Elokuun höpinät

Mietin muuten just tehdäänkö ees sisätutkimusta kovin usein tilanteen tarkistamiseksi kun ei liika ronkkiminenkaan kai ole hyväksi? Mulla katottiin silloin ennen juhannusta viimeksi. Tänään ei kyllä supistanutkaan työpäivän aikana kuin pari kertaa, niin en soitellutkaan neuvolaan vielä. Päivä kerrallaan.
 
Ei varmaan tehdä ihan muuten vaan, mutta ilmeisesti kovien tai runsaiden supistusten takia onnhyvä katsoa, ettei ole päässyt vaikuttamaan jo kohdunsuulle. Meillä lääkärineuvolakäynnillä tehdään, jos on ollut kipuja emättimessä. Ilmeisesti lähinnä suljetaan pois tulehdukset, mutta mulla ainakin tarkistettiin myös kohdunsuuta. Ja nyt on kaksi kertaa päivystyksessä katsottu kipujen (ja nyt supistusten) takia. Missään välissä ei oo siis mittailtu vaan katsottu ja tunnusteltu. Meillä ei neuvolassa taida edes olla mahdollisuutta ultraan. :)
 
Joo ymmärsin vaan jostain et se sisätutkimus taas voi villitä supistuksia entisestään. Mut kyllä mullakin tosiaan sillä varmistettiin tilanne ja olikin hyvä saada mielenrauha. En tiedä miten pian nyt katsottaisiin uudelleen, eihän sitä voi tietää missä vaiheessa supistusten luonne muuttuu vai muuttuuko. Kai niitä on vaan parempi välttää joka tapauksessa. :wideyed:
 
Joo ymmärsin vaan jostain et se sisätutkimus taas voi villitä supistuksia entisestään. Mut kyllä mullakin tosiaan sillä varmistettiin tilanne ja olikin hyvä saada mielenrauha. En tiedä miten pian nyt katsottaisiin uudelleen, eihän sitä voi tietää missä vaiheessa supistusten luonne muuttuu vai muuttuuko. Kai niitä on vaan parempi välttää joka tapauksessa. :wideyed:

Niin, kai se on sit lääkärin tulkittavissa että onko tarkastus kannattava vai ei. :) veikkaan et esim mulla just toi paineentunne ja kipuilu kohdunsuulla/alapäässä oli syy siihen, että tarkastus kannatti. Saatiin just tulehdukset suljettua pois, ja selvitettyä et eihän oo päässyt paikat aukeamaan eli tarviiko vuodelepoa vai ei. :)
Toivottavasti sullakin alkais supistelut hellittään!
 
Mulla tais käydä tää perinteinen lääkäriefekti, että supistukset, paineet ja kivut katosi kun päätin että nyt pitää oikeesti soittaa sinne neuvolaan. :grin Yleensä siis vaivat häviää lääkäriin mennessä tai ainakin niitä alkaa vähätellä jostain ihmeen syystä. Mut hyvä näin! Pitkäksi kävisi aika saikullakin.
 
Mie kävin lääkärissä selkäkipujen, jatkuvien supistuksien ja tuikkimisten takia, ni laitto pariks viikkoo saikulle huilaamaa. Jatkoa katotaan sitten mut veikkas etten tuu palaamaa töihi ku miun työ on fyysisesti tosi raskasta (ollaa jalkojen päällä koko päivä ja on jonku verra asukkaiden nostoja ja siirtoja) :confused:
 
Mie kävin lääkärissä selkäkipujen, jatkuvien supistuksien ja tuikkimisten takia, ni laitto pariks viikkoo saikulle huilaamaa. Jatkoa katotaan sitten mut veikkas etten tuu palaamaa töihi ku miun työ on fyysisesti tosi raskasta (ollaa jalkojen päällä koko päivä ja on jonku verra asukkaiden nostoja ja siirtoja) :confused:

Hyvä että pääsit lepäilemään!
 
En tiiä onko joku pyörähtänyt tuolla vatsassa parempaan asentoon vai mitä, mutta oon viimeaikoina saanut nukuttua pitkästä aikaa taas puolittain mahallaan :Heartred ei paina eikö ahdista yhtään, vaikka vähän alemman jalan lonkalta siirtääkin painoa lantion puolelle. Eli niin hyvin tullut nukuttua muutama yö :Heartred toki heräilen silti monta kertaa yössä, mutta mulle se on ihan normaalia muutenkin. Muuten mietin tässä, että jestas kun tätä kumpua pitää vielä 3 kuukautta kasvattaa! Ja sikiön painonkin pitäis vielä 3-kertaistua. Mihin se mahtuu :hilarious:

Mites muilla on kasvavan masun kanssa yöt sujunut?
 
