Ensimmäinen ostoksesi vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nessu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tainnut pitää sukkia sit puolipotkareiden päällä.Ei voi muistaa.Ja sit toki kun on ne toiset tavalliset housut siinä päällä niin hyvin pysynyt.Ja laihaa sorttia on meidänkin muksut ollu ku on vähä kasvanut.En kyl muista yhtään minkä Merkkisiä on puolipotkarit ollut.Meillä siis ne aina pysyny hyvin jalassa mut ehkä ei oo ollu niin kovia potkimaan :D Enkä ees nyt kaikkea kunnolla muista esim.paljonko on ollut mitäkin kokoa vaatetta ja kauanko ollut ne puolipotkarit käytössä sen vaan muistan et niistä tykkäsin :)

Täälläkin on ollut luikkupoika, ja hyvin pysyi puolipotkarit päällä, sekä korkealla resorilla, että lyhyellä perus kuminauhavyötäröllä! Meillä on vaatetta ollut myös reilusti joka kokoa. En halunnut ottaa stressiä mahdollisesta pyykistä, ja kun paljon sai lahjoituksen vauvataipaleen päättäneiltä, niin ilolla otin vastaan. Niistä tumpuista tuli vielä mieleen, että ne sukat olivat siksikin hyviä, kun olivat tarpeeksi pitkiä, niin vauva sai sormet suoriksi.

Messuilta tänään muutaman pienen vaatteen ostin meidän pätkälle :Heartred

Kaveri kyllä sanoi, että jos meille poika tulee niin saadaan häneltä rekkalastillinen poikien vaatteita :) Täytyy varmaan vielä odottaa noiden ostosten kanssa sinne rakenne ultraan.

Meinasin etten vielä osta mitään, mutta kun ei ennestään ole noita ihmislapsia kodissa, niin aina kun kirpparille menee, niin jotain sieltä jää käteen =) Nyt on aika läjä vaikka mitä... söpöjä pieniä keltaisia, oransseja ja vihreitä bodeja, potkareita. Ja muutama kokopuku. No vaikka olenkin katsonut koot n. 56 kokoon, niin olen myös ostanut noita 62 kokoja. Ihan muutaman olen ostanut uutena, mutta kyllä kirpparilta löytyy hyvään hintaan vaikka mitä...

Meilläkin on viimein tehty ensimmäiset ostokset. :)
Vaimo on shoppaillut nettikirppareilla, ja kävi eilen noutamassa meille neljän kappaleen setin kestovaippoja perusväreissä ja todella nätin kantoliinan. Laitan linkin nettikaupan kuvaan. http://www.abbyslane.com/assets/images/mrwunderland.jpg
Liinaa voi käyttää kaksin päin, joko noin tai sitten että tausta on musta ja kuvio valkoisella. Liina ei ollut halpa, mutta eivät ne juuri ole käytettynäkään. Lisäksi hän osti uutena kaupasta rintapumpun.

Minä sitten lähdin kirppareille tänään ja löytyihän sieltä vähän tavaraa. :grin Mukaan lähti kolmet sukkahousut (ajattelin että niitä ei niin saa lahjaksi), puolipotkarit ihanilla pikku eläinkuvilla, mainio nallepuku (collagen paksuinen), pari kestovaippaa ja setti imuja ja oikein nätti yöpuku jossa on isoturpaisia seeproja. Se on tosin liian iso vielä alkuun. Niin saattaa olla sukkiksetkin mutta vauvahan kasvaa. :)
Joo, ehkä vähän innostuin.

Beisla toi liina on ihana. Mää voisin shoppailla kauheet pinot liinoja jos ne ois hieman halvempia, nyt en oo raaskinut ostaa kuin yhden mut tosin meillä tula on kovemmalla käytöllä. Jos sitten pientä siinä liinassa taas kantaisi.

Oon kyllä vähän kade esikoisen odottajille, kun te saatte ostella kaikkia söpöjä vaatteita... en ole edelleenkään ostanut mitään, koska neutraaleja ja poikavaatteita on tallella yli omien tarpeiden. Tekis vaan niin mieli! Oon kiertänyt kaukaa kaikki vauvanvaateosastot, etten vaan sorru.

Meillä saapui eilen kotiin postista ekat vauvanvaatteet. Hellantuutelis, kuinka pikkuisia ne bodyt, potkuhousut ja sukat on! Hipelöin kaikki paketit auki, asettelin vaatteet meidän sängylle ja ihailin. Muut laitoin pariin laatikkoon pesua odottamaan, mutta yhden jätin makkarin kaapinoveen roikkumaan. Olipa ihana käydä nukkumaan ja herätä, kun ekana osui katse pikkubodyyn ❤️

Nessu 14+0

Oon kyllä vähän kade esikoisen odottajille, kun te saatte ostella kaikkia söpöjä vaatteita... en ole edelleenkään ostanut mitään, koska neutraaleja ja poikavaatteita on tallella yli omien tarpeiden. Tekis vaan niin mieli! Oon kiertänyt kaukaa kaikki vauvanvaateosastot, etten vaan sorru.
Tai sitten, jos on iso ikäero edellisiin, eikä ole yhtään mitään jäljellä :grin

Mä olen myynyt ja kierrättänyt ihan kaiken. Paitsi syöttötuoli on jäänyt varastoon. Meillä ei siis ole mitään. En kyllä ole vielä edes katsellutkaan mitään hankintoja.

