Ensimmäiset sanat vauvan syntymän jälkeen

Keskustelun 'Synnytys' aloitti Bella Swan, 10 heinä 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Mitkä olivat sinun ensimmäiset sanasi, kun vauvasi syntyi? Entä tukihenkilön tai henkilökunnan?
  2. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Toisen lapsen synnyttyä:
    Kätilö: Ja kyllä se poika tuli, onneksi olkoon!
    Minä: Näyttää aivan isosiskoltaan!
    Mies: Sehän on poika.
  3. Fificca Aloittelija

Kätilö taisi sanoa onneks olkoon, itse sanoin onpa sillä pienet ripset :hilarious:
    • Hauska Hauska x 1
  4. Pingviiniemo Addikti

Kätilö: Vaalea tukka näkyy (Kun vauva oli syntymässä)
    Minä: Onko se kunnossa? (Kun poika syntyi)
    Mies: Taisi olla hiljaa ja itki vähäsen onnesta. :Heartblue
  5. Ginger Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Huhtimammat 2016

Esikoisesta muistan vain, että ihmettelin miten epäsuhtaisen isot kädet hänellä oli :grin

Toisessa synnytyksessä kätilö nosti vauvan takapuolen ylös esiin ja hihkaisi, että no, isä kertoo kumpi tuli. Mies oli vaan :wideyed: ja hiljaa, joten itse rääkäisin, että poika se on, laske alas jo :hilarious:
    • Hauska Hauska x 4
  6. elaffy Ei muuta elämää Kesäkuunmammat 2015 Syysmammat 2017

Kolmannen synnytyksessä olin aika sekaisin. Kyselin useamman kerran ennen ponnistusvaiheen alkua, että koko se vauva syntyi ja siihen kätilö lopulta jo vähän tuohtuneena tokaisi, että kyllä minä sen sitten huomaan, kun vauva syntyy. Noh, enpä sitten huomannutkaan, vaan kätilö joutui ensimmäisenä sanomaan: "voit lopettaa ponnistamisen, vauva syntyi jo!" :laughing001
    • Hauska Hauska x 10
  7. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator Helmikuiset 2021

Olin niin pöhnässä sektion jälkeen että en kyllä yhtään muista mitä minä tai mies sanottiin. Voi toki aikakin vaikuttaa, onhan siitä jo yli viisi vuotta. Sektiossa mukana olevat lääkärit, hoitajat ja muut päivitteli sitä kuinka paljon on tukkaa. En tosin ole ihan varma oliko poika jo ulkona siinä kohtaa.
  8. AnnMariii Tuttu foorumilla

”Toista et saa” tokaisin miehelle. 3 kk meni että aloin toisesta haaveilla. :D
    • Hauska Hauska x 5
  9. Foreverfever Rakastunut foorumiin Maaliskuiset 2021

Kätilö "onnea pojasta"
    Minä "nyt meni nimi uusiksi" (piti tulla tyttö)
    Miehen sanoja en muista kun jutteli jotain kätilön kanssa :)
    • Hauska Hauska x 5
  10. Edz Rakastunut foorumiin Eloäidit 2020 Kesämammat 2018

Kätilön sanoja en muista, mutta itse ilmoitin meneväni heti suihkuun. Epiduraalin jälkeen oli kauhea kutina, jonka luulin helpottavan kylmässä suihkussa, mutta lopulta siihen auttoi vain antihistamiini :D
  11. dimou Ihastunut foorumiin Helmikuiset 2021

Kätilöitä oli kaksi, molemmat sanoivat perätysten 57. Tajusin vasta päiviä myöhemmin että tarkoittivat kellonaikaa, lapsi syntyi kello 4.57. Itse kysyin onko lapsella kaikki hyvin. Oli niellyt lapsivettä ja sitä imettiin letkulla pois, näytti aika karulta. Mutta ei hänellä onneksi mitään hätää ollut. Miehen sanomisista ei ole mitään muistikuvaa.
  12. Bella Swan Moderaattori Staff Member Maalisäidit 2020

Esikoisesta sanoin vain "Oi." Mies taisi tirauttaa kyyneleen ja leikkaussalihenkilökunta onnitteli.
  13. lambi Addikti Toukokuunmammat 2014

Oi Luoja! tai Luojan kiitos! on tainnut aina ensimmäisenä tulla suusta.
    Sitä helpotuksen ja kiitollisuuden määrää ei oikein muuten ole pystynyt sanoittamaan.

Jaa tämä sivu