Ensimmäiset sanat vauvan syntymän jälkeen

Olin aivan lopussa pitkän rupeaman jälkeen, ja kun vauva lopulta syntyi, sanoin "v***u että kesti" ja aloin itkeä 😅 lapselle taidon ehkä sanoa hei tms. kun sain rinnalle. Muiden sanomisia en muista.
 
Maanantaina syntyi kuopus. Olin kovasti toivonut ja pyytänyt kaiken mahdollisen kivunlievityksen spinaalista ja epiduraalista alkaen. Yhtään mitään en lopulta ehtinyt saamaan, kun avauduin niin vauhdilla, joten siinä ”hetkessä” todella pahojen supistus-/ja ponnistuskipujen keskellä pettymys tuntui suurelta, jolloin ensimmäiset itkuiset sanani miehelle olivat: ”Missä mun epiduraali on? Toi oli ihan kamalaa!”. Vasta sen jälkeen kyselin vauvaa, mutta toki olin kuullut, että hän parkaisi ja oli kunnossa. Onneksi jälkikäteen olin ja olen itse asiassa todella tyytyväinen synnytykseen ja siihen, miten kaikki meni. 😊
 
Maanantaina syntyi kuopus. Olin kovasti toivonut ja pyytänyt kaiken mahdollisen kivunlievityksen spinaalista ja epiduraalista alkaen. Yhtään mitään en lopulta ehtinyt saamaan, kun avauduin niin vauhdilla, joten siinä ”hetkessä” todella pahojen supistus-/ja ponnistuskipujen keskellä pettymys tuntui suurelta, jolloin ensimmäiset itkuiset sanani miehelle olivat: ”Missä mun epiduraali on? Toi oli ihan kamalaa!”. Vasta sen jälkeen kyselin vauvaa, mutta toki olin kuullut, että hän parkaisi ja oli kunnossa. Onneksi jälkikäteen olin ja olen itse asiassa todella tyytyväinen synnytykseen ja siihen, miten kaikki meni. 😊
Onnea!
 
En muista ihan ekoja :D Ainakin ihmettelin miten pieni hän oli, ja sanoin miehelle että kokeile miten pehmeä ja lämmin hän on. Ja ihmettelin pieniä sormia. Mies oli ihan hiljaa, koska oli niin liikuttunut että olisi kuulemma purskahtanut itkuun jos olisi jotain yrittänyt sanoa.
 
"Voi, Luoja, voi rakas kulta. Näitä sanoja hoin.
Ja muistan kun ojensin heti kädet, että vauva mulle syliin kiitos.🥰
Isän reaktiota en muista enkä kätilöiden. En tainnut noteerata, olin omassa rakkauskuplassani ja varmaan vielä synnytyskuplassa jotenkin siinä vaiheessa.
 
Takaisin
Top