Ensimmäinen ostoksesi vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nessu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ensimmäinen ostos tulokkaalle oli vanha puinen sienituoli.
Ei nyt ihan vauva-aikaan, mutta myöhäisempää lastenhuonetta ajatellen.
Minun päiväkodissani oli vastaava tuoli ja se teki lähtemättömän vaikutuksen kuusivuotiaaseen minääni.
Vaunut saadaan miehen siskolta ja muu tarvikkeisto hankitaan kesän aikana.
Pikkuvaatteita kyllä ihastelen ja hintavertailua tulee tehtyä, mutta haluan vielä odottaa tarvikehankintoja.

Mieheni oli ostanut mulle yllätyksenä bola-korun ❤ mainitsin ohimennen viime viikolla, että sellainen olisi kiva ja tänään sain tän ihanuuden
9d2256af9ef256765978aaf38ab7b2db

Mikä tuon bola-korun idea on, kun niin monella tuntuu olevan? Nätti koru kyllä :)

Nessu: Bola-koru on kaunis ja ainutlaatuinen kaulakoru raskaana olevalle naiselle. Bola-korun kantaminen on lähtöisin Mexikosta, jossa äidit jo useamman sukupolven ajan ovat huomannet Bolan rauhoittavan vaikutuksen vauvaan. Bolan sisällä on pieniä kelloja, jotka helisevät kauniisti äidin liikkuessa. Vauva kuulee Bolan helinän kohtuun n. raskausviikolta 20 lähtien. Korua säännöllisesti käyttämällä ääni tulee tutuksi vauvalle ja näin rauhoittaa vauvaa sekä kohdussa, että syntymän jälkeen. Odotusaikana Bola-korua pidetään pitkässä nauhassa masun päällä, mutta vauvan syntymän jälkeen nauhaa voi lyhentää ja käyttää normaalin korun tapaan. Bola-koru toimii myös imetyskoruna, jota vauva voi sormeilla rinnalla ollessaan.

Meillä on kaksi autoa. Tästä tuli mieleeni, että tarvitsisimme kaksi telakkaa turvakaukalolle. Myydäänkö niitä kaukaloita tuolla tavalla tuplina normaalistikin? Toinen asia mitä pohdin, ovat vaunut. Kyllä ne varmaan täytyy uutena ostaa, kuten myös turvakaukalo, koska tutut ovat omansa myyneet ja en oikein ihan tuntemattomaan uskalla luottaa.. Ja kun vauva viettää niin paljon aikaa (luultavasti) kuitenkin vaunuissa. Kehdon saamme mieheni siskolta, kuten myös vaatteita ja vauvan leluja sekä peittoa ym.

Nittah meillä on ollut edellisillä 2 telakkaa mut toinen aina lainassa et en tiiä onnistuuko ostaa 2 mut eiköhän.Moni kaukalo ja telakka myydään erikseen.Nyt on vaan yks mut eiköhän toinenkin hommata :)

Mä oon myös haaveillut bola-korusta. Ihan asusteeksi olisi kiva. Ja mikäs siinä jos siitä sitten jotain hyötyäkin olisi :D Taidan miehen seuraavasta tilistä sellaisen kerjätä itelleni ;)

Mäkin oon ajatellut, että bola-koru ois kiva. Sen toimivuuteen en ota kantaa, mutta kivan näköinen se on, varsinkin sitten kun on kunnon pallovatsa. Voisi vaikka rakenneultran jälkeen käydä sellaisen ostamassa! :)

Kävin nt-ultran jälkeen ostamassa Star wars -bodyn vauvalle. Viime viikonloppuna eteen tuli niin suloiset huopatossut minipienessä koossa, että oli pakko ostaa, vaikka olin päättänyt tehdä hankintoja pienelle vasta rakenneultran jälkeen. En vain voinut vastustaa kiusausta :)

Mä en oo vieläkään ostanut mitään. En olis ikinä uskonut, että selviän näin pitkälle (tänään 18+4) ilman hankintoja, mutta ei tää oo oikeastaan ollut edes hankalaa. Pitää vaan vältellä kaupoissa vauvojen vaatteita, niin ei tuu kiusauksia.

