Elokuun elämää

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Marppanen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin hommat seisoo... Ei jaksa mihinkään alkaa, varsinkin nyt kipeenä ihan "hälläväliä" meininki. Onneks koululaiset osaa itse hoitaa aamupalat ja kouluunlähdöt, kunhan vaan pääsevät sängystä ylös :) Toivottavasti piristystä ja positiivista mieltä toisi se nt-ultra (mulla torstaina). Toivon kyllä syksylle vielä paljon aurinkoisia päiviä ja hyviä säitä; mulla ainakin sillä on iso merkitys ja pelkään masentavaa loka-marraskuuta ettei vedä mielialaa liian apeaksi... Pitää jotain piristystä keksiä!

Tsemppiä pakkaus- ja muuttorumban keskellä eläville! Meillä se on edessä varmaan lokakuussa, kun talo valmistuu. Muutot on kyllä raskaita, mutta tekee hyvää välillä aloittaa elämä "alusta" uudessa kodissa :)

Täällä kans sotkua riittää, mutta kun saa pakkaukset tehtyä, niin sitten voi kunnolla rueta putsaamaan. Eilinen sienestysreissu toi kengänpohjissa sen verran hiekkaa tuulikaappiin ja tämän päivän sadesää koiran tassuissa lisää, että täytynee iltapäivällä kaivaa imuri esiin. No, hyvää touhua sadepäivänä niin itselle kuin lapsellekin :)

Untamoinen, tänään just viimeksi mietin, että on kiva aloittaa ns. puhtaalta pöydältä uusissa ympyröissä :happy: Kovasti jännittävää, mutta toivottavasti myös virkistävää.

Toivotaan, ettei syksy kovin onnistuisi meitä lannistamaan/masentamaan, kun tunteet menee raskauden vuoksi muutenkin vuoristorataa. Itse oon jo nyt ollut selkeästi kipakampi ja herkempi. Tuntuu, että vankkoja mielipiteitä löytyisi moniinkin asioihin (yleensä oon joustavampi) ja itku tulee, kun on tullakseen. Mielenkiinnolla odotan töiden alkua, ei oikein sovi asiakastyöhön rueta vollottaa kesken kaiken..

Voi toi sienestys kuulosti niin ihanalta, pitäis itsekin mennä koiran ja esikoisen kanssa suppilovahverometsälle, kunhan vain keksis hyvän sienimetsän. :)

Meillä on kaiken muuttopuuhan keskellä taas yks eläinten kusishow, prkl kolme kertaa joku noista kolmesta kussut mun jalkopäähän ja pyykkiä tulee sitä mukaan kun pestään.. huoh! Muuttokin menee vähän niin ja näin kun pakun lainaus peruuntui vähän typerästä syystä ja yritetään nyt sitten tässä viikossa keksiä miten saada isot tavarat muutettua :rolleyes:

Itekin ajattelin tässä joku vkl sienestämään mökille :) Kanttarelleja kasvaa meidän mökillä paljon ja suppiksia siinä lähellä... Syksy on ihanaa aikaa,väistyy tuo kesän tuska! Tänäänkin hymyilin sateessa ja mietin, et kohta on ihanan pimeää ja ei tarvitse arskat päässä enää kulkea ja voi päivällä pitää verhot auki :D Lenkilläkin mukavampaa sateessa kun ei tarvitse muita niin väistellä. Mua alkaa aina keväällä masentaa, pitäis varmaan pohjoisempaan muuttaa, niin sais pimeästä nauttia pidempään.

Tänään eka työpäivä viikon loman ja viikon sairasloman jälkeen. Korvaavaa työtä joutuu ny tekeen ton heikon selän takia. Mutta kait vielä jossain vaiheessa uskaltaa omia hommia tehdä ennen pitempää lomaa. Ihan väsyny ja kohta varmaan nukahdan pystyyn. Eipä tänne sen kummempia. Välillä tulee semmonen ahaa elämys että hei määhän oon raskaana.. ☺

Mää kävin ekaa kertaa melkein kuukauteen kunnon lenkillä! Kävellen kylläkin, mutta vaihtelevassa maastossa. Jospa tässä joutais salillekin pian!

Voi kun saisin itseni kammettua lenkille myös :( mun on pitänyt käydä kävelylenkillä ja tehdä lihaskuntoa kohta kuukauden päivät, joka päivä ajattelen että "huomenna sitten" mutta töistä päästyäni olen niin hiton väsynyt että sohvalle jään lepäämään/torkkumaan koko loppupäiväksi... Ehkä tää tästä.

