Elokuun eloja

Bolle29

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Syysmammat 2017
Helmiäidit 2020
Luodaas tälle kuukaudelle höpöttely ketju :cat: (eikö heinäkuulle ollut? :eek:)

Mites syyskuiset voi? Äippälomat joillakin alkanut tai pian alkamassa! :happy:
 
Äippäloma alkoi eilen :)
Tällä hetkellä jalkojen turvotus ja särky plus häpyliitoksen kivut ovat pahimpia oireita. Yöt on ihan tuskaa tuon kipuilevan häpyliitoksen kanssa. Mutta onneksi jo ensi kuu on meidän kuu :Heartred
 
Äippäloma alkaa 3.8, tai no millä nimellä sitä sanois kun työttömyydestä jää vanhempain vapaalle.

Supistelee kiitettävästi joka päivä. Vauva laskeutunut jo lähtökuoppiin mutta ei kiinnittynyt. Ainakin näin lääkäri sanoi viime perjantaina kun kävästiin naistenklinikalla päivystyksessä käyrillä, oli vauva liian rauhallinen ja supisteli paljon. Mutta onneksi kaikki niinkun pitää, painoarvio oli 2,6kg. Ja lääkäri toivotti tervetulleeksi synnyttämään viikon päästä (tästä jo 4 päivää mennyt), olin että ei nyt vielä apua!!

Keittelin juuri tuttipullot valmiiksi, nää ennakko oireet saanu miettimään että neiti saattaa tosiaan syntyä jo ihan muutaman viikon sisällä. Nyt rv 34+5 menossa.

Liitoskivut on tosi kovia, limatulppaa valunu pari viikkoa, vauva lähtökuopissa, supistukset alkaa olla kivuliaita jne..
 
Mulla alkaa huomenna äippäloma! :happy: supistuksia ollut monta nyt neljä päivää. Kovasti harjoittelee kohtu jopa menkkamaisiakin. Vauva pää alhaalla kypsyttää paikkoja ja mielestäni masu jo laskeutunut. Rv 34+6, kovasti toivon että pysyy vielä muutaman viikon siellä kun en ole vielä valmistunut vauvan tuloon kunnolla :angelic: ei ole pinnasänky vielä maalattu, ei sairaalakassia pakattu.
Jos vauva on kuten äitinsä niin tulisi jo 3.8 maailmaan :woot: mutta edelliset lapset tuli eka 41+1 ja toka 38+1.
Kolme viikkoa sitten vielä makoili poikittain ja paikat vielä kyspymättä sekä kohdunkaulaa jäljellä 4cm. Joten en usko että tulee ennen loppukuutta-alkukuukausi syyskuu. La 6.9
Tai ainakin en suuresti odota että tulisi niin ehkä tulisi :angelic:
 
Eilen alkoi äitiysloma ja oli myös neuvolalääkäri. Kaikki oli hyvin vaikkakin sf-mitta tipahti alakäyrälle. Lääkäri ei ollut huolissaan kun ollut kolme viimeistä kertaa eri mittaajat ja edelleen käyrillä mennään. Parin viikon päästä sitten toivottavasti olisi noussut. :) paikat ei ollut kypsyneet yhtään sitten viime käynnin, joka oli puolivälin tienoilla. Mieskin jo katseli kalenteriaan ja kyseli että milläs viikoilla ne käynnistää viimeistään. :D Eipä ole ollut kivuliaita supistuksiakaan, kivuttomat on kyllä lisääntyneet jos yhtään ponnistelee.
Viime viikon monipäiväisen niskajumin ja päänsäryn vuoksi kävin osteopaatilla ja totesi, että on ranka ja liikkuvuudet tosi hyvät raskaana olevalle, niskan ja hartioiden aluetta rentoutettiin, ettei tule ainakaan heti uudestaan pahaa jumia. Toivottavasti vointi säilyy näinkin hyvänä loppuun asti. :)
 
Jos vauva olisi syntynyt kuin äitinsä ois hän jo yli 2 viikkoa vanha. Synnyin siis rv 32, 2,4kg ja 44cm. Vuodessa olin ottanut kasvussa muut kiinni.

