Elokuu

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huomenna alkaa jo elokuu, on mennyt aika taas hurjan nopeasti. Tuntuu että vasta alkoi heinäkuu. Perustin jo tämän ketjun, kun ajattelin ettei viitsi enää kirjoittaa vanhaan kun pitää jo huomenna aloittaa uusi.

Mulla elokuu tulee menemään työn merkeissä. Työvuoroja on enemmän kun pitkään aikaan, kun muita on kesälomalla. Onneksi pääsen välillä tekemään vuoroa myös myymälään jossa on ilmastointi, jee jee jee! On ihan eri juttu kun hiki ei virtaa solkenaan koko 8 tuntia.. mutta kuitenkin 120 tuntia pitää pystyä olemaan myymälässä jossa on se 35 astetta ja ilma ei kierrä. Se ei houkuttele mutta täytyy sinnitellä parhaansa mukaan. On aika kiusallisen tuntuista kun vaatteet liimaantuu ihoon kiinni, otsahiukset on kiinni otsassa, naama kiiltää ja ahdistaa.. Se hieman syö puhtia pois asiakaspalvelusta :D

Muuten on ollut vieläkin aika hyvä olo. Öisin täytyy käydä vessassa kerran, sen verran on jo rakolla ahtaampaa. Kun yritän kävellä reippaammin, tulee supistus ja alkaa kyljessä pistää ikävästi. Ajatukset on alkannut siirtyä enempi ja enempi tulevaan synnytykseen.. ja vähän on alkanut pelot heräillä. Ensi kerralla pyydän neuvolantätiä tekemään lähetteen että pääsen juttelemaan asiasta kätilön kanssa.

Helteet kun loppuisivat niin olisin aika tyytyväinen kokonaisuudessaan :D
 
Miepä laitanki sitte tänne saman kysymyksen, jonka ehin jo kysyä heinäkuun topicissa. Eli: oletteko mitannu masun ympärystä (ja millä viikoilla mennään)?Mulla oli eilen 29+5 jo 109cm. Aika hui..! Ja rinnanympärys on lähtötilanteesta kasvanu 10cm...!!
 
hih, moikka=) ennää parisen kuukautta=) huomenna neuvolaan, mistä sitte lisää muutenki...

mut toi masun ympärys... mulla lähtökohtana 69cm ja nyt 102cm=)
 
Heippa, eipä ole enää montaa minuuttia, että päivä vaihtuu ja elokuu alkaa.
Samalla tulee täyteen 29 viikkoa ja enään 11 viikkoa la:an.. Kyllä alkaa olla jo lähellä se hetki kun saa lapsen ekaa kertaa syliinsä, millään ei malttais odottaa. :)

Enään hieman yli viikko lomaakin jäljellä ja sitten pitäis mennä n.kuukaudeks vielä töihin, ei kyllä olis yhtään innostusta ja saapi nähä kuinka tuo selkä sen tulee kestämään.

Ois kyllä niin paljon ajateltavaa.. Nyt sitte kun muuttoki edessä toiselle paikkakunnalle, josta en oikeastaan ketään tunne.. Toivottavasti nyt vaan saisin sen asunnon nopeasti, että kerkeäis asettua sinne asumaan ja sopeutua yksin asumiseen ennen pienen tuloa, huomenna pitäis soitella parista asunnosta.
Vähän kyllä kurjalta tuntuu kun joutu laittamaan kaikki suunnitelmat uusiksi, mutta päivä kerrallaan ja toivottavasti huomenna ollaan jo edistytty asioissa! :)
 
Mun oli pakko ihan mielenkiinnosta kans mitata tuo mahan ympärys, näytti 108cm (31+0), lähtötilanteesta ei kyllä oo mitää havaintoo, en ees osaa lähtee arvailemaankaa
 
Nythän nuo ilman sitte viileni... Aamulla ku töihin lähin ei ollu ku 12 astetta lämmintä. Kai se päiväski lämpenee, mut ei nyt ihan noin nopeesti ois tarvinnu viiletä. Ite ajattelin mahdollisimman vähillä äitiysvaatehankinnoilla yrittää pärjätä joten mun puolesta saa tulla lämmin syksy.

