Elokuu!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
satu84 Joo, tämä munkin maha rojahti ihan hetkessä! Kun kattoo tota rv 30 kuvaa niin maha on ollu viel ihan pysty, mut nyt tää on tällänenki roikko! :D Mulla ei kans esikoisesta tapahtunut näin aikasin tätä laskeutumista ja kiinnittymistä niin kovasti elättelen toiveita, että tää pikku neiti tulis ajoissa. Jemina kun synty 41+2. Puukkoa tulee tonne alakertaan ihan jatkuvasti. Mieskin on aina ihan ihmeissään kun koko ajan valitan ja kiroan kun sattuu..
Tähän laskeutumiseen asti oon selvinny kaikki yöt käymättä kertaakaan pissalla, mut nyt siel vessassa tarvii istua koko ajan. Hauskaa huutaa vessan oven ulkopuolella ukolle että nyt päästä mut vessaan kun kusen kohta housuun ja sit kun pääsen siihen pöntölle niin tulee sellanen kämänen lirahdus vaan. Siinä se helvetillinen kusihätä sitten olikin :D Toi vessassa käyminenkin on muuttunut aika kamalaks kun pelkästään pissalla käydessä välillä paine tuol alapäässä kasvaa niin kovaks, että tuntuu kun se vauva ihan just mulahtais ulos. Mut onko tuo ihme kun vauvan pää on ihan tossa hollilla ja tuntuu alapesuilla ihan selvästi kun laittaa vaan sormen sisään. Ei ihan hirveesti tee enää seksiäkään mieli kun vauva reagoi siihenkin kun alapesuilla sormella osun sen päähän.. :S

Supistuksiakin satelee ihan jatkuvasti. Ei kipeitä, mutta aika tujuja harkkasupistuksia, että jossain kohti melkeen täytyy jo vähän irvistää. Näitä tulee ihan kellon ympäri ainakin pari tunnissa. Saa nähdä, saa nähdä. Mulle on jostain syystä tullu sellanen tunne, että kyllä meillä on vauva ennen laskettua aikaa vaikka mun tuurilla viel loppusyyskuussa kiroan täällä kun ei tää laps tahdo pihalle! :D

Nyt viimesiä pakkauksia vielä ja sit lähdetään suunnistaa kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää! Sunny Beach here we come! <3 Palaan asiaan viikon päästä!

Voikaahan hyvin kaikki syysmasut!

Xiinalle ja Satulle sen verran että kannattaa ihan oikeesti lähteä ajoissa. Se toinen synnytys on huomattavasti lyhyempi kuin eka synnytys. Itse pelkään että jos kolmas on vielä nopeampi, pääsenkö laitkoksellekaan ennenkuin on aika ponnistaa. Kaverilla oli kolmas syntynyt tunnin sisällä siitä kun he olivat kirjautuneet synnärillä. Tuumasi että ei ehtinyt kuin ilokaasua saada kun oli jo aika ponnistaa. Itsellä on kanssa matkaa laitokselle se 15 minuuttia, jos aamuruuhka niin max 20 min. Mutta isäntä voi olla töissä, ja huonolla tuurilla valvomassa ainoana paikalla, joten hän tulee kun pääsee. Lapset käyvät jo koulua, mutta jonkun täytyy ne herättää, ja lähettää liikkeelle.

Itse olin osastolla jo edellisenä päivänä kun jäin kypsyttelemään itseäni sinne, sain osastolla särkylääkettä, jonka kanssa sain nukuttua. Ja kun olisin päässyt suppareiden vuoksi kotiin, huomattiin molemmista että sydänäänet jäivät alas supistuksen jälkeen. Joten niihin laitettiin vähän lisävauhtia että päästiin vauhtiin. Ja kun paikat oli kypsät ja vähän auki, niin tunti teki ihmeitä, sitten saikin jo pönnätä! Kuulemma nämä periytyy aika paljon äidiltä tyttärelle, ja meillä on vähän omana vitsinä, kun minun äitini oli kätilöltä pyytänyt että vaikkei nyt synnytykseen apua niin saisi niin voisiko hän ottaa edes kopin, kun se tulee NYT!

