EloliirumLaarumit

Elokuuta elokuuta!!

No kait mää ny sit aloitan täällä pulinat, kun ei tuo uni tuu tietenkään tänään, kun kerrankin saisi nukkua[:D]

Tere tulemast kaik uudet!

Kahvilla oli taasen mukavata nähdä muitakin[;)]

Tiko: Voi, että kun alkoi täälläkin jännittään sun+ pikkuisten puolesta! [:)] Kuulumisia odottelen kovasti, että kuinka menee. Tuuhan kertoileen heti, kun ehdit/ jaksat. Varmasti kädet täynnä tohinaa ja pikkuisia alkuun.

Mamma76: Imetystoppeja, sellaisia spagettiolkaimilla varustettuja, oon ostanut ylläripylläri henkkamaukan äitiysosastolta 2kpl/paketti hintaan 14,90. Tilasin netistä samasta puljusta imetyspaitoja 2kpl/paketti hintaan 24,90. Eli nyt on neljä sellaista härpäkettä (2mustaa ja 2 valkoista), joita voi käyttää, jos siltä tuntuu, mutta muutenkin ihan ok peruskamaa, että voi käyttää muutenkin kuin vaan imetystä ajatellen. (noita toppeja oon käyttänyt koko kesän jo[:D])

Suklaata, suklaata[8D] ym. herkkuja: ostin eilen vielä kokonaisen levyn, kun ei pysty oleen syömättä.. Jos sitä nyt pystyisi vähentämään, kun sai kerralla enemmän[;)] (Pah..) Alkaa vaan hirvittään maanantain neuvola tai lähinnä se vaaka. Toisaalta oon aina elämän aikana ennen stressitilanteita lihonut mässyttämällä ja sitten tilanteen ollessa päällä on sitä vararavintoa, millä elää, ehkä nytkin kroppa varustautuu sillä tavalla ja ihan hyvä vaan syödä herkkuja[:D][:-][8|] (Kun ei sokerivauvaa tulisi, viimeksikin neuvolassa sf- ylä/keskikäyrän välissä)

Unirytmistä: masussa herätään joka aamu 6-7 välillä, kun mulla tulee silloin itellä vessahätä, riippumatta siitä, että miten oon edellisinä päivinä heräillyt. Sitten Myrtti tekee tehokkaan aamujumpan, joka yleensä kadottaa mamilta viimeisetkin unihiekat silmistä ja käy taas itse unille, herätäkseen jälleen 9-10..[:D] Melko säännöllinen tuo aamu meillä, toivottavasti syntymän jälkeenkin[8|]. Toiset selkeät ajat, jolloin masussa on eniten liikkeitä havaittavissa on iltapäivällä 15-17 ja illalla noin 21-22 aikaan.

Piia84: nopeasti on äitisi synnyttänyt. Jostain tosiaan luin, että samankaltaisesti menee synnytykset kuin äitillä/ siskoilla[;)]

Tunnearvoa ei meillä oo kauheasti pinnasängyllä, kun sen ostin huutonetistä. Kastepuku sen sijaan tulee oleen lähes 60v vanha, kun siinä on jo mutsi kastettu (+minä ja sisko) Saattaapi tulla pieni taisto, kun myös mieheltä löytyy hänen kastepukunsa, mutta se on vaan n. 30v. Ehkä puen ne päällekkäin niin molemmat mummut ja papat on tyytyväisiä. Toisaalta miehen puvussa valmiina sininen rusetti ja äidin perintökalleudessa vaaleanpunainen, että ehkä se sukupuoli määrää...

Aivan ihanalta kuulostaa Kaika! Toivottavasti oli nautinollinen ilta!

Nimistä: on valmiina joo. Löysin tosin poikalapselle tuossa uuden nimen, josta en oo vielä saanut mieheltä kieltävää enkä myöntävää vastausta, kun meidän vanha poikasuosikki on annettu lähipiirissä jo 2 pojalle tän vuoden aikana[:@] Tyttönen pitäisi olla tulossa, niin ehkä pojanvaranimeä ei edes tarvitse. Mutta edelleen ollaan sitä mieltä, että jos lapsi sitten syntymän jälkeen näyttää enemmän Ritvalta tai Raijalta kuin meidän nimivalinnalta, niin sitten se on Ritva tai Raija.

Unikeko: Tere tulemast mammalomalle[:D] Synnärilaukkua täälläkin ahkerasti valmistellaan. Tällä hetkellä on sairaalaan lähdössä vaaville 3 vaatteet+ vanuhaalari ja myssy ja tossut. Vaatteita useammat, kun mukana on eri värisiä ja kokoisia, että on tytölle tai pojalle+ pikkuruiselle ja vähän isommalle mallille..

Nyt jotakin aamupalaa naamariin ja yritys päivän ensimmäisille torkuille...
Mukavaa lepopäivää kaikille!
 
Huomenia...

Juu täällä ollut taas semmoisia olotiloja että tsiisus Itkua, masennusta, kipua ja pahoinvointia+ poika kiukkus/uhmas/raivos tuossa 4pv putkeen Mä olen ollut ihan loppu tämän kaiken kanssa ja mies on välil ollut niin helvatun raivostuttava.
Huomenna on neuvola ja 10.8 tosiaan kontrolli käynti äippäpolilla. Jos vaikka käynnistys päivän sais...

Uskomatonta että nyt on niinku elokuu

Tervetuloa uusille palstailioille.

