Elokuun jutustelut

Mitäs muuten teillä toi virtsan haju? Mulla haisee ihan karmivalle... se oli ensimmäinen oire mistä huomasin että olisinko raskaana:)
 
Oon huomannu kans ton virtsan hajun, nauroin miehelle ykspäivä et kiva käydä pissalla ku aina puistattaa. :D
 
Munkin mielestä sen face-ryhmän voisi perustaa vähän myöhemmin. Voihan olla, että teistä joku onkin mun tuttu enkä halua et tutut vielä tietää ;)

Pissa haisee kuvottavalle, mutta tällä hetkellä ei taida oikein muita oireita ollakaan. Oon kyllä ihan mielissäni et laatta ei vielä lennä. Viimeks laattasin joka päivä viikolta 5+? viikolle 16+? Se oli ihan hirveää. Pahoinvointirannekkeet oli suihkussa käyntiä lukuunottamatta koko ajan ranteissa. En uskaltanut ottaa niitä pois, kun ajattelin et pahoinvointi ois ollu vielä pahempaa ilman.

Ei olla kerrottu vielä kellekään. Odotetaan nyt ainakin varhaisultraan asti ja katotaan sitten mikä tuomio siellä tulee. Mä oon 100 % varma, että anoppi on ihan innoissaan, koska se vähän väliä vihjailee että ois kiva saada lisää lapselapsia. Mun vanhemmista en osaa sanoa. Viimeks suhtautu aluks aika nihkeesti, mutta loppua kohden innostu ihan hulluna.
 
Hei käykääpä kattomassa kelan sivuilta: Tänään julkaistiin uusi äitiyspakkaus ja se on se mikä me saadaan:) aikas hieno:)
 
Pirun hitaat nuo KELAn sivut, mutta kiva äitiyspaketti :)

Onko muilla ollut vatsa sekaisin?
 Voisiko se olla yksi oire vai onkohan se jotakin muuta?!
Olen nimittäin aamu 3:00 lähtien juossut vessassa ja vatsa möyryää :(
 
Oi kun kivan näköinen!

Me oltiin tosiaan eilen siellä varhaisultrassa ja pieni sydän siellä sykki niin kerrottiin sitten kummankin perheille. Kaikki onnittelivat hirmuisesti ja nyt sitten ihan kiva että voi muillekin kuin miehelle ja kahdelle kaverille hössöttää.

Sisko joka sai lapsen viime toukokuussa innostui kyllä eniten että serkuksille tulee alle vuosi ikäeroa. Lupaili kovasti että heiltä löytyy kasa vaatteita ja kaikkea, ja ennen kaikkea niitä äitiysvaatteita ja sellainen isompi talvitakki ensi talvelle, ollaan ihan saman kokoisia. Hyvä hyvä, vähän saa pidettyä budjettia sitten kurissa ettei joudu kaikkea uutena ostamaan.
 
Muikkis: Mullakin on maha sekasin. Aamulla kahvin jälkeen varsinkin kaikki tulee ulos. Oon tässä kilon jo laihtunutkin kun yllättäen ruoka ei maistu, vaikka vois kuvitella päinvastoin.
 
Täällä on mainittu ainakin virtsanhaju ja löysä maha oireina. Molempia on täälläkin. mä jouduin piipahtamaan verikokeissa, kun jo epäilin kilpirauhasen liikatoiminnan uusiutumista. Onneksi arvot oli kunnossa.

Nukuttaa koko ajan! Ärsyttää ku ei jaksais tehä mitään. Eilen vietin nautiskelupäivän. Kävin kasvohoidossa ja kahvilla siskon kanssa. herkuteltuakin tuli. Esikoinen on siis mimulla hoidossa ja kotiutuu huomenna. :)
 
Mulla vakiintunut oireet tuohon että väsyttää lukuunottamatta nukkumaanmenoaikaa, on koko ajan nälkä, huimaa hirmuisen helposti, oon aika itkuherkällä tuulella ja osa ihan absurdeista asioista haisee häiritsevältä. Jouduin pyytämään miestä vähentämään deodorantin käyttöä koska se haisee pahalta, oon vielä ite antanut kyseisen purnukan lahjaksi kun tuoksui niin hyvältä. :D
 
Minä en jotenki halua tietää etukäteen millanen se äitiyspakkaus on, jonka saan, vaan vasta sitten kun saan sen käsiini, nähdä ne kuosit ja muut ekaa kertaa :) Oon varmaan vähä pöhkö, mutta oon aatellu ainakin yrittää pysyä tietämättömänä siihen asti, tai ainakaan en oo aatellu tietoisesti mennä pakkausta Kelan sivuilta kattomaan :)
 
Heippa kaikille!

Oonkohan mä ainoa sitten huhtikuisista, joka on säästynyt pahoinvoinnilta? Ei siis mitään oireita mihinkään suuntaan, ainoastaan tissit olleet arat.

