Elokuun porinat ja jorinat :)

Ihanaa, käy täällä sentään joku muukin, lukemassa ainakin .

No kyllä meilläkin tulee tavaraa ulos ja max. päivän voi samoja vaatteita pitää. Omat housut mulla on maitorasva läikkiä täynnä. Kurjaa kun teidän t t, "pitää" ´taistella noiden perusasioiden kanssa, ilmankos olo muuttuu zombiksi .

Mä en tiedä mitä hyvää mä olen tehnyt, koska meillä kyllä syödään HYVIN ja nukutaan YÖLLÄ hyvin. Päivisin nukkuminen on torkkumisen tapaista, joskus pidempiä aikoja. Mulla oikeesti hajois pää jos en saisi nukkua kunnolla. Yksi yö likka ähisi ja kiertelija ja kaarteli, otin hänet sitten syliin polvien päälle vattalleen. Ei menny kauaa kun apu tuli peräpäästä ja sen jälkeen nukkuminen maittoi. Toisen kerran likka oli "pahalla" päällä ennen kun älysin antaa hänelle ruokaa... mun mielestä hän oli just syönyt ja EIHÄN hänellä voi taas olla nälkä! Tää likka on niin mahoton syömään, ja valitettavasti tämän likan äiree vertailee koko ajan esikoiseen, joka söi kuin lintu . Eli täälläkin opetellaan tämän vauvan elämäntyyliä vielä kovasti. 
 
Juups, kyllä täällä lukemassa käy varmaan aika monikin mutta osallistuminen vaihtelee...itsellä kun muut datailuhommat hoidettu, niin kerkiin usein just katteleen vau:n läpi ennenkuin nuoriherra taas heräilee ja vaatii huomiota. :P

Annel, laitoin sulle viestiä. :)

tt, ettei vaan johtuis jostain muusta tuo itkeskely, jos syödessäkin heittää itkun kuitenkin? Luin jossain vaiheessa tosi samankuuloisesta oirehtimisesta jostain lehdestä, ja siinä vauvalla lopulta todettiin jonkinlainen refluksitauti, eli loppujen lopuksi ihan vältteli syömistä, koska nälästä huolimatta syöminen aiheutti kipua ja sitäkautta tietenkin lähes loppumatonta itkua, kun reppanaa korvensi. :( Ei nyt tietty teiän tapauksessa tarvi just tuommoinen olla kyseessä, mutta hyvähän se on kaikki ottaa huomioon. Meilläkin välillä pusertaa itkua syödessäkin, mutta pienellä kääntelyllä ja olalle nostamisella mennyt nopeasti ohi, veikkaan ilmaa mahassa tai vatsanpuruja, kun ahnehtii...
Ja täälläkin syödään kyllä niin tiuhaan että ihan ihmetyttää.. :O neuvolassa lohdutteli, että voi olla nyt se kovin tankkausvaihe, ja siltähän tuo kyllä vaikuttaakin! Hereillä ollessaan saattaa vaatia pitkän tissillä olon päälle melkein heti uutta rupeamaa, no eikun sitten vaan juu...Ja kun tuntuu ettei enää mitään tule, on saanut pienen korvikelisän niin mamman luontaisvarastot kerkii sopivasti sillä välin täyttyä. :)
 
Joka toinen päivä oon ihan kypsä imetykseen ja valmis aloittamaan pumppaus urakan ja pelkän pullon syönnin, joka toinen päivä taas sujuu paljon paremmin. Mielestäni tyttö puklailee rinnan jälkeen paljon enemmän kuin pullon. Oon miettiny sitäkin, voiko äidinmaidon maussa olla jotain vikaa tytön mielestä. Voiko olla liian tottunut pulloon? kun omamaito ei riitä on pakko syöttää myös korviketta. Pitääpi ottaa asia taas puheeksi neuvolassa ens viikolla.

Onneks meillä ei itketä kuin sillon kun tapellaan rinnansyönnin kanssa. Tyttö on nukkunut yöt 2-3 heräämisellä ja yöllä syö rintaa kuin unelma :) päivät ja illat taistellaan syömisen kanssa. Jostakin syystä en vaan ite osaa nukkua, pyörin sängyssä välillä parikin tuntia ennen kun nukahdan ja kuunelen kun muut (=mies, tyttö, koirat) tuhisee. Sit kun nukahdan niin meneekin n. tunti niin sit tytöllä onkin nälkä ja oma nukkuminen taas jää. Onneks tänään on perjantai, miehellä vapaa viikonloppu, niin voin aamulla yrittää nukkua pitkään.
 
minäkin aktiivisesti luen mutta en oo päässy kirjottamaan kun ainakun kirjaudun sisään alkaa vieressä pienen tyllerön huuto. AINA! en tiiä mikä kuudes aisti tolla mimmillä on tähän sivustoon.. nytkin tossa vieressä huudetaan ja boikotoidaan mun täällä oloa..