Tikolle paljon onnea tulevaan
 
Huomenta ja Ihanaista Elokuuta täältäkin kaikille uusille ja vanhoille Mammoille [:D]

Täällä aamulla herättiin pissahätään ja liitoskipuihin.

Oltiin eilen ukon kanssa juhlimassa kavereiden yhdistettyjä 30 v ja 33 v bileitä. Meinasi Eilen jo tuskanhiki nousta pintaan. Bileinä kun oli naamiaiset. Nooh, mähän aattelin et kyllähän tuolta kaapista kostyymi helposti löytyy. Sinne kun on erinäisistä pippaloista kertynyt vaikka mitä sairaanhoitaja/punahilkka/intiaani- retonkeja. No ei muuta ku niitä kiskomaan peilin edessä päälle. Voi kiesus että ukko nauraa rätkätti. Jos sain puvun mahan kohdalta ylös niin mekot just peitti persiin ja edestä ei enää senkään vertaa. Voihan HEL***ti. Oikein suututti et yritä tässä nyt sit tän pallon kanssa näyttää seksyltä. Nooh, päädyin sit mun mutsin 70-luvin pitkään mekkoon missä on levenevät hihat ja totesin et esitetään sit hippiä. Juhlissa onneksi oli 4 muutakin raskaana olevaa ja huomasin että samanlaisia dilemmoja oli vaatteiden kanssa ollu nähtävästi heilläkin.
Oli kiva katella niitä seksikkäästi pukeutuneita lentoemoja jne ja ajatella et kyl mäkin ehkä jokupäivä viel saan kroppani takaisin.
Ensimmäinen kroppamorkkis koko raskausaikana. Meinasin jo et pikkujouluissa pitää sit räväyttää, toivotaan että alkaa siihen mennessä olemaan jo tissit ja persus omilla paikoillaan.

Muuten oli hyvät bileet, ruokaa riitti ja siellä oli aivan huippubändi soittamassa. Miehen kanssa tuli oikein tanssilattiallakin pyörähdeltyä. Mikä on harvinaista koska joskus alkuaikoina ukko totes et hän ei tanssi. Oon saanu sitä onneksi vähän koulutettua kun ite tykkään tanssimisesta ihan kamalasti.

Oh, pakkohan sitä on tästä lähteä tutkimaan jääkaappia kun Onni nähtävästi vaatii evästä. Ainakin potkut on sen mukaiset [:)]

TIKOLLE vielä hurjasti tzemppiä, täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä.[:D]
 
Huomenta vaan uuteen Kuukauteen [:D]

*Hieroo unisia silmiään ja juo toista kuppia kahvia*
Tekipäs eedvarttia nukkua viileässä makkarissa, ja kyllä tuo uni maistuikin. HaniMami luit mun ajatukset eiliseltä, mutta en vaan jaksanut eilen... Eli nuo Erilliset Topicit Onnittelut/Syntyneet. Yes! Sitten vois olla vielä erikseen synnytystarinat ja kuvia vaaveista, eli ken ehtii/tahtoo/jaksaa niin aloittaa. Vai Mitä?[;)]

Topit: Jaahas, ja paikalliseen Henkkaan käypi tieni sitten ens viikolla. Toivottavasti niitä on, kun täällä suunnalla tuntuu yks jos toinen olevan raskautuneena.

Puupsit tuntunut muutoman päivän taas siltä,että täytettä tulee. Eli oikein sellainen "jyskytys",samalta tuntuu kun maitoa alkaa nousta ensimmäisten imetyksien jälkeen. Ja jep, on ollut aamuisin paita märkänä.


Jos sitten myöhäiselle aamupuurolle, kun tuntuu naperolla olevan nyt sellainen olotila [:)] Ei muuten lopeta tuota potkunyrkkeilyään jos en syö, kun nälkä tulee. [;)]

Päivän jatkeita!!! ja Kaika, tulehan kertomaan lomasta[:D]
 
Huomenet!

Ihanaa, nukuin melkein kymmeneen! Eilen kyllä sinnittelinkin sinne kahteentoista.
Yöllä tuli kuitenkin pyörittyä vähän, sekä heräsin siihen kun maha meni ihan sekaisin ja selkää vähän jomotti kun pari supistusta tuli sängyssäkin.

Elektroniikka ei säily käsissäni kauaa.. Vasta puolitoista vuotta sitten ostettu tietokone on sekaisin, eikä enää saada korjattua enkä löydä takuukuittiakaan. Mahtavaa. Nyt on kannettava lainassa mutta mitäköhän teen sitten kun sille omalle ei voi enää tehdä mitään.
Ostin joskus kytkyllä kännykkän. Kalliin. Se oli minulla puoli vuotta, kunnes koulussa juuri meidän luokkaamme tuli narkkari kasseja kähveltämään. Olin ainut jonka kännykkä katosi [:D] PRKL! Uutena puhelin olisi maksanut 500 e eli ei ihme että kelpasi.
Eläisin ihan mieluusti kivikaudella niin minun ei tarvitsisi kokea näitä menetyksiä, kun ei nuo vehkeet minusta näytä tykkäävän [:D] Ompelukoneenikin on tällä hetkellä HUOLLOSSA! ;D

Syöpöttelystä: Olen itse yrittänyt korvata makeanhimoa myslillä ja jogurtilla (=aamupala ja iltapala). Tunnesyöppö kun olen, niin ehkä ihan vähän stoppaa kilojen kertymistä. Etenkin tässä loppuraskaudessa on tehnyt mieli kaikenlaisia leivonnaisia ja muita, jotka eivät ole mitenkään edes ravintorikkaita. Yleensä syön puuroa aamulla mutta näillä helteillä ei tee heti hikisenä sängystä noustuaan mieli lämmintä syömistä. Myslissä on kuitenkin aika paljon energiaa, joten liikuntaa olen kyllä lisännyt (lihaskuntotreeni).