Mä en oo nyt viikkoon mitannu omaan vyötäröä.. Se oli jotain 98cm viikko sitte (rv 27), mut pitäis ottaa uudet mitat..
 
Voih, elokuu alkoi ja heti joutui vetää villasukat jalkaan :/ Onneksi aurinko paistaa ja on muutenkin kesäistä, vaikka joku syksyn kirpeys sieltä aamulla tervehti...

Vastaus kuunvaihteen gallupiin: vyötärönympärys 88 cm, lähtötilanteeseeseen on tullut arviolta 25 senttiä. 

Käytiin viikonloppuna katselemassa vaunuja ja turvakaukaloita, ja voi taivas mikä uusi maailma aukesi! Tieto lisäsi tuskaa, ja ne hintalaput... Ei ostettu vielä mitään, mutta voin kyllä vakuuttaa, ettei makseta alan erikoisliikkeeseen tuhatta euroa vaan löydetään edullisemmat ja meidän tarpeisiin aivan riittävät muualta. Enpä usko, että lapsi itse osaa arvostaa sitä, makaako se Emmaljungan huippuvaunussa vai edullisemman merkin yhdistelmävaunussa, eikä vauvan lapsuus ole yhtään vähemmän onnellinen, vaikkei heti pienestä pitäen osteta parasta ja kalleinta. Mutta kukin tavallaan tietysti!

Turvakaukalon kanssa ei kylläkään nuukailla, vaan sen on oltava kunnollinen ja takuulla turvallinen, hinnasta viis.
 
Multa jäi tuo lähtötilanne laittamatta, oisko ollu 88cm? Eli 21cm ois tullu lisää.. emoticon

Miekään en Pikkuakka ihan periaatteesta halunnu mitään Emmaljungia!! Kaikilla tuntuu nykyään olevan ne - kivahan se on syytää isoon firmaan paljon rahaa... Yhtä lailla neki voi hajota (ja yhtä lailla HAJOILEEKI, tiedän tapauksia..), joten miksi maksaa yli 800 yksistä vaunuista??
Me ostettiin Akjaxin Torentit. Se on melko uus merkki (puolalainen) Suomessa ja netissä sanottiin jossain, että Lauran Lastentarvikeliikkeellä on ainaki toistaiseksi yksinoikeus niiden vaunujen myymiseen Suomessa (joku meinas, että vasta viime vuonna ovat tulleet Suomeen). Akjaxin kaukaloita myy kyllä muutama muuki firma.
Meän vaunut + saman kuosinen kaukalo makso yhteensä 470e. Vaunut on TODELLA monipuolisesti varustellut ja suunniteltu pohjoismaisia olosuhteita ajatellen. Materiaalit on laadukkaita ja kestäviä. Ja vaunut on HIENOT!=) Mie ainaki rakastuin noihi meiän. <3
Joku netissä kuvan perusteella haukku nuo Akjaxit lyttyyn, mutta kuvaa katsomalla ei kyllä voi laatua päätellä!! Nuo on kevyet ja hyvät lykkiä, tukevat, hyvin varustellut ja kestävän oloiset. En oo löytäny mitään valittamista!! Kannattaa käyä tsekkaamassa, jos on aikeita netistä tilata vaunut...

Kylläpä vaan muute viilenki ilma. Mutta kait se siitä vielä joutaa taas lämmetäki.. Ihan kiva, että on välillä viileitä päiviä, jaksaa helteitäki sitte paremmin. :)
 
eilen oli ihan mahtava ilma, ei liian kylmä eikä kuuma, vaan eka päivä kesässä että oli just sopiva ! käytiin kesäretkellä porvoossa, ihanaa .. ja nyt paleltaa ;<

rv 30 alko tänään, 10 viikkoa enää, tuntuu niin vähältä mutt kyllä aika on madellu siitä asti ku tuli rv 25 täyteen. sängynkin sain tilattua viimeinkin, tuleepi syyskuun alussa. musta pinniksissä oli tosi huonoja vaihtoehtoja, ei montaakaan suosikkia löytynyt, kaksiko niitä oli joista sitten valitsin. en ole osannut lähteä kauppoihin ostoksille, ei tällä tuppukyläseudulla ole juurikaan liikkeitä niin netin tarjoamiin vaihtoehtoihin kyllä petyin, kaikki samanlaisia.