Tänään on nt-ultra, jos siellä on kaikki kunnossa, niin koetan olla reipas ja käydä isän kanssa ostamassa jotain pientä. Jos siten saisi omaa päätä luottavaisemmaksi..

Olen pessyt kirpparihankintoja sitä mukaa kun on sopivan väristä ja asteista muutakin kertynyt koneellisen verran. Laitoin pestyt vaatteet laatikkoon ja laitoin mukaan kirjanpitolapun missä lukee minkä kokoista mitäkin siellä on. Pysyy vähän kartalla.. Tuuletin yhtä ulkopukua kun siinä oli edellisen käyttäjän pesuainehajut tiukassa (pesusta huolimatta) niin eilen kun pakkasin sen pois en voinut olla halimatta sitä haalaria. Kohta siellä on elävä, rakas pieni ihminen sisällä! :hug003

Meillä oli esikoisella käytössä muutamat tosi ihanat puolipotkarit, joissa oli nilkan kohdalla takana pieni kuminauharypytys, niissä pysyi varpaat hyvin paikallaan. Tavallisissa sai aina vedettyä molemmat jalat samaan punttiin, josta sitten veti herneen nenään :)

Tuli mieleen et jos ostaa kirppareilta vauvalle tai no miksei itselleni vaatteita niin kannatta pestä ne vähintään 60 asteessa. Esim ulosteperäiset bakteerit kuolevat vasta 60 asteessa. Muutenkin lastenvaatteissa kannattaa valita niitä jotka kestävät kovempaa pesulämpötilaa. Suurin osa vaatteista kestää kyllä sen 60 asteen pesun, vaikka lapussa lukee 30-40 astetta. Se alhaisempi lämpötila on siinä sen takia ettei valmistaja ota vastuuta jos pesee korkeammassa lämpötilassa ja vaate kutistuu.

Meillä kaikki kirpparilta ostetut menee ensin muutamaksi päiväksi pakastimeen ja sieltä 60 asteen pesuun. :grin Muutenkin pesen edelleenkin kaikki lapsen vaatteet 60 asteessa (poislukien joitain juhlamekkoja, villavaatteita, ulkovaatteita tms). On muuten huomattavasti puhtaampaa pyykkiä jo ihan käsituntumallakin, mitä omat ja miehen 40 asteessa pestyt. Ja vielä mikään ei ole mennyt pilalle vaikka käy vielä kuivausrummussakin. :)

Ne on paljon puhtaampi kun pesee korkeammassa lämpötilassa ja ainakin ite oon huomannut et tunkkainen haju on lähtenyt pois kun pesee suoraan siinä 60 asteessa. Villat, ulko- ja juhlavaatteet pesen omissa ohjelmissa, mut kaiken muun vähintään siinä 60 asteessa. Pyyhkeet ja lakanat kestää hyvin sen 95 asteen lämpötilan. Lisäksi kun muistaa puhdistaa säännöllisesti pesukoneen niin hyvä tulee. Vähän ehkä ohi aiheen :D

Mieheni hikoilee paljon ja pesen hänen t- paitansa aina 60 asteessa. Todellakin tulee puhtaampaa. Uusissa vaatteissa eka pesu kannattaa tehdä ohjeen mukaisesti mut sen jälkeen voi omalla harkinnalla sooloilla :)

Heissu! Vinkatkaapa, miten kannattais toimia. Meillä tosiaan eka lapsi tulossa, ja on ensimmäinen lapsenlapsi isovanhemmilleen. Kaikki ovat tulokkaasta innoissaan ja haluavat hankkia jotain pienelle.

Ehkä pienimuotoinen ongelma on, että kaikki katselevat omin päin kamppeita, joita voisi hommata, sittereitä, vaunuja, pinnasänkyjä jne.

Ihanaa, että ovat innoissaan ja haluavat auttaa, MUTTA. Koska ollaan yritetty lasta todella pitkään ja oon muutenkin tarkka tyyppi, haluan itse päättää, millaisessa pinniksessä vauva nukkuu, minkälaisessa sitterissä se köllii ja millaisissa vaunuissa ulkoillaan. Ominaisuudet ja ulkonäkö on mulle tärkeitä, myönnän. Lisäks meillä on jo tiedossa, mitä me miehen kanssa halutaan hommata.

Eli voisinko nätisti sanoa isovanhemmille, että kiva kun kattelette eri vaihtoehtoja, mutta älkää hankkiko mitään ominpäin. Ja että jos haluatte osallistua varusteiden hankintaan, tässä olis tää ja tää, mitkä ollaan ajateltu hommata, ja joihin saa toki avustuksellisesti osallistua, jos tahtoo.

En nimittäin halua kotiin vuosiksi pyörimään mitään sellaista, mikä ei ole yhtään meidän näköistä, vaikka olisi hyvässä tarkoituksessa hommattu jne. Ja muutenhan meillä on kohta ties miten monet vaunut ja pelit ja rensselit... :D

Mikä ensimmäisen maailman ongelma!

Nessu 14+1

Muokattu viimeksi:
Takaisin