Kasvukäyristä: Siskollani meni kasvukäyrä ihan siellä yläkäyrässä ja hän sain n. 4000 g/4500g painavia. Minulla mennyt myös samalla viivalla kuin sinulla Hanimami, eikä vielä ainakaan neuvolassa kukaan ole pahaa siintä sanonut. Minun mahaani kyllä katsotaan sanoen: "MITEN SE ON NOIN ISO?".. [:D] Onhan se aika iso, mutta jos se olisi pieni niin eihän sitä sitten tajuaisi raskaana edes olevansa [;)] Hehhe.

Pölötinpäs paljon [:D]
 
Huomenta kaikille! Nyt sitä ollaan jo elokuussa. Aika menee kuin siivillä. Kohta on taas kesä mennyt. Ei ole paljoa ehtinyt tästä kesästä nauttia. No nautitaan sit ensi kesänä.
Tänään on vähän parempi olo kuin eilen, eilen särki joka paikkaa ja supisteli, mutta tänään olotila ok!
Täytyy lähteä keittämään puuroa ja viemään noi koirat ulos.
 
Piti tossa ottaa parin tunnin päiväunet, kun kaikki lapset olivat ulkona, teki hyvää. Sitten vain tekemään lapsille ja itelle ruokaa. Tänään on ollut vähän viileämpi ilma ja se on ihan hyvä. Aina kun mä meen lepäämään, niin kun herään niin toi kissa nukkuu mun mahan päällä kehräten. Siin on vissiin hyvä olla ison mahan päällä.  
 
[font="microsoft sans serif"]Sunnuntaita kaikille!

Mammaliina   Jaksamista!
Täällä on myös hieman apeat fiilikset nyt. Meillä on aika iso remontti kesken, periaatteessa meidän kämppä ei ole asumiskunnossa, ja ei ole tietoa että valmistuuko tämä vauvan syntymään mennessä. Eli en siis tiedä pystynkö tulemaan sairaalasta kotiin, vai täytyykö mun purkaa jo valmiiksi laittamani vauvan tavarat ja muuttaa äiteelle laitokselta  Eli stressaa ja rankasti!

 jousimies äiti Joo ensi kesää odotellessa todellakin! Silloin sataa sit tietysti yötä päivää ja me kökötetään kiukkuisten kakaroiden kanssa sisällä [:D]

Sen verran sain kuntoiltua, että tehtiin miehen kanssa lauantaina suursiivous ja vaihdettiin vähän järjestystä. Mun piti pestä verhoista lähtien kaikki, koska remonttipöly on vallannut tämän meidän lukaalin. Noh, koska ukko on joutunut omien töiden lisäksi tekemään remonttia ja pitkää päivää, ja siivosi niin ahkerasti, niin annoin sille sitten vapauden ottaa olutta...
Tietysti siinä sitten kävi niin että jouduin kuskiksi, ja baariin istumaan valomerkkiin asti. Jotenkin se känniläisten huuto keskustelu, ja jatkuvat typerät kommentit mulle ja ukolle kuten "ootte vissiin nakannu joskus alkkarit samaan koppaan" ja "Oot näköjään käyny joskus 2 minuuttia vieressä" JA "Oot sitten vähän turvonnu viimekerrasta" Ei enää jaksanu naurattaa... [:@]  Ehkä se huumorintaju on sitten samalla tasolla kun on itsekkin hiprakassa (Sitten joskus!)

Mitäs vielä.... Niin, nyt on aamuisin alkanut tuntumaan nivusissa sähköiskun kaltaista kipua, olen päätellyt että johtuu siitä kun rakko on niin täynnä, koska helpottaa jonkun ajan kuluttua kun on käynyt aamu tyhjennyksellä. Onko kellään ollut vastaavaa?
Neuvolassa kysyttiin viimeksi supistuksista, en osannut sanoo oikein mitään, kun en varmaksi tiedä että onko ne hetkittäiset vihlasut olleet potkusta aiheutuvia, vai suppareita.

Mutta vointia kaikille ja nautinnollisia unia nyt kun helle on helpottanut otettaan!
 
Terve!

Mä vetäsinki sit oikein reteesti tänä aamuna [:D] Menin nukkumaan eilen yöllä (tai tänä aamuna, ihan mite vaan) klo 00:00 jälkeen ja tänä aamuna heräsin eka 10:00 ja sinnittelin tunnin hereillä, sit mietin, et käyn vähä pötköttämässä miehen vieressä ja heräsin sit 13:00 [:D][:D][:D] Ja mies nukku vielä tunnin pidempään, mut se nyt kotiutuki vasta 4:30...