sairaalassa meni pari yötä tossa pari vk sitte, en tiedä vieläkään mitä tapahtui.. ? aamupv alkoi menkkamainen, aaltomaisesti tuleva kipu johon en ensin kiinnittänyt huomiota, kunnes iltapäivällä rauhotuin ja aloin kellosta vähän seurailemaan. kipuilu toistui 10-25 min välein ja kesti aina 15-20 sekuntia .. iltaan asti seurailin ja sitte äippäpoli kehotti menemään sinne. sain supistusten estoon lääkettä ja vauvan keuhkoja vahvistavaa lääkettä ja siinä kohtaa kun pahimmat supistukset olisi pitäneet jo olla ohi ja lääkkeessä vain ylläpito päällä, ne vain pahenivat.. kohdunkaulassa ei kuitenkaan muutoksia ? jäi vähän semmonen olo, että oliko ne nyt sitten niitä vai ei, ja anteeksi kun häiritsin, vaikka lääkärit ja hoitajat oli tosi mukavia ja näin päin pois. käyrällä en ollut sillon illalla, yöllä kivut helpottuivat ja vasta aamulla laittoivat käyrän mutt lähinnä seuratakseen vauvan sydäntä, kaikki hyvin siinä. nyt sitten kotona lepäilty. isommat aktiviteetit hetkeksi aloittavat ne menkkamaiset kipuilut, menevät kyllä levolla ohi kun en kovasti ole uskaltanut riehua ;) kun lkri sanoi et voi olla myös kasvukipuja, mua vähän ärsytti, kyllä mulla niitäkin on ollut mutta ei tää ollu samanlaista ja kun se oli niin rytmikästä ja jatkui koko päivän vaikka vaan lepäsi .. empä tiiä.
keskiviikkona neuvola, saa nähä itkenkö vai raivoonko siellä edellisestä johtuen :D

tulipa tarinaa taas, harvoin tulee kirjoiteltua mitään vaikka joka päivä palstaa seuraankin.
 
Tsemppiä ja jaksuja mirr

Huoh..itellä masun ympärys 111.. edellisvuonna tässävaiheessa se oli 103.

Mut joo, mitä sitä hirvistelemään, se on sellainen kuin on- ihana ja pyöreä :)

Nuorimmainen täyttää ensilauantaina 1 .v. juhlia siis järjestellessä menee tämän viikon loppupuoli ;)

Sinänsä hauskaa että ekat kolme täyttävät kesäkuussa, nuorimmainen (neljäs) elokuussa, ja tuleva lokakuussa..saa siis järjestää parin kuukauden välein juhlia ;)


Hauskaa alkavaa Elokuuta kaikille
 
Ni miettikää hei, tässä on enää SYYSKUU välissä ja sitten alkaa meiän kuukausi jo..!!emoticon  Että siis niinkö todennäköisesti ensimmäisillä on nyytit sylissä jo ENS KUUSSA, joku ottaa ihan varmasti varaslähön jo syyskuun puolella! Huisia!! ^^,

Huomaan, että täällä on opittu tykkäämään musiikista. Kova potkuttelu ja tanssiminen alkaa masussa ko laittaa kuulokkeet masulle. :) Ja se loppuu kun musiikki loppuu.
 
Tsemiä mirr! Onneksi kaikki on hyvin!

Äläpä muuta sano, Alissa. En ole vielä tajunnut, että vauva voi oikeasti olla täällä jo ensi kuussa! Miten aika voikaan hujahtaa niin nopeasti? Vastahan me kaikki täällä iloittiin siitä että plussa tuli, eikä siitäkään kauaa ole kun kärsittiin pahoinvoinnista. 7

Meikäläisen masunympärys on tällä hetkellä 107 cm (RV 29+5). Huhhuh!
 
