Elokuun elelyt :)

Onnittelin sinua jo ekassa ketjussa mutta vielä kerran onnea omppuf kaksosuutisista :D Ihanaa <3
 
Voi kääk omppuf! Tuo on vielä tuplasti söpömpi tuo ultrakuva! Voi sentään. Onnea!
 
Lueskelin foorumia ja päätin itsekkin liittyä =) Odotan siis neljättä lasta ja edellisestä raskaudesta kun on aikaa jo 9vuotta ja tietenkin ikää tullut lisää niin tuntuu raskausaika nyt paljon raskaammalta =( . Väsymys on se pahitn riivaava tällä hetkellä (kun alkuraskauden koko aikaisesta verenvuodosta on jo päästy eroon).. Olenko ainut jota väsyttää noin 24/7?

p.s. jos saitte yksityisesti läjän kirjaimia niin pahoittelen..kissa seikkaili näppiksen päällä ja ainakin kertaalleen lähetti mun kirjotukset ihan väärään ositteeseen =D
 
Vau, onnea tosiaan kaksosuutisista! Kaverit ne siellä lekottelevat sulassa sovussa kuin kerrossängyssä. :)
 
Aivan mahtavaa Omppuf!
Tervetuloa mukaan sussii!

Täällä väsyttää myöskin 24/7. Just pystyy töissä käymään ja loppupäivä meneekin sitten huiliessa, kun ei muuta jaksa.
 
Oi onnea Omppuf!. =)

Äitiysvaatteista senverran että en ole edes miettinyt sellaisia vielä, omat vanhat vaatteet mahtuu vallan mainiosti päälle vielä vaikka vatsa vähän on pömpöllä ja painoa tullut reilu 3 kg lisää tähän mennessä. Se voi kyllä vaikuttaa asiaan että olen pitkä ja hoikka, on enemmän vartta mihin läskit sulautuu =D

Ja liikunnasta: itse olen käynyt lähes joka ilta puolen tunnin kävelylenkillä ja sen jälkeen perusteelliset venytykset päälle kun tuo alaselkä on ollut niin pirun kipeä. Nyt tosin tämä viikko on mennyt flunssaa sairastaessa eli en ole liikkunut ollenkaan paitsi mitä töissä tulee liikuttua. Uiminen olisi kyllä kivaa, tykkään kovasti, mutta se on niin kallista ainakin täällä missä asun. Mutta eiköhän tuo lenkkeily ensi hätään riitä =)
 
Onnea Omppuf! Ja olipas aivan ihana ultra kuva, vaikkakin taisi olla eri ketjussa :) Samat ihmiset näitä kuitenkin lukee!!!

Oli pakko tulla tänne purkautumaan kun odotan siis yksin niin ei oikein ketään ole jolle vuodattaa :D Tänään aamusta pidin muutaman viulutunnin, jonka jälkeen oli tarkoitus käydä suihkussa ja sen jälkeen lähteä kaupungille. Suihkusta tultuani huomasin kuitenkin kesimmäisen kissani (minulla on 3 kissaa) makaavan keittiön lattialle oksennuslammikossa, ja paniikkihan siinä iski.. Seurailin kissaa hetken, ja se kuolasi limaa ja hengitti hyvin vaikeasti.. Kauhukuvat vilisi päässä ja tämä raskaana oleva naikkonenhan ei saanut muuta aikaan kuin hysteeristä itkua! Jo olemassa oleva 13-vuotias poikani sitten säikähti minun käytöstäni ja soitti isälleen (ei tulevan lapsen isä..) joka kiiruhti paikalle. Exäni sitten soitti eläinlääkäreihin kun minä en kyennyt, päästiin heti lähtemään lähimpään ja siellä sitten vasta kun huomasin että hei, se kissa ei ole vielä kuollut! Vasta eläinlääkärissä sain rauhoitettua itseäni sen verran että kykenin puhumaan.. Nyt kissa on kyllä kunnossa ja minä 300e köyhempi. Mutta mikä minua tässä nyt kammoksutti on se, että olen aina toiminut hätätilanteissa kylmän rauhallisesti ja järkevästi, ja vasta jälkeenpäin romahtanut! Säikytti eniten se että en kyennyt itseäni hillitsemään vaan oikeasti ihan hysteerisenä paruin tuossa lattialla.. Ahdistavaa kun olen kuitenkin vastuussa  kohta kahdesta lapsesta (sekä kisuista tietty), pakkohan minun olisi kerätä nyt pääni kasaan! Todellakin toivon että tämä johtuu vain hormoneista ja on ohimenevää..