Sitten kauhistuksekseni huomasin tossa vähän aikaa sitten, et mun karkkipussin päällä oli hämähäkki!!!!!!! Ei se iso ollu, mutta sai kylmänväreet kiirimään selkää pitkin! Mulla on siis lievä araknofobia, tosin mitä isompia ovat sen pahemmin meen jäihin. Nyt mietin, et uskallanko popsia noita nameja vai heitänkö roskiin [;)]

Mamma: Ihanan kuvan oot löytäny tälle kuulle!!!

HaniMami: Mäki kävin sit viel ostamassa TV mix -pussin, mut sain itteni kyl aika nopee voimaan pahoin noista [:'(] Ja tosiaan nyt mietin syönkö loppuun niitä vai heitänkö roskiin. Ois pitäny ostaa pieni pussi eikä tota normaalikokosta... Ja hei, jos teille tyttö tulee, ni voin kyl oikeasti myydä ne kengät, mitkä sain duunista, jos tykkäät niistä [:)] En kyl tiiä onko niille oikeastaan käyttöä ku ovat kokoa 20...

Rytmistä: Mun mahassa pidetään elämää ennen 10, sit 10-12 on hiljasta ja 12-14 elämää.. sit taas pari tuntia hiljasta ja sit vähän vaihtelevasti elämää.. tosin eilen tais muksua jännittää toi kahvittelu nii kovasti, että oli ihan hissukseen ja vasta ku kotiuduin ja mies alko silittelee mahaa, ni muksu potki vastaukseks [:D] Tänää taas tosiaan oon nukkunu nii pitkään, että en oikee tiiä mikä on meno [;)]

Tunnearvosta: joo mullaki on Ikean uus sänky, et ei silläkää vielä tunnearvoa ole, mutta kastepuku tulee olemaan sama, mitä minä ja veljet (ja äitini ensimmäinen kummityttö) ollaa käytetty ja siihen kirjotaan sitten vauvan nimi ja kastepäivä. Samat tiedot löytyy siis myös meistä neljästä, jotka ollaan sillä kastettu [:)]

Mammaliina: Toivottavasti saat käynnistyspäivän, että pääset vähän nauttimaankin olostas. Ei varmasti oo mukavaa, kun ei oo koskaan hyvä olla.

Tiko: Vau! Onnea tulevaan koitokseen [:)] Sekä siis siihen synnytykseen että elämään niiden pienten neitien kanssa [:)]

Candy: Kui sä sinne baariin jouduit? Meil ei miehellä tulis mieleenkään pyytää mua kännikuskiks tässä vaiheessa, puhumattakaan siitä, että baariin menisin odottamaan sitä [:-] Oisit noille kommentinheittäjille todennu, et "mistäs tiiät, että toi on lapsen isä?" tai sit vaan ihan hölmönä et "oonko mä?" siis niille turvotusjutuille. Mulle ei onneks kukaan miehen kaveri tai kukaa puol tuttukaa oo uskaltanu mitää tyhmää heitellä.

 
Moikka!

Ukkeli on jossain pikku-ukko-peli-illassa. Mutta autolla meni (kuulemma ihan siks ettei mul tulis paha mieli), vähäks olen ylpee miehetsäni, kun jaksaa miettiä mua Tollasissa asioissa :)
Tosin on oppinu petamaan tällä tavalla tulevia poikien iltoja, jolloin tietty löysään liekaa sen verran että saapi rauhassa ryypiskellä.
Me sovittiin sillon kun poika synty että ulkona saa käydä ja alkoakin saa ottaa, mutta kännissä ei kotiin tulla ja krapulat podetaan kavereiden nurkissa. lasten ei  mun mielestä tartte todistaa vanhempiensa idiotismia.
Sauna ym kaljat on tietty ihan sallittuja jopa suotavia kotona. Lapsetkin oppivat esimerkillisen tyylin nauttia nallelimpparia (kun kuitenkin kokeilevat sitten joskus).

Kuulostipas moraaliselta paapatukselta... Ei pidä ottaa tästä itteensä, tuli vaan nin kiva fiilis kun ukkeli ihan mua oli silmälläpitäen ostnu pelkkää limpparia matkalle mukaan.[:)]

Purri hah! Mun mielestä kamalinta tossa sun hämis-skenaariossa oli se että se nimenomaan pilas sen karkkipussin eikä vaik porkkanpussia!!!

HaniMamille kiitokset topikeista, Vaik aamulla jo tuuletin et meil on joku synnyttäny... Ei sit ollukaan.
Sitäpaitti oon ihan koukussa niihin Anne Geddesin kuviin, huippu veto!!!
Määkin jouduin sitä suklaata käydä ostamassa lisää (ja jotain kamalaa kaupanhyllyn mustikkapiirakkaa).
Ja torstai neuvolan vaaka kans tulee jo uniin.
Muutenkin kammottaa kun niin iso vauva tulossa enkä pysty sokerin syömistä lopettamaan, saan varmaan seittemänkilosen vonkaleen...

Mammalle kans kiitoksia, noi uuden kuukauden korkkaus viestit ja kuvat on ihan loistavia[:)][:)][:D]

Nimistä Meillä on kaksi vaihtista valmiina ja koe testasin niitä äiteelle. oli kummastakin hyvin vaisuna ja vaihtoi nopeesti puheen aihetta, mutta nyt tänään sano et on kovasti lämmenny sille "pekka" nimelle ja käy jo keskusteluja pikku"pekan" kanssa[:D][:D].
Mutta mitään ei ole lukkoon lyöty... kattellaan vielä se pärstä ennenkun päätetään.

