Elokuun eloa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja CMT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itu, sama mulla! Rakko täynnä ja silti ei taho saada pissaa tulemaan.

Tänään saatiin meidän tuplarattaat kotiin vihdoinkin! Ne on kolmessa eri laatikossa palasina, saa mies ryhtyä kokoamispuuhiin kun pääsee töistä kotiin. Samalla pääsin vähän sisustamaan kun sieltä lastentarvikaupasta löyty vaikka mitä ihanuuksia. Sain esikoiselle hienon yölampun, viihtyy omassa huoneessaan paremmin.

Miinuksena on se että mulle taitaa jotain flunssaa pukata. Heräsin aamulla kurkkukipuun. Mielellään en ottais mitään lisävaivoja tän raskauden lisäksi mutta minkäs teet. Esikoisella oli viikonloppuna nuhanpoikasta että oliskohan samaa kun hänellä.

Toivottavasti flunssa jättää sit rauhaan eikä nyt pahasti päälle käy! Ei oo kiva olla kipeä, varsinkin kun on raskaana!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mullakin tuntui eilen kuumeinen olo pään alueella (korvatkin ihan lämpimät), mutta mitatessa ei ollut kuumetta. Toivottavasti ei tosiaan iske mikään flunssa tähän raskauden päälle!

Voi kurjuus, toivottavasti ette kipeydy. Taitaa flunssaa olla liikkeellä nyt.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Esikoinen oli vähän nuhainen jo viikonloppuna ja nyt sen räkätauti tuntuis pahenevan. Ja mulla kipee kurkku edelleen että jotain nyt taitaa olla tuloillaan. Toisaalta kipuilujen puolesta helpompi päivä, pystyin jopa kävelemään esikoisen kanssa puolisen tuntia. :)

No voi flunssaa.. äkkiä c-vitamiinia reilu annos kehiin, se on mun taikalääke .. toivottavasti ei iske pahasti!

Ei ainakaan vielä. Kurkku on kipee ja yskittää, mulla ei sen kummempaa. Poitsu on vähän enemmän nuhainen. Kyllä se tästä. Onneksi olo on muuten aika hyvä.

Flunssasta tuli mieleen, että mites nuo vauvan kuumemittarit? Onko noista korvamittareista mihinkään? Entäs sitten sellainen tutti-mallinen? Vai onko ihan perinteinen paras vaihtoehto?

Perinteinen kuumemittari on kaikkein luotettavin. Korvakäytävät on lapsilla niin pienet ja kapeat että antaa virhelukemia ja on isommilla lapsilla sitten vasta hyvä. Heti kun kesä menee niin taitaa alkaa syksyn taudit, mahatautiakin kuulemma liikkeellä, kurjaa...

Mua jännittää periikö tämä vauva isänsä korvatulehdustaipumukset... oon itse sairastellut tosi vähän vauvana ja lapsena mutta mies sitten senkin edestä. Hyvä tietää ettei korvakuumemittaria ihan vielä tarvitse sitten olla hankkimassa, mekin oltiin asiaa mietitty! Mut tarkoitatteko perinteisellä siis tollasta tavallista digitaalista kuumemittaria, ei enää taida niitä lasisia elohopeaversioita ollakaan...?

Meillä sellanen digimittari joka mittaa vissiin viidessä sekunnissa. Kun esikoinen oli ihan pieni niin sillä oli hyvä pyllystä mitata. Meillä siinä mittarissa on sellainen ns pehmeä pää, eli taipuu pikkasen. Mut ns. perus mittari se on.

Oonko mä ainut, jota inhottaa ajatus kuumeen mittaamisesta vauvan pepusta? Samoin jo valmiiksi yököttää nenän niistäminen. Varmaan tulis oksu, jos pitäs sellasella letkumallisella niistäjällä (mistä ite imetään letkun toisesta päästä) putsata vauvan nenää... Voi olla, että nää on pakko tehdä jossain vaiheessa, mutta etukäteen ajatus ei houkuta...

Moneen asiaan tottuu ja loppupeleissä niiden tekemistä ei edes ajattele :) ajatustasolla kaikki on pahempaa! :D kyllä sitä yllättää itsensä siivoamasta vauvan "niskapaskoja" ilmekään värähtämättä vaikka jo ajatus moisesta ois pistäny oksetusrefleksin koville.

Ja mitä pyllystä mittaamiseen tulee, siinä vaiheessa kun esikoinen tuli ekan kerran kipeäksi ja ainoo keino saada varma tulos siitä, kuinka kova kuume on, oli mitata pyllystä niin ei se enää häirinnyt sitä mittaria sinne laittaa. :) mut jokaiselle tulee omat tavat toimia, meillä toimi näin. Yks oli kans että ne oikeasti luotettavat korvamittarit millä siis ihan vastasyntyneeltäkin saa jotain kunnollisia lämpötiloja, makso toistasataa euroa niin jäi meillä kaupan hyllylle :rolleyes:

Kyllä me mitattiin esikoiselta pyllystä kuume pienenä. Nyt kun isompi niin hommattiin korvamittari. Mä luotan enemmän perinteiseen mittariin.

