Elokuun jutustelut

Voi että kun nyt nauttii tästä raikkaasta ja viileämmästä säästä, olo on paljon parempi!

Toivotan kaikille parempia loppukesän päiviä ja uusia raikkaita tuulia! ❤️
 
Tänään tuntui siltä, että syksy on jo tulossa, ihanaa! :joyful: Piha täynnä keltaisia lehtiä, vähän tuulta ja aurinkokin paistaa jotenkin eri tavalla kuin helteiden aikana.
 
On kyllä ihanaa, kun pitkän hellekesän jälkeen sää muuttuu syksyisempään! Ainoa miinus täs on se, että tuntuu myös syksyn eka flunssa pukkaavan:sad001

Mitä perus flunssalääkkeitä ootte käyttänyt tai muita apukeinoja olotilaan, kun ei kuitenkaan ihan mitä vaan voi käyttää? Kurkku kipee ja nenä aivan tukossa, voiko esim nenäsumutteita, mitä kaapissa jo olis!? Niissä lukee että neuvottele lääkärin kanssao_O
 
Nenäsumutteita voi rauhassa käyttää, koska vaikutus on paikallinen. Parasetamolia ainoastaan kipulääkkeenä. Hunajaa kannattaa kokeilla kurkkukipuun ja yskään. Kauluri kaulaan (vanhan kansan keino) myöskin yöksi. Lepoon heti, niin menee ohi nopeammin. Eräs lääkäri sanoikin joskus, että suomalaiset odottavat liian pitkään flunssan kanssa ennen kuin menevät hoitoon tai lepoon, kun paras lääke on heti oireiden ilmaannuttua lepoon.
 
Mä odotin myös näitä viileneviä säitä! Palasin lomalta töihin juuri sopivasti helteiden alkuun ja huhhuh kuin oli raskasta pahoinvointi+helle:wtf: töissä paljon ulkoilua (lastentarhanopettaja) mutta onneks tuo helle uuvutti muitakin niin en erottunu joukosta vaikka istahdinki välillä alas lepäilemään :angelic::angelic: ihana kun nyt on päässyt jo koiranki kanssa lenkille!

Mites muiden pahoinvointi? Onko helpottanut (ne joilla sitä on ollu)? Mulla on nyt 13+5 ja alun jatkuva etominen on muuttunut satunnaisiin oksennus/yökkäyspuuskiin.. Ei yhtä v-mäistä kuin se jatkuva etominen mutta ei tämäkää kivaa ole ja vaihtelee päivien välillä tosi paljon oma olo...:depressed: odotin jo rv 12 ku kuuta nousevaa että helpottais mutta ei.... :facepalm:
 
Mulla tulee paha olo enää pitkistä ruokailuväleistä, liian lämpimästä, yskästä ja tosi harvoin hampaidenpesusta. Oon myös oppinu keinoja, miten voin välttyä oksennukselta.

Kokonaisuudessaan oon tosi tyytyväinen tähän nykytilaan, eikä satunnaiset pahat olot harmita enää yhtään. :)

Edit. Viikkoja nyt 14+3
 
@BabyValentine mä kans pystyn välttämään tota oksetusta mutta useimmiten helpottaa vaan omaa oloa eikä tarvi kärvistellä :silent mut eiköhän tämä minullakin kohta helpota, jotenkin vaan naivisti odotti sitä 12 viikon rajapyykkiä ja petyin kun ei pahat olot maagisesti kadonneetkaa.. Tiesinhän minä että nää on yksilöllisiä mutta silti.:biggrin Pitää olla vaan tyytyväinen että ei tämän pahempaa ole :angelic:
 
Vielä on pahoinvointia noin joka toinen päivä mutta lievempää, vain välillä äityy oikein pahaksi. Ja kauhea turvotus.. Iltaisin ja öisin vaivaa närästys milloin enemmän milloin vähemmän..
 
Kylläpäs ruisleipä maistui hyvältä monen kuukauden tauon jälkeen!
 
Uskon! Ootko pärjännyt ihan koton hyperemeesin kanssa vai joutunut vielä hakee lisänestettä? :pale Tsemppiä!

Tää viikko oli tosi hyvä, pystyin syömään oikeaa lämmintä ruokaakin! Kunnes sitten eilen piti tas oksentaa kahdesti ja tänään taas ja ruokahalu katosi jälleen enkä saa juotuakaan tarpeeksi. Meen huomenna taas sairaalaan, missä ne ottaa verikokeen ja katsoo, tarvitsenko uuden tipan
 
Minä kävin eilen lääkärin ultrassa kun on muutaman kerran tullut vessanpönttöön veristä vuotoa paljon.. Kaikki oli onneksi kunnossa. Vauva oli virkeä ja syke tykytti 140-150 välillä. Veriselle vuodolle ei löytynyt syytä, mutta lääkäri epäili, että minulla olisi nyt kuukautiskierrossa menkka aika ja ne olisi ollut valemenkat.

Ainiin ja varovainen tyttölupaus tuli. En myös itsekkään nähnyt haarovälissä minkäänlaisia vehkeitä. ❣️
 
Onneksi pienellä oli kaikki hyvin :Heartred Onnittelut (varovaisesta) tyttö lupauksesta :Heartred
 
Onneksi sait @Blackwood varmistuksen että kaikki hyvin! Kummallista että kroppa voi tollee "kiusata" odottajaa jollai valekuukautisilla!
 
Kiitos :Heartred Mutta tosiaan oli varovainen lupaus. Vielähän se siitä voi muuttua. Itse toivon tyttöö sen verran kovasti (koska jo kaks poikaa on), että en varmaan usko että tyttö on ennenkuin on sylissä :D

Sanoppa papaya muuta. Mulla on taas tänään verta tullut, mutta alko vuotaa selkeästi pienestä rasituksesta. Kumpa vaan en joutuisi vuodelepoon... Ollaan miehen kanssa yritetty nyt sovitella kotiaskareet, niin että mun taakkaa on kevennelty.
 
Onnea tyttölupauksesta Blackwood, vaikka varovaisestakin! Ja ihana että pienellä oli kaikki hyvin :happy:
 
Takaisin
Top