Supistelee nin maan pirusti... kivuttomia, mut maha vetää kovaks jo ihan kymmenen min välein.
Kävästiin nuuksiossa vaeltamassa (kokonainen kilometri mentiin[8D]) ja kotona alko sitten supparit.
Jännä et tollain pikkureissusta sit ollaan pinkeenä, kun kuitenkin olen joka ilta sauvvonut tunnista puoleentoista ja mäkistäkin maastoa... go figure???

Mut mieli on edes hieman parempi...

Illanjatkoja!
 
Päivää!

Voihan hitto, kun olette kirjootelleet- hyvähän se!

Mutta nopee käynti, pitää valmistaa dipit sipseille- tulee imperiumin vastaisku!!!

TIKO_ KÄÄÄÄÄÄÄK!! Nyt jo? Mikä fiilis???
Ihanaa, mutta toisaalta-KÄÄK![:D]


Mä sain "lomalta" uuden tukan ja uuden laukun[;)]
Lisäksi lepoa ja rauhaa.

Mutta palaan paremmalla ajalla!
 
Hih,
Pakko ihan vähän käydä hehkuttamassa.
Ah, mulla on ihana viikko tulossa.
Huomenna menen kunnon jalkahoitoon hierontoineen päivineen (ihanaa kun kynsiä ei meinaa enää itse saada lakattua ellei lakkaa koko varpaita)
Keskiviikkona pääsen kampaajalle (viimeksi kävin.. öö.. huhtikuun alussa)
Ja Lauantaille ostettiin liput Jannen Jameihin kuuntelemaan Lauri Tähkää (joo tiiän et se on ihan sikaRuma ukko mut tykkään sen musiikista ihan kamalasti)

Niiin Ihunaa [:D]
Nyt vahtaa Star Warssei..
May the Fork be with you.. Jääkaapin kautta tietty..
 
Huomenta! Aamulla oli jo aika viileätä tuolla ulkona.. Tai se 15 astetta tuntui jopa kylmältä [:D] Mitenköhän talvella tarkenee, kun nämä helteet ovat olleet tällaisia.

Hihhih: Eilen tuli jo puolet esipakkailtua sairaalakassista 8) Jännää!

Supistuksista: Miten on teillä muilla, onko esiintynyt vielä mitään kipuilua suppareiden aikana? Minusta kun taas viime yönä tuntui, kun itsestään maha kovettui ja pehmeni ja sitten taas kovettui ja pehmeni, että alaselkään ja alamahaan vähän jomotti ja kuumotti samaan aikaan. Huomasin myös, että supistus oli sellainen oikein puristava, ettei vain ja ainoastaan kivettänyt mahaa. Olin vaan taas niin unipöhnässä etten oikein tiedä. Mutta, kun kipuni ei ollut hurjan kovaa niin tuskin vakavaa.. Pitänee kysyä neuvolasta parin pv:n päästä.
Eilen kuitenkin alkoi jännittämään yksi asia mitä en haluaisi, nimittäin lähteä yöllä synnyttämään! Ja no, minun tuurillani vielä kun yksikseni elelen niin varmasti joudun yöllä unipöhnässä täällä valmistautumaan ja tilaamaan ambulanssia [:D]

Kesän loppumisesta (tai, kun se lähenee loppuaan): Oooh, kuinka paljon sitä kaipaakaan niitä viileitä ilmoja ja raikkaan syystuuleen puhaltamista tämän kuuman kesän jälkeen! Oikein pystyn haistamaan syksyn tuoksun *NUUHNUUH*! [:)] <3
 
Huomenta täältäkin suunnalta [:)]

Tänään pitäiskin lähteä hakemaan maalitavarata kaupasta kun alotetaan tuo meidän tulevan makkarin maalaaminen jotta se ois oikeesti sitte siihen mennessä valmis ku poika on maailmassa (jos ja kun se nyt ehkä on poika, ainakin sairaalan tädit luulee niin! [:D])

Milamariaa Täällä välillä suppailee tuollain, nyt ei oo enää kyllä olleet kivuliaita nuo supistukset mikä on hyvä juttu, vaikka pistää ne kyllä ähisemään välistä [8D] lääkärit pitäneet asiaa normaalina niin kauan kuin eivät oo olleet kipeitä. Toisaalta pikkuhiljaa kai sitä alkaa paikat kypsymään ite kelläin [:D] oulussa ystävällä on la elokuun lopulla ja olin jo aivan varma tässä pari päivää aiemmin,että se lähtee synnyttämään kun se kerto että pari päivää on ollu tosi vihlovaa kipua ja sinä päivänä ihan kunnon jomotusta + että pientä tuhrua ja "limoja" pukannut ulos, mutta ei mitään! kaikki on ihan normisti eikä puhettakaan että synnyttäsi[8|]

Ja mie oon kyllä henkeen ja vereen niin syys-ihmisiä! mikään ei oo ihanampaa ku pimenevät illat(kohta saa jo poltella kynttilöisiä!!) ja viileämmät päivät ja illat, ihana kun saa katsella miten lehdet tippuu puista tuulen mukana (jotenkin se aina saa mielen haikeaksi kun yksi asia jää taakse mutta uusi aika taas alkaa). Vesisade taitaakin olla ainoa asia mistä en tykkää minään vuoden aikana! sanoinkin eilen ystävälle kun kävelyllä oltiin, että sais mun puolesta vaikka heti lokakuussa olla jo ihan talvi(tai ainakin pikkupakkasia) niin ei ois niitä märkiä kelejä ja ois niin paljon mukavampaa olla, olipa sitten kotona tai ulkosalla[:)]

Mullakin loppu sairasloma ja alko tänään kesäloma ihan virallisesti. mutta eipä täällä suunnalla kyllä mitään ihmeitä tehä [8|] kyläillään muutamilla sukulaisilla ja toisaalta se kyllä riittääkin mulle. Määki haluan kampaajalle mutta häätyypi oottaa että tili tupsahtaa puolessavälissä kuuta...

