Elokuun höpötykset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tipsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämä äippä on ollut monta päivää nettipimennossa... No onneksi asia on korjautunut! Lienee tullut liikaa "roikuttua" täällä [:D]

Mutta hei tuosta painojutusta yleensä... Kuinkas monella teillä on ollut nyt alkuraskaudesta kaamea turvotus???
Siis paino ei ole vielä noussut ollenkaan, vaikka vatsakumpu pömpöttää [:'(] Mulla ei ole aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut tälläistä turvoitusta kuin nyt?? Piti jo äitiyshousutkin hankkia, kun omat ei mahdu kiinni. Tosin mulla on myös ummetusta, että liekö siitä johtuvaa???
Hyvä puoli siinä, kun ei tarvitse itse kuuluttaa raskaudesta, kun näyttää siltä että kaikki ovat jo huomanneet sen [:)]

Hejj! [:)]

Yönsäde:
Joo, kyllä se mies sieltä tuli kotio. <3  Ja ihan ehjänäki vielä. Sain jopa nukuttua, vaikka olinki yksin pitkästä aikaa! [;)] [:)]
Aika monia papukaijoja saa vissiin ostettua kasvattajilta. Ja sit jotain voi tilata ulkomailta eläinkauppojen kautta. Mut kannattaa varmaan netistä katella jotain kasvattajia jos kiinnostaa. [:)]
No höh, sulla on ollu tosi paha päivä. [:'(] Toivottavasti nyt onki sitte vaan paranemaan päin!!
Voi öpistä sulla on neuvola! No, hyvää neukkulakäyntiä sinne! [:)]

Omaa:
Pomo tänään palaili lomilta ja kyseli jo päivää, millon aion jäädä äitiyslomalle. No en kyllä hirveesti oo vielä ajatellu sitä, ainakaan niin tarkasti, että päivälleen osaisin sanoa. Hirvee petturiolo taas tuli, kun tiiän, että nää on pitkään kaivannu pieneen työyhteisöönsä neljättä vakituista ohjaajaa, ja että muhun oli luotu paljo odotuksia, että laitetaan kaikkiin mahollisiin koulutuksiin ja saan monia vastuualueita jne. Ja sitte ilmotanki olevani raskaana, ennen ku ees ehin alottaa noita juttuja kunnolla... Varmana stressaa koko työyhteisöä. Siksi huono omatunto toisaalta. Mutta ei kai tämmösen asian takia sais potea huonoa omaatuntoa. Sitä vaan on liian kiltti. [&o] Onneks kuitenki työkaverit tuntuu olevan ilosia mun raskaudesta. [:)]

Käytän viimeset vuosilomat ennen äitiysloman alottamista, joten joulukuun alussa joskus sit varmaan jään lomalle... Miten se muuten on, kun äitiyslomalle saa jäähä 30-50pvää ennen laskettua aikaa, ni saaks sen sit ite valita, että millon jää? Eli vaikka 40pvää ennen?

mimmu87: saat jäädä milloin vaan, muista vaan että ne päivät on osa kokonaisvapaata, eli pois toisesta päästä. Itse aion olla niin kauan töissä kun pystyn - otan vaan talviloman kun jään pois, eli jään käytännössä viikon ennen kun on pakko (LA on 17.2, äitiysloma alkaa silloin 13.1). Aika moni jää myös saikulle ennen - kun ei enää pysty liikkua kunnolla - ainakin sisko, käly ja pari kolleegaa jäi kuukautta ennen äitiyslomaa saikulle.

Nyt on sitten julkistettu tieto FB:ssä :) mikä siis tarkoittaa että kohta tietää melkein kaikki ;)

Mites pahat muuten rusinat on? Yritän löytää jotain naposteltavaa joka ei olis niin kauheen epäterveellistä. Onhan niissä sokeria, mutta onko ne sokerit luonnon, vai lisättyä?

Jenni + Bundle

Kiitos Jenni74! Mitenkäs ne 30-50 päivää sitte lasketaan, eli kuluuks niitä ihan 7 viikossa?

