Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yönsäde huuh, pitäisköhän panostaa jo tässä vaiheessa laadukkaampiin, ettei käy niin kuin sulle. Mä en tosin tiedä repeskö ne pesussa vai sitä ennen (pyörän selässä?) Harmittaa, kun ovat kivannäköiset ja -tuntuiset.

tekniikkaa... juu-u. aloitin paikkakunta palstan, ja kuten tarkkakatseisimmat jo huomasivat niin sain aikaiseksi kaksi palstaa [:@][:@][:@]

[:)] MOIKKA KAIKILLE [:)]

SUKRIS: No hyvä,jos mielesi on parempi [:)]
Heh..joo,olen todellakin VANHA konkari [;)][:D]..meinaten näissä vaivoissani *viheltelee*.Kerron sitten lisää tuossa omassa navassa,että mitä lääkäri sanoi [&o]
Huippea,että tilasit dopplerin [:)].Sillä ainakin sitten saa kuunnella aina vaavin sydänääniä,kun pelko hiipii mieleen!
Auts..ei kuulosta nuo sinun kipusi mukavilta [&:].
Pitäisikö sun kumminkin soitella jo neuvolaan ja pyytää,että vaikka lääkäri tutkisi noi sinun kipusi?

MIMMU: Ihanaa,että siellä ollaan ihan lovena mammahousuihin [:D]
Jos sulla on todellakin H&M:n mammahousut,niin laita niihin äkkiä jokin extra-kangaspala persuuden kohdalle,ettei käy kalpaten [;)][:D].
Ei vaiskaan..ehkä mulla on vaan niin tukeva pylly,ettei mitkään tavalliset mammapöksyt riitä niihin [:D]

MIU: Ei muuta kun samaa kuin Mimmullekin [;)]..Extrapaikkaa persuukseen [:D]

LÄÄKÄRIKUULUMISET:
Eli verensokereista eka..Sisätautilääkäri sanoi heti suoraan,kun näki mun paastoarvot,että ovat liian korkeita ja vielä kun ovat jo näillä viikoilla jo tuota luokkaa.
No,ikäväkyllä tiesin sen jo itsekin.
Nyt hän sanoi,että ihan varmana tulen tässäkin raskaudessa saamaan insuliinihoidon [:(]
No,sitäkin jo osasin pelätä.
Kiitos geenejen..meinaten,kun mulla on tätä ongelmaa [;)]

Hengenahdistuksesta puhuin myös ja hän kuunteli keuhkot.Keuhkot kuulostivat tukkoisilta.Sitten hän pyysi yskimään ja sanoi,että ompa kumeen kuuloista.
Tuomiona oli,että torstaina menen yksityiselle verikokeisiin ja spirometriaan.
Epäilynä on astma?
Mullahan on nuorena ollut rasitusastamaa,mutta silloinkaan ei kyllä näin kovaa hengästymistä ja puhinaa ollut.Mullahan tämä alkoi keväällä..outoa?
Mullahan keväällä oli se suurentunut imusolmukekin vasemassa soliskuopassa ja nyt lääkäri halusi varmuudeksi myös noi verikokeet otatuttaa.

Hei,kukas tällä palstalla oli,jolla oli myös hengästymistä ja rasitusastmaa taustalla?
Vai muistanko nyt ihan väärin [8|]

(.) Eipä tänne muuta erikoista..huonoa oloa pukkaa,mutta sekään nyt ei ole uutta [;)]
Ehkä illalla jaskaisi mennä vielä sinimettään?Se ainakin rentouttaa sekä mieltä että vatsaa [;)][8D].
Tosin meillä noita sieniä on vielä vaikka kuinka ja paljon varastossa [:D]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 15+0

Tänään kuulin ensimmäistä kertaa pikku Bundlen sydänäänet. Muutaman minuutin jouduin hakemaan kohtaa, mutta se oli ihan selkeä! Mieskin kuuli, joten ei ollut vaan mun päässä/korvissa.

Eli koti-doppleri toimi loistavasti!

