Elokuun elostelut

Ihan kiva toi uus pakkaus, mutta esikoisen jäljiltä on niin hyvin kamat varastossa, että ei oteta pakkausta tällä kertaa. :)

Tosiaan 50cm vaatteet menee useimmille niin vähän aikaa (joillekin ei ollenkaan missään vaiheessa. :D ), että niitä ei varmaan sen takia olla tuohon pakkaukseen laitettu. :) Meilläkin oli 50cm vaatteita ihan vaan muutamia, ja hyvin niillä pärjättiin.
 
mun mielestä uus pakkaus on ruma ja petyn jos saan sen :D
laitan tänään heti paperit kelaan ja toivon saavani vanhan 2011 pakkauksen.

jos joku saa vanhan ja mä uuden, niin olen halukas vaihtamaan! :)
 
eipä kyllä kovin hieno ollut tuo uusikaan pakkaus, kyllä mä rahana otan, kaikkea on kuitenkin tullut ostettua jo uutena tai käytettynä, että ei taida pakkauksen sisällöstä puuttua kuin hiusharja ja kynsisakset.
 
Maddela, ahaa, enhän mä tota tajunnut :D. Jotenkin sitä vaan ajattelee, että arkipäivät on ma-pe. No hyvä tietää, sitten ne päivämäärät täsmääkin. :)
 
Uusi äitiyspakkaus näyttää paljon kivemmalta, kun tuo vanha :) Ehtiiköhän tuon uuden saada ? Eilen terkka just neuvolassa sanoi, että ei kannata pitää kiirettä kelan papereiden kanssa, jos haluaa sen uuden pakkauksen :) Eihän niitä tarvitse antaa työnantajalle, kun vasta 2 kk ennen laskettua aikaa.
 
Viivytystaktiikkaa aattelin soveltaa, sillä tahon ehottomasti tuon uuen mammapakkauksen:D Tuosa uuesa pakkauksesa silmää miellyttivät turkoosin ja oranssin sävyset pikkusen värikkäämmät vaatteet plus makuupussikin oli aikasta siedettävä (siilikuvio oli oikein soma). Oisivat voineet kyllä pikkusen enemmän harrastaa väri-ilottelua, unisex-värejähän on vaikka kuinka, ja vielä enempi oisin toivonu retrohenkisempää otetta:P Toppahaalari oli kyllä aikasta mitäänsanomattoman näkönen, seinäänsulautuvan harmaa:( No, oon jo netistä tilannu Hipposelle polkadot-kuvioisen punavalkosen toppahaalarin:D Sitte nuita ohuempia nallenpukuja + fleecehaalareita on tullu jo osteltua kaapin täytteeksi.
 
Me päätettii nyt sit ottaa kuitenki rahana tuo avustus. Esikoisen kaikki vaatteet on tallessa ja kaikki äitiyspakkauksen peitot ja tavarat. Vaatteita ollaa vielä saatu jätesäkillinen ja vähä enemmänki. Toppahaalari on siinä sellasta kokoa että on liian iso ekan talven ja tokana talvena ei sitte enää mahu päälle. Esikoiselta on myös haalarit jääny käyttämättä pakkauksesta, ja on sitte ostettu kaupasta haalarit. Ainut minkä takia ottaisin pakkauksen niin sen pahvilaatikon ja sen lorukirjan takia.. :D 
 
Tämän päivän Kalevasta muistelen lukeneeni, että syys-lokakuun vaihteeseen arvioidaan osuvan tuon vanhojen pakkausten loppumisen. Tarkkaanhan sitä ei toki voi kukaan tietää, kun ei tiiä miten moni ottaakin rahana jne. Mutta siitä vaan viivytystaktiikkaa peliin teille, jotka aiotte pakkauksen ottaa ja haluatte tuon uuden. ;) Vai ehittekö enää sitte joskus syyskuussa sitä paperia lähettää?
 