Asiasta kolmanteen; oottako käyneet vahaamassa itteenne nyt raskaana ollessa? mun täytys kyllä reisistä ylöspäin bikinirajaan saada vahautettua mutta mietin tässä vaan itekseni että alkaako ne esim. seisaaltaan vahaamaan ? kun nehän aina on työntämässä ihmistä mahalleen siinä tuolilla, tietenki niiden ergonomian takia mutta että...

no joopsista, tää lähtee nyt herättelemään tuota ukkelia[;)] että päästään vielä tän päivän aikana liikenteeseen! ai minäkö välillä kärsimätön?!?![8D]
 
Huomenia!

Tässä neuvolaan kohta lähdössä, siitä myöhemmin sitten...

Täälläkin jo virtuaalisesti oma laukku pakattu, ja vauvan kassia aloitettu. *Huokailua* Juuh, syksyä odotellessa, ja ihania iltalenkkejä vaavin kanssa. Ja mikä ihaninta, voi kaivaa sen vanhan venuneen villapuseron ja villasukat, istua terassilla ja juoda kuumaa teetä [:)]

iiik! Torstaina mulla alkaa virallisesti äippäloma [:D]

Nyt Menoks! "Näkyillään!"
 
Minzkuli: Siis aivan ihanat bileet ja valmistautuminen! >0D Mä en voinut muuta kuin revetä, sillä tunne on niin tuttu. Tosin, meillä ei ollut ilobileet vaan miehen ukin hautajaiset ja voit kuvitella osan sukulaisista katsovan, että; " Kuinka tuo kehtaa lipua tänne näyttämään mahaansa..." Minnekäs tätä enää piilottelee, ja elämähän jatkuu...

Tere tulemast, miunkin puolesta, uusille mammoille ja ihana oli lukea jo tuttujen kuulumisia. Koitetaan jaksaa nämä loppumetrit. Hyväksi meidät on säillä keitetty tänä vuonna. Kerromme aikanaan nappuloillemme, että sinä kesänä rikottiin Suomen kaikkien aikojen lämpöennätykset.

Täällä on vauvan pyykkirumba käynnissä ja pinniskin kasattiin viime viikolla vielä kun isäntä oli lomilla. Onpahan kaikki valmiina sitten "tupatarkastukseen". Josko tässä kohta puoleen voisi keskittyä muihinkin asioihin kun saa nämä valmiiksi. Tosin menemistä hidastavat emännän räpylät, jotka on järkyttävät elefantin jalat. Turvotusta ei ole muualla kuin jaloissa ja siellä se asuukin lymfaterapiasta huolimatta sitkeästi. Välillä meinaavat jo varpaat sinertyä kun ei enää veri mahdu kiertämään, mutta ei auta kuin hieroa, kylmätä ja kohottaa - sekä laskea päiviä... Onneksi muuta merkkiä ei ole, että tarvitsisi raskausmyrkytystä pelätä - mutta seurantaa joutui - minkäs teet.

Sairaalakassia pitäisi kai alkaa laittamaan valmiiksi. Jo pinnistä kasatessa oli niin epäuskoinen olo, että viimeistään kuuden viikon päästä, siinä todellakin jo nukkuu pieni ihmisenlapsi. Miksi tämä ei uppoa emännän kaaliin? Pelottaa hurjasti, että entä jos en osaakaan koko hommaa - mammaus kun ei ole allekirjoittaneelle mitenkään luonnollista. Laitan toiveeni mitä suuremmissa määrin siihen, että vaistot opettavat ja kertovat...

Ratsastaminen on jäänyt hoidon tasolle kun viime viikot olemme isännän loman aikana reissanneet sukulaiset sekä tulevat kummit jne. Laidunkaveri meni ja reitti tammaseni koiven siihen kuntoon, että sulfahan se oli pakko käynnistää ja nyt toivotaan toivotaan sen puremista. Muutoin joudutaan avaamaan ja tehostamaan antibiootteja. Koivet känkkyrässä niin tammalla kuin mammalla... =0S

Hoppas, ettei myrsky aiheuttanut syyskuulaisille että muille tutuille liikaa harmia. Voikaahan kaikki hyvin ja nautiskellaan näistä jo viileämmistä elokuun säistä.

Maya
 
Hellurei!