Tää vauva sylissä kirjottaminen on hidasta ja rasittavaa..

no niin, eli täällähän tää yh-mamman arki on.. noh, uuvuttavaa. onneksi eksä on ollut kauheesti apuna (vaik ei siitä oikeesti niin hirveesti apua ookaan). Se eksän läsnäolo on lähinnä henkistä apua. kyllä se vaippoja vaihtelee ja on täällä yötä, mutta kyllähän ne yö syötöt, ja kaikki muutkin syötöt, on mun harteilla. siihen tietty vaikuttaa se että mulla on tän talouden ainoo meijeritoiminta.

Jos tiheät syötöt meinaa tankkaus aikoja niin meillä on kyllä ikuinen tankkausvaihe meneillään :D tunti hereil, tunti nukkumista kooooko päivän. ja mimmi haluu syödä ennen unia ja unien jälkeen. eli n. joka toinen tunti syödääään. ja illalla 22-24 tankataan jatkuvasti.
vois luulla et maitoo ei tuu tarpeeks mut kyse ei suinkaan oo siitä. maitoo tulee ihan suihkuumalla. Mimmi ei vaan jaksa syödä kauheen kauaa putkeen ja viihtyis mielellään kokoajan kiinni tississä et voi imasta aina kun siltä tuntuu.. Öisinkin syödään joka toinen tunti.
Oon miettiny täs jokusen päivän et miten en tunne itteäni ollenkaan uupuneeks vaikka yöunet onki kauheen katkonaiset ja päivisin pitäs kerkii tehä vaikka ja mitä, mutta tajusin tänään et taitaapa se uupumus kuitenki iskee.. ja pelottaa et se iskee kovaa ja korkeelta! oon ärtyneempi nykyään ku ikinä ja iltasin meen niin ylikierroksilla etten saa ite unta ennen kahta, vaikka mimmi nukahtaa jo kahelttoista.
Mulla ei vaan oo nyt ketään kelle voisin jättää vauvan hoitoon. eksä tottakai voi olla tytön kaa niin et saisin vaikka nukkuu, mut eksä on NIIIIIN kärttynen jos ei saa nukkuu et en kykene kuuntelee sitä kiukun määrää jos se "joutuu" valvoo vauvan kaa koko yön. Plus että musta tuntuu että mun on jaksettava ite! Tiiän ettei tartte ja tartten apua, mut silti musta tuntuu että mun vaan on pärjättävä.
En koe olevani huono äiti jos en jaksa, mut must tuntuu etten voi sallia ittelleni sellasta "heikkoutta", mielen murtumista.. En tiiä, kuulostan varmaan tosi sekavalta. sellanen olo ainakin on..

ristiäisvalmistelut on aloitettu ja nyt tarttis vaan keksii se nimi :D

jeps, tän kaiken kirjottamiseen meni päälle tunti ja 3 syöttöä.. PHUUUH!
 
miima, tuo teidän syöttötouhu kuulostaa niiiiiinnn tutulta! Paitsi että meillä tosiaan on pieniä maidonriittävyyspulmia, mut nyt pienen korvikelisän kanssa paino nousee mainiosti ja silti tissiä olis kiva pitää suussa koko ajan!! Usein yösyötöltä nukahdankin neiti kainalossa tissiä lupsuttaen, lupsuttakoon niin kauan / usein kuin haluaa :)


Kakkapulma. Jouduttiin tosiaan ottaa korvikelisä takaisin käyttöön, ja normaalisti 4-6krt/vrk kakkinut neiti on kakkinut viimeksi yli vuorokausi sitten, ja ährää tiukkoja pieruja kärsivän oloisena... mulla on sellainen käsitys, että tavallisesti Nan on se vatsaystävällisempi, mut en tuedä pitäiskö tässä kuitenkin kokeilla Tuttelia/Semperiä...
 
Joo, tankkaushomma kuulostaa tosiaan tutulta. Ja neuvolan mukaan saattaa kestää useita viikkoja se jakso, että juuh...odotellaas ja koitetaan jaksaa. :/ Iltaa kohden täälläkin kiihtyy tahti, ja myös vauvan (ja mamman..) ärtyisyys.
 Oon kans ihan huippukiukkuinen välillä, mies parka kun tulee töistä niin saatan äsähdellä ihan turhista pienistä asioista kohtuuttoman rajusti! Ja sitten myös itkettää taas, kiva kierre!