Omaa vielä:
Nyt on alkanu nivusissa tuntumaan ärsyttäviä vihlasuja esim. kumartuessa. Luettiin tapamme mukaan tuota Vauvan odotus -opasta, kun huomenna vaihtuu viikko, ni alkavan viikon kohalla lukiki just sopivasti noista nivuskivuista, että ne on kohtua kannattelevien ligamenttien venymistä. Johtuuvat siis kohdun kasvusta. Ei siis tartte todellakaan huolestua, mutta ei nuo nyt silti mitenkään nautittavilta tunnu. [:D]
Samoin kans pikkunen kivuton supistelu on jatkunu, esim. jos pyörällä nousee jotain isoa mäkeä tai muuta raskasta, ni sit huomaa kohdun kovettuvan. Onneks sekään ei huoleta, kun siskot on kertonu heilläki noitten suppareiden alkaneen aina heti alkuraskaudessa jo ja jatkuneen loppuun asti. [:)]
Tänään ei oo juuri tuntunu Myttysen monotusta, ja oli niin kiire päivä töissäki, ettei ehtiny istumaan ja kuuntelemaan. Tässä just mietin, että minkähän sokeripommin sitä nyt tankkais ihteensä, että sais toisen potkimaan. [:D]

mimmu87: Milloinkas sulla alkoi tuntumaan nuo monotukset? Mulla oli jo jonkin aikaa sitten yksi tuntemus, mutta tänään, sopvasti 15+0 juhlapäivänä yhtäkkiä hirmu kuplinta...! Hui että oli ihanaa, siellä se pikkuinen riehuu. [:D] [:D] [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Maiza:
Onnea kuplinnoista! [:)] [:D] Mulla tuntu varmaan joku tyyliin yks liike melkein kuukaus sitte. Nyt on pari viikkoa tuntunu välillä pientä monotusta ja kuplintaa, ja nyt ehkä viikon sit vähä selvemmin on paukuttanu tuohon vasemmalle puolelle. [:)] Että kai nää nyt sitä ihteesä on pakko olla. [;)]

Moi moi pitkästä aikaa.
pitänee välillä kirjoitellakki, lukemas kyllä oon käyny.
täällä on väsymys alkanut helpottamaan, nyt taas jaksaa iltaisin vähä lukeakki eikä vaa naattina kaatua unten maille [:)]
muutenkin olo ok, ajoittaista yökkäämistä lukuunottamatta.
paitsi ruoka ei edelleenkää maistu ja paino tippuu.
nivuskipuja tai mitä ny onki,tulee kun nousee nopeeta ylös.
täällä myös on nyt jo pikkuisia hipaisuja tuntunut masussa. <3
ja mikä parasta, vihdoinki se jäi:savutonna oltu nyt viikko,sekä minä että mies [:D] eipä ois arvannu et menee näin kauan ennenku pääsee siit eroon.
purkkaa vielä jauhan mut onhan seki parempi ku ite tupakki. siitä siis nyt erityisen iloinen ja ylpee [:)]

Napakorusta: mulla oli ekas raskaudes koru paikoillaan melkeen loppuun asti. sitku alko napa pullottaan joten siis koruki nous ylöspäin ja oli sit ruman näkönen niin otin pois. ehkä n.kuukausi ennen synnytystä. synnytyksen jälkeen koru meni hyvin takas. mitä ny pientä mänkkiä tuli pihalle samalla. täs raskaudes aijon pitää korun myös niin pitkään ku mahdollista. ei oo revenny eikä venyny ruman näköiseksi.

rasvauksesta: en oo viel alottanu masun ja muiden paikkojen rasvausta.
ekas raskaudes rasvasin ahkeraan vaan silti sain sisäreisiin ja lantiolla viirut.

tyttö/poika galluppiin: aijotaan kysyä rakenneultrassa kumpi siel on, jos vaan näkyy. mies sano heti raskauden alus et tyttö tulee. esikoispojanki ennusti oikeen. mulle aivan sama kumpi mut kyl mä joskus sen tytönki haluun. [:)]

neuvola käynneistä. mul oli eka neuvola vk.lla 7.(jolloin ei kyl tehty muutako ultrattii ja todettiin et niin alus viel et eipä tehä vielä muuta) uus aika eli toinen neuvola vk.lla 9. sit oli se np-ultra joskus viikolla 11+ ja lääkärineuvola oli 12+. Muistaakseni näin. en nyt iha varma oo ku en jaksa lähtä korttia hakeen ja tarkistaan. seuraava neuvola on sit 1.9.

tällaisia tänne.
hyviä vointeja kaikille!!

