Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wastis, mietin samaa kuin Jenni74, minkämerkkinen sulla on? Oon niitä katsellu ja hinnoissa on aika isoja eroja. Haluaisin kyllä sellaisen, vaikka monet on sanoneet että ei kannata sellaista stressivekotinta hommata. Siitä geelistä, siihen käy vissiin ihan vesipohjainen kosteusvoide?

Täällä on leuka edelleen kipeenä aamuisen jäljiltä, sohvaperunana olen möllötellyt [:)]

Heippa kaikille,

En oo aikoihin tän kirjotellu, vaiks lueskellu olenkin lähes joka päivä. Mulla on oireet kadonneet täysin ja rupee jo päässä olee kaikenlaisia kamalia mielikuvia, varsinkin kun en ole kertaakaan vielä saanut kuulla sydämen lyöntejä. Seuraava neuvola vasta 9.9 hoitajalle, joten mahdetaanko sielläkään kuunnella [&:]. Mul piti olla tänään vapaapäivä töistä, mut kas kummaa eilen rupes iltapäivällä kurkkua sattuu ja illalla se olikin jo ihan tulessa. Yöllä tuli kuumetta ja järkyttävä päänsärky. Tää päivä on nyt sit vaan nukuttu. Mul piti ol tänään hammaslääkäri ja hieroja ja käydäasioilla kaupungilla ja huomenna piti kans olla hammaslääkäri. Viime joulukuus oon ajat varannut, kesäkuus pääsin ekan kerran, laittoivat vain lääkepaikan ja nyt olen sinnitellyt näihin päiviin ja yllätys tulen kipeeks enkä päässy sinne. Soitin peruakseni ajat ja saan kuulemma uudet ajat postissa, mut voi olla etten tänä vuonna enää pääse [:@]. Ensin haukutaan etten tuu ajoissa hammaslääkäriin ja sit annetaan vuoden jonottaa.

Muakin kiinnostais sellanen doppler, et voin rauhoittaa mieltäni ja miehen mieltä kuuntelemal ääniä. Tosin ollaan saatu kyl kavereilta vinkiks kotitekoinen doppler [:D], eli tyhjän vessapaperirullan kun laittaa vatsaa vasten ja kuuntelee, niin pitäis kuulua. En kyl tiedä kuuluuko vielä näillä viikoilla. Mut koittakaa ihmeessä. Me ollaan koitettu, vaikeaa on löytää oikea kohta. Kerran on mies kuullut. Ainoo huono puoli täs on ettei äiti voi kuunnella lainkaan [:o].

Koittakaahan jaksella mammat ja toivottavasti kukaan ei saa tätä flunssaa.

Pallomaha, ja muut hammaspeikkojen kanssa painiskelevat: käykää ihmeessä yksityisellä hammaslääkärillä jos julkisella puolella on ½ v jonoja! Hampaat on todella tärkeet, te ette saa uusia jos ne tippuu suusta! Hampaat ja ikenet menee heikoksi raskauden aikana, ja on todella tärkeetä pitää hyvää huolta niistä. Itse aion varata luottohammaslääkärille ajan n vkolle 20 ja hän saa tehdä täyden puhdistuksen (ellei sitten (kääk!) löydä reikiä). Se maksaa mutta on sen arvoista!

Tilasin netistä Angelsounds Doppler JPD100S. Huuto.netissä on yks tytsy joka myy niitä pikkasen halvemmalla kun muissa nettiputiikeissa. Saas nähdä onks se sitten stressiksi vai helpotukseksi :)

