Elokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Junibea
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä huomasin seulaverikokeiden tuloksista, ettei kaikki ole kunnossa ja vaadin päästä heti ultraan. Ja siellä tosiaan sitten todettiin kkm. En vaan yksinkertaisesti voinut odottaa sitä viikkoa nt-utraan, vaikka kuinka sitä yrittivätkin.

Mitä bongasit tuloksista, että osasit alkaa epäillä? :wideyed:

Mietin, että mihin voin vielä vähän hehkuttaa :grin
Tänään oli neuvolan kautta varhaisultra. Ei ollu sisäkautta vaan vatsan päältä :wideyed: Syke löyty ja 6+1 vasta menossa. LA en oo saanu vieläkään, vasta nt ultrassa :eek:

On tämä jännää ! Nyt vasta luottaa, että kyllä siellä natiainen kasvaa :love7

Hei onko teille sanottu jotain kohdun asennosta? Mulla voimakkaasti eteen kallellaan, vaikea ultraa ja mietein voiko se myös vaimentaa sykkeen kuuluvuutta?

Mietin, että mihin voin vielä vähän hehkuttaa :grin
Tänään oli neuvolan kautta varhaisultra. Ei ollu sisäkautta vaan vatsan päältä :wideyed: Syke löyty ja 6+1 vasta menossa. LA en oo saanu vieläkään, vasta nt ultrassa :eek:

On tämä jännää ! Nyt vasta luottaa, että kyllä siellä natiainen kasvaa :love7
Onnea!! <3 Jos nyt vastasi 6+1 niin voithan sä laskea milloin rv 40 on täynnä? Jos haluat tarkan päivämäärän.

Hei onko teille sanottu jotain kohdun asennosta? Mulla voimakkaasti eteen kallellaan, vaikea ultraa ja mietein voiko se myös vaimentaa sykkeen kuuluvuutta?
Mulla on taaksepäin kalleellaan oleva ja viimmeksi oli istukka etuseinässä. Kotidopplerilla kuului vasta rv16, liikkeetkin tunsin tämän takia vasta rv24

Onnea!! :Heartred Jos nyt vastasi 6+1 niin voithan sä laskea milloin rv 40 on täynnä? Jos haluat tarkan päivämäärän.

Joo olenkin laskenut, mutta nyt ultrassa varmistuu viikot. Käsittääkseni ei ole kovin varmaa että sydänäänet kuuluisi niin aikaisessa vaiheessa, joten oottelen rauhassa nt ultraa.

Saaks tuolta seuraavan kuun puolelta tulla tänne huuteleen? La voi olla 1.5 tai voi olla melkeen viikon myöhäisempi tai oikeasti voi edellisten jatkoksi syntyä vaikka 1.4...

Mukavaa viikonloppua!

Vauvakirjakeskusteluun otan osaa, ja siis oon ollut toisen lapsen kohdalla kyllä surkea! Esikoisen vauvakirja tursuaa kuvia ja tekstejä vauva-ajalta, mutta 1,5v myöhemmin toisen lapsen jutut rajoittuu ihan alkuaikoihin.
Tasapuolisuuden nimissä tää häiritsee mua, mutta haluan olla armollinen ja ajatella että ei se nyt maailman suurin synti ole.
Varmaan hankitaan tällekin ja saa nähdä muistanko ensimmäisiä sivujakaan täytellä....

Saaks tuolta seuraavan kuun puolelta tulla tänne huuteleen? La voi olla 1.5 tai voi olla melkeen viikon myöhäisempi tai oikeasti voi edellisten jatkoksi syntyä vaikka 1.4...
Tuulentytär!! Kiva "nähdä" sinut täällä! :) Monet kerrat mietiskeltiin tuolla helmikuisten ryhmässä, että mitä teille mahtaa kuulua :rolleyes:

Mielenkiintoista, tälläinen tuli vastaan, ei ehkä laadukkain tutkimus mutta silti :shy: oon tätä kahvi asiaa miettinyt jo viime raskaudessa, että kahvi vaikuttaa keskushermostoon, joten aika tujua ainetta se on. Viime raskaudessa join sen max 2kuppia päivässä. Nyt uudessa raskaudessa siinä kierrossa missä lopetin kahvin juonnin, tulin raskaaksi. Nyt en oo enää jatkanut kahvin juontia paitsi ihan satunnaisesti kupin, jos tulee vieraita yms. Ainakin tää auttaa itteeni, että teen jotakin raskauden eteen (ja nukkunut paremmin kun lopetti kofeiinin) :)

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ana-olevalle-riski-vauvalle/7906588#gs.e520kc

Mielenkiintoista, tälläinen tuli vastaan, ei ehkä laadukkain tutkimus mutta silti :shy: oon tätä kahvi asiaa miettinyt jo viime raskaudessa, että kahvi vaikuttaa keskushermostoon, joten aika tujua ainetta se on. Viime raskaudessa join sen max 2kuppia päivässä. Nyt uudessa raskaudessa siinä kierrossa missä lopetin kahvin juonnin, tulin raskaaksi. Nyt en oo enää jatkanut kahvin juontia paitsi ihan satunnaisesti kupin, jos tulee vieraita yms. Ainakin tää auttaa itteeni, että teen jotakin raskauden eteen (ja nukkunut paremmin kun lopetti kofeiinin) :)