Huomenia!!

MIU79 -> Sain joskus Tamrolta poistotuotteena olive-merkkistä oliiviöljy body butteria. Sitä laittanut sekä body butterina että tavallisena lotionina vuoronperään. ainakin mulla tullut komeat raskausarvet ekasta ja kakkosen kanssa ku painoa ei tullut niin paljoa niin ne vaan tuli uudelleen, muttei mielestäni uusia siihen. nyt tietty kaksi massussa, että mistäs sitä tietää saako musta naisen näköistä enää ikinä tän raskauden jälkeen vaikka kuin rasvailis.

Eilen olivat pamperoiset kovin vilkkaita, on ne kait jo aika isoja koska tunnen jo aika ylhäällä muljutukset. Olen iloinen että vihdoin pääsee taas rytmiin (koulujen aloitus) eilen kerrattiin lasten kanssa vähän pelisääntöjä.
Muutenkin tuntuu, että tarvitsee selkeän rytmin ja rutiinit arkeen, koska kun nää kaksi on syntyny niin muuten se sit on yhtä kaaosta, jos kaikki syö eri aikaa, tekevät mitä sattuu eri aikaan ym.

ÄITIYSLOMASTA -> mä ilmoitan aloittavani 30pvää ennen, ku todenäköisesti kuitenkin olen sitten sairaslomalla. muutenkin kannattaa kait ennemmin hakea saikkua. sitä ukn kuitenkin saa ku vähän valittaa vaivojaan tai uniongelmia ym. väsymystä ei kannata valittaa, koska se ei ole sairaus tai diagnoosi.

[:)] TIISTAIN HÖPÖTYKSIÄ [:)]

TIPSI: KIITOS
Kyllä nämä oireet helpottavat viimeistään synnytyksen jälkeen [;)]
No voihan hammas,että mitä meni tekemään [&:]
Tseppiä huomiseen hamppuun [:)]!!
Mulla on myös syyskuussa aika hamppuun..pieni reikä on tuossa yhdessä hampaassa ja se paikataan sitten.
Meillä hammaslääkäri sanoi,ettei puudutetta anneta ennen rv12,mutta sen jälkeen sen voi hyvin antaa [:)].

VIBE: Mulla on ihan joka raskauden alussa ollut julmetonta turvotusta pötsissä [:-],joka on sitten laskenut jossakin vaiheessa.
Nyt mulla on viikkoja 14+0 ja turvotus on hävinnyt,mutta jäljelle on jäänyt kyllä ihana vauvamasu [:)]
Eli kyllä mulla ainakin tuo julmeton turvotus on ollut aina ihan normaalia [;)]

MIMMU: KIITOS
Sitten kun tuosta meidän Rikusta aika jättää,niin sitten ajattelin sitä papukaijaa katsella.
Toivottavasti siihen menee vielä pitkä aika..Tuo meidän Riku on niin ihana kaveri [:)]
No voi sentäs..Älä nyt vaan siellä itseäsi soimaa tuon äitiysloman takia *rutistaa* [:)]
En todellakaan usko,että työnantajasikaan sinusta mitään pahaa ajattelee!!!
Hänkin on varmaan onnellinen teidän puolestanne [:)]
Heh..aika sattumaa [;)]..Teidän Myttynen oli meidän Minin kanssa ihan saman kokoinen np-ultrassa ja myös meidän Mini potkii kokoajan tuonne vasemmalle puolelle [:)].
Onkohan ne sukua keskenään..heh heh [;)][:D]

SUKRIS: Hyvä hyvä [:)]
Teit aivan oikein,kun annoit painavat työsi muille [:)][:)]
Varmasti jokainen ymmärtää hyvin,että olet raskaana ja sinun on syytä välttää raskaiden taakkojen kantelua.Varsinkin,kun masusi on kipuillut.
Kuinkas muuten nyt..onko mahaan vielä sattunut?
Mulla vissiin vain on tämä kiva taipumus näihin rankkoihin olotiloihin raskaana ollessa [;)][&:]
Joka raskaus on ollut tällaista,tosin ei kyllä enään tässä vaiheessa oireet ole pahentuneet,kuten nyt on [8|].
No,kyllä tämä tästä helpottaa kohta *toivoo hän,joka ei vielä ole irtaantunut toivosta* [;)]
Toivottavasti sulle nyt ei enään mitään pahoja olotiloja sinne tule [:)]!!