Huomenna pitäisi mennä asuntomessuille päiväksi, ja vähän jänskättää että kuinka jaksan. Mutta sitten on "pakolliset" tehty.

LauraElina Se tosiaan on ens kuussa meiän kuu!!!! Uskomatonta miten nopeesti tää aika on menny!!!! Juu tuo vessassa ravaaminen on kyl tosi huvittavaa....

Rominna meiän äiti teki ensimmäistään eli mua saman aikaa kun mä tota esikkoa ja toinen tulikin sit jo neljään tuntiin, kiire meinas sillekkin tulla. Matkaa 100km. Puol tuntia ehtivät laitoksella olla... Sit mun nuorin veli (meitä yhteensä 4) tuli sit alle tunnissa, onneks olivat valmiiks jyväskylässä kun vedet meni!!! Sen varottelujen takia kai sitä on tuota ehtimistä miettinykkin.... Oi asuntomessut... Sielä on aina niin ihania taloja, mulla on vähän talokuume!!! Isäntä ei oikeen ymmärrä kun asutaan isossa peruskorjatussa rinnetalossa, jossa ei oo mitään vikaa ja tykkään kyllä tästäkin!!! Mut uus on aina uus!!! Kuopion messuilla ihastuin yhteen mammuttihirsitalojen taloon. Ehkä me vielä joskus rakennetaan talo meiän porukoitten lähelle sellaseen ihanaan rinteeseen maalle... Tontti olis ilimanen ja apu olis lähellä, mut ei kummiskaan huuto kuulus!!! =D
Onhan täs vielä vuosia jälellä, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu...

Heippa!

Joo, se olis enää seitsemisen viikkoa laskettuun aikaan..hmm. Aika se on katoavaista :D sais se kyllä jo tullakki, oon jo ihan kypsä heräämään yöllä kun mahaan ja selkään sattuu niin maan perusteellisesti että tekis mieli huutaa. Meillä on tästä sairaalalle noin 20 minsan matka mutta eiköhän sitä sen ehdi kurvata vaikka vähän kiire tulisikin.
Alkaa jo vähä jännittään kun en tiedä miltä ne supistukset tuntuu, kaikilla kun niitä on tahtonu olla mutta itse en ole kyllä huomannut että olisi ollut.. :D Oiskohan tuossa viime viikolla ollut kun kävelin siskon tykö ja melkeen joka askeleella tuntu kiristävää ja pstävää tunnetta alavatsassa..selässä en kyllä huomannut mitään menkkakipujen kaltaista särkyä.
Onneks nyt on ihan kaikki tarvittavat tavarat sämpylää varten ostettu ja vähän tietenkin kaikkia tarpeetontakin mutta kuintekin kivoja hankintoja =)
Flunssa se sitten tuli kiusaamaan vielä viimisille hetkille, onneksi on todellakin jo helpottanu paljon viime viikosta, kahtenaekana yönä kun en saanut nukuttua kun nenä oli aivan tukossa ja hengittele siinä sitten suu auki, sitten kun taas puolen tunnin päästä havahdut hereille niin monttu on kun saharan autiomaa, ei kiva.

Vanhempi sisko tuossa "pelotteli" minua kun oltiin mökillä että et sitte ala nyt synnyttään niinku hän teki, sieltä onkin sellainen 2 tunnin matka sairaalaan :D aattelin kyllä vielä ensi vkoloppuna uskaltautua menemään vähän mökkeileen, siellä saan nukuttua vielä huonommin mutta toisaalta muuten on paljon rauhallisempaa kuin kotona. Siskon mies se mulle nalljailee koko ajan ko toimin siellä mestarina työhommissa, kädet mahan päälle ristiin ja tuijottelen työmiehiä työntouhussa :D Se meinasiki ens kesänä mulle kostaa kaiken kun en ole enää raskaana ja pitää lattiaa alkaa purkaan mökillä.