Ongelma on täällä yksityisten kohdalla sama tai oikeastaan pahempi.... eivät ota uusia asiakkaita lainkaan [>:]

jenni74 ja tipsi ja muutkin toki: Ostin ton käytettynä, on Angel sounds merkkinen,mutta noita myy halvimmilla http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10
Eli tossa on hintaa alle 50e ja geelit tulee mukana. Mutta käy myös ihan normi kosteusrasva, sitä mää käyttänyt. Mulle geeli tulossa postissa. Siihen menee aikaa ennen kuin löytää, tai ei välttämättä.[:D]
Meillä meni, mutta oli toinen sen verran pienikin. Mutta sen sanon että ihan tosta pimpan "päältä" mahasta niitä ettimään, ei sen ylempää oikeen kannata. Sykkeen erottaa omastaan ja tolla kuulee just toisen potkimiset ja muljauksetkin<3 Ihan paras vehje, suosittelen[:)][:)]

Hmm... Pitäisi käydä itsekin hammaslääkärissä katsomassa josko hammaskiveä olisi tullut. Olen käynyt vuoden välein "vuositarkastuksessa". Sanoi kyllä viime vuonna että kahden vuoden välein riittä mutta kuten Jenni74 sanoit hampaat joutuu koville nyt raskauden aikana. Tai sitten menen vasta kun vauva on jo täällä, kun ei kipuja yms. ole. Miehellekin jatkuvasti muistutan kuinka tärkeä on pitää huoli hampaista.

Huomenta kaikki!

Kääk! Aamulla oli pikkasen viileämpää joten päätin laittaa farkut jalkaan. Minulla on yhdet jotka on ollut mulle sellaiset löysät ja "mukavat" (ostin siis kerran yhden koon liian isot) ja ajattelin että ne menis päälle. No, meni ja meni. On ne mulla päällä, mutta onpa tiukkaa! Tää oli nyt tässä siis. Seuraavaksi mammahousut kehiin!

Hitsi en voi odottaa että saan angelsounds dopplerin kotiin - pääsee kuuntelemaan ilopakkauksen (työnimemme, tosin englanniksi) ääntelyä. Olen niiiiin paranoidi että aina välillä tulee epäusko (olenko ainoa?). Iloitsen jo niin paljon että pääsen huilimaan töistä kun viimeiset 2 vuotta on ollut niin rankkoja taloudellisesta tilanteesta johtuen. Nyt himmailen täällä töissä hassu virne naamallani :) Onneksi ei tarvitse stressata kauheesti, kun on jo tullut vuoden tavoitteet täytettyä :D

Hyvää päivän jatkoa teille kaikille!

Kyllä :).. Nimittäin täälläkin töissäolo sujuu nyt joutuisasti kun tietää että pian edessä muutos ja pääsee kotiin vauvan ja lemmikkien kanssa viettämään laatuaikaa [:D]. Muutkin töistä käyneet sanomassa että olen onnellisessa asemassa. 5 vuotta takana tätä henkisesti rankkaa työtä ja kaipaa niin sitä jotain ..omaa.. Tämän 4 kk jaksaa hyvin ja saa luvan kanssa himmailla. Pomokin sanoi että rauhallisesti ja varovasti nyt sitten.   

Olen katkonut yksistä housuista kuminauhan [;)] ja pitänyt löysiä urheiluhousuja. Täytyy sitä kyllä lähteä kauppaan katsomaan itsekin jotain päälle pantavaa.

Minulle on iskenyt taas kamala väsymys ihan yhtä äkkiä. Hb oli eilen 121, joten ei mitenkään liian alhainen, mutta mietin että jos kuitenkin kävisin varuilta ostamassa rautatabletteja. Nukun sellaisia 10h unia jos saan nukkua ihan ajan kanssa... Tällä viikolla olen joka aamu nukkunut pommiin ja eilenkin nukahdin työpaikalla kahvipöytään tauolla kun ajattelin hiukan levähtää... tällainen tunne oli viimeksi silloin rv 6-7, mutta nyt ei jaksa tehdä taaskaan yhtään mitään. Tänään on vapaa ja huomenna myös, joten täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, jotta saa edes joitain kotihommia hoidettua. Äidille erehdyin eilen kertomaan asiasta kun soitti, niin sehän veti hirveet pultit ja sanoi, että olen liikaväsynyt ja pitää hakea saikkua, jotta saan vaan nukkua[:D][:D] Ei tule tapahtumaan, sillä kesälomaan enää vain viikko aikaa[:D]