/Jenni74

[:)] MOIKKA [:)]

SUKRIS: Älä nyt vaan siellä mitään häpeä..höh [:)]
Olet nyt vaan onnellinen raskaudestasi ja kaikesta [:)][:)][:)]
Mää nyt vaan olen tällainen vanha ikäloppu,jolla paikat alkaa renaamaan [;)][:D]
Tää on tätä elämää eikä sairauksilleen eikä vaivoilleen mitään mahda [;)]

Ihanaa kuulla,että sulla noi astma-oireet ovat helpottaneet [:)][:)]
Mulla tosiaan alkoi tämä hengenahdistus/hengästyminen jo keväällä,mutten silloin vielä huolissani ollut.
Minähän kävin kesällä omalla lääkärillä ja hänhän jo silloin ehdotti pef-mittausta ( viikko ilman avaavaa ja viikko avaavan kanssa ).En suostunut silloin lääkkeen käyttöön,kun olin jo raskaana.Lupasin palata asiaan raskauden jälkeen.
Mutta nyt kun oireet ovat vähän pahentuneet,niin kerroin eilen tästä lääkärille.
Nyt sitten huomenna spirometriaan.
Onhan mulla toi rasitusastma historiassa eli nuorena käytin Beclomettia päivittäin ja Buventolia tarvittaessa.Eli ei tämä astmaEPÄILY ihan puun takaa tullut.

Ihanaa,että mahakivutkin ovat helpottaneet [:)]
Älä sitten heti hätäänny,jos et heti löydä sydänääniä.
Muista eka kuunnella hyvin alhaalta sydänääniä eli ihan tuolta häpyluuliitoksen yläpuolelta ja molemmin puolin myös [;)]
Tulehan kertomaan sitten,että kuinka hyvin äänet kuuluivat [:)]

(.) Tänään on yleisurheilukisat ja vien sinne meidän Kakkosta ja Kolmosta.Käydään aina kisoissa lasten ( isompien kanssa ).He kun tykkäävät urheilla..onneksi [:)]
Toivottavasti ei tänän sataisi vettä!

HYVÄÄ VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 15+1

huomenia naiset!!
[:o][:o]
on oltu muutama päivä pojan kanssa kotona - enteroviruksen aiheuttama aivokalvontulehdus [:@][:@]
kova kuume ja pääkipu, menee ohi 5 päivässä kuulema, eikä ole vaarallinen raskaanaoleville...kuulema...[>:]
mistä näistä enää tietää mihin uskoo (itse terveydenhuollon työntekijä) olen niin tyytyväinen etten lapsiani rokottanut sikainfluenssaa vastaan [:-][:-] muutenkin musta rokotellaan kaikkea turhaa nykyään, vesirokkoa, ripulitauteja ym juttuja, enpä ihmettele jos kohta kimpussa pyörii joku kunnon megavirus [8|] hi-virus on musta jo hyvä esimerkki muuntautumiskykyisistä vitsauksista. no joo nyt mä taas pääsin vauhtiin.

ja jotten lopettais marmattamista, niin lukiko kukaan eilen hesarin yleisöpalstan kirjoituksen 5 lapsen äidistä, joka ei saa tukia koska vanhempainrahalla, mutta jos palkkaa hoitajan, hoitajalle maksetaan tai jos vie lapset päivähoitoon niin veronmaksajat maksavat hoidon ennemmin kuin yhteiskunta tukisi äitiä kotona. [&o][&o] siis aivan käsittämätöntä, kyllä on niin moni asia pielessä tässä maassa koskien lapsiperheitä. ahdistaa oikeen. vaikken itse mikään pullantuoksuinen kotiäiti ole ikinä ollutkaan, mielestäni silti pitäisi maksaa samalla tavalla äideille jotain "palkkaa" siitä että hoitavat lapsiaan kotona. ja kyllä mäkin varmaan kotiin jäisin, jos taloustilanne siihen antaisi myöden...ei tässä yhteyskunnassa.[&:][&:][&:][&:]

mä' en tiiä mistä johtuu, mutta musta tuntuu yhtäkkiä ku olisin laihtunut...wtf....mahakin näyttää pienemmältä ja vyötärö hoikemmalta. en ole mitannut kylläkään. vauvojen liikkeet tuntunut todella huonosti jos melkein ollenkaan, mä mietin olisko ne kääntynyt jotenkin päällekkäin niin ettei tunnu, ku massukin näyttää olevan ihan edessä. ihanku poikaa odottais. ihan hassua. vaui onko se mun korvien välissä???[8D][8D][8D][8D]
mulla on neuvola vasta 1,5 vkon päästä ja muutenkin jo ärsyttää mennä sinne. ku kaikki on aina kunnossa, vaikkei oliskaan. tarkoitan tätä tulehdushommaakin mulla, terkka sanoi et ihan normaalia, haluatko pissakokeen, ku muita labroja en voi laittaa??? läkäriä ei nyt ole ku syyskuun lopulla. eikä tullut edes mieleen sanoa, että pakko tutkia ja varaa terkkarista aika lääkärille.

