Elokuun elämöinnit

Voi harmi enough. :sad001 Paranemisia! Meillekin on tulossa viikonloppuna nuhaisia ja yskäisiä sukulaisia kylään, mutta annettiin joka tapauksessa niille lupa tulla. Eihän räkätauteja voi ihan loputtomiin vältellä. Hyvä käsihygienia ehkäisee tartunnat kuitenkin aika tehokkaasti. :)
 
Juu vastustuskykyähän tääkin kehittää. Toivottavasti on pian ohi. Muuten menee mukavasti, mutta yöllä niistäminen aiheuttaa raivoa.
 
Enough, varmasti kiukuttaa, kun tungetaan muovisuppiloa nenään kesken unien :joyful: Mutta paljon paranemisia, se ei oo ikinä kiva itellekään, kun pikkunen on kipee.

kuukiurustakesään ja suvitus, no onpas teillä ollu unia :)
 
Meilläkin nyt eka flunssa. Toimiiko se nenäfriida hyvin? Meillä ollu vaan nuo suolatipat käytössä ja harsolla saa aika hyvin vedettyä myös räkää nenästä, kun se tarttuu siihen niin hyvin :D
 
Voi ei, sielläki siis flunssaa :sad001 toivotaan et menee ohi nopsaan! Meilläki on kohta koko sakki pitänyt sen taudin. Paljon on liikkeellä, syksy siis saapuu :shifty:Se niistäjä on ihan paras, meillä sitä käytetään ahkeraann ku usein on joku räkä mölli syöntiä haittaamassa.
 
Mistä niitä voi ostaa? Onko se siis ihan semmoinen,mitä painetaan ja se ilma vetaisee sitten sen rään pois?
 
Apteekista löytyy nenäfriida. Siinä on semmoinen letkuosa, jonka toinen pää laitetaan omaan suuhun ja toinen vauvan nenään. Imemällä saadaan letkuun alipainetta ja räkä liikkeelle.
 
Näin myös ihan prismassa niitä nenäfriidoja, siellä missä tuttipullot sun muutkin on. Itse ostin myös apteekista kyllä. :)
 
Meillä on joku superhalpisversio apteekista, makso tyyliin 3e, hyvin ajaa asiansa :D Nokka tukossa täällä siis harva se päivä..
 
Mä oon tykästynyt myös nenäfriidaan. Prismassa oli n.9€. Meillä on myös ainun niistäjä, mutta esikoiselta ei saatu koskaan sillä mitään pihalle.. Laittaa vaikka ekana just noita suolatippoja ja sit friidalla niin aukeaa nenä hyvin. Meidän vauva myös tosi tukkoinen ollut nyt. :sad001
 
Viikon nuhailun jälkeen me päädyttiin tänään sitten lääkäriin. Räkää vaan tulee ja pieni korisee ja on tukkoinen. Lastenlääkäri sanoi että friida on saattanut ärsyttää limakalvoja vielä lisää ja aiheuttaa limakalvojen turpoamista entisestään. Meillä siis friida nyt hyllyllä ja saatiin resepti physiomer baby suolaliuokseen...kokeillaan nyt tällä jos talttuisi.

Äiti alkaa olemaan aika väsynyt o_O
 
Mä olen myös kuullut tuosta, että paljon käytettynä friida ärsyttää nenää ja aiheuttaa tukkoisuutta. Harmi kun teillä on sitkeä räkätauti Tirlitan. :sad001
 
Mulla on turvakaukalo aina mukana pikkuisen kanssa uintireissuilla. Pohjalle heitän joko muovitetun froteen tai reissussa kertakäyttöisen vaipanvaihtoalustan (ainakin Liberolla, Kärkkäisellä maksoi 6kpl/pkt 2.80€). Pyyhkeitä mukana 1-2 lisäksi harsoja. Joskus tykkäsin kääriä vauvan uinnin päälle fleecevilttiin tai -kylpytakkiin, koska fleece ei tunnu märälle märkänä. Huppupyyhkeet on kivoja, saa ihanan paketin siitä.

Näin alussa en käytä apuvälineitä uidessa. Ekat kerrat on muutenkin tosi lyhyitä. Sitten vähän isomman vauvan kanssa olen käyttänyt sitä pitkää, taipuisaa pötkylää...mikä se on? Lötköpötkö? Tai ihan uimalautaa lainannut hallista.

Yksin pärjää kyllä yleisissä uimaloissa, apua olen aina saanut pyytämällä ja kiire ei pidä olla. Rohkeasti vaan uimaan vauvan kanssa. Jos ei aiempaa kokemusta ole, vähintään silloin kannattaa kysellä oman paikkakunnan vauvauinteja. Yksin en ole kokeneempanakaan lähtenyt sukeltamaan vauva selässä. Sellaiset olen tehnyt sitten jos muu aikuinen seurana.

Bumbo on paras apu tosiaan istuvalle vauvalle kotikylppärissä ja uimahallissa. Ihan ok kannella hallillakin, vauva kainalossa ja Bumbo toisessa kädessä. Eikä ole kastumisesta huolta! Jotkut tykkää käyttää suihkuliinaa, minä en. Ollaan tottuneita suihkuttelijoita ja se kannattaa opetella ennen vauvauintia.

Uintiin vauvalle suosittelen uimahousuja. Ei mitään kokouikkaria tytölle. Sellaiset on vaan hankalia. Itse oon vuosien ajan suosinut Kushiesin vaipanmallisia uimahousuja (Jutta.fi myy ainakin). Puetaan kuin vaippa, kiinnittyy tarroilla ja nauhalla, kivat resorit lahkeensuussa.
 
Harso on kyllä huikee nuhanenän pelastus, toimii räkäimurina ihan kivastikin se kangas.

Mä en ymmärrä miten niin Nenä/NoseFrida ärsyttäisi limakalvoja? Eihän se edes mene vauvan nenän sisään se paksu putki vaan siihen framille. Jos maltillisesti imaisee ja käyttää aina ensin keittosuolatippoja rään notkeuttamiseen?! NaCl ei kuitenkaan ärsytä limakalvoa, päinvastoin. Sitähän sitä aikuisen nenäkannuunkin tehdään. Physiomer on merivettä?! Suolaahan siis siinäkin on, myydään vaan kauniimmassa paketissa mitä NaCl. Voihan sitä vahinkoa tehdä vaikka sillä kuuluisalla kyynärpäällä, jos sen tunkee liian syvään... Sammoo paskoo er paketissa, sanos mummoni. :D On taas lääkefirmat puffanneet tuotettaan. Sama kun yhteen aikaan about kaikki käytti Audispraytä korviinsa.

Kohta ne varmaan kieltää höyryhengityksen. :wink
 
Höyryhengitystähän ei enää suositella :D oisko ollu lapsille, joku aika sitten siitähän nousi haloo :wink tais olla pointtina se että voipi olla uusavuttomille peräti vaarallista hommaa.
 
Mut jos niille avuttomille keittäisi veden valmiiksi, he voisivat sitten vaan lämmittää.... :D
 
Takaisin
Top