Eilen tuli käytyä Th:n ja lääkärin vastaanotolla ja hienosti menee[:D] Seuraava aika onkin vasta rv 19[8|]
Onneksi on kesäloma välissä ja reissua pukkaa, joten jospa se aika menisi nopeasti[;)]

Ainiin, luovuin toissapäivänä napakorusta[:(] Masu pullottaa jo sen verran nätisti, että kaikki jo näkeekin ja koru alkoi törröttämään rumasti.
Näyttäisi siltä, että napa taitaa pullahtaa ulos jossain vaiheessa.... kyllä tämä masu tästä nimittäin vielä kasvaa[:D] Jos jään kaipaamaan korua tosi paljon, niin ainahan voin ottaa uuden[;)][8D]

[font="trebuchet ms"]JEE 16+0 !!

Kylläpä on kiva olo. Nyt rupee tuntumaan jo sitä "hehkua". Kävin eilen bailatinossa, ja kyllä sai lantio ja "Hupu" kyytiä, ja mammaa nukutti.

Hesalaisia sorsitaan. Olen ajatellut, että Lahdessa julkiset palvelut ovat retuperällä, niin paljon niistä kuitenkin valtakunnankin tasolla puhutaan. Meillä neuvolassa käydään kuukauden välein ja rv22 alkaen kahden viikon välein ja olikohan rv32 viikon välein. Ja aina edellisellä kerralla varataan seuraava käynti.

Mulla oli nyt maanantaina eka Doppler kokemus. En edes tienny, että ne semmosella kokeilee. Oli kiva yllätys, vaikka löytyikin yllättävän alhaalta. Anoppi - entinen kätilö - sanoi, että mulla on sen verran hyvä lantio, että siellähän se vielä piileksii. Kai tuo on kehuksi tulkittava [:D][:D] 

Hansulainen. Kyllä oli tarkkaavaisia poikia. Onkohan ne sitä koulussakin.

Mäkin tein sen havainnon myös, että raskaus rupeaa näkymään. Mutta se miksi mulla maha pullottaa ei niinkään johdu "Hupusta" vaan siitä, että sehän työntää makkarat ja elimet ylöspäin!! [:@] Vaikka tuntuu hyvälle silitellä masua, niin oikeesti pitäiskin raputella tuolta karvarajasta... Outo fiilis.[8|]

Kiitos wastis kotidoppler vinkistä, olis kiva antaa miehellekin jo tässä vaiheessa mahdollisuus osallistua vähän enempi.

Löytyi muutes "oma napa hymiö" raskaana oleville  (.)    [;)] 

Kivaa loppuviikkoa kaikille!

Juu mä kans itseksini ajattelin, kun tosta navan ympäriltä on vatsa pyöristynyt, niin eihän se vauva siinä kohtaa kasva, vaan se työntää sen muun materiaalin ylöspäin joka saa sitten mahan pullottaan, eikö niin?

Mä tosiaan vaihdoin työpaikkaa kuun vaihteessa, ja koeaika on sen 2kk. Päätin olla kertomatta raskaudesta ennen kun koeaika loppuu (1.10) silloin on rv 21 tai 22... että tuota saa nyt nähdä miten käy, pysyykö piilossa. Ostin kyllä sellasia paitoja jotka vähän piilottaa masua, j nyt on hyvä kun tulee kylmemmät ilmat niin saa laittaa vähän enemmän päälle. En kerro siksi, koska hain työpaikkaa jo ennen kuin tiesin raskaudesta ja koskaan ei tiedä miten nämä firmat suhtautuvat asiaan, ja kaiken lisäksi mut on helppo heivata ulos kun olen vuokratyöfirman kautta.