Ja siis kun kotiin pääsin kissan kanssa klo 17, tein ruoan pojalleni ja itselleni, sen jälkeen menin sohvalle ja heräsin siis juuri nyt.. Koko päivä taas hukkaan mutta kyllä uuvutti!
 
Voi Malla007, onneksi kissalla on nyt kuitenkin kaikki hyvin. Varmasti hirveä kokemus. Mutta voihan tuollainen "toimintakyvyttömyys" johtua ihan siitäkin, jos sinulla on väsymystä ja stressiä nyt ihan eri tavalla. Tai sitten ne hormonit tekee tepposet. 

Mullakin on vähän sellainen olo, että päivä meni hukkaan, kun vedin kahden ja puolen tunnin päiväunet (taas...). Mutta yritän olla potematta huonoa omatuntoa, koska kaikkialla sanotaan, että jos nyt väsyttää, niin pitääkin levätä! Onneksi siihen oli tänään mahdollisuus.
 
niiskuneiti Mä olen ostanu kaikki mammavaatteet H&M:ltä ja olen ollu ihan tyytyväinen, käyttöaika on kuitenki suhteellisen lyhyt enkä ole halunnu kalliimpiin tuhlata. Ite olen pärjänny koko raskausajan arsenaalilla johon kuuluu: 2 farkut, 1 siistimmät housut (käytin vaan juhlissa), juhlavampi paita, 3 toppia, 3 pitkähihaista (joista 1 oli työpaitana), 2 legginsit. Hyviin liiveihin kannattaa panostaa ja ite siirtysin loppuraskaudessa kokonaan kaarituettomiin kun puristivat/painoivat niin ikävästi. Nyt olen tilannu itelleni kans äitiystakin syksyksi, kovilla pakkasilla käytin viime vuonna miehen takkia. Jos talvi alkaa tänä vuonna aiemmin ostan kunnon mammatalvitakin. Yks parhaista vaatteista viima raskaudessa oli H&M:ltä ostettu korkeakauluksinen pitempi villapaita, takki kun ei mahtunu kiinni ku napeilla rintojen kohdalta.
 
Mä en ostanut viime raskauteen ainuttakaan mammavaatetta, jopa omat farkut meni loppuun asti kun kuminauhan laittoi napinläpeen, nyt ostin yhdet mustat farkkulegginsit h&m:ltä ja ne on ainut mammavaate mitä ostan ellei nyt ihan eri muotoiseksi mene kun viime kerralla. Talvitakki toki vähä mietityttää mutta mulla on kyllä semmonen rintojen alta levenevä villakangastakki että ehkä sillä pärjään talven..
 
Mä olen levinny aina polvista ylöspäin ettei ole ollu toivoakaan että normaaleihin vaatteisiin olisin mahtunu =D Ekalla kerralla siirryin mammavaatteisiin viikolla 20, viimeks jossain 16 kieppeillä ja nyt käytän niitä jo kun viikkoja 13 =D
Riippuu taas niin paljon ihmisen kropan mallista ja paisumisesta. Hienoa kyllä olis ku vois käyttää omia vaatteita koko ajan. Mutta vaikka voisinkin niin käyttäisin silti mammahousuja koska mun mielestä on mukavampaa kun se vyötärö on mahan yläpuolella , muuten tuntuu että housut tippuu.
 
Omppuf: Ihana ultrakuva!!! <3

Tervetuloa Sussii!

Malla007: Ikävä juttu ja varmasti omituinen olo, kun käyttäytyy itselle vieraalla tavalla. :( Älä ole kuitenkaan liian ankara itsellesi. Tuollaista sattuu. Poikasikin varmasti ymmärtää, kun selität, että reagoit vähän turhan voimakkaasti mitä luultavammin raskauden takia. Uskon, ettei kykysi toimia hätätilanteessa ole mitenkään heikentynyt. Välillä vain tarvitsee apua ja se on ihan ok. Hienoa, että tuossakin tilanteessa apua löytyi. Tärkeintä kuitenkin on, ettei mitään kauheaa tapahtunut ja kissalla nyt kaikki hyvin. Voimia yksin odottamiseen!  