SUPPAREISTA: Eipä vielä kivuliaita, mutta jokapäiväisiä kuitenkin.
Yöks ja iiks- mä kyllä niin toivon, että ehtii ilokaasun varteen ennen niitä sairaan kipeitä supisteluja.[&:]

SAIRAALAKASSISTA: Mulla tekee mieli pakata se jo, koska tajusin, että tosiaan 6 vkoa la:aan[:)]
Ja toiveissa olis se neljä viikkoa[;)][;)]

OMAA: Varoitus- nyt tulee ruma sana! --> VITTU, mä sanon ton exän kanssa!!
Miten mä pääsen siittä eroon tai saan sen ymmärtämään, että ollaan erottu JO 5,5 vuotta sitten????
Sillä TAAS kariutu seurustelusuhde ja nyt se on taas ihan superystävällinen ja luulee, että MEIDÄN (??) tulisi tavata useemmin "jutella poikien kuulumisista"...mä en jaksa.
Voiku vois laittaa pakkohoitoon tajuamaan, että tosiaan me ollaan erottu ja sillä sipuli ja ETTEI me olla palaamassa yhteen[:@][:@][:@][:@]
Kurjinta siinä on se, että pojat kärsii, kun se sepostelee kaikkea paskaa niille...
Mutta nyt--poikaa hammaslääkäriin ja syvähengityksiä rauhoitusmielessä[;)]
 
Huomenta kaikille! Koirat tuli jo vietyä ulos ja aamupala syötyä. Pitäisi käydä vielä suihkussa ja lähteä sen jälkeen asioille. Tänä aamuna on onneksi olotila aika hyvä. Illalla oli taas aika kauhea olotila. Pyörrytti kamalasti ja jaloista veti suonta.
Ei kovin mukavaa. Pitäisi jaksaa tänään siivotakin, kämppä on kuin pommin jäljiltä ja nuo teinit ei laita tikkua ristiin auttaakseen siivoamisessa. Pakottaa pitää ja joskus kiristäminen toimii.[:)]

Ensi viikolla on vasta seuraava neuvola ja lääkäri samalla. katsotaan missä tilanteessa ollaan. Välillä kamala painon tunne tuolla alhaalla, mutta kipeitä suppareita ollut vain jonkin verran, ei viälä hälyttävästi. Käveleminen käy aina vain vaikeammaksi. Saa nähdä pääseekö kunnolla liikkeelle enään loppuvaiheessa. jos liikaa kävelee niin sen jälkeen on todella kipeä alavatsa.[:)]

No nyt mä lähden kuitenkin suihkuun. Kaikille hyvää päivänjatkoa! 
 
Päivää vaan!

Sairaalakassi: suuri osa tavaroista on jo tuolla lipaston päällä, mutta vielä pakkaamatta. Samoin vaavin tavarat on siellä.

Kampaaja: varattu tän kuun puoleen väliin. Masukille oon sanonut, että ennen kampaajaa ei ole ulos tulemista+ juhlitaan samoihin aikoihin meitin vuosipäivää, niin niiden jälkeen saa syntyä, mutta ei aikaisemmin. Kosmetologille ajattelin sitten vähän myöhemmin mennä, kun pystyy taas makoilemaan selällään[;)]

Kaika: Toivon kanssa, että tulisi jo tuossa elokuun lopulla pari viikkoa aiemmin, ettei ihan sinne laskettuun aikaan tarvisi mennä, puhumattakaan 2vko yli[:-]. Ja tsemppiä eksän kanssa.

Suppareista: Eilen makailin sängyssä puolen päivää, kun oli sellaisia menkkamaisia kipuiluja ja muutaman kerran nappas oikein kunnolla. Saattaa kuulemma olla harjoitussupistuksia ja lääkärille sitten ensi viikolla pitää kertoa. Jos aikaisemmin yltyy kivuliaksi tuntemuksiksi, niin sitten pitää aikaisemmin olla yhteydessä, ettei ole se strepto. Mun ongelma on, että en erota enää kaameaa kakkahätää ja muita tuntemuksia, kun en enää tiedä missä päin se suolisto on[:D]

Jousimies äiti: mulla on kanssa ollut sellaista kummallista suonenvetoa jaloissa, kun sijainti on reisissä, eikä pohkeissa/ jalkaterissä, niin ku aikaisemmin.

Maya: Tammaselle pikaisia paranemisia[:)]

PojanÄiti: Saan varmaan kanssa sen seittemän kiloisen vonkaleen[:D]. Olo alkaa oleen niin tukala tässä. Anne Geddes on yksi suosikeista myöskin, jos vaikka ensi vuodelle ostaisi sellaisen kalenterin, niin saisi niitä kuvia katsella.

Purri: Täytyypi harkita niitä kenkiä. Tosiaan vähän isommalle vonkaleellehan ne taitaa olla, mutta silti.

Omaa: ei ollut stokkalla ritter sportin jogurtti-suklaata[:o] Jouduin tyytymään sitten tavalliseen. Jotenkin oon ollut käsittämättömän väsynyt tässä muutaman päivän, joten sänky kutsuu, jos vaikka sais nukuttua, mikä on aikas harvinaista mun kohdalla päivisin, mutta onhan tuo seinään toljottaminenkin lepäilyä kanssa. Itkukin alkaa oleen herkässä, mikälie hormonihirviö nostaa päätään. Oon jotenkin tosi hellyyden kipee. Ihan kamalaa, kun ei enää voi edes halata miestä kunnolla, kun on toi maha tiellä. Melko platoniseksi on tää suhde muutenkin mennyt. Pitkään aikaan ei oo petipuuhat kiinnostanut pätkääkään ja nyt sitten kun, niin eihän tässä mursuolotilassa mitään pysty. Argh.. Huoh.. Todellakin alkaa tietään mitä raskaana olo tarkoittaa.

Kevyttä oloa kaikille ja mukavaa päivää.
 