Mul on jo tälläinen säilytyslaatikollinen vaatteita. Tuolla on ne mitkä on tulleet jo pesusta, pyykkikorissa odottelee vielä vino pino pikkuvaatteita :) Oon pitänyt vähän kirjanpitoa että minkä kokoista mitäkin on hankittuna koska noi kuitenkin unohtuu kun pikkuhiljaa haalii.
_IMG_000000_000000.jpg

Laitan toisen viestin perään kun en osannutkaan tuohon laittaa useampaa kuvaa. Olen siis ehdottomasti suurimman osan ostanut käytettynä mutta muutamia pakkohankintoja on tullut vastaan joita en pystynyt vastustamaan. Cittarin Pikku Kakkonen-bodyt hurmasivat retroudellaan ja hetken pohdinnan jälkeen huomasin että ne hupenevat hyllystä uhkaavaa vauhtia joten pakko oli ostaa. Otin kokoa 74, se ei toivottavasti jää niin nopeasti pieneksi.

IMG-20160513-WA0002.jpeg

Äitini osti Kanarian matkalta kaikkea vauvalle ja ehdottomasti ihanimmat olivat nämä pienen pienet nahkakengät! Ovat jo kirjahyllyssä ihailtavana :)

IMG-20160420-WA0001.jpg

Ihanasti sinulla jo vaatteita rockqueen ja paljon isompiakin :) Mä oon katsellut vasta pieniä ja luultavasti ostan vain 60-62cm asti katsoo sitten paljonko tulee lahjana ja isompia lasten vanhoja on muutamat tallessa :) Toki jos jotain oikein ihania tulee isommassa koossa vastaan sitten voisi ostaa :)
Kaupoissa mun mielestä vaan vaatteet on tosi paljon tytölle tai pojalle ei siis neutraalia hirveästi.Joten siinä suurin syy miksi olisi kiva tietää vauvan sukupuoli :)

Me ollaan kyllä onnistuttu löytämään paljon neutraaleja vaatteita. Muutamia ollaan ostettu kirpparilta, ja kaverilta ja mun äidiltä saatiin jonkin verran. Äidillä oli nättejä vaatteita, mutta huomaa että tuotekehittely on mennyt eteenpäin 30 vuodessa: vanhoissa potkuhousuissa ei ole avausmahdollisuutta haaroista vaipanvaihtoa varten. Siispä otimme niitä vain parit kun turhaan sitä haalii epäkäytännöllisiä vaatteita. Toiset oli pakko ottaa kun äiti sanoi että mulla oli ne päällä ekan kerran kun menin neuvolaan. :grin
Vaatteista meillä ei vielä ole kokotaulukkoa, mutta tarkoitus on kyllä tehdä. Koot menevät varmaan siinä 50 (vai mikä se pienin yleinen on) - 68 välillä. Lyhythihaisia bodeja ei olla ostettu ollenkaan, kun kerran syysvauva tulossa.

Kestovaipoista sen sijaan tein eilen kokolistauksen. Niitä ollaan ostettu kirpparilta ja myös saatu kaverilta. Toiselta saadaan vielä, kun heillä on nyt kevätvauva ja se varmaan ehtii kasvaa pienimmistä ohi ennen kuin meidän lapsi syntyy. Vastasyntyneen kokoa (mistä ei vielä tiedä tarviiko sitä) on 7kpl, S-kokoa jo 16, mutta isompia vasta muutama. Tajusin, että isompia saa myös huonosti lainaan kavereilta koska ne menevät niin pitkään ja kaikilla kestoilevilla kavereilla on sen ikäset lapset että tulevat melko varmasti tarvitsemaan isoja vaippoja itse. Mutta nythän on aikaa vielä metsästää kivoja kuviollisia!

Beisla: kyllä meillä ainakin kaikilla lapsilla on olleet aluksi new bornit käytössä. Nuo vastasyntyneet on niin rimppakinttuja <3 ettei ässää oo voinut ajatellakaan. Ja ihan kunnon kokoisia on meidän vauvat olleet 3450, 3760 ja 3658 g. (50,5 cm esikoinen ja 52 cm nämä kaksi muuta). Nyt vaan jossain mielenhäiriössä myin meidän pikkuvaipat pois :,D Pitänee tehdä ja hankkia uusia!

Esikoisella käytin kestoja ja ompelin niitä paljon myös itse sekä neuloin villahousuja hahtuvasta. Kuopuksella ei tullut käytettyä kun iho ei kestänyt (yleensä sanotaan ettei kestä kertsejä, mut tää meni näin päin). Parhaimmat kestovaipat säilytin "muistoksi", mut esim. kaikki harsovaipat pistin kiertoon. Niitä täytyy ehdottomasti ostaa, ne oli etenkin pienellä vauvalle mainiot. Oon aatellut aloittaa hankinnat vasta rakenneultran jälkeen, sit ehkä tiedetään sukupuolikin.

Takaisin