Voi huoh, täällä alkaa aika käydä todella, todella pitkäksi! En keksi enää itselleni mitään tekemistä päiviksi, joka kolon olen kodista siivonnut ja moneen kertaan, yksin kun on viikot niin sitä sotkua ei niin paljoa tule ja joutuu puhtaita lattioita imuroida tekemisen puutteessa. Kaikki vauvalle on laitettuna valmiiksi ja vaatteet pesty eli kaikki olisi valmista vauvaa varten. Pakkaseen olen leiponut sämpylää ja pullaa sun muuta mutta en vaan keksi enää mitä tekisin päivät, tuntuu vaan että makoilen koko ajan sohvalla ja katson telkkaria. Kaikki sanoo että nauti nyt siitä kun vielä voit levätä ja olla tekemättä mitään, mutta kun en jaksa olla vain paikalla vaan tahtoisin touhuta jotain! Käsitöitä en osaa tehdä ja se ei oikein kyllä edes kiinnostaisi. Nyt kun ulkona koko ajan sataa niin ei huvita käydä edes kävelemässä kun ihan illalla vasta kun pääsee suoraan saunaan sitten jos kastuu, mutta nyt olen ihan toimeeton...kaipaan touhua päiviin!

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

Syysmorsian isovanhempien viisaudet kertoo että ennen sitä letkuvehjettä räkää imeskeltiin ihan suoraan vauvan nenästä omaan suuhun, tää on varmaan sua ilahduttava mielikuva. :wink Kyllä muakin vähän ällöttää.. Mua on lohduttanut kun äiti on sanonut että kyllä häntäkin vieraiden lasten räkä ällötti mutta ei oman, kaikkeen varmaan tosiaan tottuu. :grin

Mullakin on nyt alkanut vähän aika käydä pitkäksi. Tekemistä periaatteessa keksisi, olisi kirjoja luettavana, siivottavaa, valokuvaprojektia ja kaikkea pientä mutta jotenkin on levoton olo tässä kotosalla pyöriessä. Oon yrittänyt kahvitreffejä sopia kavereiden kanssa jotta tulee edes välillä liikuttua pois kotoa ja menee päivät nopeammin.

Voihan räkä! :P :confused::eek:

Mulla ei käy aika pitkäksi, kun ois sitä pakollista opiskeluhommaa. Ja sitäkään en saa eteenpäin, kun aina kun alan lukemaan, alkaa väsyttää...ja sit otan päiväunet. Toisaalta tekis mieli leipoa, vois tehdä vaikka ristiäiskutsuja valmiiksi tai jatkaa jotain valokuvaprojektia tai mapittaa ruokaohjeita, jotka pyörii irrallisina lappuina kaapissa yms, yms. Mutta kun on se yks kurssi tosiaan vielä kesken, niin ei hyvällä omallatunnolla voi tehdä muuta. Joku päivä pitää kyllä ottaa käsittelyyn lipasto, joka vaatii vähän maalia ja muuta putsausta, että sen vois tuoda sisälle.

Voi että Iness, käy kateeks teidän puhtaat lattiat joita imuroit :) meillä on jos mitä murua ja purua lattioilla kun esikoinen opettelee itse syömään ja kukahan imurois.. :anyone musta tuntuu että kumartelut ja lelujennostotkin on jo niin ahdistavaa ja ähkyvää ja sit alkaa närästää tai ilmat vääntää tiukkaan mahassa tai.. mä oon tehny yötöitä tietsikalla nyt useana yönä pikkutunneille että saisin valokuvakirjan valmiiksi, ja pian ollaan jo voitolla :)
Tuosta lämmönmittauksesta: pienillä jotka ei vielä rimpuile niin vastaan ni voi myös kainalosta mitata helpolla, nuo digit kun on niin nopeitakin.
Ei vaan, nyt on lähdettävä tekemään taas kirjaa vähän että joskus nukkumaankin ehtis :wink

täällä taas meinaa aika loppua kesken! suurin osa ajasta menee lounaan ja päivällisen valmistamiseen, ja sitten ei ehdikään tekemään kuin ehkä yhden muun asian koko päivänä. nyt olen innostunut ompelemaan vauvalle harsoja ja muuta, siinä aika vierähtää hetkessä. tahtoisin siivota kodin kunnolla ennen vauvan tuloa, mutta tällä viikolla on kamalan kuuma. pitäisi järjestellä valokuvia ja tehdä niistä kirjoja, ja leipoakin tahtosin... yhdeksän kuukautta tässä on vaan oltu ja odotettu, ja nyt yhtäkkiä tajusikin, miten paljon olisi tekemistä :grin

Takaisin