Heipparallaa pitkästä aikaa!
En oo jaksanu kirjotella aikoihin ja päätin nyt ryhdistäytyä!
Meijän vauva voi oikein hyvin, kasvaa kovaa vauhtia, oikeastaan herra on kunnon pullukka!
Pituutta löytyy tänään 7viikon ikäisenä 61cm ja painoa 7kg680g :D Aika huimasti. Puolivuotiaan kokoinen painonsa puolesta kohta :D
Herra on muutenkin itse tyytyväisyys, nukkuu ja syö (200ml noin 3h välein), erittäin helppo vauva, ihme ja kumma hänellä on myös aika säännöllinen oma rytminsä ja päivä uni aika on onneksi juurikin samaan aikaan kun isosiskolla ;) Nyt parin päivän ajan tulee jo vähän höpötystä ja hymyynkin jo vastataan. Yöllä herra syö kerran, joka sopii mulle oikein hyvin, saa nukuttua kunnolla! Nyt kolmen viikon päästä meillä on neuvola syömisten takia, kun siis jätkähän on ISO, ja maitoa menee todella paljon, ja niin isoja määriä kerralla (iltaa vasten saattaa vetästä puolikin litraa maitoa, siksi varmaan nukkuu niin hyvin yöt) että mietitään sitten jatko syömisiä.
Mulle on jääny hirveet traumat synnytyksestä, en oikeastaan pysty ees ajattelemaan kokoasiaa, ja jos puhun siitä niin rupean itkemään, ja jotenkin välillä tuntuu etten oo edes synnyttänyt, ja se sitten vaikuttaa kaikkeen muuhun, jotenkin suljen kokoasian pois päästäni. En oikeastaan tiedä miksi? Ehkä aikaa on kulunut vielä liian vähän..
Mulla esikoisen synnytyshän oli tosi helppo, voin kertoa että täällä ei enään synnytetä ikinä.
Ainoastaan huolta herättää tällä hetkellä se että jätkän aukileet on mennyt kiinni jo. Eli siis sekä edestä että takaa.. Niiden ohelta varmasti tulee jatkotutkimuksia, ja sitten herra sai lähetteen fysioterapiaan, vissiin ison kokonsa takia, ja siitä että kun hän on itse tyytyväisyys niin yritystä liikkumiseen ei kaiketi välttämättä tule.. tai jtn.. Neukkulassa pää jäi jälkeen vielä ainakin (en tiiä onko normaalia) ja hän ei ois suostunut seisoskelemaan vaan oli aika lötkönä.. Mutta meille siis kuuluu oikein hyvää! Niinkuin monelle muullekkin täällä :) Mitäs muuten puette teijän vauvoille päälle kun on jo näin viileääkin? Meillä on ollut jo muutaman kerran välipuku päällä (äitiyspakkauksen väli puku ei edes mahdu päälle, ostettiin siis uusi), kun pelkään että herralle tulee kylmä.
Näin myös hirveitä painajaisia kun vauva syntyi, ja vieläkin nään välillä, ja pelkään pimeetä yöllä, niin kuin täällä joku muukin kirjoitti. On tää synnytyksen jälkein olotila aika hassu :) Mut onneksi meijän pienet on täällä meijän lähellä <3 Rakkaat mussukat..