Elokuun turinat

Mä järkytyin kans tänäänku mikään syystakki ei mahtunu mahan kohalta kiinni! Apua. Ei kaiku pitää mennä ostoksille :D hitto.. Vihaan ostaa takkeja ja housuja :D
 
Mulla itselläni vaa huolenaiheita. Kissa olku mulla 4v mut silti pelkään vaikka käytän hanskoja ja yritän pitää siisteydestä huolta nii neuvolan tyypit ei suostu ottaa sitä kissn paska näytettä. Pitää ollaa kohta vakuutus et jos lapsi onki sokee tai jotai muuta nii onpahan vakuutus ja haukun neuvolan pystyy.
 
Toksoplasmaako pelkäät. Käsittääkseni sitä ei voi kissanomistaja saada? Vai oonko ihan väärässä. Itselläkin aikoinaan kissoja ollut, ja ei pitäis aiheuttaa vaaraa siis.o_O
 
Mulle neuvolan täti pelotteli juuri tuolla toksoplasmalla oman kissan kohdalla. Oli ohje, että jos vaan mahdollista niin en saa putsata kissanhiekkalaatikkoa ja samassa sängyssä ei saisi nukkua. Ukko putsaa laatikon, mutta edelleen kissa tulee sänkyyn, kun olen nukahtanut ja minä en siihen herää :sad001
 
Jotkut pelottelee tuolla toksoplasmoosilla, mutta mäkin olen ymmärtänyt että oman kissan pöpöt olet todennäköisesti jo saanut ja siitä ei enää vaaraa ole. Kissanpennut/vieraat kissat ovat käsittääkseni enemmän vaaraksi kun oma kissa jonka jätöksiä on jo pitkään siivonnut. Mä ainakin olen siivonnut oman kissan hiekkalaatikon molemmissa raskauksissa (mies ei sitä suostu tekemään edes tällä verukkeella :grin) ja ainakaan tähän mennessä ei ole ongelmaa ollut. Lisäksi kissa nukkuu mun pään vieressä yleensä.
 
Okei noh ehkä sieltä on tulossa terve lapsi eikä kuuro tai sokea. Onneks täällä on muitakin kissaihmisiä. Mun kissa nukkuu joko jalkopäädyssä tai mahan vieres.
 
Joo. Samaa ne sanoi minullekin ettei toksoplasmoosia kovin helpolla saa kotikissoilta ,jotka ovat AINA sisällä. Eri asia on jos ne ulkoilee säännöllisesti. Enemmän just maatilakissat ovat riski.

Itse en putsaile hiekkistä mutta muuten paijjaan kisuja normaalisti ja yksi nukkuu lähes joka yö vieressä.

PS. Näettekö paljon unia? Oletteko nähneet kauhu-unia odotusajasta jne.? Itse näin viime yönä niin hirveän unen ,joka lamaannutti minut kyl totaalisesti. Henki ei meinaa vieläkään kulkea kunnolla mikä varmaan johtuu siitä että olin unessa paniikissa.. Varmaan oikeastikin.
 
Mul ei o mitää erityistä ainakaa ollu unien suhteen.

Ja siis kissan ulosteesta se tokso tulee ja meil on sisä/ulkokissa ja neuvolassa eivät olleet moksiskaan ku sanoivat vaa et jos onnistuu ni joku muu siivoomaan koppaa mut eipä muuta. Kyl ne aina jos on murhetta ni testaa sen tokson.
 
Mä olen kyllä nähnyt enemmän unia nyt raskausaikana ja ne jää aiempaan verrattuna paljon paremmin mieleen. Välillä ihan huvittaa miten muistaakin kaikki yksityiskohdat :)
 
Mä nään kans mitä härömpiä ja ihmeellisempiä unia. Esikon aikana näin kuinka olin jossain laivalla miehen kans ja petin sitä sielä jonku teinipojan kans muttaku ei siitä pojasta ollu mihinkää nii menin takasi miehen työ :'D aamulla naurettiin molemmat unelle.
Sitte näin unta että synnytin 8 koiranpentua.
Ja nyt näin sellasta että olin jossaki puolivälis raskaana, jostain syystä se vauva keisarinleikattiin pois hetkeksi ja sain puoli tuntia sitä sylitellä ja kylvettää ja sitte se laitettiin takasi mahaan kasvamaan :D oli vähä pelottavaki uni kyllä. En ymmärrä mistä nää unet kumpuaa :D
 
Tuosta toksoplasmoosista vielä- sehän on tosiaan alkueläin jota ulkonapyörivät kissat pääasiassa kantavat ja levittävät. Mutta jos se omalla kissalla on niin todennäköisestihän se olisi jo tarttunut. Ja ymmärtääkseni sille on immuuni alkutartunnan jälkeen.