Tiko, huippujännää! Ihanaa, että kohta saat nyytit syliin ja voit heittää hyvästit raskausvaivoille ja jännäämiselle. Nyt sitten vaan henkistä valmistautumista, rentoutus- ja hengitysharjoituksia synnytyksen varalle. Voimia ja halauksia!

Supistuksista: Kyllä niitä on. Supistuksenestolääkkeet loppuivat pari päivää sitten. Oli viikolla autossa istumista urakalla (2x180 km) ja seuraavana yönä ja aamuna oli sellaiset supistukset, että meinasin, että jokohan tää syntyy. Nyt on kuitenkin ollut taas rauhallista ja enimmäkseen kivuttomia tullut. Sellainen jännä juttu, että jos rakko on kovin täynnä, supistaa ihmeen paljon ja tää "vaiva" on ollut pitkään.

Imetysliiveistä: Pitäis varmaan hankkia...

Sairaalakassista
: Ei oo pakattu. Pitäispitäispitäis.

Sänky: Sukulaisilta saatu peruspinnasänky. Alkuun ajattelin kuitenkin nukuttaa äitiyspakkauksen laatikossa.

Omaa
: Fiilikset keskimäärin aika matalalla, ja siksi jotenkin en ole jaksanut keskittyä noihin kasseihin, liiveihin tai mihinkään. Tuntuu, ettei oikein mitään muuta olekaan kuin keskeneräisiä asioita ja kaikki luisuu käsistä. Ja kämppä hukkuu kohta kaaokseen. Miehen lemmikki tuli takaisin, koska ei pärjännyt uuden perheen 10-vuotiaan lapsen kanssa (oli kaatanut hänet pariin otteeseen, mikä ei tietenkään ole kauhean turvallista) ja asutaan miehen kanssa erillään edelleen. Hän ehtii töiden ja koiran takia viipymään pari tuntia päivässä luonani ja eilenkin nukkui sen koko ajan töistä väsyneenä. Ja kotia eläimelle kuulemma etsitään justiinsa niin kauan kunnes sellainen löytyy.

Masentaa ja pelottaa tää terveydentilakin. Mulla on eräs krooninen sairaus, joka saattaa hyvinkin hormonitasapainon muutosten myötä pahentua synnytyksen jälkeen aiheuttaen kovaa väsymystä ja voimattomuutta ja monenlaisia oireita. Ja tietenkin synnytyksen kulku ja siitä toipuminen ovat vielä arvoitus - kuten meille kaikille - joten toki epäilyttää miten tulen pärjäämään lapsen kanssa kahden, jos käy niin, että olen itse huonossa kunnossa. Raha-asiat ovat jo katastrofi, kun sen varaan olin laskenut, että oltais tässä vaiheessa jo vähintään se pari kuukautta asuttu yhdessä. Visa vinkunut ihan peruslaskuihin jne. Kelakin viivyttelee sairauspäivärahan kanssa, kun siitä ei oo mitään kuulunut. Hirveän väsynyt olen, torkkuilen monta kertaa päivässä ja voimat ihan poissa. Kesäkuussa hemppa oli 105 ja epäilen että nyt se on jo reilusti alle sadan. Sekin voi sitten hidastaa toipumista synnytyksestä.

Hyvä uutinen on se, että sain viimein ateriainsuliinit eli nyt tykitän sekä iltaisin ja aterioiden yhteydessä. Eilen oli ensimmäinen päivä piiitkään aikaan kun sokrut pysyivät ruodussa koko päivän [:)] Olen sen verran arvioinut hiilarimääriä, etten kaikkien aterioiden yhteydessä ota, vain silloin kun epäilen että nyt tulisi muuten ylitys. Eilen onnistui tää arviointi ihan nappiin. Toissapäivänä kävi niin, että pistin insuliinin reiteen, kun aloin syömään (kuten lääkäri oli neuvonut) ja tuloksena sokrut nousi melkein kymppiin ja nukahdin sitä väsymystäni, mutta herätessäni parin tunnin päästä ne olivat vain 3! Eli vähän vaarallinen tilanne, jos ateriainska alkaa vaikuttaa vasta 3-4 tunnin päästä! Tästä viisastuneena olen pistänyt piikit mahaan, vaikka hirvittääkin että vauva on siinä alla ja rasvakudosta on tosi vähän, ja aloittanut syömisen vasta noin vartti piikin ottamisen jälkeen. Tällä metodilla on toiminut ja aterianjälkeiset ovat olleet 6-7 eikä mitään sen jälkeisiä tipahduksia ole tullut.

Toinen kiva juttu on se, että muksu on kasvanut hyvin. Tai en tiedä onko se huolestuttavaa vai kivaa. Se oli aiemmin siinä 3500 gramman kasvukäyrällä, mutta nyt ollaan hypätty kahdessa viikossa 3800 gramman käyrälle, mikä ei sinänsä ole liikaa, mutta jos kasvukäyrillä hyppiminen jatkuu, tulee siitä ihan oikea sokeribeibi. Toivottavasti uudet inskat hoitaa asian. Ihanaa oli se, että istukassa oli edelleen hyvä virtaus ja lapsivettä normaalisti ja poika teki ultratessa hengitysharjoituksia. Sokruvauvoilla on usein hitaammin kehittyneet keuhkot, mutta tuo pallean liike kuulemma lupaili hyvää.
 
Takaisin
Top