Elokuun elelyt :)

Gatusa: Samoin sinulle! Tsemppiä myös ikävien uutisten kertomiseen!
 
Täällähän on paljon viikossa tullut lukemista.
ei oo ehtinyt lueskelemaan häähumun keskellä  :)
Nyt on onnellisesti rouvauduttu <3

Ompas jännä että taitaa helmikuisissa olla ainakin 2 kaksosten odottajaa :)
mikä sattuma, että voi sitten vaihtaa ajatuksia toisen ihmisen kanssa joka on samassa tilanteessa, se kun kuitenkin on varmaan hieman erilaista kun yhden odotus :)
 
Onnea Pallero rouvautumisesta!
On sullakin mahtanut olla kaksinverroin jännää, kun odottaminen ja naimisiinmeno osuneet samalle ajalle :) Tai taitaa teitä olla useampikin, joilla sama tilanne. 
Me mentiin viime kesänä naimisiin ja kyllä se rouvautuminen oli sen verran suuri tapahtuma minulle, että sitä vielä talvellakin mietti ja onnellisena ihmetteli. Siinäkin oltiin kavereistamme ensimmäisten joukossa ja monella vielä aivan eri elämäntilanne.
Tänä vuonna ihmettelyn aiheena tämä raskaus :)
 
Onnea pallero rouvautumisesta minunkin puolesta :)

Huoh, ensi vikolla menen sokerirasitustestiin :( saa nähdä miten pärjään, nyt on pahonvointia melkein heti aamusta ja aamupalan saa syödä väkisin että helpottais taas. Aikaisemmin pahoinvointi tullut aamupalan jälkeen. Kummallista miten se vaihtelee. Päikkäreitäkin vois taas nukkua aina aamuvuorojen jälkeen :D Tänään menossa iltavuoroon, kait se väsymys iskee taas siinä viiden maissa niinkuin on tähänasti tehnyt iltavuoroissa...

Hehe, muutama viikko sitten viinirypäleet oli kova sana, nyt on nektariinien vuoro :D Ja aina täytyy olla hedelmiä kotona ja töissä, ei väliä mitä kunhan niitä nektariinejäkin löytyy ;) Yhtenä päivänä teki ihan hirmuisesti mieli kaalikääryleitä ja minähän niitä sitten myöskin tein ihan itse :D Mitään kaupan kääryleitä en huolinut! Mikäköhän iskee seuraavaksi??! :D
 
Mullakin on alkanut tehdä mieli kaikkia kaaliruokia. Mistähän johtuu?
Jätski ja muut makeat ruoat tuntuu yltiömakeilta eikä sellaisia tee ollenkaan mieli. "Normielämässä" oon tosi perso makealle.

Mä hain Huutiksesta tilaamani äitiysvaatepaketin äsken postista. Sieltä löytyi vaikka mitä kivaa ja oonkin tässä kokeillut uusia syysvaatteita. Äitiyshousut tuntuu niin mukavilta päällä, että tuskin enää tavallisia housuja laitankaan jalkaan, vaikka mahtuisivatkin.

Sain siskopuolelta ison kasan Vauva- ja perhelehtiä ja ne odottaa lukemista. Onneksi on vielä pari päivää lomaa niin saa keskittyä niihin! :)

Pallerolle onnittelut rouvassäädystä!
 
Jep! Meilläkin tuleva isomummu on innoissaan kun hänen kaalikääryleet kovasti tekevät kauppansa. Tykkään niistä muutenkin, mutta nyt on oikea himo. 
Täällä myös hedelmä- ja marjalinja jatkaa suosiotaan. Smoothieita, rahkaa tai hedelmäsalaattia joka päivä. Nam.
Jalkavaivani rasittaa edelleen... nyt on rasitusmurtumadiagnoosi muuttunut hermopinteeksi. Parannustakin on tapahtunut. Jos teippaan jalkani urheiluteipillä kunnon paketiksi, pystyn kävelemään vähän pidempiäkin matkoja. Pian pääsen sauvakävelemään! (juokseminen taitaa jäädä kokonaan tämän raskauden ajalta). 
Muuten pahoinvointi on aika tavalla hellittänyt ja enää aamuisin puolisen tuntia pitää olla tarkkana, ettei tule ylös. 
Viikonloppuna taas mökille ja tämä viikko harjoitellessa ja kavereita tavatessa. Mukavaa on :)
 
Semmosta vaan tulin sanomaan kaksosten odottajille, että kannattaa liittyä monikko-onnea palstalle, jollette jo ole. On aivan ihana palsta ja saa paljon vertaistukea. :) Itsellä tällä kertaa "vain" yksi tulossa! ;)
 
Onnea pallerolle rouvautumisesta :)
Meilläkin ajatuksena naimisiinmeno, täytyy ilmeisesti itse tehdä asialle jotain, kun jos annan
miehen tehdä tämänkin omassa aikataulussa niin se ei ole ihan lähitulevaisuudessa :D Hoidin sen kosimispuolenkin itse, joten...:D
Tekeekö muilla hajut vielä pahaa?
Kävin tarjoustalossa yks päivä ja siellä hais tosi pahalle puol kauppaa, pahiten siel missä on työkalut yms. Oli pakko pitää nenästä kiinni ettei ois tullu oksu..Kukaan muu ei tosin näyttänyt huomaavan pahaa hajua :) Onhan niitä muitaki ällöttäviä hajuja niinku tupakka ja vanhojen ihmisten hiki(joita joudun ikävä kyllä haistelemaan töissä)Siinä on sitten hirveen kiva koittaa ottaa verinäytteitä, kun oksu kurkussa :D Mutta kai tää joskus helpottaa..