Jaahas, äitiysloma alkaa varhennettuna 5.10! tänään alkoi kesäloma, pari viikkoa sais taas olla melkein jouten! (pari viikkoa tuli pidettyä heinäkuussa jo)
Tänään alkoi tympiä taas siskoni töksäytykset, kun sen yksi kaveri on myös raskaana, mutta laskettu aika on jo marraskuulla, ni taas sen tarvi hehkuttaa kuinka se saa lapsen aikaisemmin ja kuinka sen mahakaan ei ole ollenkaan niin iso kun mun... aikaisemmin sain jo kuulla, että mitenkä tuo mun maha on noin iso, eihän se kaikki voi olla vauvaa... no neuvolassa käydessäni sain kyllä varmistuksen, että en ole "lihonut" vaan kaikki painonnousu kuuluu ihan asiaan! en vaan käsitä, kuinka se töksäyttelee tollasia, eikös se tajua, että joku voi ehkä loukkaantuakkin... tosin on sillä tuo tyyli ollu aina, kaiketi oon vaan vähän turhan herkässä mielentilassa...
mutta onneksi hyviäkin kommentteja on tullu, mieheni yksi kaveri totesi myöskin vatsani kasvaneen, ja samaan hengenvetoon totesi myös, että kyllä raskaana olevan kuuluukin näyttää siltä, että on raskaana!
 
Mä hyvissä ajoin tilasin äitiyspakkauksen ja tänään sen hain sitten postista. Sain siis sen vanhan mallin. Eikä mua toisaalta haittaa. Ihan kivoja juttuja on tuossa vanhassakin eli enköhän tuossa pidättäydy. Ainoastaan se laatikon väri olis ollut kiva uudessa, mut äiti kyl tekee verhoilun tuohon vanhaan laatikkoon eli ei se sieltä kuitenkkaan näy :)

Mut olipa ihana kattoa mitä kaikkea se pakkaus pitääkään sisällään :) Ihan hullua et 3½ kuukauden päästä on varmaan pieni nyytti kädessä, jolle voi noita vaatteita laittaa!!! :) Hullua!

 
VIHDOIN pääsin taas tänne  kirjoittamaan. Mun sanasala oli hukassa ja se oli sähköpostissa, joka taas tökki, joten olin 1,5 viikkoa ilman salasanaa, nyt sit uusi yritys.. Sokerirasitus oli viimeviikolla, tuloksia pitäisi kysellä kun muistaa, seuraava neuvola kun on vasta reilun parin viikon päästä. Hyvin täällä jaksellaan, lukuunottamatta ajoittaista väsymystä ja kyllä välillä tuo raskas työ ottaa vatsaan ja välillä vajaalla mennään, mut toistaiseksi olen jaksanut ok.

Potkut tuntuu, ja eilen tuntui välillä siltä niin kuin vauva olisi kaikinvoimin työntänyt tuonne jonnekin oikeaan kylkeen, aika hurja tunne. Ja harjoitussupisteluja tuntuu aina välillä. Osa kavereista sanoo, et onpa iso vatsa, toiset taas pieni, taitaa olla katsojan silmissä. Mutta kuuluuhan sen kasvaa, 26. viikko menossa!! :)
 
Heips!

Tuli mieleen tälläinen vanhan kansan uskomus siitä, että jos vatsassa mellastetaan kovasti, on tulokas poika. Rauhallisemmat tapaukset ovat taas tyttöjä. Nyt olen jutellut monen kanssa, ja varsinkin töissä kun raskaudestani tiedetään, on se noussut aika hyvin päivien puheenaiheeksi :) Kiva kyllä kuulla, kun vanhemmat, jo lapsensa aikapäivää sitten synnyttäneen kertovat omista raskaus ja synnytyskokemuksistaan. Nousi vaan esille se, että suurin osa tyttöjä aikoinaan odottavista on ollut huolissaan liikkeistä miltei koko raskauden ajan, kun on kuulemma ollut niin rauhallisia, kun taas poikia odotellessa, ei moisesta huolta ole ollut :D
Täällä ainakin elelee rauhallinen kaveri masussa, tyttöähän tänne veikattiin :) Tai sitten en edelleenkään tunne vauvan kaikkia liikkeitä, vaikka onneksi monta kertaa päivässä tuo itsestään jollain tapaa ilmoittelee <3
 
Meille luvattiin poikaa ja häneltä aloin kyllä tuntemaan liikkeet tosi aikasi (Ekat pienet satunnaiset potkut 16+ ja sitä enne jotai satunnaista räpellystä joista ollu ees varma tunsinko mitään). En siis tietenkää kaikkia tuntenu mutta tuolla räpeltäjällä on aina välillä tullu sellane "raivojumppa" kohtaus jolloin on sitte alettuu sotkee joka suuntaa ja olin ihan varma et se on vauva ja sitte neuvolassa 17+5 sain vahvistuksen siihen että ne on niitä vauvan liikkeitä ku tätiki tunsi käteen ja ainaku tunsin tökkäsyn nii kuulu tumps dopplerista.. Jännä et tunnen ku mullaki istukka tos alhaal vasemmal edes mut sillo se kyl potki sen verrä ylös et emt :P Eka potku tuntu kätee 18+ ku sattu potkasee kylkee taas sellasen raivojumppa potkun ja sit uudestaa tuntu vasta joskus 21+ ja nyt mulla on alkanu maha jo heilahtelee ku toi päättää raivojumpata. Vitsi en kyl tiiä onko tää meijä poika vilkas ku ei oo muita kehen verrata.. Riippuu kyllä ihan päivästäkin. Toisaalta en mä kyl huolissani ole ollu paitti sillo joskus viikol 18-20 ku en tuntenu liiket ku leppis oli kääntyny potkii selkää. Ainoo mitä tunsin oli satunnainen "töminä" selässä.
 
