Elokuun elot

Löytyykö täältä viherpeukaloita? Meillä on nyt oma, iso piha ja tarkoituksena on istuttaa kaksi omenapuuta, lajikkeina ananas-/punakaneli ja valkea kuulas. Ovatko nämä lajikkeet hyvänmakuisia? Onko nyt hyvä aika istuttaa omenapuut?
 
Mä en osaa sanoo istutusajasta mitään muuta kuin mitä google kertoo mutta mun mielestä valkeet kuulaat on pahoja. Sellasia mauttomia höttöjä, jotka ei säily kun on niin herkkiä kolhuille. Mut esim. mun vanhempien mielestä maailman parhaita syöntiomppuja et makuasioita. Muistelisin et vkuulas olis hyvä pölyttäjä eli sen puoleen perustelee paikkaansa puutarhassa. Punakaneli on mun lempiomena, ananasta en oo maistanu.
 
Mun mielestä valkea kuulas on hyvää!

Meillä mies kanssa välillä puhuu unissaan. Ne on tosi hauskoja, saisi mun puolesta harrastaa sitä useammin. Kerran se vaan yhtäkkiä kesken unien huudahti 'hyvin menee!'. :D
Kysyin että anteeksi mitä, niin ei mitään vastausta.
Toisen kerran se nousi istumaan ja kirosi että voi hemmetti, hihna on jääny jumiin!
Aijaa. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
vauvarokon kaksi vanhinta sairastanu. Näppylät nousi siinä muutamaksi tunniksi kolmen päivän kuumeen perään. Enterorokkoa ei meillä kellään ole ollut koskaan, vaikka kuulemma tarttuu helposti.
 
mä tykkään valkeasta kuulaasta vähän raakana. Yleensä suuhun pahanmakuiset on hyviä hillossa ja hyvänmakuiset niitä syömäomenoita.
 
Meillä ilmeisesti vauvarokko just nyt. Kuumetta oli 2 päivää ja nyt jo yli 3 päivää näppyjä. Ei nyt ihan klassiselta tapaukselta kuulosta, mut lähelle :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun porukoiden pihalla on kaneliomppupuu ja valkeakuulas. Molemmat on hyviä omppulajikkeita. Omppupuissa on vielä se hauska juttu että niitä voi laittaa kasvaa samaan puuhun kahden lajikkeen omppuja, kun yhdistää oksat.
 
Mä tein just eilen omenasosetta pakkaseen ( lajista ei hajua, vihreä se oli:wink pakastin myös pienissä osissa jotta on likallekin sitten oma mökin ompuista tehtyä sosetta kun on kiinteiden aika :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ajattelin kanssa istuttaa omenapuita nyt syksyllä ja en oo simmosta puuhaa ennen tehnyt. Haluan jonkun übermakean lajikkeen. Vois tietty laittaa myös jotain talvilajikettakin.

Mun mies ei puhu unissaan kun äärest harvoin, tylsää! Ois niin kiva saada naurut siitä.
 
Vähän ärsyttäviä tommoset tutkimukset, mutta enpä minäkään raskausaikana kahvia juonut, ei vaan tehnyt mieli. Nyt juon 1-2 kuppia päivässä.
 
Tuntuu vähän et syö/juo mitä tahansa, niin löytyy joku tutkimus minkä mukaan aiheuttaa ties mitä lapsille. Itse en kyl kahvia oo juonu ikinä..
 
Takaisin
Top