kaveri just eilen kertoi, että ollessaan sairaalassa vierustoveri hätäsektoitu, koska oli vängän väkisin vaatinut päästä äippäpolille tutkimuksiin heikentyneiden liikkeiden ja intuition perusteella. neuvolan mukaan ihan turhaan panikoi. no äp:llä todettiin napanuora kaulanympärillä, sikiön sydänäänet hyvin heikentyneiksi ja katkonaisiksi ym. hätäsektio pelasti, ei olisi vauva lääkärin mukaan enää montaa tuntia jaksanut. että tässä taas nää neuvolan mielipiteet[:@][:@][:@]

ylipäätään mietin koko neuvolaa, mulla terkka niin väsähtänyt viimeksi ettei meinannut edes hb.tä mitata ennenku vaadin ottamaan. mitä helvettiä mä siellä ravaan jos ne ei edes tutki mitään???[:'(][:'(]

että sellaista taas täältä[&o][&o]

Huomenta-päivää! Taas olen taka-alalla ollut, vaikka lukenutkin teidän juttuja päivittäin.

ssalla kyselit onko muilla ollut ongelmia muistin/näön kanssa,itsellä tuo näkö ruvennut menemään huonommaksi. Jo ennen raskautta oli siis pienet vahvuudet (-0,5), mutta laseja tarvitsin ainoastaan autoa ajaessa tai televisiota tuijottaessa. Nyt ulkonaliikkuminen vaatisi lasit, on tosi sumeeta ja joutuu siristelee koko aika, mikä sitte johtaa pääkipuun. Täytyis varmaa käydä silmälääkärillä näöntarkistuksessa [&o] 

Mulla senku paino tippuu[:o] Pieni pömppis on havaittavissa, mutta makuuasennossa sekin sitte häviää tonne vatsan sisään. Alaselkä reistaillut vieläkin, ja nyt ruvennu vaikuttaa jalkoihin, kävely sattuu jos selkä kipeenä. Tuntuis kuin siellä olis paikat irti toisistaan.. Minulle on sanottu että normaalia olisi. Neuvolaan soitin silloin näistä pistävistä kivuista, ja sanoi että on normaalia, ja jos kivut yltyy nii soittoa uudestaan niin pääsen lääkäriin. Täytyy varmaa tänään soittaa taas..

Unohtupa kertoa, eilen opiskeltiin ruokaperäisiä myrkytyksiä ja sairauksia. Tuli tuo toksoplasmaki esille. Opettaja rupesi puhumaan, että raskaana oleville paha, joten normaalisti neuvolassa laitetaan lähete verikokeisiin. WTF? Mä erikseen pyysin lähetettä kissojemme takia, niin sille ei kuulemma ole tarvetta. Opettaja kertoi että saattaa aiheuttaa kuulemma keskenmenoja ja sitten vauvalle soketumista. Mulla nous hirveet kauhukuvat päähän. [:(] Sitte yks luokkalaisista kerto että oli neuvolassa huolestuttu jo kissan naarmuista, mä kun taas erikseen kysyin että onko haitaksi niin neuvolassa sanottiin että ei niistä mitään haittaa ole.. Jaahas? [8|] Vissii hieman eri mielipiteet eri neuvoloissa.

Yönsäde:
Mulla on kokemusta semmosesta ihmisestä, jolla aina yöllä nostaa paastoarvot tosi korkeelle. Insuliiniannosta on lisätty, mutta ei juuri auta. Illalla syö vaan pienen iltapalan ja yöllä ei mitään. Erikoislääkäri sitte sano, muistaakseni, että maksa(kohan se oli? [:D]) innostuu yön aikana tuottamaan sokeria. Käski vaan sit nostaa pitkävaikutteista insuliinia, mutta paastoarvot silti korkeet. [8|] Ihmejuttuja nääki kyllä...
Toivottavasti olet jo voinut paremmin!

myy:
Joo, luin Hesarista eilen tuosta. Tosi reilua ja järkevästi suunniteltua taas... [:@] [&o] Hui, elä pelottele tuommosilla napanuora kaulan ympärillä -jutuilla! Kamala juttu, onneks lapsi selvis ja äiti sai lopulta tahtonsa läpi. Vähä ois ollu hirveetä, jos ne ei ois suostunu sitä kattomaan, ja sit laps ois kuollu ja äiti ois koko ajan tienny, että jotain vinossa. [:(] 