Meidän poika tuntuu olevan aikas rauhallinen tapaus (tulee vissiin isäänsä)... Joka päivä tuntuu kyllä potkuja ja liikkeitä, mutta mitään kauheeta showta ei tunnu pitävän kuitenkaan. Mies ei oo tuntenut potkuja käteensä vielä kun muutaman kerran, kun tuntuu että vauva lakkaa heti potkimisen jos jonkun muun käsi kun mun menee mahan päälle tunnustelemaan. No... Onneksi liikkeet voimistuu päivä päivältä, niin eiköhän se isäntäkin ne potkut vielä tule huomaamaan. :)
 
Meillä oli kans toi sama jonki aikaa et ainaku laitto jotai mahalle nii loppu liike ku seinää.
Nyt oon huomannu kans et meijä poitsus on jo nyt samoi piirteit ku isässää. Mies aina tykänny ku sitä paijjaa selästä sillai hissuksee ja nyt jos paijjailen masuuni sillai rauhas nii tunnen ku se kääntyy ympäri ja alkaa oikee työntää selkäänsä kohti pintaa sillai "paijjaapaijjaa". Ja nyt ain iltasin työntää ittensä toho pintaa ja antaa miehen ja mun paijjaa selkää. Päivisin tosiaan yleensä on kääntyny etee ja potkii ja jumppaa vaa
 
Heips

Se olis sitten lomat lomailtu täällä. Huomenna pitäis jaksaa töihin. Olisin voinut kyllä jatkaa vielä tätä lomailuakin :D
Toivottavasti jaksan töissä. Olen pienessä ruokakaupassa töissä ja joudun kyllä melkoisesti nostelemaan tms. Ennen lomaa ei ollut mitään ongelmia, ja toivon, että meno jatkuu samanlaisena.
Tänään on 22+2 ja maha on kasvanut oikeastaan vasta viime viikolla ja ei vielä haittaa liikkumistani. Itse asiassa olin eilen salsassa ekan kerran melkein koko raskauden aikana ja tuntui kyllä pääosin hirmu hyvältä liikkua taas. Toivon, että työvuorot (ja kunto) osuvat niin, että pääsisin käymään siellä säännöllisesti! Kyllä mua vähän aikaa pisti tuolta alavatsasta/kyljestä, mutta luulen, että se oli enemmänkin liikunnan puutetta kuin vauvasta johtuvaa.
Liikkeitä aloin tuntemaan mielestäni tosi myöhään. Vasta rakenneultra viikolla (21) aloin tuntemaan liikkeitä säännöllisemmin, esim. kerran päivässä ja päivittäin, mutta vieläkin saattoi mennä päivä etten tuntenut mitään. Edellisellä viikolla liikkeistä on tullut selkeempiä ja niitä tuntuu monesti päivässä ja pitempään kerralla. Sunnuntaina luulin tunteneeni ekan kerran potkun käteeni ja tänään (juuri ennen kuin rupesin tätä kirjoittamaan), kun lepuutin kättäni mahallani, tunsin selkeän potkun. Mies ei näistä ole vieläkään päässyt nauttimaan, kun meidänkin vesseli lopettaa möyryämisen heti, kun joku muu yrittää.
Vähän on pientä stressin poikasta, kun vauvalle ei ole hankittu oikeastaan vielä mitään ja täältä luen, että toisilla on jo kaikki tarpeellinen. Täytyy varmaan ruveta ottamaan asioista enemmän selvää, ettei jää viime tippaan!
 