Minä luovutin työn suhteen. Raskaaksi se jo kävikin. Olen sairaalassa töissä ja meillä tehdään esim. lihavuusleikkauksia. Aika painavia taakkoja joutuu siis nostamaan useita kertoja päivässä. Lisäksi tuli supistelua ja muita vaivoja. Jäin siis sairaslomalle. Aika hassulle tuntuu, että vasta ensi kesänä töihin (aikaisintaan)... Ihan uutta minun elämässä, kun on tehnyt pikkutytöstä asti kovasti töitä.

Aion silti tehdä opintoja yliopistolle tässä raskauden loppuvaiheessa ja ehkä vauvelinkin kanssa. Haluaisin koulusta paperit ulos 2-3 vuoden kuluttua. Saa nähdä, onko meidän vauva itkuinen vai vähän rauhallisempaa sorttia. Se taitaa määrätä äipän opiskelutahdin.

 
enää 8 pv töitä ja sit pääsee pois sieltä helv..stä. oon niin kurkkua myöten jo täynnä sitä paikkaa ja esimiestä.. emoticon
No mutta vatsan ympärys on 102cm :) poika painoi jo 1320g viikko sitten! eli ylärajoissa mennään, arvioitu syntymä paino olis reilu 3,5 kg.. siinä olis hyvä pysyä, en haluaisi isompaa ähkiä millään :D vielä olis hamkkimatta vaikka mitä, mm turvaistuin ja sänky..
voiiiii, ei malttas oottaa lokakuuta!! haluis vaan tän vauvvelin jo syliin! emoticon
Toisin kuin Hennarii itse EN aio mennä töihin niin pitkään kuin mahollista (johtunee työilmapiiristä) olen kotona vaikka koko 3 vuotta ja viimeiselle vuodelle uusi tulokas mahaan niin ei tarvii mennä sinne takas :D he..
Mahassa kaveri se jaksaa vaan potkia ja pamputtaa nyrkeillä niin että koko maha muljuilee, minusta tuo on aika etovan näköistä...olen varmaan outo.. mutta parempi että potkii, pikkunen oli 1,5 pv ihan liikkumatta ja säikähdin ihan hulluna! ihanaa kuunnella nykyisin elonmerkkejä <3
 
No pitipäs mittauttaa toi masun ympärys, 104cm ü eipä oo mihin verrata ku ei oo tullu katottua ennen..
 
Piti kysyä, että mille paikkakunnalle, Susan, olet muuttamassa? Jos vaikka joku meistä asuisi lähellä. Ei tarvitsisi ihan yksin aloittaa. Lohdutukseksi voin sanoa, että ainakin täällä on tosi paljon ohjelmaa vauvoille. On ekan vauvan kerhoa, seurankunnan järjestämä päiväkerho, vauvajumppaa, vauvamuskaria, vauvauintia, avoin päiväkoti.. Siellä tutustuu väkisinkin muihin mammoihin ja vauvoihin :)

Itselläni on ensi viikolla neuvola. Oma olo vaihtelee riippuen päivästä. Joskus on niin hyvä olo, että oikein omatunto kolkuttaa kun oon saikulla.. ja joskus taas ihmettelen kuinka voin edes ajatella töihin menoa. Painoa ei ole edelleenkään tullut yhtään lissää rv 15 jälkeen. Maha kuitenkin kasvanut ja maha-asukas on sen verran aktiivinen, että kaikki taitaa olla hyvin. Viime maanantaina kävimme tutustumassa esikoisen kanssa päiväkotiin. Hän aloittaa siellä osa-aikaisesti syyskuun alussa. Tiedän, että aihe jakaa mielipiteitä, mutta haluan varmistaa, että Nella (elikkä tämä minun 14 kk ikäinen esikoinen) saa tarpeeksi virikkeitä ja saa touhuta niin paljon kuin haluaa, vaikka kävisikin niin että uusi vauva ei olisikaan helppo ja minä en jaksaisi tarjota niitä hänelle tarpeeksi. Ja onhan ihan reilua vauvaakin kohtaan, että hän saa välillä äidin jakamattoman huomion :)