Omaa: Ollaan nyt mitattu masua kerran viikossa, ja se on taas kasvanu 2cm olevinaan navan kohdalta, samoin viime viikolla! [:-] Voiko tuommonen vauhti oikeesti olla, vai eikö mies osaa mitata? [:D] Huomenna se kauan odotettu neuvola, jee! [:)] [8D]

Hei, mä tulin tällee pikasesti täällä käymää ja lukeen teidän kuulumiset! Sitä oon miettiny, et pitäiskö meidänki perustaa oma facebook -yhteisö, niinku esim. tuolla tammikuisissa?! :)

[:)] NOPEETA VIELÄ [:)]

MIMMU: Maksapa hyvinkin [:D]..Eli tosiaankin tuo maksa jostakin syystä "innostuu" tuottamaan tuota sokeria yöllä ja näinollen nämä paastoarvot ovat sitten koholla [:'(]
Ei sisuslääkäri siihen sen parempaa syytä osannut sanoa.Hoitona yleensä aloitetaan tablettihoito.Ja jos se ei auta,niin sitten pitkävaikutteinen insuliinihoito.
Minä kun olen raskaana,niin silloin aloitetaan tuo pitkävaikutteinen insuliini,jos paastosokerit ovat koko ajan 5,5 tai sen yli.Ja mullahan nyt ikäväkyllä on [&:]
Tarvii vain toivoa,että synnytyksen jälkeen paastoarvot tasaantuvat,etten joudu tuolle tablettihoidolle!
Mutta se on sen päivän murhe sitten [;)]..päivä kerrallaan [;)]
KIITOS MURU..täällä ollaan oltu tämä päivä ilman oksentamista [:)][:)]
Mutta en uskalla vielä innostua,ettei käy vanhanaikaisesti [;)][:D]
Ihanaa..siellä vauvamasu senkus kasvaa [:)][:)]..Kyllähän kohtu juuri näillä viikoilla kasvaa hurjaa vauhtia [:)]
Voihan hyvin

LAPSEN KOTIHOIDOSTA/KUNNALLISESTA HOIDOSTA: Onhan tuossa hyvinkin paljon epäkohtia [&:].Nykyään aliarvostetaan perheitä,jotka hoitavat kotona lapsiaan,vaikka mun omasta mielestä kotihoito on lapselle ( ainakin alle 3-vuotialle ) sitä parasta hoitoa.
Me kun olemme molemmat yrittäjiä ja minä teen töitä kotona,niin onneksi meillä on mahdollisuus hoitaa lapset kotona.Emme kyllä siihen mitään tukia tai avustuksia saada,mutta saavatpahan lapset olla kotona.
Mutta hyvähän se on,että Suomessa on mahdollisuus päivähoitoon,koska eihän nyt kaikilla millään ole mahdollisuutta hoitaa lasta/lapsiaan kotona monta vuotta.
Mutta sitä minä ihmettelen oikeesti,että miksi kotiäitejä ei nyky-yhteiskunnassa arvosteta?
Ja eihän nyt läheskään kaikki kotiäidit ole työttömiä,vaan monethan juurikin jäävät vapaaehtoisesti kotiin hoitamaan lapsiaan!

TOKSOSTA: Mulla ei ole ikinä otettu neuvolassa toksoplasmoosi testejä.
Itse olen asian ajatellut niin,että olen sen ( TOIVOTTAVASTI ) sairastanut jo tietämättäni!
Kyllähän tokson voi saada kissojen lisäksi esim.pihamaaltakin.
Meidän toinen kissa on raapinut meikäläistä monta kertaa myös näin raskauden aikana.
Se nyt tarttuu kissan eritteistä yleensäkin,mutta kyllähän niitä eritteitä voi olla myös kissan kynsissä.
Ja kyllä tuo tokso on vaarallista sikiölle [:o]..aiheuttaa vammaisuutta pahimmassa tapauksessa.