 
Moi! Kai se minäkin nyt uskallan jo ilmoittautua tänne kerta ultrassa on ollu kaikki hyvin ja taisinpa jo kommentoidakkin muihin juttuihin :) Eli toinen on tulossa helmikuun 16 päivä ja tähän mennessä kaikki hyvin :D Esikoisen 1v synttärit on sunnuntaina ja täpinöissäni alan huomenna siivoamaan ja leipomaan :)
Paljon voimia kaikille raskauteen! Onneksi se toinen kolmannes on alkanu melkolailla kaikilla ja toivottavasti muillakin väsymys ja pahoinvointi alkaa väistymään! :) Helmikuussa meidät palkitaan <3
 
Suna: Tervetuloa :) Täällä jatkuu väsymys ja pahoinvointi, tosin vähän lievempänä kuin aikaisemmin mutta eroon en ole niistä kuitenkaan päässyt :) Työpäivän jälkeen väsyttää ihan mahdottomasati ja päikkäreitä täytyy silloin tällöin nukkua jos siltä tuntuu :) Pahoinvointia esiintyy aamu-ja aamupäivisin, oksentanut en ole pariin viikkoon mutta tänään tuli kerran :( Meillä on kissa ja välillä se kissanruuan haju saa mut pahoinvointiseksi ja vatsassa alkaa möyriä siihen malliin että oksu tulee :( Hauskaa 1v synttäreitä sinne ja toivottavasti esikoiselle tulee kiva päivä :)
 
Mä en oo tänne juuri mitään ehtinyt kirjottelemaan, kun jouduin miehen työtilanteen takia itse töihin 5 viikoksi ja aina töiden jälkeen vietin sitten aikaa esikon kanssa. Mutta nyt pääsen taas viettämään ihanaa kotiäidin elämää ja on päikkäriaikaan aikaa lueskella kirjotuksia :-) Mulla on ollut kovassa käytössä esikoista odottaessa hankittu sydänääntenkuuntelulaite. On se niin loistava keksintö ja vie huolet mennessään. Mä jopa nyt jo tunnen pienet hipaisut jotka masutyyppi tekee samalla kun kuuntelen sydänääniä. Onneksi huono-olo on selätetty ja pahin väsymyskin alkaa väistymään. Jaksaa taas touhuta esikon kanssa.
 
Huoh, tänään taas oksu lentänyt :( Mites teillä muilla, onko pahoinvointi helpottanut vai pysynyt samana? Huomenna olis taas neuvola :) 
 
Täällä on pahoinvointi oikeastaan kadonnut kokonaan. Vähän ajattelinkin että näillä viikoilla poistuu kuvioista =) Ei tarvi koko ajan olla syömässä.
 
Minulla aamusta iltaan -pahoinvointi ja oksentelu loppui 11+3 päivänä. Silloin väsymys ja jatkuva nälkäkin olivat tiessään. Sen jälkeen on ollut vain "tavallista" oksentamista hampaanpesun yhteydessä. Edelleen meinaan oksentaa silloin, jos käytän hammastahnaa, eli se liman valuminen kurkkuun aikaansaa sen. Olenkin pessyt ilman hammastahnaa ja käyttänyt fluoridiliuosta hampaanpesun jälkeen.
Viime raskaudessa oksensin viimeisen kerran viikolla 15. Sen jälkeen oli ok olo. Elikkä samoja aikoja tässä sitten mennään pian.
Päänsärkyä meinaa olla. mutta sehän johtuu siittä progesteronin tuotannosta näinä viikkoina.
Maha on ihan hirveän iso ja kova. Pullahti sitten tosi nopeasti verrattuna ekaan raskauteen. Varmaan kuukausi aiemmin nyt kaikki huomaavat, että olen raskaana:(. Ei olisi niin ollut väliksi.
 
täällä kans päänsärky riesana ollu viimeset kolme päivää joka päivä..
kauhulla odotan myös millon ne kamalat voimakkaat närästykset alkaa, jotka viimeks oli riesana viikosta 20 eteenpäin.
 
Täällä myös pahoinvointi hellittänyt, etomista on vielä ajoittain, mutta ei oksentelua. Väsymyskin on muuttunut normaalimmaksi, vaikka en yli 6 tuntia pysty olemaan töissä ja koulussa tarviin taukoja paljon useammin kuin ennen. 
Mulla jumahti niska edellisyönä ja toi tullessaan kovat päänsäryt, vaikka mulla ei muuten oikeastaan ikinä särje pää. Onko teillä moisia särkyjä?
Pötköttelyä täytyy harrastaa myös pari ylimääräistä kertaa päivässä.
Tuntuuko teillä jo potkuja? Mulla ei vielä(kään), niitä kovasti odottelen. Nyt on 16+1 ja to pääsee neuvolaan. Vihdoin! Viimeksi oon kuullut masukista ultrassa 25.7. siitä on jo niin pitkä aika, että vähän jännittää, mitä nyt kuuluu. Mä en doppleria omista ja haluisin niin päästä kuulemaan sydänäänet. Saakohan niitä kuunnella to/ kuuluukohan ne...?
 
Huh, elokuukin on kohta eletty :) Tuntuu ihan hassulta että ensi kuussa alkaa jo puoliväli häämöttää. Aika menee niin nopeesti ja toisaalta niiin hitaasti.

Meillä ensi kuussa muutto tulossa ja muutenkin viikonloput täynnä ohjelmaa joten aika kulkee varmaan taas niin nopeasti, että ennen kuin huomaankaan niin odotellaan jo joulua :)
 
Takaisin
Top