OMAA: Tänään olin siis neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin [:)]
Paino oli alusta laskenut sen 2 kiloa,mutta nyt on neljässä viikossa ruvennut painoa tulee vähän takaisin eli huimat 800g..jee [;)]
Kohta sitä painoa tuleekin oikein rytinällä takaisin [:D][:D]
SYDÄNÄÄNET kuuluivat ja ihanaa oli niitä jälleen kuunnella [:)][:)]

Ainoa kakka puoli oli se,että sain taas itselleni verensokerimittarin eli joudun mittailemaan joka aamu tuota paastoarvoa [:(][&:].
Mulla siis on tuo paastoarvo ollut jo ennen raskautta yli viitearvojen,mutta ruoan jälkeiset arvot matalat eli matalammat kuin paastoarvo,mikä on todella outoa [:-]?
Eli mun ei tarvi mittailla noita ruoan jälkeisiä arvoja ollenkaan,koska ne eivät nouse,vaan laskevat,vaikka söisin mitä!!
Eli tässäkin raskaudessa sitten ollaan sormenpäät rei'itettyinä.
No,pientähän tuo on..mutta ainahan se vähän harmittaa,kun ei ymmärrä,että mistä johtuu moinen paastoarvojen heittely [8|]?

Mutta häppi häppi olen,kun kaikki muuten oli ok neuvolassa.
Seuraava aika on tasan 4 viikon päästä eli rv 18+0 ja silloin saan myös ajan rakenneultraan [:)]

Ihanaa vointia kaikille [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 14+0

Tietääkö joku, millä raskausviikoilla olisi hyvä käydä siellä hammastarkastuksessa..? Ei mitään muistikuvaa mitä ne neuvoi tuolta neuvolasta, neuvola vasta 1.9..

Itte oon nähny pikkusen jo kolmesti ultrassa ja sydänäänet kuullu sen lisäksi vielä kerran, nyt rv 15+1.. Kun lueskelin noita juttuja, että rv 14 on vasta yks tai kaks neuvolakäyntiä saattanu olla, niin miten mulla noita on kertyny jo noin hemmetisti? [:-]

Tuleva mummu ja ukki osti jo hyppykiikun pikkuselle.. [:)] Äiti niin mielissään jo rattaita ja kaikkia katellu, niin saipahan vähä nyt tyydytystä kun pääs hyppykiikun ostoon.. :D

yönsäde; mulla kans paino laski heti raskauden ensikuukaudella montaki kiloa, paino ensimmäisellä neuvolakäynnillä (rv 6 tai 8, en muista tarkkaan enää), paino oli 71.1, siitä laski nopeasti 68 kiloon, josta sitte on paino alkanu nyt tasasesti nousemaan.. onneksi. Meinaa tuo terveellinen ruokavalio tuottaa vähän ongelmia, kun ei keksi koskaan mitään HYVÄÄ terveellistä. Olisko jollain muuten ehdotuksia tähän ongelmaan?? En voi sietää mitään aprikoosia tai mangoa tai moisia, hedelmistäkään oikeastaan banaani ja omena on semmosia mitä oon koskaan tykänny syödä, lisänä sit vihannekset ja vesimeloni..