Meidän yläkerran rakentaminen etenee etanavauhtia, mutta etenee kuitenkin. Appiukon kanssa tosiaan meni sukset aivan ristiin ja rakennammekin nyt mieheni kanssa kahdestaan. Pakko kehua, että parisuhde on vahvistunut ja olemme oppineet kommunikoimaan paremmin. Ja nyt on jo lattiakoolaukset ja villoitukset valmiit ja ollaan siirrytty lattian levytykseen. Sitten kun lattia on valmis, niin helpottaa kun voidaan ottaa Nellakin mukaan rakentamaan :)
 
he_na: Tuskin minäkään kokopäiväiseen työhön haluan vielä vuoden kuluttua. Pitää vaan totutella ajatukseen ensin. Mikäs se olisi kotona laiskotellessa :) En kuitenkaan halua roikkua vuosikymmentä koulun kirjoilla. Ja toisaalta... Meidän perheen kannattaa käyttää tuo isäkuukausi, koska miehellä sen verran korkea isyysraha. Sinä aikana voisin tehdä keikkaluonteista työtä. Minun alalla se onnistuu.
 
Jopas on muuten vointi kohentunut sairaslomalle jäämisen jälkeen. Ei supistele (paitsi silleen normaalisti tietty), eikä jalkoja kivistä niin paljoa. Tulin viimeisistä työvuoroista itkien kotiin, olin niin poikki. Nyt elämä hymyilee taas.
 
 
Täällä nautitaan viileämmistä säistä. On todellinen pelastus että ei ole ollut enää helteistä. Nyt työpaikallakin pystyy olemaan hyvin joten ei tarvitse miettiä koko ajan miten päivän jaksaa loppuun. Jos ne megahelteet vaan jatkuis ja jatkuis, en varmaan pystyis olee loppuun asti töissä.. mutta nyt varmaan pystynkin :). Enää kuukausi töitä ja alkaa äitiysloma, joten jos säät sallii, niin nautin työnteosta loppuun asti.

Vyötärön ympärys näytti olevan 110cm kun mittasin aamulla. Ennen raskautta se on ollut 80cm.. eli huimat 30cm on jo tullut. Aika monet on kyselly multa onko varmistettu, ettei ole tulossa kaksoset.. :D
Ja enää olis se 10 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä.. alkaa vähän jo jännittämään se synnytys.

Eilen ostettiin pari tuttia ja tuttipullo :D. Tarkoitus olisi vielä viimeiset tavarat kerätä kokoon hyvissä ajoin. Oikeastaan ainoat mitä puuttuu on itkuhälytin, sitteri ja amme. Lisäksi pitäisi jotain pientä kuten vaippoja ostaa etukäteen.. vaikka varmaan suureksi osaksi käytetään kestovaippoja joita on jo ihan kivasti kertynyt.
 
myhyy, he_na ! missä päin asut, mulla ei puhettakaan mistään painoarvioista.. ois niin kiva tietää missä mennään, toivoisin kolmatta ultraa mutta ei täällä taida olla mahdollista.
mälsää ..

perätila-asiaa aletaan miettiä rv 35 tai 36 paikkeilla, näin terkkari sano, pääsenköhän sitt ultraan ? viimeks neuvolalkri sano et on oikein päin mutt rakenneultrassa vk 21 ja nyt kun olin sairaalassa niin sen verran päivystävä lääkäri vilas että perätilassa onpi edelleen, voinko luottaa muka neuvolalääkäriin jos se masun päältä kokeilee sanookin et on oikein päin ja normaali alatie-synnytys mahdollinen .. ! ei sillä, mukava lääkäri mutta juuri valmistunut jne jne jne, mutta en tahtois ikäviä ylläreitä.
ja voinko kieltäytyä kääntämisestä ? .. enhän mä näistä asioista mitään tiedä, mut se kuulostaa niin luonnottomalta ja miten sen napanuorankin kanssa, ettei mee kaulan ympärille .. ÄLKÄÄKÄ NAURAKO SIELLÄ MULLE ! :D mulla on pari odotus-kirjaa mutta ei siellä ole oikein mitään perätilasta ja kun neuvolassa sitte viimeks kysyin niin tosiaan ainoa mitä aihetta käsiteltiin oli se et terkkari sano mil viikoil sitä aletaan sitte miettiä.
 
Takaisin
Top