Elokuun löpinät

panda

Näppärä viestien naputtelija
Helmikuunmammat 2014
Elokuun löpinöitä ei vielä kukaan pistänyt pystyyn, niin pykätään nyt. Parempi ettei yksi ketju veny mahdottoman pitkäksi.

Täällä np-ultra takana ja kaikki hyvin. Laskettu aika pysyi samana eli 12+4 nyt menossa. Meille oli kaikkien aikojen ensimmäinen ultra, kun ensimmäinen lapsi on kyseessä, ja aivan mahtavaa nähdä pikkuinen. Jotenkin maagistakin. :happy7 Siellä se vain asustelee tuolla masussa. :hug003

Tässä kohta odotellaan jo vauvamasun kasvamista.. sen on huomannut, ettei vatsaa saa enää vedettyä sisään ilman pömppöä. :wink
 
Ihana että olet saanut hyviä uutisia np-ultrassa! :) Meillä se on vasta viikon päästä, mutta jo kaksi kertaa on taustojen takia ultrattu. Meilläkin ultrassa kaikki ollut hyvin, touhukas kaveri masussa. :) Mulla jo raskausmasu näkyy yllättävänkin selkeästi, vaatteetkin käyneet pieneksi. Meillä yksi kaksi vuotias poika, siitä syystä masukin varmaan näkyy jo. Odotan kovasti, että liikkeet alkaisivat tuntumaan kunnolla. :) Se vaan on jotain niiiin ihanaa, niinkuin toki myös nuo ultrat. :)
 
Heips! Onnea hyvistä ultrauutisista!
Mun appiukko tänään huomasi että "onhan se masu kasvanut" kun käytti mua terveyskeskuksessa ihan muuhun asiaan liittyen. Meillä kanssa oikea touhupetteri mahassa, tai touhupetra, mikäs se tyttöversio nyt olisikaan? :smiley-bounce012
 
Heipsistä! Kiva kuulla hyvistä ultrauutisista. :)
Täällä np-ultra ensi maanantaina. Kova pelko, huoli ja jännitys, koska pari päivää sitten tuli pientä rusehtavaa vuotoa pikkuhousuihin. Sen jälkeen n. puoli vuorokautta tuli ihan hailakan vaaleanpunaista vuotoa pyyhittäessä. :crybaby2 Nyt reiluun vuorokauteen ei ole tullut mitään. Yhdessä ultrassa olen käynyt jo rv 8+3 ja silloin kaikki oli ok. Nyt siis rv 10+5. Kipuina on ollut koko raskauden pientä menkkamaista juilintaa ja välillä särkyä kohdunsuulla? Kovempia kipuja ei ole ollut.

Onko kellään samoja kokemuksia näiltä viikoilta? Tulevasta viikonlopusta tulee piiitkä. :sad001
 
Mulla ei kokemusta noilta viikoilta, mutta aina ei verenvuoto tarkoita pahinta. Pidän Ninnuli86 peukut pystyssä että pikkuisellasi kaikki ois hyvin! :) Voithan kokeilla pääsisitkö tarkastukseen johonkin ennen ultraa?
 
Kiitoksia! :) Asun sen verran pienellä paikkakunnalla, että täälä ei ole ilta- eikä viikonloppupäivystystä. Lähimpään sairaalaan on 70km. Pitää nyt odotella. Jos vuotoa alkaa tulemaan uudelleen ja runsaampana tai tulee kipuja enempikin, sitten toki yritän päivystykseen.
 
Hehei, täällä yksi helmimama & olen ottanut koko raskausajan tosi positiivisin mielin, vailla pelkoja. Nyt rv 10+3. Toissapäivänä kuitenkin pelästyin todenteolla, kun ihan miniminimäärä verta oli päässyt tulemaan. Yllätyin itsekin reaktioni voimakkuutta, töissä piti itkua pidätellä.

No, soitin terveyspuhelimeen ja sattui onneksi kätilö vastaamaan. Rauhoitteli, ettei pikkutihkussa todennäköisesti ole yhtään mitään vaaraa, etenkään jos siihen ei liity kovia alavatsakipuja. Monesti oletettujen menkkojen aikaan saattaa vähän verta tulla. Itselläni ajoitus oli juuri näin. Ja sen yhden verihavainnon jälkeen ei ole enää näkynyt.

