Elokuun pulinat

Ensimmäinentulossa, en tiedä miltä 9 + viikoilla näyttää, mutta kyllähän tuo on jo melko "ison" näköinen :)
Avautumista...kun niin ärsyttää... Mies valittanu ainakin viikon kun olen niin väsynyt ja kiukustun helposti, se ei selvästikään tajua mitä raskaus voi saada aikaan. Eilen illalla sitten valitti kun täällä ei kukaan tee mitään?! Eilenkin heräsin seittemältä että ehdin syödä aamupalan ennen ku tyttö herää. No sitten hoidin tytön valmiiksi, kun mummo tuli sen sitten hakemaan. Käytin koirat ulkona ja puol9 alkoi työt.. Koko tuon ajan mies makasi sängyssä. Lähti mieskin töihin sitte vähän myöhemmin. 12 aikaan olin työt tehnyt ja mieskin tuli käymään kotona, kyseli ruokaa, jännä juttu etten ollut vielä ehtinyt tekemään. Sitte siivosin keittiön, kävin hakemassa tytön kotiin, tein ruoan, laitoin tytön pienille unille (todellakin pienille 20min) tämän hetken istahdin.. Tyttö heräs, käytiin koirien kanssa vähän kävelemässä, annoin tytölle ruokaa, lähettiin käymään ruokaostoksilla, tultiin kotiin just ennen miestä niin hän kun joutui sytyttelemään tulet että tulee lämmintä vettä ja letkulla suihkutteli kukille vettä niin täällä ei tee kukaan mitään kun joutui noin paljon itse tekemään töiden jälkeen?! Huuuuh!!!
Oli vaan jonnekin/ jollekin päästävä avautumaan!

Tsemppiä Marijanalle, tutulta kuulostaa tuo päivän rakenne. Meillä ei mies ole valittanut, ettei kukaan mitään tekisi, mutta ollessaan nyt kaksi viikkoa kotona esikoisen kanssa, kun itse palasin töihin, antoi aika paljon kunnioitusta siitä, että päivät olen huolehtinut lapsesta ja koirista ja pitänyt kotia yllä. Pisti tuo pariviikkoinen kuulemma ymmärtämään miten paljon se oikeasti sellaista piilohommaa vaatii; arjenpyörittäminen. Kannattaa tosiaan ehkä puhua miehen kanssa :)

välillä miettii et onpas ehkä sittenkin helpompi et on täs ilman miestä odottamassa kun ei noista (ainakaan kovin monen puheilla) näytä olevan mitään apuja... mut kyllä sitä kaipais toista ihmistä varsinkin kun hormoonit heittää ja tulee itku ja hellyyden kaipuu :)

puhukaas niiden miestenne kans... jospa sinne jakoo ees jotain menis :)

hmm.. pitäsköhän hankkia joku seksisuhde josta hakee sen kainalon aina ku siltä tuntuu :D :D tosin taitas nuokin lähtee karkuun ku kuulis et on paksuna :D :( :D

Puhukaa ihmeessä niille miehillenne! Eihän ne voi tietää, että asiat rassaa teitä, jos ette siitä kerro ja vaan kiltisti hoidatte kaikki hommat. Itse olin kotona muutaman päivän ihan yksin, kun loma loppui ja miehellä se vielä jatkui. Hän otti tytön ja koiran ja lähti vanhempiensa luo mökille. Sinä aikana minä en tehnyt kotona yhtään mitään kotihommia. Kävin töissä, jumpassa, makasin sohvalla, luin kirjoja ja söin mitä kaapista löytyi tai ostin jotain tosi helppoa ja nopeaa, mitä en yleensä ostaisi. Olin jo naamakirjassa todennut, että nyt lomaillaan tekemättä mitään, joten eipä tuo sitten yllätyksenä tullut miehellekään. Olivat sitten yhdessä tytön kanssa täällä minun työpäivän aikana imuroineet ja pesseet lattian sekä muuta mukavaa. Niiden reissun aikaiset likapyykit jäivät kyllä minulle, mutta eiköhän tuon kestä :).

Itse makoilen nykyään harva se päivä sohvalla jaksamatta tehdä mitään erikoista ja ihan siltäkin varalta, ettei ukko näkemäänsä ymmärtäisi, niin kerron kyllä, että mistä tuulee.

Täälläkin löytyy onneks yksi ymmärtäväinen mies. On joutunu käymään exänsä kanssa monta vuotta lapsettomuushoidoissa (valitettavasti tuloksetta) ja nyt on niin innoissaan et tietää varmaan paremmin kun minä mitä mulle milloinkin tapahtuu. Lukee vissiin netistä ja kertoo aina johki väliin asiallisesti nippelitietoja, useimmiten naurattaa kyl:grin

Yleensä en täällä miehestä puhu mutta täytyy sanoo että täällä kans todella ymmärtäväinen ja auttavainen mies :Heartred
Ja kuten Mörri-Möykky mainitsikin,puhumalla pääsee pitkälle,ei kukaan ole ajatusten lukija :)

Sohvalla makoillen lähinnä menee miunki aika,ei vaan jaksa eikä oloilta pysty muuhun.

Joo, kotityöt kannattaa jakaa selkeästi ihan niiden ansiotöiden jälkeenkin tapahtuvien osalta. Ja puhua, keskustella ja tutustua siihen omaan puolisoon siinä uudessa tilanteessa kun ollaan tulossa (uudestaan) vanhemmiksi. Molemmat kasvaa ja muuttuu koko ajan huomaamattaan. Ettei sitten käy niin että vauva- ja taapero- ja leikki-iän jälkeen siinä onkin vierellä "vain" isä, eikä niinkään enää Mies.