Palkka on niin paljon parempi että äitiyspäivärahakin nousee melko paljon kun lasketaan 6kkn tuloista. No varmasti kaikki menee hyvin, nää ukot täällä on sellasia puusilmiä ettei varmasti huomaa:)

Nyt kun vaan jaksais olla täällä vuoden loppuun, en ehkä olis vaihtanut jos oisin tarkemmin tienyt millaiseen duuniin sitä tullaan, pelkän rahan takia vaihdoin, mutta ehkä se oli virhe, edellinen duuni oli kuiteskin ihan mukavaa. No mutta dollarin kuvat silmissä painetaan vielä ainakin jouluun asti! Jään aikasessa äityslomalle, mitä pikemmin sen parempi.. vaikka se tietty on pois siitä toisesta päästä.

No tulipas juttua, ihan omaksi terapiaksi kirjotellaan [:D]

Jaksamisia mammat![:)]

Huomenia naiset!!

[:@][:@][:@] sellainen vitutus raivo taas että.....[:'(][:'(]
housuun lurahdellut eilisestä lähtien taas jotain "kaakaovelliä" pari kirkasta veritippaa tuli myös ku nousin pöntöltä. soitin äp:lle: "jos tulee kipuja tai runsasta veristä (litra tolkulla ilmeisesti) vuotoa voi tulla päivystykseen. muuten seuraile tilannetta" no tilanne rauhoittui illalla ja toisella vaavillakin oli hikka ja molemmat liikku.
tänä aamuna sitten koiraa lenkittäessä lurahti "kaakaot" pöksyyn, onneksi olin laittanut suojan. soitin äp:lle: sama virsi ku eilen, sanoivat että viimeksi tilanne hyvä (ku se istukan reuna vuoti) ei osannut sanoa onko edelleen sitä. No sitten soitin neuvolaan: lääkäri syyskuun lopulla paikalla, käy pissakokeessa....niin just virtsiiitistähän tää varmaan ku ei edes oireita.....tuskin mikään sukupuolitautikaan [&o][&o]
sitten soitin uudelleen äp:lle ja sanoin ettei tää nyt mitään normaalia ole,e ttä valahtelee pöksyyn ylimääräisiä tuotteita eikä kukaan tutki. (mulla leikattu kohdun suu 1½ vuotta sitten ja outoa paineentunnetta siellä muutenkin) sanoivat, että tk-lääkärin täytyy ensin tutkia ja sitte lähete.....voi helvetin helvetti...[:@][:@]

no nyt sain sitten ajan itseni ikäiselle yleislääkärille (mies) ja voitte kuvitella että pompin riemusta....NOT!!!!! paree olla sitten pätevä ja hyvä tai saa kyllä joka taho kohta kuulla kunniansa "normaalista raskaudesta"

kiitos ku jaoitte angstini [;)][;)]

Heippa kaikille!

Tuosta kotidopplerista vielä haluaisin kysyä, että eikö sitä sais käyttää vain muutaman kerran kuussa, eikä joka päivä? Olen ymmärtänyt, että liiallisesta käytöstä vois olla sikiölle haittaa? Saattaahan olla että muistan väärin [8|]

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille![:)]

Tänään katselin neloselta tuota vatsasta maailmaan-ohjelmaa. Sitten kun ne viel kerto avautumisvaiheesta, alko jo pelottaa koko synnytys. Oli siinä kyl yks huvittavakin kohta missä nainen oli ammeessa ja käski miestä ottaa jotain pois. No mies luuli että paita pitää ottaa pois mut eikun synnyttäjä huutaa eiku se koru! Ja kyl se ainaki kouri sen miehen ihoa aika lujasti ilmeistä päätellen.
Mitenhän oma synnytys :D ilokaasua vedellen varmaanki. Ja muutenki kun oon kärsinny kivuliaista menkoista niin huutamalla se tuntuu aina vaan paremmalle :D