Esikoinen syntyi käynnistettynä rv39+5 ja toinen 40+5 spontaanisti. Niin saapi nähdä kärvistelläänkö ennakko-oireiden kanssa vielä monen monta viikkoa.
 
Mulla alkoi mammaloma eilen, tosin sitä edelsi koko heinäkuun kestänyt kesäloma. Harkkasupistuksia on jonkin verran, mutta ne on olleet kivuttomia. Ensi viikolla on lääkäriaika, niin kaipa siellä selviää, mikä on tilanne laskeutumisen ja kiinnittymisen suhteen sekä kohdunkaulan tilanne.
 
Oletpa ollut haaveilija hyvän kokoinen! Meillä oli isompana syntynyt tyttö rv36+2 2,3kg ja 44cm. :)
 
Täällä ei mitään oireita että synnytys ois mitenkään lähellä (rvk 34) :grin Ite oon lähellä l.a. syntynyt itse, joten en uskokaan että tää ennen aikojaan tulis. Toisaalta hyvä, että olis "hyvän kokoinen" niin jaksaisi sitten syödäkin hyvin :joyful: Laskeskelin juuri, että yhä mennään noin 300-400gr/vko painon nousulla (mun paino siis :shy:)
 
Siivous innostus alkaa pikkuhiljaa tulemaan :) siitä saa kivan mielen kun tietää että kaikki on siivottu ennen kun vauva saapuu kotiin. :)
 
Siivous innostus alkaa pikkuhiljaa tulemaan :) siitä saa kivan mielen kun tietää että kaikki on siivottu ennen kun vauva saapuu kotiin. :)

Jep... tänään oon mm. pessyt pattereita ja vessan oven :hilarious:
 
Itse olen aloittanut kaappien siivoilusta ja turhat tavarat pois. Vauva vaatteiden/tsrvikkeiden pesua.
 
Toivon, et mullekin iskee siivousinto kun äippäloma alkaa mutta vielä kaksi viikkoa töitä. Töissä uuden perehdyttämistä, mikä johtaa siihen, että töiden jälkeen olen täysin poikki. Töistä kävely bussille tänään oli tooodella hidasta ja samalla selkeesti supisteli. Toivottavasti tää stressi ei johda ennenaikaiseen syntymään!
 
Oletteko suunnitelleet isommille sisaruksille jotain lahjaa kun vauva syntyy? Viimeksi hankin esikoiselle lahjaksi jonkun dvd-elokuvan minkä hän sai kun oli suorittanut ensin aarteenetsintäradan. Tätä hän muistelee aina lämmöllä.

Nyt olen suunnitellut lastenhuoneeseen sellaista teepee-tyylistä isoveli-majaa, jonka voisi nopeasti koota edellisenä iltana ennen vauvan syntymää. Olisi kiva keksiä sinne vielä jotkut henk.koht. lahjat tuleville isoveljille. En vain oikein keksi mitä se voisi olla. Pojat nyt 8 ja 3v.
 
Mietin kyllä et hommattaisiin, mut tulin siihen tulokseen, että koska toi meiän likka on niin pieni, ettei ees tajua keltä lahjat on, niin antaa olla. :grin
 
Täällä äippäloma alkoi virallisesti maanantaina. Vointi on ihan ok, tosin viimeisen parin viikon aikana on alkanut tuntumaan vahvasti raskaana olevalta [emoji1] me muutetaan ensi viikolla, niin vielä pitäisi malttaa pesänrakennusvietin kanssa.
 
En ajatellu hommata lapsille mitään lahjoja kun vauva syntyy, en kuopuksen aikaan hommannu esikoisellekaan. Vauva itsessään olkoon lahja meille kaikille :D
 
Täällä ei tosiaan olis mitään siivous intoa, mutta kauheissa kivuissa ja supistuksissa mä täällä itku kurkussa jynssään ja pyykkkään. Meidän kakkosella kihomatoja! En nyt ois tätä rumbaa enää tähän loppuun kaivannu, ihan kauhee homma.

Me aikanaan ostettiin esikoiselle joku pikku lahja kun kakkonen syntyi. Nyt ei olla ajateltu mitään lahjoja
 
Takaisin
Top