Meillä rakenneultraan jo aika; 22.9. KUUKAUSI! [:D] ei vaan maltettais odottaa.. [:)]

Maiza, ihanaa että sullakin jo kuplii massussa [:)] Mä en malta odottaa..

mimmu87, mä oon ymmärtänyt että äippälomaa kuluu 6 päivää viikossa, korjatkaa jos oon väärässä. Ihanaa että sunkin mies palasi ehjin nahoin kotiin reissultaan [:)]

Yönsäde, hienoa että neuvolassa oli kaikki kuosissa [:)] Harmi että joudut sokruja mittaileen, toivottavasti täällä ei jouduta samaan rumbaan. Saas nähdä millon mä saan ajan sokerirasitukseen.

ssalla, mun hampilääkäri sanoi että parasta aikaa hampaiden hoidolle on keskiraskaus, mutta ei kai sillä väliä missä vaiheessa tarkastuksessa käy? Mulla huomenna pistetään hammas kuosiin, jännittää.. Onneksi lupasi puuduttaa tuhdisti [:)]

Nyt nänniasiaa [:D] Mä oon ollut muutamana päivänä ihmeissäni näiden nännien kanssa. Yleensä iltaisin tulee yht'äkkiä suorastaan kovaa kipua nänneihin ja päät muuttuu valkoiseksi?!?!?! Ekan kerran vähän mietin että wtf.. Menee sitten ohi noin kymmenessä minuutissa. Mistään en ole tämmöisiä oireita lukenut, oiskohan täällä joku joka kertoisi että kaikki on ok, ihan normia [:)] Mies sanoi että taidan ruveta jo aamukahvimaitoja valmistamaan.. Hahhah..

Nyt jännittämään aamuista hammaslekurikäyntiä.. Onneksi se on sitten ohi [:)]

Huomenta! Täällä on rääkätty mamma jo palannut kotiin...

AUH!! [&:][&:][&:] Kävin sitten hampilekurissa. Suunnitelmista poiketen takahammas päätettiin poistaa. Rupesin sitten jännäämään entistä enemmän, mutta lekuri oli onneksi tosi mukava ja rauhallinen tyyppi. Hammas ei sitten meinannut lähteä niin vain, joten sitä hajotettiin, porattiin hermoon ja muuta ihanaa [:o][:o][:o] Lopulta lähti ja lekuri alkoi tekemään tarkistusta.. Hei, täällähän on jotain outoa! Vuosia sitten poistetun viisurin juuria!! Niissäkin meni hetki, tiukassa olivat. Yli tunti meni tuossa operaatiossa, onneksi en tiennyt aamulla herätessä mihin rääkkiin joudun [:)] Nyt on koko suu kipeenä, kylmäkalle poskella ja panadolin otin justiin ennenkuin puudutus lakkaa. Antibioottikuuria en saanut, sanoi että ei mielellään määrää terveille ihmisille vain varulta, mutta heti täytyy soittaa jos tulee tulehdusoireita. Ja sanoi lisäksi että mulla on tosi hyvät hyytymistekijät veressä, verta tuli kuulemma aika vähän suhteessa ronkkimisen määrään [:)] Sehän on kai synnytystä ajatellenkin hyvä juttu [:)]

Mutta kyllä olen ylpeä tästä hammaslääkärikäynnistä, mulla kun on ollut pienestä asti hammaslääkäripelkoa. Siksi tätä tarinaakin tulee kun olen niin innoissani että mä kävin hammaslääkärissä [:)] Ja vielä 2 kertaa viikossa [:)] Wuhuu!

Nyt sohvalle parantelemaan, onneksi hoksasin hommata sijaisen töihin, niin saan loppupäivän vain olla [:)]

Moro moro kaikille!!

Tänään kävin toisen kerran neuvolassa sekä lääkärissä. Kaikki oikein hyvin kunnossa. Tulokset oli tullu testeistä ja nekin normaalit. Painokin oli laskenut kilon, ihan hyvä juttu sekin [:)] Hb 147, huhhuh [:)] 