Älkää muutkaan poteko huonoa omaatuntoa saamattomuudesta tai lepäämisestä (tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty). On oikeastaan aika turhaa miettiä mitä kaikkea ei ole saanut tehtyä. Sen sijaan sitten kun on voimia vähän enemmän, voi miettiä mikä asia olisi tärkein hoitaa heti ensimmäiseksi. Liika stressi ja murehtiminen kun ei auta mitään, pahentaa vaan. Koittakaahan siis rentoutua (siinä määrin kuin mahdollista.) Tämä on kuitenkin niin hienoa aikaa :) Vatsakavereillekin mukavampaa kun mamit ei liikoja ressaile.

Mä olen oikeastaan vahingossa ostanut vaatteita, jotka käy isollekin mahalle. Mulla on paljon mm. neuleita, joissa on vain ylhäällä tai rintojen alla nappi. Kätevää nyt :)
 
Täällä jännitetään mahtuuko vaatteet enää päälle. Keskiviikkona pitäisi mennä loman jälkeen töihin joten ehkä huomenna pitää testailla mitä päälle mahtuu, jotta ehtii vielä shoppailla. :) Loman aikana olen käyttänyt vain legginssejä ja tunikoja joten turvotus ei ole niin haitannut. Mutta farkut ovatkin sitten jo eri asia. :) vielä ei mahaa näy mutta turvotusta kylläkin.
 
Kuulostaa Malla007 hurjalta - voin kuvitella miltä tuntuu kun toimii itselleen täysin vieraalla tavalla. Kumma, mitä kaikkea raskaus meissä saakaan aikaan! Mutta komppaan kylä ehdottomasti Trilliä kirjoituksessaan, yritetään vaan ottaa löysin rantein nämä kummalliset muutoksetkin. Oli ne sitten tunteenpurkaukset, turvotus, öklötys tai väsy.

Mulla on menossa ensimmäinen aamupäivä pitkään aikaan, kun tunnen itseni hyvinvoivaksi ja pirteäksi. Jännä nähdä, pysyykö sama energiataso yllä läpi päivän, vai iskeekö illasta jo tuttu väsy. Pirteän aamun otan kuitenkin suurella ilolla vastaan! Onhan tässä jo menty riittävän kauan aikaa yli 10h yöunilla + päikkäreillä, eikä siltikään ole energia meinannut riittää. 

Mun turvotus tuntuu myös vähän hävinneen, ja tuntuu että voisi taas vetää takaisin päälle normihousut. Mä olen istumatyössä, ja housut on alkaneet painaa niin ikävästi työpäivän aikana mahaan, että siirryin jo pari viikkoa sitten äitiysfarkkuihin ja muutoin vyötäisiltä löysiin housuihin. Tämä siis siitäkin huolimatta että olen laihtunut alkuraskaudessa useamman kilon. 

Vielä kun pystyisi syömään normaalisti ja hammaspesut lakkaisivat päättymästä pukluihin, olisi tämä yhtä iloa vain! Mutta selkeästi helpompaa kohti ollaan menossa! Hurjasti tsemppiä teille muillekin - eiköhän tämä olo itse kullakin kohta jo helpotu. Mä en edes voi kuvitella, millaista teillä toisilla on, kun on olleet oikeasti kovat raskausoireet!
 
Täällä aivan kammottavaa ummetusta. Pylly ihan rikki ja verta vaan tihkuu, auts. Etoo myös aika rankasti. Oon juonut niin paljon vettä kun oon pystynyt, puolentunnin välein saa vaan vessassa juosta. Masukki painaa rakkoa. Onko jollain kokemusta, helpottaako rakko-ongelmat sitten kun kohtu nousee lantiosta ylöspäin?

Miksi te kutsutte vatsaystäviänne? Meillä masuasukki lyheni jo kuukausi sitten masukiksi :)

Eilen kävin vammajalkani kanssa ekaa kertaa kävelyllä ja otin sauvat mukaan, siis ihan sellaiset urheilusauvat, en kainalosauvoja sentään :) Hassu laji tuo sauvakävely, mutta tekee niiin hyvää yläselälle ja niskalle. Suosittelen kokeilemaan. Mulla ainakin juoksu pomputtaa jo nyt vatsaa liikaa. Ei se jalka kyllä vieläkään normaalilta tuntunut :( Kai pitää vieläkin ottaa vaan aika rauhallisesti. Ärsyttävää vaan, kun tiedän, että mun vireystaso nousee ja pahoinvointi vähenee huomattavasti metsässä pururadalla reippaillessa. Täytyy nyt vaan malttaa. Ja ainahan voin viettää aikaa täällä :) Niin, että kaunis kiitos vaan kun olette seurana!
 