Nyt kaffen keittoon ja vieraita odotteleen, tänään taitaakin olla ruuhkapäivä kun on monta vierasta tulossa käymään.

rominna
:D meill mä oon ainoa nainen joka on nopee synnyttään xD ei mun äitelläkään ny kovin kauaa oo kestäny mutt edes neljäs eli minä en tullu niin nopeeta kun mulla esikoinen ,mun siskolla on 1 lapsi neljästä tullu 3 tunnissa.Mut mulla lääkäri tuumas ett on se kohdunkaulanheikkous ja sehän kun on ns. rakenteellinen vika. Ainoo mikä mua ja äitiä yhdistää on se että sillä toinen poika uhkaili tulla ennenaikojaan ja sitä makuutettiin sairaalassa (niinku muaki).mut silti vain kävi lopulta niin että se jouduttiin käynnistään 2 vk yliaikasena :DD oliki sit mittaa veljellä.. 56cm ja painoo en muista ihan prikulleen oikein mutt ei ollu monestakaa grammasta kiinni ett 5kg xD

Annukas: Älä murehdi, juttelin isän vaimon kanssa kun kävimme siellä lomareissulla. Hän ihmetteli että mitä ne supistukset ovat? Isän vaimo on saanut kaksi lasta ja kaverini oli ihmetellyt samaa kaksosten jälkeen. He eivät tiedä miltä supistukset tuntuivat, eivätkä olleet kokeneet niitä. Mulla taas kuopukselta jäin saikulle viidennellä kuulla ja tältä vaavilta kuudennella kuulla. Molemmilta supistuksien vuoksi. Lähinnä niitä harjoitussuppareita, mutta ne muuttuvat kipeiksi jos ei rauhoita menoa. Viimeksi lääkäri sanoi minulle että sitten otetaan rauhassa, kun ne olivat vissiin alkaneet pehmittää alapäätä jo, siis ne supparit. Terkalta kuulin että viikolle 36 tarttis ottaa rauhassa, mutta asuntomessut loppuu ennen sitä.

En oikeastaan kaipaa asuntomessutaloja, vaan enemmänkin vinkkejä minkälaisia uusia on nykyään, ja ideoita nykyiseen. Mutta kun ne niin lähellä ovat, niin tuntuu että olisi hölmöä jättää välistä.

Xiinalle: Pelkään ihan oikeesti että vaavi kasvaa neljä kiloiseksi!Tai jopa yli! Vaikka edellisestä synnytyksestä on aikaa jo kohta kahdeksan vuotta, muistan että oli tosi ahdasta, ja kuopus oli alle 3,5 kg. Mulla sokerit on alkaneet paukkua rajoilla melkein joka aterian jälkeen, ja aina välillä haukkasee yli oikein reippahasti. Kontrolli vaavi koolle on elokuussa kuukautta ennen laskettua aikaa, ja terkka meinasi että jos vaavi alkaa olla iso niin sitä käynnistellään jo silloin. Mutta toisaalta eihän se haittaa vaikka paikat olisi kypsät jo silloin, tai ainakin näin ajattelen. Mieskin on lomalla siihen asti, niin saa muuten ottaa lunkisti.

Ja vähän valitusta! Vaiva on pieni mutta viheliäinen, mun napa on kipeä. Kaikki mahdolliset osuvat siihen tuolin karmista lähtien, ja se sattuu, melkin henkeä salpaa kun joku osuu siihen.

rominna-hyvä et kattovat sen vauvan koon ,mullahan esikoisella murtu solisluu synnytyksessä vaikka hän oli vain 3390g .nyt sain synnytystapa arvioon ajan tän kuun loppuun että katsovat tuleeko tarvis käynnistää aiemmin ettei kasva liian isoksi tämä,et ei tulis hartiadystoksiaa. mut kattotaan ny tarviiko sinne asti enää kärvistellä näitten supistusten kanssa :D kyselin äskö synnäriltäki tätä tilannettani nyt niin seuraavaks sit synnyttään jos kivut yltyy tai noi mun rauhotuskeinot ei enää auta :P huisia.