Oma riskini on nuo kissojen saastuttamia laitumia syövät eläimet. Näillä se on siis myös iso riski olla tuokin-ja tartunnan siitä (tai es salmonellasta)voi siis saada noiden kitusia kaivellessa (hankalat karitsoinnit, teurastamiset mm). Näen oman riskini kohtuu korkeana, mutta olen siitä huolimatta hoitanut nuokin toimenpiteet yhtälailla raskaana kuin muutenkin. Kun vaihtoehtoja ei ole.
Eihän omaa elämistä voi lopettaa näilläkään riskeillä, tietyssä kohtaa ne vaan täytyy kantaa jos tiettyä elämäntapaa haluaa jatkaa.
On olemassa myös niin paljon muitakin yleisiä sikiön riskitekijöitä joista odottavia ei tiedoteta-parvovirus ja sytomegalovirus näin heti alkuun tulee mieleen. Miksi toisiin riskeihin puututaan älyttömyyden rajoille asti ja toiset jätetään täysin huomiotta on jokseenkin kummallista, todennäköisesti nämäkin on budjettikysymyksiäo_O?
 
Jooo noh kuhan muistaa putsaa usein ja käytän hanskoja nii i hope so ei mitää. Mulla kans ihn sairaita unia ja aina siinä on joku tuttu.
 
Myös kuulemma hengityssuojain on oltava kun putsaa. Mitä siis olen lukenut mieheni kanssa. Kun ilmaanhan ne kaikki pöpöt pöllähtää putsatessa.

Joo, unia toki ollut hyviäkin ja hauskoja. Ei huvita enää kokea samaa mitä koin viime yönä. Huih.
 
Jännä miten eri ohjeet on kuitenkin samasta asiasta :D no meillä mies tyhjentää, enkä pistä vastaan :D ei siis kyllä muuten tyhjentäisi mut ku neuvola täti ohjeisti että jos vaan mahdollista niin se siivoaisi. Otan tästä kaiken hyödyn irti :D
 
Mä näin viime yönä unta siitä, että vauva piti jalkaa niin masua vasten, että sain otettua selkeän kuvan pienistä varpaista. Ja se osas tehä sen vielä uuestaan käskystä miehelle näytille :D

Vissiin alitajunnassakin pyörii vaan, että haluais tuon kasvavan ja liikkuvan selkeämmin, eikä vaan pieniä lepatuksia ja tökkäsyjä sisältäpäin :)
 
Vitsi mikä päivä, vähän väliä meinaa nukahtaa.. oon pysynyt about 4h yhteensä hereillä, ihan käsittämättömän väsyny
 
Vitsi mikä päivä, vähän väliä meinaa nukahtaa.. oon pysynyt about 4h yhteensä hereillä, ihan käsittämättömän väsyny
Onko sulla hb laskenut kovasti? Kannattaisi tarkistaa jos ihan mahdottomuuksiin menee väsy? Myös kilpirauhasarvojen heitot saattaa vaikuttaa sairaalloisesti väsyttävästi. Ellei ihan perus flunssaa pukkaa?
 
No nukkuessa meni loppupäiväkin, ehkä on syytä tarkistaa asia
 
Mulla heitti kilpirauhas arvot, lääkityksellä olen siis ja eka nosto ei ollu riittävä, kolminkertanen annostus menee nyt mutta ennen kun tarkistettiin väsymys oli jotain ihan kamalaa. Jaksoin olla pari tuntia hereillä sit oli pakko ottaa parin kolmen tunnin unet, ei ihan kovin montaa tuntia päivässä ollu hereillä. Kesti tajuta itellä hetken et ei oo ehkä enää normaalia väsymystä.
 
Hurjalta kuulostaa Kultahippu:nailbiting:! Tämäkö selvisi siis nyt raskaana vai oliko jo aiemmin ongelma tiedossa?
 
Takaisin
Top