Itteki katoin kyseisen jakson loppuosan. Mua rupes stressaa se bakteeri josta puhuttii ihan viimetteeks, kauheeta ku siinä kaks henkilöä kerto kuinka vauva oli kuollu heti synnyttyään [:(] Sellaista ei kenenkää kuuluis kokea [&o] 
Mulla taas stressi vaa lisääntyy, onko kaikki vatsassa varmasti hyvin. Paino ei ole noussu sen pienen laskun jälkee yhtään eikä vatsakaa oo kovin iso (menee farkut ihan normaalisti jalkaa,ellei jopa paremmin ku ennen raskautta). Rinnatkaa ei oo suurentunu tai mitenkää kipeet [:-].. Eilen käskin miehen yrittää kuunnella tällä vessapaperitekniikalla, mitään ei kuulunu, mutta ei kyllä paljoa jaksanu yrittääkää (mies turhautuu helposti) Täytyy nyt vaa yrittää pitää pää kylmänä seuraavaan neuvolaan saakka, joka oliski 13.9 [8|]

Joitain oireita kylläki löytyy vielä, tuo ruoka ei meina vieläkää maistua ja helposti tulee yökkimiskohtauksia. Valkovuotoa tulee välillä runsaan puoleisesti. Ja nyt on alaselässä tuntunu illalla/yön ajan kovaa pistävää/viiltävää kipua, kivun aikana on vaikea nousta sängystä ylös tai ylipäätänsä liikkua [&o] Viime yönäki vessassa käynti oli yhtä tuskaa [&:] Onko kellään muulla ollut tuollaista kipuilua? En tiedä johtuuko raskaudesta vai jostain muusta sitte? Huomenna meinasin neuvolaan soitella..

Flunssa sen ku jatkuu vaa, saikkua en oo ottanu, koska kuumetta ei oo ollu ja olo ollu ihan siedettävä. Limaa on kovasti vissii pää täys ku meinaa joka suunnasta puskea ulos. tsemppiä muille flunssan kourissa oleville!

mmj: käy ihmeessä neuvolassa pikaisesti tarkistamassa että sydän lyö... En ainakaan itse pystyisi odottamaan 13.9 asti!

no niin tk-lääkäriäijä oli oikeen mukava ja varovainen ja asiallinen ja selittelevä ym ym. erittäis tyytyväinen olen. Diagnoosi -> hoidellaan tulehduksena, viime vuodoista varmaan jäänyt kunnon kasvualusta joten ab-kuuria suoraan konttoriin viikon verran. jos muuttuu otetaan uudelleen yhteyttä.

MMJ-> älä ole huolissassi, mikäli olet ensiodottaja vie aikaakin enneku näkyy, moni sanoo että siinä 16-20 viikoilla alkaa pallomahaa tulla. ja mulla kaksosraskaus missä tuplahormonit ja mullakin vaimeni oireilu siinä rv 12 kieppeillä. onko sulla ollut jo ultra??? jos olet nähnyt että siellä kaikki hyvin niin sitten pitäisikin olla. olisihan niitä oireita jo muuten tullut, ja aika turvallisilla viikoillakin jo menet. kroppa on vaan jo sopeutunut.
viiltävät kivut vatsan alaosissa ja selänpuolelle liittynee löystyviin nivel-ja sidekudoskipuihin.

ensimmäisenä tsemppiä teille noiden ongelmien kanssa :/ Ite jouduin tänään kans soittelemaan neuvolaan että pääsis sydänäänet kuuntelemaan, kun mahaa ihan vihlonut (ei siis normaalia mahan kasvusta johtuvaa kipua) muutamana päivänä, ei oo vuotoja ollu mutta halusinh varmistaa onko kaikki ok.. Päästiin sitten ihan lääkärille ultraan, tuleva isikin näki lapsesa ensimmäistä kertaa :) Kaikki oli hyvin ja vilkas vauva, tulehdus oli lievästi positiivinen joten siitä luultavammin kivut johtunu.. kirjotti sairaslomaa huomisen ja koko ensi viikon, vaikka kyllä mielestäni ihan työkykyinen olisin ollu, mutta ei loma oo koskaan pahitteeksi niin pääsee ihan vaan pötköttelee ja lepäilee, eikä synny stressiä töistäkään niin on vauvalla hyvät oltavat :) vähän meinaa tukkonen olo olla ja nenä vuotaa, kolmena aamuna verta vuotanu ihan valumalla, mutta johtunee tuosta kun ilma kylmentyny niin pirusti täällä päin, joka vuosi ollu aikalailla tämmöstä kyllä.. Toivottavasti ei kuume ihan nouse, niin ei tarveis panadoliakaan syödä vaikkei siitä vauvalle mitään haittaa pitäis ollakkaan, mutta oon välttäny silti sitäki..