Ensimmäinentulossa: joo todellakin on isomman oloinen.

Eilen oltii karhulassa vanhimman pojan jalkkis turnauksessa. Tuli joo nätti päivä, aurinko paahto suoraan taivaalta, lippikset jäi tietenkin kotiin. Nyt muisto siitä naama palaannut, käsivarret, ja kaula .
tää nuha joka painaa yhä päälle.

huomenna pitäis laittaa lapset kouluun, jännittänyt eskarilainen ei halua nukahtaa..
voi ei alkoi sataa... mun piti ķerätä punaherukat pensaasta. Ennen sadetta.

Mulla se np ultra on kans 1.9 viikkoja silloin 12+5

ensi viikolla mun pitäis tehä klamydia testi ja viedä virtsatesti labraan.

mä syön kyl ihan saman verran, ei niin nälkä kokoajan.se tulee semmoinen ruokahimo kun viikkoja kertyy enemmän, tai edellisissä tullut.

Onko muuten muilla tullut sellasta "oiretta" että olis hatara pää?! Mä oon mielestäni yleensä hyvinkin skarppina ja tällä viikolla oon jo teljennyt itseni kodin ulkopuolelle ilman avaimia ja sen lisäks kaks ihan vastaavaa läheltäpititilannetta :grin:p Pistän kyllä ihan raskauden piikkiin!

Mulla on ainakin ollut hajamielisyyttä! Töissä on kovin vaikea keskittyä, ajatukset harhailevat ja unohtelen mitä olen tekemässä...

Sitten, en ole varma olenko muuten vaan kömpelö vai tekee raskaus tepposet, mutta olen ainakin kahdesti läikytellyt vettä työpapereiden päälle ja kerran hajoittanut lasin työpaikalla. No tänään onnistuin särkemään posliinirasian kannen, jota kurkottelin hyllyltä, ja sieltähän se pomppas. Sirpaleet tuo kai onnea... paljonkin...

Tuleeko teille koskaan sellanen olo, että onkohan sitä vauvaa siellä? Mulla on välillä...mutta ehkä se korjautuu, sitten kun pääsee sydänääniä kuulemaan. No ainakaan kuukautisia ei ole ollut 10 viikkoon, että kai siellä jotain on...

kyllä mulla on melkeen joka päivä tunne että onkohan siellä ketään, mutta niin muistan olleen myös esikoisesta. Tosin, esikoinen kun syntyi syyskuussa niin vielä kesäkuussa oli välillä niin hyvä ja normi olo, ettei raskautta meinannut muistaakaan :D paitsi sitten aina kun vauva liikkui.

Mulle tuli tänään sekunnin verran sellanen olo että noinkohan siellä ketään on, kun ei kuulunu vielä sydänäänet neuvolassa. Täti kyllä vannotti etten sit huolestu jos ei kuulu ku vast 8vk täynnä, mut harmitti silti. Tosin sit mentiin ruokakauppaan ja melkein pyörryin pahaan oloon, ni ajattelin et varmaan siellä joku salamatkustaja on kun noin häiriköi :D

BabyBlues: neuvolan laitteet on usein niitä vanhoi ettei niillä välttis tos vaiheessa kuulukaan mitään :( eiköhän siellä salamatkustaja ole mukana :)

Tänään 11+1 ja hyvin pysynyt. Oireet tosi vähäiset, eniten ehkä väsymystä. :) mitä lie meinaa kun vähäiset oireet? 18.8 on ultra ja verikokeet ja saadaan varmistus lasketulle, kun heittoa se 4päivää. Eilen alkoi koulu ja vika päivä ilmeisesti 8.12 ja paperit sitten kädessä ja tosi kova ikävä miestä kun 168km päässä :(

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Mä oon vaan niin onnellinen kun on ollut helppo alkuraskaus ja nyt tuntuu että ne vähäisetkin oireet on kadonnut. Ainut on oikeastaan ylitarkka hajuaisti mikä ottaa välillä päähän aika rankasti, tuntuu et kaikki haisee pahalle!

Noista miehistä, meillä menee niin päin et minä nalkutan miehelle kun se ei tee mitään kotona ja sit se aina möksähtää. Mutta on kai siitä ollut jotain hyötyä kun ollaan kolmesti käyty perinpohjainen keskustelu siitä, etten mä kertakaikkiaan jaksa ja ehdi ja voi tehdä kaikkea yksin täällä. Tai voisin kai mut en halua kun en oo ainut joka sotkee. Eilen se oli sit kiltisti tiskannut ja teki ruokaa ja oli muutenkin kiva :)

Joo eiköhän oo matkassa mukana, täytyy ehkä kuitenki oman mielenrauhan takia käydä vaik yksityisellä ultrassa parin viikon sisällä, kun julkisella se ajoittuu vasta reilun kuukauden päähän...se on piinaavan pitkä aika odottaa. Esikoisellakin kyllä kuulu äänet kokeneen neuvolatädin kanssa vasta reilu 10.viikolla. Ehkä pitäis vaan keskittyä muihin asioihin nyt kun töitäkin riittäis kuitenki vaikka muille jakaa...

Kyllä noi varhaisultrat niin paljon mielenrauhaa antaa et mielellään maksaa yksityiselle :) Tulisin varmaan hulluks jos joutuisin odottaan jonnekin 11 viikoille nt-ultraan asti.Jostain luin että jos ultrassa näkyy sydänäänet rv 7 niin km riski on enää 0,5-2 %.

Takaisin