti itkenyt onnen kyyneleitä... paitsi syksyllä kun tein ensimmäistä kertaa eläissäni positiivisen raskaustestin, tipahdin polvilleni itkemään... siitä ei sitten mennyt kuin se pari viikkoa, kun unelmat romuttui :( Eilen kun lisäsin tuon alemman tickerin, niin tuli melkoinen itkukohtaus, kun aloin kelaamaan niitä aikoja...
Alussa oli aivan tajutonta tuskaa odottaa sitä ekaa ultraa, ja koittaa pysyä urheana kaikista mahakivuista huolimatta. Verta ei onneksi vuotanut missään vaiheessa, muuten olisin varmaan seonnut...

Heh, meillähän on Maiu ihan sama rakenneultrapäivä. :) Onneksi välissä on tiedossa mökkireissua ja muuta, joten ei käy odottavan aika liian pitkäksi (vaikka pitkäksi tuntuu käyvän kuitenkin).

Meillä ei tulisi kuuloonkaan mennä neuvolaan ilman miestä (hellun tulkitsin heilaksi). Se kanssa on niin kovasti odottanut uutta tulokasta, että haluaa olla aina mukana kyselemässä (omasta näkökulmastani) kaikenlaista hölmöä. Toisaalta tosi hienoa, että on kiinnostunut ja innostunut. Niitä toisenlaisiakin tarinoita kun lähipiirissä on nähty ihan tarpeeksi.

Tulkeeko Jell0na sinun nicki horoskoopista? Jos näin, niin täällä toinen leijona :D enskuun 18. tulee pyöreät 30 mittariin :)
Niin ja hellulla tarkoitin tietenkin nimenomaan sitä miestä :D tuo minun "hellu" on tarponu minun rinnalla pian 10 vuotta :) Se kulkee minun mukana kaikki käynnit kans, ja minusta on tosi ihanaa että kulkee. Kauheasti se ei kysele, mutta kuuntelee sujuvasti :D

Takaisin