Täälläki maha alkanu taas tuntua ”mukavammalta”. Helppo löytää yöllä hyvä asento ja päivälläkin tuntuu helpommalta kantaa masua kun ei niin pinkee ja turvonnu olo :hello2 Nautitaan nyt tästä vielä :thumleft
 
Joo-o, on täällä kanssa ihmetelty että miten paljon tämä maha vielä kasvaakaan kun nyt jo on tämän kokoinen, tsiisus! Yöllä välillä ihan herää siihen että mahassa myllerretään, kyljellä koitan nukkua mutta välillä herään selälteeni maaten. Vauva on melkein ollut tähän mennessä poikittain vatsassa, nyt alkaa olemaan myös pituussuunnassa. Mietinkin että jos on poikittain niin onko se selällään makaaminen sitten niin huono juttu, tietääkö joku? Eilen katselin esikoisesta jättämiäni pieniä vaatteita, pian saa ne pestä ja ruveta laittelemaan valmiiksi.. Hoitopöytää ja pinnasänkyä olen nyt tässä vähän kuikuillut että minkälaisen hommaa ja mistä jajaja.. Meillä alkaa kahdessa asunnossa samaan aikaan rempat enkä vielä yhtään tiedä millaista värimaailmaa makuuhuoneeseen tulee, mikä sinne sitten parhaiten sopii. Vauva kun tulee ainakin ihan aluksi nukkumaan meidän makkarissa, mies "saanee" siirtää työhuoneensa alakerrasta yläkertaan niin saa vauva sitten hänen huoneensa kun sen aika on, on aika lähellä meidän makkaria kumminkin. Vaunujen kunto täytyy tarkastaa, ovat olleet vintillä, matkarattaat on olleet sisällä kaikki nämä vuodet, ne pitäisi olla ihan kunnossa.. Mitens muiden tarvikkeiden hankinnat: joko olette aloitelleet katsastelemaan?
 
Joo-o, on täällä kanssa ihmetelty että miten paljon tämä maha vielä kasvaakaan kun nyt jo on tämän kokoinen, tsiisus! Yöllä välillä ihan herää siihen että mahassa myllerretään, kyljellä koitan nukkua mutta välillä herään selälteeni maaten. Vauva on melkein ollut tähän mennessä poikittain vatsassa, nyt alkaa olemaan myös pituussuunnassa. Mietinkin että jos on poikittain niin onko se selällään makaaminen sitten niin huono juttu, tietääkö joku? Eilen katselin esikoisesta jättämiäni pieniä vaatteita, pian saa ne pestä ja ruveta laittelemaan valmiiksi.. Hoitopöytää ja pinnasänkyä olen nyt tässä vähän kuikuillut että minkälaisen hommaa ja mistä jajaja.. Meillä alkaa kahdessa asunnossa samaan aikaan rempat enkä vielä yhtään tiedä millaista värimaailmaa makuuhuoneeseen tulee, mikä sinne sitten parhaiten sopii. Vauva kun tulee ainakin ihan aluksi nukkumaan meidän makkarissa, mies "saanee" siirtää työhuoneensa alakerrasta yläkertaan niin saa vauva sitten hänen huoneensa kun sen aika on, on aika lähellä meidän makkaria kumminkin. Vaunujen kunto täytyy tarkastaa, ovat olleet vintillä, matkarattaat on olleet sisällä kaikki nämä vuodet, ne pitäisi olla ihan kunnossa.. Mitens muiden tarvikkeiden hankinnat: joko olette aloitelleet katsastelemaan?
Joo ollaan aloitettu katsomaan tavaroita valmiiksi. Vaunut, turvaistuin ja hoitoalusta on hommattu, kehto löytyy valmiina ja sitten kun ei siihen enää mahdu on myös olemassa pinnasänky, johon pitää ostaa kyllä uusi patja. Vaatteita on jonku verran, mutta vielä pitää etsiä vähän lisää. Onneksi on vielä aikaa. :joyful:
 
Selällään nukkumisen kielto liittyy siihen että kohtu painaa jotain isoa verisuonta, joten ei vauvan asento kai siihen vaikuta. Mut pitäis kyllä tulla huono olokin jos siitä on haittaa, joten ei oo vaarallista vaikka kääntyis unissaan selälleen. Huono olo kyllä herättää tarvittaessa.
 