Rominna, mittaatko päivittäin noita sokereita? Mulla on kyllä tässä viikon sisällä tapahtunut todellenen repsahdus ruokalun suhteen Aikasemmin en saanut millään sokereita nouseen yli sallitun rajan. Nyt on sitte menny kun oon enempi ollu einesruualla kun mies on iltavuoroja ja tuplavuoroja tehnyt eikä oo kotona. yksin kun ei tule laitettua ruokaa :( Minä mittailen päivittäin aina jostain ateriasta, että saan vähän kuvaa mitä nyt mikäkin ateria tekee sokereille. Lihapiirakka nosti arvot taivaisiin, teki kyllä mieli heti oksentaa se pois kun lukemat ruudussa näin  Nyt on taas paluu arkeen edessä ja tänään siirrytään taas salaattihommiin. Noita oman maan tomaatteja voisin syödä vaikka kilon, on niiiiin hyviä!
Mulla ei edes ole mitään painoarvioultraa erikseen, tuolla synnytystapa arviossa sitten katsotaan vaavin koko jne.
Mulla on nyt kolme kaveria jo saaneet vauvan tässä parin viikon sisällä, kyllähän tässä vähemmästäkin alkaa itsekin oleen malttamaton odotteleen ja toivoo että se sieltä jo tulis, toisaalta taas miehellä parin viikon päästä valtion hommiin kertausharjotuksiin meno että toivottavasti ei nyt ainakaan silloin päätä tulla ulos.

Mulle on sanottu että viikossa mitataan kolmena päivänä. Mittauspäivinä ennen aamiaista paasto ja tunti joka aterian jälkeen. Eli aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Ja jos syö välipalaa niin sen jälkeen. Niin, sen verran tarkennusta että mulle ei ole luvattu mitään painoarviota erikseen, vaan sokereiden vuoksi mulle on annettu aika äitipolille, jolloin tarkistetaan sekä vauvan koko, synnytystapa ja sydänkäyrä. Pienen jännitysmomentin tähän vääntää vielä se että vaavi oli jo oikein päin, ja pää todella alhaalla. Mutta hän kääntyikin perätilaan, potkii jaloin mun rakkoa, sillai että nivusissa sattuu ja kankee päällä kylkiluita irti minusta. Vatsan koko menee yläkäyrällä, mutta tämä johtuu kuulemma perätilasta, jota seurataan kanssa. Kipee napa, kaukana minusta ja huushollin pyöritys; hyi en tykkää, lähden mielelläni asuntomessuille, toivottavasti siellä on vessoja riittävästi. Laitan kunnon kengät ja otan vesipullon kainaloon. Katson muuten vaavin vaatteet valmiiksi, ennen huomista messua. Katsotaan kuinka ämmän käy. Lapset on hoidossa koko päivän. Eihän sitä vielä toivo synnytystä ihan oikeesti, mutta jos vaikka kypsyisi paikat sillai että kävellen sen saisi käyntiin sitten kun on se 37 viikkoa täynnä.

Täällä myös noita puukkoja on tullut varmaan 2-3 viikkoa, mutta varmaan viimeisen viikon aikana niitä on alkanut tulla useita kertoja päivässä. Kaikista kamalinta, kun on kyykistymässä ottamaan lattialta jotain ja puukko tuntuu haarukassa, niin silloin kyllä meinaa vähän irvistyttää.
Ja vauva potkii tosi kipeästi! Välillä toivon, että lopettaisi jo liikkumisen, kun joka ilta vauva herää jumppaamaan joskus 9 maissa ja heilumista kestää 12-1 asti. Elikkäs tietääpä silloin, että vauvan synnyttyäkin tämä on aina joka ilta siihen aikaan hereillä...