Oon niin happy happy, kun lääkäri sano ensiksi kun alettiin kuunteleen sydänääniä, et voi olla ettei kuulu, mutta sieltä ne kuulu [:D][:D][:D][:D][:D][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
Aivan mahtavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jotenkin tuntuu, että voin paremmin raskaana ollessa kuin normaalisti. Joten meikälle ainakin sopii raskaana olo. Jännitti aivan pirusti lääkärin tapaaminen, mutta kummatkin neuvolan täti ja lääkäri ovat aivan ihania [:D] Mulla on käynyt tuuri.
Ainoastaan kätilö, joka teki ensimmäisen uä äitiyspolilla, oli tosi törppö. [:@] Menin ensimmäiseen ultraan koskaan, koska en oo ollut raskaana jne. Kun mentiin miehen kanssa huoneeseen, käski samantien ottaa housut pois ja mennä makaamaan. Sitten tökkäs uä-laitteen emättimeen ja alko tutkimaan. Ei viittynyt kertoa mittään, mitä oli tekemässä ja mitä seuraavaksi tapahtuu. Muutenkin olin niin paineessa, että onko siellä ketään, niin tuo kätilö oli vielä tollanen. Sitten se vain tokas, että tuossa on keho ja liikkuu kovasti ja np ok. Meikä että just. Sitten käski laittaa vaatteet takaisin, kysyi että joko haluat ajan samantien rakenne-ultraan. Huhhuh, mikä eukko. Yli 50v ja vissiin kyrpiintynyt hommaansa. TOIVOTTAVASTI EI OLE MULLA SYNNYTTÄVÄNÄ KÄTILÖNÄ.!!!![>:][>:][>:]

Nonniin, nyt tuli omaa napaa niin paljon, että saa riittää![:D]

Onnellista odotusaikaa kaikille!!

Tipsi, mulla oli kans muutama viikko sitten pariin otteeseen nänneissä yhtäkkistä aivan tajutonta kipua, joka kesti sitten muutaman minuutin. Oli niin kosketusarat että oli pakko ottaa liivitkin pois!

Nyt ei ole enää ollut kipua, en tiedä mikä sen sitten aiheutti.

Täällä odotellaan että jotain neuvola-aikaa antaisivat, ei ole kuulunut mitään ja nyt on jo 14+5. No, rakenneultra-aika on jo selvillä, se on viikolla 22. Kaipa ne ennen sitä neuvolaan kutsuu.

Vähän huolettaa kun on niin oireetonta ollut, että onkohan vauva vielä hengissä. Nää on näitä ekakertalaisen kauhukuvia vissiin...?

Soitin itse eilen neuvolaan, kun kana-aivoni ei suostunut muistamaan milloin mun piti seuraavan kerran varata neuvola-ajan. Siellä kerrottiin että vasta kun olen rv 22!! No sanoin siihen että aion tulla ennen sitä, pakko päästä kuulemaan sydänääniä. Eli olin ekassa neuvolassa kun oli 7+6, sitten np-ultrassa kun oli 12+0 ja pitäis mukamas odottaa rv 22??? Ei tasan tarkkaan kelpaa, ängen itseni sinne kahden viikon päästä, eli 15+6.

Huom: näin Helsingissä. En tiedä miten muualla. Ja täällä pitää siis itse ihan soittaa neuvolaan ja varata se aika. En ole siis vieläkään tavannut lääkäriä, ei edes np-ultrassa.

/Jenni74

Joo, Helsinkiläisenä tuttu asia mullekin... seuraava neuvolakäynti rakenneultran jälkeen ja edellinen oli viikolla 8. Neuvolantäti kertoi, että aiemmin oli yks käynti viikon 15 tienoilla, mutta se on säästösyistä poistettu.

[:)] MORO [:)]

TIPSI: KIITOS [:)]
Tämä on niin ikävää tämä mun sokeri-asia,kun ei tiedetä,että mistä johtuu [&:]
Ja sitten itse tiedän sen,että jälleen tämäkin raskaus on riskiraskaus ja joudun insuliinille jossakin vaiheessa ja ä-polilla joudun ramppaamaan vähän väliä loppuraskaudessa [&:]
Heh..täältä myös nänniasiaa/tissiasiaa [:D]..mulla kipuilee ainoastaan toinen tissi [8|]..oikee tissi on ihan kosketusarka.
Auts auts [&:]..sulle sitten tehtiinkin vähän isompi operaatio hampussa.
Ihanaa mahtavaa,että selviydyit siitä hengissä [;)][:)][:)]
Ei muuta,kun paranemisia sinnepäin!!