Iso helpotus, mutta kyllä vähän tämäkin yltiöpositiivinen tuleva mama säikähti. Kai se äidinrakkaus siellä orastelee!

Huolettomia hetkiä ja iloista mieltä kaikille!

Susanna
 
Heips kaikille pitkästä aikaa ja phoitteluni kun aktiivisuus ollut niin vähäistä :/
Koneella ei ole tullut paljoa oltua ja se vähä mitä iltaisin väsyneenä tulee oltua, kuluu usein naamakirjan puolella tms.
Mökkeilty ollaan kovasti ja siellä mulla ollu vaan puhelin, jolla selaaminen ihan tuskaisan hidasta+ kirjautumaan ei tänne pääse. Joten on vau nyt jäänyt ihan paitsioon, pöh.
Noh, tilasin juuri uuden luurin ja lumian pitäis saapua ensi viikolla, jospa sit paranisi ja nopeutuisi tuo netin käyttö myös maalla ollessa ja vois silläkin joskus pikapostauksen tehdä :) Tosin tuo 3v viikari vie suurimman osan ajastani kun ei päikkyjäkään nuku, mutta yritän ainakin aktivoitua hieman :)
Kuten ultrakuulumisiin kävin kirjoittelemassa niin np:ssä käyty ja kaikki hyvin, vauva paria päivää vanhempi kuin tuo tickeri kertoo, mutta pidetään tuo kun ei La:takaan muutettu.
Vaivoja on jonnii verran, ei tääkää raskaus itekseen mene :wink Iskias, selkä ja masusäryt. Oksentelen taas herkästi pahoista hajuista ja hetkeksi helpottanut väsymyskin palaa aina välillä ja meinaa viedä mennessään.
Masu näkyy jo, johtunee siitä ette ole eka raskaus. Viikko sit otin jo ekan masukuvan jossa pömppä selkeästi havaittavissa :)
Viime vkl hain mammavaatteetkin kellarista ja nyt parina päivänä niitä jo käyttänyt, ah mikä mukavuu skun ei purista eikä kiristä :) Omista housuista ei menny enää nappi kii, niin pakko oli luovuttaa :)
Nyt nukkumaan, mut yritän lukaista paremmalla ajalla tuon viime kuun ketjun lopun. Hyviä vointeja kaikille!
 
Heips!
Päätin nyt kuitenkin ilmottautua ryhmään, vaikka en varmasti täällä hirveästi ehdi käymään.
Olen 31-vuotias mamma Keravalta ja pyöritän vielä hetken omaa kampaamoa.
Meillä on mieheni kanssa yksi tyttönen, joka täyttää lokakuussa kolme.
Eilen minulla alkoi vk14.
:)
 
Kiitoksia Susanna! Hieman helpotti mieltäni. :) Minulla ei vain ole kuukautisten ajankohta tällä hetkellä, ennemmin oviksen aika.

Tuntuu vaan että tää olikin liian hyvää ollakseen totta. Pientä yritetty reilu puolitoista vuotta ja tuntui todella ihmeeltä kun tärppäsi. Muutenkin viimeiset vuodet olleet meillä todella huono-onnisia. Koko raskaus on mennyt "kusi sukasa" suuremman keskenmenoriskin vuoksi. Minulla siis PCO ja lapsi saatu alkuun Clomifenilla. Pari unetonta yötä ja yksi työpäivä niin sitten saa selvyyttä. :) Toisaalta ultraan meno pelottaa. Jos siellä ei olekaan mitään elossa olevaa, niin olenko valmis kohtaamaan sen? Pelottaa että romahdan täysin. Onneksi mies tulee mukaan. :Heartred
 
minder, meilläkin on yksi 2v-ikäinen poika ja oon kans miettiny onko raskausmahaa näkyvissä jo vähän esikoisenkin jäljltä :) oon jo käyttäny uudestaan äitiysfarkkuja. Nyt 11+5 meneillään ja np-ultraa 6.8. odotellaan kovasti :Heartred
Oon tykännyt käydä lukemassa teidän kirjoituksia, mutta kirjoiteltua tulee harvemmin. Mukavaa elokuun aikaa jokaiselle ja ihania ultrauutisia! :)
 