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ana-olevalle-riski-vauvalle/7906588#gs.e520kc
Apua ei oo artikkeli mitä tekis mieli lukea näin aamukahvia juodessa:hilarious:
Oon vähentäny kahvin nyt muutenkin tähän yhteen kuppiin aamulla(jota lantraan hanavedellä et tuntus isommalta namskista:hilarious:), mut ehkä alan välillä juomaan teetä aamuisin.
Tää kahvi on kyl haastavin välteltävistä asioista.

Onhan teessä ihan yhtä lailla kofeiinia, vaikkakin usein vähemmän kuin kahvissa. Riippuu toki teestä ja haudutustavasta.

Huoletta kyllä sen 2 kuppia kahvia päivässä joisin, jos pystyisin! Nyt on mennyt aamuisin max puoli kuppia ja sekin tuntuu närästävän liikaa. Illalla taas vaikuttaa niin paljon yöuniin, että en uskalla juoda mitään piristävää.

Tuulentytär!! Kiva "nähdä" sinut täällä! :) Monet kerrat mietiskeltiin tuolla helmikuisten ryhmässä, että mitä teille mahtaa kuulua :rolleyes:
Näin hyvin menee, voit kertoa terveisiä. Perätilasektiovauva oppi puolivuotiaana hengittämään, mutta toistaiseksi harmiton kromosomipoikkeavuus löytyi matkalla. Isommat lapset hoitaa sisartaan edelleen innokkaasti ja mäkin olen jatkanut kotona. Mites sulla/teillä?

Jospa tällä kertaa löytyisi järjestelmästä mun mentävä palvelupolku...nähtäväksi jää.

Näin hyvin menee, voit kertoa terveisiä. Perätilasektiovauva oppi puolivuotiaana hengittämään, mutta toistaiseksi harmiton kromosomipoikkeavuus löytyi matkalla. Isommat lapset hoitaa sisartaan edelleen innokkaasti ja mäkin olen jatkanut kotona. Mites sulla/teillä?

Jospa tällä kertaa löytyisi järjestelmästä mun mentävä palvelupolku...nähtäväksi jää.
No hyvä ettei mitään vakavaa! Meille kuuluu hyvää, palasin työelämään huhtikuussa ja helmikuinen aloitti perhepäivähoitajalla. Nyt tosin isänsä pitää isyysvapaita ja poitsu siis kotona :)

Tuli niin hyvä mieli tänään kun sain järkyttävästä pahoinvoinnista huolimatta käytyä hammaslääkärissä, maalasin koko viikonlopun mielessäni kauhuskenaarioita miten oksentelen siellä ympäriinsä tai että joudun perumaan ajan ja odottamaan seuraavaa joku 2kk. Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin, ja pisti taas miettimään että miten paljon vähemmällä stressillä sitä elämässä pääsisikään, jos oppisi ajattelemaan parasta mahdollista lopputulosta, eikä aina vaan pelkäämään pahinta :rolleyes:

Tuli niin hyvä mieli tänään kun sain järkyttävästä pahoinvoinnista huolimatta käytyä hammaslääkärissä, maalasin koko viikonlopun mielessäni kauhuskenaarioita miten oksentelen siellä ympäriinsä tai että joudun perumaan ajan ja odottamaan seuraavaa joku 2kk. Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin, ja pisti taas miettimään että miten paljon vähemmällä stressillä sitä elämässä pääsisikään, jos oppisi ajattelemaan parasta mahdollista lopputulosta, eikä aina vaan pelkäämään pahinta :rolleyes:

Onneksi hammaslääkärikäynti sujui hyvin :happy: Mä oon välillä miettinyt samaa, että mitä jos nyt tarvis mennä hammaslääkäriin, kun on yleisesti huono olo ja hampaita pestessäkin tulee nykyään monesti yökkäiltyä. Mulla on usein tapana miettiä sitä pahinta vaihtoehtoa ja murehtia asioita etukäteen (pessimisti ei pety- tyyliin :grin), mutta olisi se kyllä itselle helpompaa/vähemmän stressaavaa jos tätä ajattelutapaa saisi hiukan positiivisempaan suuntaan :wink

Mulla on ihan jäätävä pötsi! Mä en kestä, pitäis vielä jotenkin piilotella tätä vähän aikaa. Tuntuu et tää kolmas raskaus näkyy nyt ihan samantien, ihan kuin kroppa tietäis jo et näin tää tapahtuu "plop".

Naurettava valitus ehkä vielä, mutta olin ekaa raskautta edeltävästä painosta kahden kilon päässä kun tämä hyppäsi kyytiin. Menee taas tavoitteet parilla vuodella eteenpäin... :/

Takaisin