Meiltä löytyy pinnis, hoitopöytä/vaatekaappi, vaunut saadaan lähempänä, ja 50-56 koon vaatteita riittämiin :) alesta tilasin kesällä myös lämpöpussin turvakaukaloon. Turvakaukalo-ostoksille lähdetään piakkoin, sen olen kyllä ja katsellut valmiiksi. Se onkin ainoa iso hankinta, kun about kaikki muu on tullut käytettynä :) kantoreppua alan kanssa katselemaan jossain vaiheessa lenkkeilyjä varten. Imetystyyny pitäisi hankkia ihan vaan jo oman nukkumisen kannalta ennen synnytystä. Ammetta ja hoitoalustaa voisi kanssa jossain vaiheessa alkaa katselemaan. Miehen osaltahan vauvaan valmistuminen alkoi tietenkin siitä kaikkein oleellisimmasta: pakko päästä vaihtamaan autoa ku kerta vauvakin tulee :hilarious: ei sillä että meidän edellisessä autossa mitään vikaa olisi ollut, ei mitenkään liian pieni tai mitään, mutta noh, miehet. :hilarious::Heartred
 
Oon miettiny, jos ois joku kaveri joka ottas ku ei viiti liikkeesee mennä :) ois kiva saada yks sellanen kuva mis ois mies mukana sekä sellane mis ois esikoinen mukana :)
 
Mä tavallaan haluaisin, mutta sit taas en :D En osaa olla kuvissa ja pelkään että niistä tulee samanlainen katastrofi kun meidän hääkuvista.. :rolleyes: Yks kaveri mulla osaa kuvata mutta asuu kauempana ja en tiedä ehtiikö tulla kuvailemaan nyt syksyllä. Ehkä pitäis kysyä.
 
Mä en ota, koska inhoon valokuvia/kuvattavana olemista yki kaiken. :hilarious:Omat hääkuvatkin oli vaan kammottava pakollinen paha. :bag:
 
En tiiä onko joku pyörähtänyt tuolla vatsassa parempaan asentoon vai mitä, mutta oon viimeaikoina saanut nukuttua pitkästä aikaa taas puolittain mahallaan :Heartred ei paina eikö ahdista yhtään, vaikka vähän alemman jalan lonkalta siirtääkin painoa lantion puolelle. Eli niin hyvin tullut nukuttua muutama yö :Heartred toki heräilen silti monta kertaa yössä, mutta mulle se on ihan normaalia muutenkin. Muuten mietin tässä, että jestas kun tätä kumpua pitää vielä 3 kuukautta kasvattaa! Ja sikiön painonkin pitäis vielä 3-kertaistua. Mihin se mahtuu :hilarious:

Mites muilla on kasvavan masun kanssa yöt sujunut?


Nyt alkanut jotkut asennot tuntua pahalta öisin ja siihen herää. Ei meinaa löytyä hyvää asentoa heti. Ennen nukuin kuin tukki ja sikeästi. Jospa tämä tästä ei ainakaan pahenisi.
 
Täällä slomaa ollut supistusten takia ja vaan kerran katsottu, silloin oli kohdunsuu pehmennyt. Viimeks eilen oli ultra ja kohdunkaula onneksi täyspitkä eli ei katsottu kohdunsuuta kun sitä tosiaan kannattaa välttää. Kesälomia kans ollu ja nyt menossa viiminen kesälomaviikko. Mut en tätä menoa tuu töihin palaamaan enää, kans fyysinen työ. Jo useampi vko sit sano lääkäri et varmaan työt taputeltu. On krooninen migreeni kans ollu keväästä lähtien ja sitä yritetty tässä hoitaa onnistumatta ja nyt lonkka ollut kipeä 4 vkoa ja nyt kävelen kepeillä enkä kärsi jalalle varata. Onneksi eilen äitipolilla laitto lääkäri kirurgialle kiireellisen konsultaatioon, terppakeskuksessa ois odoteltu vielä viikko ennen ku ois tutkittu lisää. Ja toimintakyky melkee vuodelepo tällä hetkellä :gen045 migreenin takia kipulääkkeet tauolla, onneksi neurologin soittoaika torstaina. Onneks mies lomalla, tällä hetkellä ku ei oikein pysty huolehtimaan tuosta vajaa 2 v esikoisesta.

Ite koittanut ottaa joka viikko ite kuvaa mahasta mutta vähän on lipsunut :happy118 Tuplarattaita ja kaukaloa katselen kokoajan mutta ei vielä oo napannut. Rattaissa ensisijaisesti käytettyjä mut kaukalo saatetaan hommaa uutena ellei käytettynä tuu tosi hyvää pakettia vastaan :happy: Vaatteita esikoiselta on aika hyvin ja löytyy perus yhdistelmärattaat, sängyt, sitterit yms mut eka tyttö ja nyt poikafiilis niii jännää pääseekö ostelee sit poikien vaatteita. Sukupuolta ei tiedetä kun ei haluttu tietää, sama oli tytöstä. Toisaalta ite kyl haluais tietää mut on tää aika jänskää näin. Ultria loppuraskaus 4 vko välein et kerkeehän sitä viel selvittää jos mieli muuttuu mut en usko :dead: Hankintojen kannalta ois hyvä
 
Takaisin
Top