Täällä on kans yks, jonka pitäsi jaksaa lenkille, mutta jotenkin jo pelkkä esikoisen perässä juokseminen ja tavallisten kotitöiden tekeminen vie kaikki mehut. Kamala väsy ja huono olo saa aina jäämään kotiin.:shifty:

Apua, älkää puhuko sienistä :yuck:

Mä siis yleensä tykkään sienistä, ja ekan raskauteni yhteydessä olikin oikein himo herkkusieniruokiin. Nytkin söin heinäkuussa paljon sieniä kun metsät olivat niitä täynnä, ja sen jälkeen ajatuskin sienistä on ällöttänyt... Olenkin miettinyt, että pitäiskö tämä ottaa merkkinä siitä, että tästä vauvasta ei tule sienten ystävä :rolleyes:

Mullon jotenki ihan tympääntyny olo. Töissä tekis mieli sanoo että mää en oikeesti jaksa seistä päivää pitkää ja nostella tavaroita kun tänään ilmotettiin että normi työt jatkuvat ens viikolla. Nytkin jo yli tunnin seisominen ottaa jalkoihin niin rankasti että huhhuh. Tässä alkaa jo toivoon että tää aika menis nopeemmin että sais jo mahankin takia rauhottaa työtä. En vaan oo semmonen ihminen joka kehtaa avata suunsa ja sanoo ettei jaksa vaan hammasta purren ja itkua niellen mennään eteenpäin.. äh.. tuntuu että kaikki muut saa erivapauksia töissä mutta mun pitää vaan kestää.

Ai että. Eilen iltaa kohden alkoi inhottava kurkkukipu ja myöhemmin tuli myös kuumeinen olo. Kuumetta ei ole kuin vain lämpöä, mutta olo on niin kuumeinen kun olla ja voi :( niveliä särkee, kylmä ja vilunväreitä, paikat kipeenä ym.. Tänään rupesi aamuyöstä myös alaselkää polttelemaan tosi ikävästi ja se yltyi myös alavatsaan saakka ja sitten myös ripulointi joka loppui onneksi kuitenkin aamulla. Olo silti edelleen kipeä ja kuumeinen, tosi inhottavaa tällänen :/ kävin lääkärissä ja kuulemma ihan normi flunssaa vain.. Huolestuttaa tuo alaselkäkipu mikä tosin helpotti panadolin avulla. Pöh :hungover:

Paranemisia mansikkavene!täällä myös TAAS bongattu kurkkukipu vaan oikeella puolella...pah.kuha ei ny muuta tuu..

Kiitos, paranemisia myös sinulle saa90! Mulla kurkkukipu alkoi eilen oikealta puolelta ja nyt tuntuu että olis siirtynyt vasemmalle puolelle :s

Jännää on kyl,itellä aiemmin oli vaa kurkkukipua ei muuta..se o ku vähäki näköjää jalkasa palelluttaa:( nyt taas villasukat jalassa...

Tää kipeily on kyllä karseeta. Kolmeen yöhön en ole nukkunut, kun tauti alkoi kunnon räkänokalla, sitten nousi kuume ja nyt sattuu keuhkoputkeen. Hengittäminen ja yskiminen on karseeta. :(

Pitäisi jaksaa esikoisen kanssa touhuta ja nukutukset on ihan tuskaa, kun on niin voimaton olo.

Ai niin, kirsikkana kakun päälle ihana raskauspahoinvointi! Tulee huono olo, jos ei syö. Mutta kun ei pysty syömää! :(

AAAAAAARGHHHHH. Täällä hoitanut kipeää 10kk tyttöä nyt kohta viikon, hirveä räkis, joka oli muka jo parempi ja tänään ihan karseaa. Tyttö raasu tosi itkuinen, kipeä, masu meni ripulille lääkkeistä jne jne. Kuumetta ei onneksi ole ollut pikku lämpöä lukuunottamatta. Nyt sitten ripulista peppu punoittaa ja samaan aikaan etuhammas puhkeaa juuri läpi. Hoh hoijaa.

Noooh, kruununa eilen sitten tarttui tytöstä minuun kun imee tota räkää aamusta iltaan ja tänään oon ollut ihan lähes kuoleman kielissä. Oma pää niin täynnä räkää ja tukossa, ettei edes otrivinin sallittu määrä pidä nenää auki. Mulla menee kapeat nenäontelot heti aivan tukkoon, kun tulee tällainen räkis ja tuntuu ihan kuolemalta olotila. Ja siinä sitten hoida itkuisaa tyttöä.. voi kun huomenna olisi kaikki edes vähän paremmin. Raskausolo ellottaa, ruoka ei maistu jne. :arghh::arghh::arghh::arghh:

Mä olen ollut nyt viikon ihan totaalisen väsyny. Töissä oli tuskaa, kun ei ois millään jaksanu tehdä mitään ja nukuttikin kokoajan.
Tänään alkoi vapaat ja ajattelin oikaista vähän ennen kuin alan laittamaan puhtaita pyykkejä kaappeihin, niin olin nukahtanut 3 tunniksi. Enkä jaksanut tänäänkään käydä kunnon lenkillä koirien kanssa. Ovat saaneet tyytyä pienempiin lenkkeihin nyt viikon verran.
Kauankohan tää alkuraskauden väsy kestää yleensä? En muista aiemmista raskauksista tälläistä.

Voi, tsemppiä ja voimia sinne varsinkin teille jotka vielä pikkuisia joutuvat kipeinä hoitamaan! Itselläni nyt viikon jyllännyt tää flunssa, kurkunpääntulehdus, samalla tietty pahoinvointia ja parin päivän migreeni taas vaihteeksi... Raskasta tämä raskaana sairastaminen!! Eilisen päivän taas henki ollu ahtaalla eikä Ventoline tunnu auttavan. Meen tänään työterveyteen koska ääntäkään ei oikein tuu; en kyl pysty töitä tekemään pikkuruisella köhinä-äänellä! Toivottavasti voisin vielä alkuviikon parannella kotona.

Takaisin