Meillä oon korvikeapuna käyttänyt Tuttelia, ihan hyvin masu toiminut ukkelilla, korvikkeen annon jälkeen tai jopa sen aikana tuntuu usein törähtävän pöksyihin latingit. :D
 
XeeenaZ kamalaa kun teilläkin tommonen tilanne ollut, varmasti pelästytti niinkuin meidätkin... :/

annel kyllä täällä vielä ollaan! Mä kirjottelen molempiin sekä tänne että facebookiin, tällä hestkellä taas vaan semmosta härdelliä meillä että en oikeen oo kumpaankaan ehtinyt...

Viirukhan eiköhän siellä kaikki kunnossa oo, varmasti vauva osoittais tyytymättömyyttä jos olis nälissän. Meillä neuvolantäti puhuu oikeen sen puolesta että sais syöttövälin n. 3 tuntiin. No ei kyllä onnistu meillä...

miiima eksä apuun vaan! Sun EI TARTTE pärjätä yksin! Mä olin esikoisen vauva-aikana sen kanssa tosi paljon kahdestaan, kun mies oli hurjan paljon töissä. Oma nukkumaanmeno oli tosi vaikeeta just kun kävi niin ylikierroksilla ja se väsymys iski sitten myöhemmin. Käytä apuvoimia niin paljon kun mahdollista, ettei väsymys tosiaan sitten iske joskus myöhemmin...

Minttuliina meillähän esikoinen oli korvikkeella ja sillon neuvolantäti sano, että kannattaa juottaa vauvalle vettä (keitettyä tietty) kun korvike muuttaa kakan jotenkin sitkeeks. Meillä ei kyllä vaan vauva juonut sitä vettä, että meillä ei siitä apua ollut...

Meillä vauvalla on korvatulehdus... :/ Eilen raukka oli tosi itkuinen kaiken hereilläoloaikansa ja oikeestaan nukkui koko päivän ja yön, piti ihan herätellä syömään eikä siltikään jaksanut kunnolla syödä. Tänään sitten lääkäriin ja korvatulehdushan siellä. Lääkäri määräsi antibioottia, hitto vie mitenköhän vauvan masu kestää...?
 
No nyt mä olen itteni tunkenut tuonne fb:n, mutta fb musta tykkää...en voi lisätä itteäni asiakirjoihin , joten käyn kirjoittelemassa täällä emoticon .

Meillä alkaa kuulkaa tämä arki toimia! Osaan jo aikas hyvin lukea tätä mimmiä.Noh, ei se kovin vaikeaa voi ollakkaan kun yleensä itku merkitsee ANNA RUOKAAA!!. Eilen oltiin kaupungissa hakemassa ristiäisvaatteita, ja vauva nukkui  koko ajan. Ruokakauppasta tullessa häneltä meni hermo = kova nälkä ja annoin parkkiksella ruokaa pahimpaan hätään. Kotiin tullessa, ehdin syödä vähän ja sen jälkeen alkoi huuto taas. Noh, annoin tietty ruokaa ja laitoin likan sitteriin ja vajaa tunnin päästä taas huutoa, ja ruokaa. Hän söi alkuillan aikana kieltämättä ainakin ½ litraa ennen kuin alkoi olemaan tyytyväinen! Ei sillä, aamupäivä oli menny kyllä huonoilla sapuskoilla, joten otti kyllä takas. Aamulla kyllä huomas, että oli tankannut eilen...meni miehen puolen lakanat pyykkiin kun syödessä hän päästi sellaiset tortut, että niskaa myöten oli paskot. Kakkajuttuja.

Ristiäiset meilläkin on 3.9,  ja näemmä olemme samassa tilanteessa kuin esim. miima... nimi edelleen hakusessa. Onneks kuitenkin jonkin verran ollaan saatu kasattua nimiä mistä valita, ja onhan tässä vajaa viikko vielä aikaa.

Outs, tuntuu hurjalta, että kuinka näin pienille voi tulla jo korvatulehduksia... Mä laitan kädet kyynäpäitä myöten yhteen ja toivon, että päästäisiin yhtä helpolla näistä sairauksista tämän nuoremman kanssa kuin tuon kakkosen kanssa. Meillä on ollut vain jotain yhden päivän nuhia ja muutaman tunnin oksennustauti, joten taudit ei kovin hyvin meillä viihdy. Ollaanhan me tietty oltu vain kotona ja kerran vkossa kerhossa, joten kamalan "tautisissa" paikoissa ei tule oltua.
 
annel älä muuta sano, että näin pienellä jo korvatuhdus - hurjaa ja KURJAA. :/ Meidän esikoinen on kans ollut tosi terve, pari pikku nuhaa mut nyt oli flunssassa ja kuumeessa. Vauva siis varmaankin häneltä saanut tartunnan ja se äityi sitten korvatulehdukseksi. Ainakaan vielä ei oo vauvan masu tullu antibiootista kipeeks, eilen annettiin kaks annosta lääkettä ja tänään on saanut yhden. Mut kyllä se piereskelee ihan hulluna, ei oo ennen ollu tämmöstä!
 