Itsekin tekisi mieli käydä siellä asuntomessuilla, kun tosiaan ei pitkästi sinne olisi. Mutta en tiedä jaksaako sitä lähteä... Mies ei ainakaan ole kiinnostunut lähtemään, eikä kyllä varmasti kerkeäisikään, kun kotieläinpuistossakin varmasti jää tältä kesältä käymättä...

Minä en tahdo enää millään muistaa noita sokereita mittailla... Aluksi minunkin piti mitata pari kuukautta 3-4 päivänä viikossa, mutta äitipolilla sitten sanottiin kun sokerit olivat ihan priimaa, että kyllä yhtenä päivänä viikossa riittää, kun sinä päivänä mittaa useamman kerran.
Pitäisi kyllä nyt ottaa ja mittailla vähän useammin, niin pääsee itsekin taas kartalle... Parin viikon päästä olisi äitipolille sokereitten takia aika, niin olisi varmaan hyvä, että niillekin olisi vähän enempi mittaustuloksia.
Ja saisi samalla tätä syömistä kuriin...Kun mikään ei tuntunut sokereita nostavan, niin on tullut naposteltua vähän kaiken näköistä.

Kun heräätte yöllä käymään pissalla, niin iskeekö teihin muihin kauhea makeanhimo...? Itselläni joka yö aina kun käyn pissalla, tekisi niin mieli syödä jotain hyvää! On sitten välillä tullut öisinkin naposteltua... Haluaisin niiin päästä tästä eroon. Ja päivisinkin kyllä tekee mieli makeaa, mutta öisin varsinkin... Kamalaa, tässä vain perä levenee...

Olen myös miettinyt noita esikoisen synttäreitä ja vauvan ristiäisiä, että kun esikoinen syntyi laskettuna päivänä, niin luulisin että tämäkin tosi lähellä la:ta. Ja ristiäiset haluamme pitää mahdollisimman pian, niin ne varmaan olisivat lokakuun loppu puolella ja esikoisella on lokakuun viimeinen päivä synttärit. Mietein tuota samaa kuin Xiinakin, että jos pidettäisiin ristiäisten kanssa samassa Tatun synttärit, sitten kun pappi on häippässyt.

Ja tuli sitten mieleen, kun meidän "piti" mennä naimisiin samalla kun Tatu kastettiin, niin jos mentäisiinkin nyt kun tämä kastetaan (saas nähdä...), niin tulisi sitten kaikki 3 samalla kertaa!
Vihaan käydä kaikissa juhlissa ja enkä nyt niin innolla tykkää niitä järjestääkään, niin varmasti ei tule mitään häitä kyllä järkättyä, niin ne menisivät kivuttomasti tässä samalla...

ninetsu-
mull ei erityisesti makean himo iske mutt nyt on tullu monesti yöllä niin kova nälkä että on pakko nousta laittaan syötävää itelleen :D liekkö alkaa kroppa valmistautuun siihen tulevaan koitokseen et keräilee ravintoo... :D esikoisesta oli mulla meinaan sama! näill loppuviikoilla oli pakko alkaa öisinki syömään :O

hui ku tää aika rientää :) Just mietittiin ukon kanssa että ens kuussa se vaavi sieltä saapuu (jos ei aikasemmin tahdo ulos). Ens kuussa meillä on vauva!! :D ihan uskomatonta!! Kyllä saadaan kaikki nostaa hattua itselleen että ollaan näistä helteissä selvitty :D Voikaa kaikki hyvin ja nauttikaa vielä kesästä, mikäli vaan pystytte :)

että näin sit alkas minun elokuu kävinpä taasen svolla noiden kipeiden supistusten kanssa ja sain uuden piikin sitä supistusten esto ainetta....lääkäri kyllä arveli että supistukset saattaas johtua siitä että mulla oon taas raju pissatulehdus.... ei ole kuin jo 6des tän kuluneen 7kuukauden aikana kuulemmaasta saattaas olla mulla tuo krooninen kun ei mulla koskaan oo mitään oireita... et sitten kun vauva on syntyny niin sit ruvetaa hoitamaan tuota kroonisuutta pois...

nii ja selvis mulle ny sit sekin että maksa arvot on kohonnu 39 vaikka raja on 35 ny vaan vielä odotellaan sitten niitä sappiarvoja sit sen mukaan katotaan mitä tapahtuu....  