Huh, lueskelin tossa blogitekstini läpi, alkaen siitä, kun aloitimme yrityksen ja viimeisin teksti kirjotettu ultran jälkeen. Uskomatonta, että nyt on jo 12 viikko meneillään... Kyllä se aika lopulta meneekin hirvittävän nopeasti.
Oireet on alkanu hellittää, ONNEKS, etenkin pahoinvointi, väsymys on vielä vähän häirinny... tai lähinnä se, ettei jaksa asioita enää samalla tavalla kuin ennen. Mutta toisaalta oireiden laantuminen nostaa jostain syystä vähän huoltakin pintaan.. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin... Tyhmää kyllä kokoajan "pelätä pahinta"...
No, perjantaina olis vuorossa lääkäri ja siitä vajaa viikon päästä taas ultra. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
M_02: Mulle lääkäri ihan sanoi tällä viikolla, että kohtu laajentunut huomattavasti enemmän kuin viikkoihin nähden kuuluisi, totesi perään että selkeästi raskaana olet ollut ennenkin.. :D Mä lähinnä rupesin miettimään, että olihan siellä yks?? :D

Ninnuli86: Tsemppiä huomiselle! Toivotaan että kaikki olisi hyvin. :)
 
Tuleehan Ninnuli86 sit kertomaan tänne miten ultrassa meni! Täällä jännätään mukana! Itselläkin vähän pitempiaikainen yritys taustalla ja yksi keskenmeno, joten olen pelkojen kanssa kyllä hengessä mukana. Tsemppiä ja voimia!
 
Tyttötiiker, nopeastihan tää aika loppujen lopuks menee, vaikka välillä tuntuukin matelevan :)
Mikäs ultra sulla seuraavaks onkaan?

Täällä ed kkm kummittelee ihmeen vähän. Toki tiedostan että asiat voi mennä pieleen, mutta ei ole niinsanotusti ole ollut pelko perseen alla koko ajan. Tänään tosin ollut huolta vähän enemmän, kun aamusta tuli verinen hyytymä ja veristä limaista vuotoa pyyhittäessä. Muutaman kerran tuli vessassa käydessä ja sitten väheni rusehtavaksi tuhruksi, eikä enää ole tullut mitään. Neuvolaan soitin ja tuli kehoitus käydä lääkärissä ennen mihinkään lähtemistä.
Meidän siis piti lähteä maalle nyt aamupäivästä. Eka vapaa aika omalle lääkärille vasta puol kolmelta..
Mennään sitten illaksi, mutta paljon jää tekemättä mitä piti ja harmittaa. Marjoja pitäis kerätä niin pakkaseen kuin mehun tekoakin varten, ja olis ollu pojallekkin kiva saada olla koko päivä ulkona. Loppuviikoks lupailtu sadetta ja ke meillä on paikallisen mammaporukan tapaaminen, joten tultava jo huomen illalla pois ainaki yhdeksi yöksi.
Ja mitäpä se lääkäri voi tehä, ei täällä ultrata tms, eli sisätutkimus ja arvailua mikähän siellä ois voinu vuotaa ja sit pois. Tuntuu hukkaanheitetyltä tää päivä, kun vauvan sykkeet kuitenkin kuuluu kotona vahvasti, liikkuukin kun välillä aina katoaa ja saa ettiä sykkeen uudelleen. Luulis siis kaiken olevan ok. Tottakai vauva on etusijalla, ei sillä. Tuntuu vaan ettei se varmistu lääkärissä käymällä kuitenkaan, ellei sit laita lähetettä viereiseen kaupunkiin ultraan.
 
Nyytti: Toivotaan, että kaikki on kunnossa, kuten itse epäilet. Äidinvaistoon kannattaa yleensä luottaa :) Laittelehan viestiä, mitä lääkäri sanoi.

Ninnuli: Kovasti peukkuja ultraan!

Aika tosiaan menee yllättävän nopeasti, vaikka itse olenkin kokenut jokaisessa raskaudessa ensimmäiset viikot pitkiksi voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi. Nyt pitäisi olla jo voiton puolella. Tosin joka ilta tulee vielä ainakin yhdet oksut. Väsyttää melkoisesti ja tuntuukin, että hemppa on vähän laskenut viimeisen kuukauden aikana. Loppukuun neuvolassa näkee sitten tulokset. Tällä viikolla alkaakin sitten arki, kun koulut pyörähtävät käyntiin perjantaina. Kaksi vanhinta poikasta lentää koulutielleen. Toinen tokalle ja toinen ekalle luokalle. Pikkaisen täytyy aamuherätyksiä aikaistaa, mutta eiköhän se siitä vähitellen...