OMAA: Nyt laitatte rakkaat ystävät silmät ja korvat kiinni..olen pahalla päällä [;)]
Ei vaiskaan..mulle iski nyt jokin masennus tai ketutus tai molempia [8|][&:]
Tänään aamullakin oli paastoarvot ihan liian korkealla [:(].
Tiedän siis tasan tarkkaan,että tämäkin raskaus menee riskiraskauden puitteissa ja joudun aloittamaan insuliinit jossakin vaiheessa.Koska nyt jo näillä viikoilla on tuo paastoarvo kokoajan koholla [&:].
Ja en pääse sitten synnyttämään tuohon meidän lähisairaalaan,vaan joudun mennä yliopistoliseen sairaalaan synnyttämään.Ja loppuraskauden joudun ravata ä-polilla tarkastuksissa ja ultrissa.No,ultraan on aina kiva päästä,kun näkee vauvaa.Mutta meilläkin on todella pitkä matka aina ajella ä-polille,kun tuo lähisairaala olisi tuossa lähellä.Mutta lähisairaala,kun on aluesairaala,niin ne eivät "huoli" sinne riskiraskautapauksia.
Mutta ensi viikolla lääkäriin,niin eiköhän hän sitten osaa valaista minua,että mistä johtuu korkeat paastoarvot?Kumminkaan siihen ei vaikuta ruokavalio.Liikuntaa harrastan ja liikun paljon,ruokavalio on hyvä ( olen käynyt keliakin takia viime raskaudessakin ravitsemusterapeutilla ) ja ylipainoakaan ei ole.Outoa [8|]

Mutta nyt loppu valitukset [;)]..hemmetti,oikeesti se helpottaa vähän kun tänne marmattaa omia ajatuksiaan [:D]
Hyvin täällä muuten menee..aamulla kävin taas oksentamassa aamupuurot puskaan [:'(][;)]
Siis ei tää oksentaminenkaan vielä lopu [:D]..mua rupee jo naurattamaan,kun joka paikka krenaa [;)]
Pääsisinköhän mää jo eläkkeelle [;)][:D]?

Juu,mies on tämän päivän kotona..jee!!
Illalla vien Poitsua treeneihin ja sunnuntaina onkin sitten tämän kauden ensimmäinen turnaus [:)].

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 14+1

hei taas.
Edelleenkin taka-alalla pysyttelen.
Tosin se johtuu siitä että on niin hullu kiire KOKO_AJAN.
'No,sekin helpottuu kyllä[:)]

Pakko sen verran sanoa että on toi kotidobleri ihan maailman paras keksintö<3
Sillä kuuntelen liki joka päivä pienen sydänääniä ja meuhkaamista,
oi on se hienoa kuunnella.
Sen takia ei harmittanut tuo neuvolan siirtyminenkään.
Kun soittivat että siirtyy maanantailta.
Eli Porissa on ultrien välissäkin neuvola käynti.

Hyviä vointeja mammoille,
täällä hymyilee onnellinen wastis.
On saanut tääkin raskaus rauhallisemman tempon
kun ei tartte kuvitella mitään kun on toi doblerikin<3
Mulla kun on kauhian vilkas mielikuvitus[:D][:D]

Heh, tänään kuulin ekan "raskauskommentin" täysin tuntemattomalta henkilöltä. Käveltiin ammattikoulun ohi ja siinä pihalla istuskeli teinipoikia tupakalla. Kun oltiin kävelty niitten ohi, kuulin ihan selvästi kun yksi niistä totesi "vittu, toi blondi oli raskaana" [:D][:D][:D] Ilmeisesti masu alkaa näkyä vaikka luulin että vielä hetken sitä olisin pystynyt töissäkin salailemaan...

Täällä onneksi pahoinvoinnit hellittäny ja ruokahalukin alkaa vähitellen palautumaan. Flunssa tosin iski mutta muuten oikein hyvä olo ja ah niin onnellinen [:)]

Hyviä vointeja kaikille muillekin!

Wastis, mistä olet koti dopplerin hankkinut? Mitä maksoi? Mietin jos sais tätä paranoiaa rauhoiteltua jos hankkisi semmonen :) Teknikmagasinetin katalogissa oli sellainen ja sanottiin että se kontaktigeeli pitää hankkia apteekista. Millainen geeli?

/Jenni74

Takaisin