Tanku Voi sinua!!! Toivottavasti sappiarvot ei oo liikaa koholla eikä vielä tartteis synnyttää... Ainakin nyt seuraavat teidän tilannetta tarkasti!!! Ja toivottavasti tuo tulehduskin saadaan rauhoittumaan jollain keinoa!!! *rutistus*

Ihanaa, enskuussa tosiaan laskettu aika <3 Alan olee melko kyllästyny tähän olotilaan. Selkä meinaa irtisanoa itsensä ja tänään kun kävin vaa alla vkolopun jälkeen ni painoa tullu sen mukaan 3 päivän aikana kilo eikä oo ees turvotuksia =/ Tosin enpähän oo paljon jaksanu tehdä mitään, levittää vaan persettä! Ja tosiaan, nälkä on jatkuvasti ja äskön ku tein mustikka piirakkaa niin söin varmaan 100g pelkkää raakaa murotaikinaa :D ehanaa!

Mulla on tosi harvoin muuten noita neuvoloita, ajattelin 30 viikon jälkeen niitä ois kahden viikon välein mutta taaskin neuvola aika varattiin kuukauden päähän eli vasta kun olen jo vko 35, silloinkin joku kesäsijainen. Lääkärin neuvola aikaa ei edes varattu vaikka se lääkäri sanoi että vko 35 tai 36 tehdään sitten synnytystapa arviot.. en tie pitäiskö soittaa sinne neuvolaan ja kysellä sieltä sitä lääkärin aikaa.. Koskas teillä muilla muuten tehdään synnytystapa arviot?

Hui kun kaikilla jo supistelee ja paikat pehmenee.. kohta saadaan lukea synnytystarinoita ;)

Mulla ei oo lekuria enää olleskaan eikä mitään synnytystapa-arviotakaan... sillo 20 viikolla on viimeks ultrattu ja lekuri oli muistaakseni viikolla 27 siis se ainoa kerta kun olen lääkärin puheilla raskauden aikana ollut... Että näin täällä! Nyt neuvolan väli 3viikkoa ja seuraava sit kaksviikkoa... KAI!!!!

Mulla alko vissii rv 30 neuvolakäynnit joka toinen viikko ja sit rv 36 on viimenen lääkärineuvola (kolmas siis). Sen jälkeen alkaaki neuvolakäyntejä olemaan joka viikko. Onneks ei oo pitkä matka ni jaksaa rampata vaik fillarilla

Mä oon parisen viikkoa ihmetelly ku lakanaan on tullu ihmeellisiä länttejä ja aattelin sit vaan et kaippa ne hikilänttejä on, mitäpä muutakaan ne olis.... No nii, mitäpä muuta ne ois ku esimaitoa :D Hui! Viime yönä vasta tajusin ku heräsin vessareissulle ja siirsin peittoa ni se oli tahmaantunu nänniin kiinni Tietty tempasin peittoa normaalin rivakasti eikä kauheen kivalta tuntunu.... Ei yhtään osannu aatella et se ois esimaitoa... vastahan mä tein testin ja odotus alkoi   Mut todellisuus on et huomenna pärähtää rv 34 ja laskettuun aikaan on enää 6 viikkoa, järkkyä...
Noh, nyt vaan pakko laittaa sit liiviä ja suojaa ettei enää tarvi lakanoita suttailla niin tuhottomasti :D