Ihanaista elokuuta jokaiselle!
 
Nyytti ja Ninnuli, mulla tuli kanssa tuollainen kauhun hetki, kun viime viikolla ke-to välisenä yönä kävin vessassa ja paperiin jäi ihan reilusta kirkasta limaista verta. Olin ihan varma, että kesken meni taas, mutta kun kipuja ei ilmennyt ja vuoto loppui, muuta pieni ruskea viiva enää tämän jälkeen, niin oletan, että oli vain jotain alkuraskauden vuotoa. Ja muistinkin jo seuraavana päivänä, että olihan minulla yksi tuollainen episodi myös ekassa raskaudessa ja pojat kuitenkin syntyivät ihan normaaliraskauden päätteeksi. Joten päätin olla huolehtimatta, mikäli kipuja ei tule. Ja nyt keskiviikkona on np-ultra, että sitten selviää. Oon ihan kauhusta jäykkänä!!!
 
Täällä arki palannut. Mies lähti aamulla töihin ja ite käytiin esikoisen kanssa neuvolassa. Kaikki oli hyvin ja sykkeet saatiin esiin ja esikoinen mossasi sykkeiden tahdissa. =)

Kolmen viikon päästä meillä juhlitaan 1-vuotis synttäreitä. Ei tajua kuinka nopeasti tää ensimmäinen vuosi on oikein mennyt. Just mä viel sitä odottelin kovasti ja nyt se jo täyttää vuoden . Varmaan jokaisella on samanlaisia tuntemuksia.
 
Heissan. Täällä odotellaan suurella jännityksellä keskiviikkoista ultraa :) Taas näkee kaikkia kummallisia unia joka yö.. Toivotaan et kaikki edelleen ok. Nyt menkkojen mukaan viikkoja 12+3 :)

Pitää nyt oikeen avautua teille enemmänkin. Olin tässä viikonloppuna festareilla mieheni kanssa ja eräs äijä siinä oli sitten ohimennen kuullut kun miehen kanssa puhuttiin raskaudestani. Kun mies lähti tupakalle ja jäin siihen istuskelemaan ja odottelemaan, rupesi tämä äijä arvostelemaan oikeen kunnolla. Sanoi että elämäni pilaan, kun en varmasti ole 19 vuotta vanhempi. Siinä meni kyllä ihan sanattomaks kun tuntematon noin 40 v äijä rupeaa tuollaista. Hetken aikaan se siinä motkotti ennen kuin ääneni takasin ja sanoin, että ikää on kyllä melkein 24, ja ihan asutaan omakotitalossa ja molemmat vakituisessa työssä. Sitten vielä lisäsin että vois pitää mölyt kyllä ihan mahassaan ennen ku rupee toisia arvostelemaan. (okei kyllä vähän pahemmin taisin sanoa, kun suutun jostain, niin en kyllä kovin kauniisti puhu) Miehelle en kyllä viittiny mitään sanoa, kun kerran festareilla oltiin ja tarkotus olla hauskaa..

Itseä ei henkilökohtaisesti haittaa vaikka lapsen saisi jo siinä alle 20 vuotiaana. Mitä elämän pilaamista se on? Nykyään voi ammatin hankkia vaikka 40 vuotiaana. Omakin äiti saanut vanhimman sisarukseni aikoinaan 18 vuotiaana ja kolme muuta vielä sen jälkeen ja on kuitenkin tehnyt töitäkin siinä välissä. Itsellänikin on kavereita jotka ovat nuorena saaneet lapsia ja ihan hyvin heillä näyttäisi menevän. Alkaa oikeen suututtaa tuollaiset arvostelijat. Tiedän kyllä näyttäväni nuorelta, mutta tälläkin hetkellä olen vanhempi kuin kukaan sisaruksistani, ennen kuin he ovat ensimmäiset saaneet..

Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia?
 
Takaisin
Top