No toivotaan Shakira, että vatsa pysyy kunnossa. Mä olen antanut kummallekkin tytsylle maitohappobakteereja päivittäin, koska nämä kun maailmaan tulivatten sen vattan kautta. Silleen toivon, että saisivat vastustuskykyä. Ainakin vanhempi tosiaan on ollut lähes terve. Bakteerit olen ostanut luontaistuotekaupasta Biolatten BB valmistetta, joka on just vauvoille tarkoitettu.
 
Mäkin käyn täällä lukemassa, mutta mulla on ollut jo kauan ongelmia sisäänkirjautumisessa tänne, niin hirveän harvoin jaksan ja ehdin sitä rumbaa, joten kirjoittaminen jää.

Meillä menee hyvin vauvan kanssa, tyttö kasvaa ja kehittyy niin kuin pitääkin. 1kk neuvolassa oli painoa 4630g ja pituutta 56,8 cm. Hirveästi ottaa kontaktia, "jokeltelee" ja hymyilee. Ihanaa! Kääntyilee jouhevasti kyljeltä toiselle ja kerran on kääntynyt mahalleenkin. Muutenkin kauhea hönkiminen ja potkuttelu, ei malttais olla paikallaan enää. :) Itkua ja kiukuttelua on vieläkin iltaisin aina semmosen tunnin verran, mut ei niin pahaa kuin taannoin "tissiraivo". Ehkä myös maidontuotanto on nyt ympäri vuorokauden riittävää? En tiedä. Joinakin päivinä on ilmavaivoja, mutta muutoin hirveän rauhallinen tyttö. Nukutaan öisin 23/24-05 välillä ja sit aamusta herää pariin-kolmeen kertaan syömään. Heräilee tuossa puolen päivän maissa sillain virkeemmin puuhastelemaan ja minä saan syötyä aamupalan jne. Sit taas nukutaan 13-18 välissä 4-5 tuntia, tänä aikana tehdään koiran kanssa semmonen tunnin-puolentoista vaunulenkki. Hyvin uni maittaa! Valveillaoloaikana seurustellaan ja sylitellään, toki myös niskatreenejä tehdään. Mä pidän aika vähän yksin puuhamatolla tai sitterissä. Varmaan siksi, kun ei tuo niin kauaa niissä vielä yksinään viihdy. Äidin lähellä viihtyy parhaiten, ja tietty iskän.

Maitoa tulee hyvin ja muutenkin kaikki mallillaan. Ehkä enempi tulis tännekin kirjoiteltua jos ois ongelmia. Nyt tuntuu, et tää on vaan tätä tasasta arkipäivää, samat jutut päivästä toiseen. Vaan eiköhän niidenkin (ongelmien) aika vielä tule!

Ristiäisiä pitäs alkaa valmisteleen kohta. Ite en joudu kauheasti tekemään kun juhlat on äidin luona 200 kilsan päässä. Tilataan osa tarjottavista ja osan äiti leipoo jo valmiiksi pakkaseen. Ristiäiset on 18.päivä. Toinen nimi on vielä mietinnässä, muutoin selvät sävelet! Paitti et mitähän sitä laittas päälleen...
 
Jos porukka haluaa mukaan naamakirjaan ni laittakaa mulle sielä naamakirjas sitte viestiä että hoksaan teitä lisäillä sinne sivuille :) 
 
Se ois sitten ruvettava ristiäis järjestelyihin, kun sunnuntaina juhlitaan. Vähän oon tässä yrittänyt paikkoja järjestellä, mut nyt iski motivaation puute kun pitäs tarttua silitysrautaan. Huomenna pitäs vielä siivota ja vähän leipoa. Onneksi molemmat mummot hoitavat suurimman osan leipomisesta.
 
Kare;  en :O 

Täällä kova tohina ollu ristiäistenkanssa,huomenna meidän poika saakin sitten nimen :)
 
Laitoin Mira uudelleen viestin fbssä, tuliko perille?
Meilläkin ristiäiset tänään, jännittää!
 
Ei mulle oo vieläkään mitään postia naamakirjaan tullu? Mitä hittoa!!
 
Mira ja Kare, onkohan nyt sitten oikeat-oikeat nimet kyseessä siellä fb.ssä, vai väärälle mennyt tms? Jotain kummaa....

Huomenna poitsulla 4vko ikää ja mamma lähtee hammasröntgeniin, poika siis ekaa kertaa jää tänne toviksi mummon hoiviin. Eiköhän tuo ihan hyvin mene. :)
 
Takaisin
Top