EDELLEEN KAIKILLE HYVÄÄ VOINTIA [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 15+1

miya onko perustettu vielä sitä yhteisöä? Jos ei oo niin perusteles jos jaksat ja ilmineeraa sitten täällä millä nimellä sen löytää, niin pääsee liittyilee sitten.. [:)]

Maha näkyy jo ihan selvästi, eilen illalla peilailin ja tuntuu että se on viimesten parin viikon aikana saanu oikein kasvupyrähdyksen, vai eiköhän tuota oo sitten ajatellu aiemmin niin tarkasti [:D] Porukoilla tuli eilen käytyä "marjavarkaissa", ja sieltäkin päin kuului taas miten oon kasvoista laihtunu.. en hoksannu sitten puntarilla käydä, enkä ite omista niin kai se on tänään pakko uudestaan siellä käydä puntaroinnin takia. Ihan alkuraskaudessa paino tipahti aika rajusti monta kiloa nopeassa ajassa, siitä nousi pikkuhiljaa sitten, nyt en tiedä tilannetta yhtään, mutta pääasia että vauvalla kaikki ollu hyvin [:)]

Lapsen kotihoidosta; itellä ainakin suunnitelmissa olla kotona siihen asti kun vauva 8kk ja sitten EHKÄ kouluun, mutta tuokin aika epätodennäköistä, niin eiköhän sitä vauvan/lapsen kanssa tuu oltua kotona melkein siihen asti kun on pari vuotias, ja sitten hoitopaikkaa kattelemaan. En ite haluais pientä lastani hoitoon heti vauvana, monistakin syistä.. [:)]

tetanus b- rokotteesta; onko muilta kyselty neuvolassa, että onko voimassa vielä? Kun tämähän pistetään ala-asteen ensimmäisillä luokilla, eikä sitä sen jälkeen mulle ainakaan ole laitettu, ja eikös se ole 10 vuotta se aika jonka se on voimassa..? Kun eikö ole aika tärkeä muutenkin, ja sitten vielä erityisesti raskauden aikana???

tetanuksesta joo se pitäis uusii 10 vuoden välein, mutta kyselin tuos viimeks kun kävin ultras että voiko sitä ottaa nyt. Niin sano että ei mielellään kannata rokottaa kun on raskaana. Että sen voi hoitaa sit kun on synnyttäny senki homman. Ei ole kovin välttämätön rokote.

Ei oo vielä perustettu sitä facebook-ryhmää. Mä voisin perustaa sen muuten, mutta en tiiä miten se tehää [8|] Kun ois kiva, et se olis just salainen eikä siihen pääse kun kutsusta, eikä sitä löytyis sieltä haun kautta ollenkaan, ei tarvis olla kaikkien uteliaiden kyylimässä. [:)]

Voin pykätä pystyyn tuon facebook-ryhmän vaikka tänään illalla joutessani, jos ei joku hyvin innokas ja nopsa sitä ehdi sitä ennen tekemään. [:)] Mut jos joku sen ehtii nyt tekemään, ni vois tänne sit ilmottaa, ettei tuu kahta ryhmää päällekkäin. [:D] [;)] Mutta tosiaan, voin tehä sen illalla. [:)]

Tunnin päästä pääsen katsomaan että pikkusella kaikki hyvin. Soitin neuvolaa selkäkivuista ja mainitsin, että koko aika on epäilys, että onko kaikki hyvin. Hän sitten pyysi minua tulemaan tänään 15.30 niin katsotaan että kaikki hyvin, saan ehkä sitte viimein mielenrauhan![;)]

Tuosta facebook ryhmästä, minä olisin myös kiinnostunut, koitin selailla mistä voisi ryhmän luoda, mutta en löytäny minkäänlaista linkkiä. Kysäisin sitte tuolta tammikuisten puolelta, kuinka onnistuu [:)]

No teinpä sen nyt sitte joutessani ennen töistä lähtöäni. [:D] Eli oisko yksärillä mulle nimiä, ni voin sitte kutsua tuonne? [:)] 

mimmu87: se on siis sitte salainen, ettei näy muille kun meille ja juttuja ei nää muut?! [:)] 

Mimmu: Laitoin tuleen sulle nimeni, mut se tais mennä sun sähköpostii, oon aika hyvä näiden koneiden kans! [:D] Sit huomasin samantien et sen ois täälläkin voinu laittaa näköjää yksityisellä.

Laitoin myös nimeni ja sen ainakin löytää heti, ei oo mun nimisiä kuin 1 koko maailmassa[:D]

miya:
Kyllä joo, eli "Salainen: Ei julkista sisältöä. Jäsenet näkevät kaiken sisällön. Ei näy jäsenten profiilissa." [:)]

Takaisin