No mä olen ravannu vessassa loppua kohden vaan useammin koska enemmän tilaahan se vauva siellä koko ajan vie. Lopussa on niin hirveetä ku meinaa pissata housuihin kun toinen potkii, nyrkkeilee ja puskee päällä. Nyt ei oo kyllä ollenkaan paha kun yölläkään ei tarvi herätä vessaan, mutta mulla onkin aina ollu ongelma taas se että en juo tarpeeks, ei vaan ole jano.
 
Kiitos onnitteluista! <3

Heiju-Keijulle synttärionnittelut :)
Trilli: Mulla helpotti tuo vessaongelma joskus ennen rakenneultraa ja sitten palasi kahta kauheempana loppuvaiheessa, joskus oli juostava että kerkesi vessaan :D Jaksamisia pahaan oloon, jos tuntuu ettei mikään pysy sisällä niin päivystykseen! :o
Malla: Kuulostaa ihan kamalalta! Toivottavasti olet jo toennut tuosta episodista :o Kyllähän ne hormoonit vaikuttaa välillä yllättävällä tavalla. :o
 
Mulla taas on kakka melkein ripulia ja sitä kun käy rojauttamassa sen kolme kertaa päivässä niin mieleen tulee et imeytyykö kroppaan tai sikiöön yhtään mitään =D mut vointi on hyvä niin kai siitä jotain sitten =) ja pissiksellä saa juosta ihan koko ajan!. Huh!.

Kerroin eilen töissä päällystölle ja vastaanotto oli ihan hyvä, pomo hykerteli tyytyväisenä tippa linssissä että lisää vauvoja maailmaan =D ja muu päällystö oli myös onnellisia meidän puolesta. Tänään sitten kerroin parille työkaverille kenen kanssa siinä samassa pisteessä olen töissä, nekin molemmat olivat oikein onnellisia =) jotenkin yllättäviä reaktioita miehiltä. Olen siis ainoa nainen sillä puolella työpaikkaa nyt kun toinen meistä tytöistä on lomalla =)
 
Kiva kuulla, että teidän töissä suhtaudutaan positiivisesti! Mulla se on vielä edessä, mutta ei kyllä oikeastaan jännitä kertoa. Aavistelen, että ihan hyvin suhtautuvat siellä.

Täällä on ollut taas vuorostaan paljon parempi päivä. Sain laitettua ruokaa ilman, että piti välillä istua keittiön lattialla lepäämässä. Oon treenannut hyvin ja aika paljon (siis pianoa). Ihanaa, kun ei oo nyt töitä ja muuttokin alkaa olla kunnossa, niin ehdin opiskella ja soittaa aina 30-45 min kerrallaan ja sitten maata sohvalla vähintään yhtä kauan :)

Pitäisi vaan alkaa vähitellen hilata unirytmiä aikaisemmaksi. Tällä kertaa ilman, että unen määrä vähenee. Tarkoittanee tietokonehiljaisuutta klo 22 eteenpäin. Saas nähdä miten onnistuu, kun niin mielelläni täällä höpisen :)

Onko teidän vatsoja jo kommentoitu? Multa on jo pari opiskelututtua, joiden kanssa ei ole kesällä oltu tekemisissä kysynyt kaupungilla törmätessä, olenko raskaana. Kerroinhan sitten tietty, että olen. Mun koulu alkaa 23.8., silloin on mulla viikkoja 15+5 Jännä nähdä millainen masu silloin on. Hauskaa ja kutkuttavaa, kun kaikki siellä saa tietää, opettajat ja muut. Onkohan se noihin aikoihin jo ilmiselvää. Tietty riippuu pukeutumisesta, mutta en ajatellut erityisemmin peitellä :)
 
onnea omppuf kaksosista, aivan ihanaa :) 
trilli: kun olin vielä raskaana ni miehen muutama sukulainen oli vatsan kimpus melkei aina ku nähtii, eikä tartten kertoo et raskaana ku arvasvat ite. nyt vaa sit pitää kertoo ne huonot uutiset niille jotka eivät sitä vielä tiedä... ainaki miehen yks serkku tulee pettyy pahemman kerran ku ootti niin innolla jo.
onnea ja jaksamista kaikille :)
 
Takaisin
Top