Meille tuli kyllä vahva tyttölupaus ja ei ole kyllä mistään hiljasesta kaverista kyse. Möyrii välillä tosi lujasti ja mahasta näkee ulopäinkin, että joku siellä liikkuu. Mies on saanut myös useita potkuja suoraan käteen. Ja eilen koiralla oli pää mahan päällä ja hätkähteli, että mitä ihmettä tuolla tapahtuu kun vauva potki koiran kuonoa :)

Olen huomannut, että kun mahaa silittää niin kaveri rauhottuu, mutta kun silittämisen lopettaa ja jättää käden mahalle niin kohta tulee potku, että lisää! <3

Vieläkään mitään hakintoja ei olla tehty. Vain yksi muovipussillinen vaatteita kirppikseltä on eksynyt kotiin. Kelan paperit laitan tänään postiin niin odotellaan sitten äitiyspakkausta. Ensi viikolla saan kaverilta paaljon vatteita, joten katsotaan täytykö enää mitään pehmeää hankkiakkaan. Sitten on enää sänky, sitteri, hoitoalusta, vaunut, amme ja turvaistuin hankittavana.
 
Esikoinen on poika, ja oli kyllä rauhallinen tapaus masussa. Istukka oli takana, joten sekään ei hävittäny tuntemuksia. Jos oisin joutunu liikelaskentaan, niin oisinkohan ikinä saanu tarpeeks liikkeitä täyteen siinä tunnissa. :D Mutta poika on kyllä aika rauhallinen edelleenkin.

Tää uus tulokas tuntuu kans aika rauhalliselta, tosin nyt on istukka eessä. Eilen sillä oli joku riehumispäivä, kun jatkuvasti jumppasi. Ja tänään aamulla rauhotuin kattomaan, ja näin mahan heiluvan potkujen tahdissa. <3 Siellä sitä kasvetaan...

Nyt on ilmaantunu aika ärsyttävä vaiva. Mulla nimittäin alkaa supistaa kivuttomasti seisoessa. Kävellessä ei niinkään, mutta jos seisahtuu. Sitä on ollu jo jonkun aikaa, mutta tänään oli kaikista inhottavin tapaus, kun menin esikoisen kanssa bussilla keskustaan, enkä päässy istumaan. Oli ihan hirveet 20minuuttia. Vaikka ne supparit ei oo tosiaan kivuliaita, niin ne tuntuu tosi pahalta. Silleen, että ois pakko päästä istumaan, ja että kohta lähtee taju, kun oli kuumakin. Onneks takastulomatkalla älysin kopata pojan rattaista ja mentiin ihan penkeille istumaan. Ei mulla aiemmassa raskaudessa tämmöstä ollu... :/
 
Joo, onhan noi uskomukset aina uskomuksia, kiva kuulla muiden kokemuksia :) Mutta ihana myös kuulla, että muillakin asustelee masussa rauhallisia tapauksia :) Kun oon vähän turha stressaaja, vaikka just viikko sitten neuvolassa vannotettiin, ettei missään tapauksessa pidä olla huolissaan liikkeistä. Mulla kun tosiaan on vielä istukka edessä ja kohtu taaksepäin kallistuneena, niin ei kuulemma ihmekkään, jos en suurempia mellakoita tunne. Nyt lähinnä liikkeet alkaa iltaisin, kun menen itse nukkumaan :) toki välillä päivälläkin liikkeitä tuntuu..
 
Mie odotan toista ja liikkeitä aloin tuntemaa vasta viikolla 20, esikoista kun odotin niin ekat muljahdukset tuntu jo viikolla 17, siks olin tosi huolissaa nyt et miks ei tunnu mitää. Neuvolassa epäili istukkaa edessä ja ultrassa viikolla 20+6 sanoi että istukka on voinu olla etuseinämässä ja siitä siirtyny ihan ylös, on siis sillee että puoliks edes ja puoliks takana, eli ihan siel huipulla. Ja nyt tuntuu liikkeet kunnolla :) 

Nii ja tuosta kuinka vilkas on, niin esikoinen on poika ja oli todella vilkas mahassa, ja auton tai mopon ääni ku kuulu niin esikoinen masussa rauhottu ja sit ku ääni meni ohi niin vilske jatku, puoli vuotiaana vielä nukku vaunuissa samalla ku leikkasin nurmikkoa  Ja on ihan innoissa mopoista ja autoista. Etenki mopoista, ja on jännä miten nyt 1v7kk tunnistaa pelkästä äänestä onko kyse moposta vai autosta.... :D Tätä Nasua luulin rauhalliseks just sen ekan ultran perusteella ja sillä ku en tuntenu liikkeitä ku vast vk 20 mut nyt ku liikkeet tuntuu ni ei ole todellakaa rauhallinen tapaus :D Ehkä vähä vähemmän mellastaa ku esikoinen mut ei ole mikää hissukkakaa :D
 
Takaisin
Top