"Taavetti" oli jo kasvanu hirmusesti, siellä se vilkutteli ihan selvästi huomasin miten miehelläki oli kyllä tunteet herkässä, itestäni puhumattakaan taas. Kahden viikon päästä vasta taas neuvola, en siis mitenkään olis voinu odotella sinne asti tietääkseni onko kaikki ok vaan soitin heti ku alko epäilyttämään.. Ja suosittelen sitä kaikille, ketä vähänkin mietityttää kivut/vuodot tai mikään mikä pelottaa. Taas uudet ultrakuvat koristamassa vauvakirjaa, ihana katella niitä iltasin välillä miehen kainalossa.. :)

Voiko ihminen enää onnellisempi olla? [:)] [:)] [:)]

Voi myy77, hyvä että yksityisellä osattiin katsoa kaikki tarvittava ja huomioitiin vaikka ihan sitäkin, miten tuollainen voi pelästyttää, ettei aina jätettäis oman onnen nojaan, hittolainen!! [:@] Tsemppiä ja voimia!! Toivotaan että lääkitys tepsii!

(.) oma napa näyttää nyt siltä, että päivän jurputukset vaan jatkuu. Närästys jatkui, johon otin rennietä ja päänsärkyyn panadolia ja lopulta sainkin käydä tutustumassa Mr. Yrjöön oikein olan takaa kahteen otteeseen, enkä edes pöntölle saakka ehtinyt. (pahoittelut siivoojalle, en ollut siis kotona) Voi jumankauta, nytkö tämä vasta alkaa?! Vai mahtaako ykä lentää vaan närästyksestä johtuen? HUH. [:o]

Parempia vointeja muille mammoille!

heips heips - vielä "iltalenkillä" ...
Piti tulla kattomaan vaan toi kotidopler-linkki, mutta jäinkin lueskelemaan.

mmj:
Mulla on vasta tällä viikolla (15-16) ruvennut näkymään, jesikoista odottelen. Mutta ei varmaan haittaa, jos käyt tarkistuttamassa oman mielenrauhasi kannalta.

mmj ja dreamer88: Sikäli kun tuo Vatsasta maailmaan -ohjelma on ajankohtainen, niin mäkin friikkasin, kun katsoin nauhalta kait eilisen jakson, jossa vauvalta leikattiin liian kireä kielijänne. Kävelin keittiöön...uuh

Ohjelman seurauksena olen googlannut hullunlailla tuosta raskausdiabeteksestä, rupesi meinaan epäilyttämään, kun tuntuu, että koko ajan sais latkia vettä eikä jano katoo mihinkään...[&:]

wastis: sanotaanko, niissä kotidopler-ohjeissa käytön tiheydestä mitään? jenska84:n hyvän kommentin jälkeen rupes epäilyttämään, ja googlasin taas...
"The Food and Drug Administration (FDA), which regulates all medical devices, considers the use of continuous wave fetal dopplers safe when medically indicated. The FDA warns against at-home fetal doppler use, however, as the effects of frequent use are unknown." [link=http://www.ehow.com/facts_6187135_safety-continuous-wave-fetal-doppler.html]link[/link]
... ja toisesa suositellaan käyttöä vain kerran viikossa[/align]

jep jep, eiköhän tämä koneen kanssa hääräily riitä tältä iltaa - nyt lihapullien paistoon (.)

Takaisin