Voi mikä yö tulossa taas.. Täällä valvottu viime yö ku poika huus väh. tunnin välein.. tänään nousi sitten kuume. Hetki sitten kävin tarkistaa vointia, ni kuume vaan nousee edelleen vaikka suppoja laitettu tänään jo muutama ja kaiken kukkuraks taitaa olla kurkku kipeänä kun hengittää nyt tosi raskaan kuulosesti. (kuulostaa just siltä että kurkku tosiaan olis tosi kipeä.. ) itse en saa tässä melussa edes nukuttua.. Hän herännyt muutaman kerran taas ja nyt hereillä ollessa myös vaikean kuulonen hengitys..täytyy seurata tilannetta ja viimeistään aamusta taas siis lääkäriin päin.. (just tänään lääkärissä käyty hänen kanssaan, tosin eri syystä ja kuumeesta ei sillon vielä edes tiedetty) Sääliksi käy pientä. :/

Huomenna olis itellä neuvolaa ja ylihuomenna pojan 1,5v neuvola ( joka taitaa siirtyä kylläkin) sekä vauvasta se painoarviointi ultra..

Täällä on toisinaan vaihteleva mieli,välillä tuntuu että olis ihana saada jo vauva sylkkyyn, mut toisaalta mulla ei olis mikään kiire vielä. :D Ehkä osittain siksi että vauvan huoneesta puuttuu mm matto ja muuta sisustusjuttua.. sänky ja hoitopöytä löytyy, että sikäli tarpeelliset on, mutta olis kiva saada huone kuntoon ennen pienen syntymää. Nyt vaan ollut jotenkin niin väsynyt ajanjakso meneillään, etten ole edes jaksanu miettiä mitään mattoja sun muita..

Muuten olo täällä on tilanteeseen nähden tosi hyvä, toivottavasti jatkuis näin loppuun saakka. :) Jotenkin niin jännäilen jo täällä teidän muiden puolesta millon syntyy lisää pikku syysvauvoja. :)

Uijui!

Miten tää kesä muka meni näin äkkiä.. toki on vielä hyviä kelejä ja koska oon tässä vapailla vielä tämän viikon (eli työttömänä) ennen äitiysvapaan alkua niin kesäksihän tämän voi laskea, mutta kuitenki, elokuu emoticon Selkeesti huomasi kuitenki eilen ku käytiin ystävän kanssa iltauinnilla joessa että vedessä tuoksuu syksy! Mutta mulle syksy on aina ollu ihanaa aikaa kaikine koulunalkajaisineen ja uusine projekteineen ja muuttoineen ja ihmisineen ja syysvaatteineen!

Mää oon edelleen voinu tosi hyvin, kävin eilen taas siivoustalkoilemassa yhdistyksen hommissa. Toki väsyn nopeasti ja jalat menee herkästi turvoksiin, mutta ei mitään supistusjuttuja, niitä harkkasuppareita vaan. Eniten kipeää käy kun Rimpula vaihtaa kylkeä masussa ja tunkee jalat kylkiluiden alle, ja sit kun sen pylly vaeltaa navan kohdilla semmosena alien-kuhmuna emoticon Oikeen ootan että maha laskeutus vähän.

Tänään saadaan turvakaukalo. Torstaina on neuvola ja sen jälkeen meen äitin kaveriksi tutkimaan mitä vuoden 1981 vauvakamoja vielä löytyy vanhempien autotallista :D. Vauvan tekstiilit on pesty jo kahteen kertaan, mutta sairaalakassia en oo pakannu... meillä pitää hommata omat sisäkengät, kertoi sairaalan ohje. Höh! No ostan sisäpelikengät niin niille on myöhemmin käyttöä, kun aloitan uuden harrastuksen joskus sitte ku vauva on kolmivuotias emoticon

Meillä toi neuvola menee silleen että nyt on käyty viikosta 30 kahden viikon välein, lääkärineuvola tulee v 36-37 ja sitte käydään joka viikko. Mitään ultraa ei oo enää tulossa ellei oo muuta hämminkiä ja se synnytystapa-arvio tehään ymmärtääkseni siinä rv36-37 neuvolalääkärissä.

Uulalaa, aamutoimia ja kissojen hellittelyä, sitten auto huoltoon. Iloista päivää kaikille!

Takaisin