Ollut vähän vainoharhainen olo, että oonkohan mä edes raskaana, kun ei ole mitään oireita. Joutui sitten taas viime perjantaina tehdä uudet raskaustestit, kun meias jo usko loppua ;D

Omalla äidilläni eikä äidinäidilläni ollut kyllä ollenkaan pahoinvointia, että onpahan sekin mahdollista, että sama hyvä tuuri olis käynyt mullekin...en vain uskalla iloita edes  koko raskaudesta vielä.

Hedemöittymisajankohtakin on mulle vielä epäselvä, kun kierron puolivälissä en harrastellut ollenkaan, koska mulla oli silloin virtsatietulehdus ja antibioottikuurista tuli hiiva...ihanaa...

Ultra 29.8, joten sitten se kai selviää...tänään vähän huolestuttanut, kun pikkareihin tuli hitusen rusehtavaa vuotoa... :( Koitan pitää järjen päässä ja jalat maassa sekä ottaa vaan iisisti.

Hirveesti tsemppiä teille pahoinvoinnin kanssa painiville ja toivottavasti kaikki pääsevät pian "turvallisille" viikoille!

 
Mulla oli sitä vatsan toimintaa monta kertaa päivässä tähän viikkoon saakka. Kyllä se minusta oli raskausoire.

Mulla pahoivnoitni 24/7 jatkuu. On tosi hankalaa, kun pitäis syödä, jotta se pysyisi aisoissa. Muttei tee mitään mieli. Viime viikolla join vettä 1.5-2 l pullosta päivittäin, himotti suorastaan. Nyt en pysty juomaan vettä lähes ollenkaan, kun ajatuskin ällöttää. Tänään töissä oli riisipuuroa, jouduin jättämään yli puolet, kun en kerta kaikkiaan pystynyt syömään :( Otin suolakeksejä töihin, niillä olen yrittänyt pitää olon siedettävänä.

Eilen huomasin uuden oireen, nännien arkuuden.

Taidanpa mennä vaakatasoon, mies ja poika ovat illan uimahallilla :) Toivottavasti huominen ei tuo uusia oireita, kun rv 8 alkaa.

 
Moikka,

Viikonloppuna mulle kavi aika selvaks etta tuli keskenmeno, ja tanaan sain laakarilta vahvistuksen epailyilleni.

Jos se joka joukosta tietylle %:lle kay niin ma toivon etta ma olin huhtikuisista ainoa, ja toivon teille kaikille oikein ihanaa odotusaikaa ja onnea kaikkeen tulevaan!

Toivottavasti makin paasen pian tuonne myohempien kuukausien joukkoon.

Kaikkea hyvaa,

Tintula
 
Voi ei! Halaukset ja paljon voimia Tintulalle :(

Ei mullakaan mitään ns. raskausoireita ole kylmä iltaisin ja väsyttää mut sitähän voi olla muistakin syistä. Ja turvotusta löytyy. Huomenna olis sit se eka neuvola! Toivon mukaan saan äkkiä ajan ultraan ja lähetteen äitiyspolille jos siellä nyt jotain elämää on..
 
Zaroza onhan täällä vaikka kuin moni sanonut ettei ole pahoinvointia.

Ihan yleisesti niin tulee kyllä välillä sellainen olo näitä posteja katsoessa että ihmiset vain kirjoittavat omat viestinsä mutteivat yhtään lue muiden. :( Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen mutta vähän ärsyttää, tosin mun hormonihirviöinnillä ärsytti tänään jopa se kun mies kysyi että haluanko ajaa autoa.
 
Ikuisuus, olen huomannut aivan saman jo pitkän aikaa sitten! Siksi en viitsi hirveästi ees kirjotella tänne kun tulee sellaane kylmä fiilis. Ja joo minä myös kirjoitin vain omat kuulumiset. Olen kyllä aiemmin kysellyt muilta asioita mutta ei niihin vastauksia tule.

Täällä on myös tuota hormoonihirviö ongelmaa, että suututaan pienistäkin asioista :D
 
Voi Tintula, oon pahoillani.

Mä oon kans ihan raivona koko ajan varsinkin miehelle. Kyllä tolle esikoisellekin tulee sanottua vähän liian tiukkaan sävyyn.

Pikkus: Mullakin on toi väsymys ja vilu iltaisin, mutta tosiaan se on vähän hankala sanoa onko ne raskausoireita vai jotain syysväsymystä.

Toivottavasti tää palsta ei nyt ihan hiljene, vaikka ihmimsiä ärsyttääkin.
 
Voi että, Tintula! Voimia ja halauksia! Tiedän mitä tunteita käyt läpi. Vaikka tuo tapahtuisi kuinka aikaisin, niin se on ihan hirvittävä suru ja pettymys. Toivottavasti sulla on ihmisiä keiden kanssa puhua. Mua helpotti kun puhuin tosi paljon mieheni kanssa ja jotenkin tuntui että sain jonkun kiven vieritettyä sydämeltä, kun noin kuukausi keskenmenon jälkeen sain puhuttua yhdelle ystävälle, joka on äiti. Se aukaisi jotain lukkoja. Paljon voimia sinulle!
 
Voimia ja onnea tuleviin kiertoihin, toivotaan että sinäkin sen nyytin pian syliin saat. <3
 
Takaisin
Top