Elokuiset sadot

heippa kaikille,

Ginessa, järjestettiin siskolle baby showerit kun hän odotti poikaansa. Oli siis ylläri hänelle, mutta kertakaikkisen kiva tilaisuus.. mummut, tädit, isomummut ja kaverit pääsi kaikki iloitsemaan tulevasta [:D]

Haniliini, samainen siskoni osti soittorasia tyyppisen lelun siinä vaiheessa kun lapsi alkoi kuulemaan ja soitti joka ilta nukkumaan mennessä ennen ja jälkeen syntymän. siitä en tiedä johtuiko siitä mutta lapsi nukkui ja nukkuu edelleen kun pieni enkeli [:-]

Sikapiikki, keskiviikkona tullaan pistämään työpaikalle... olen nyt päätynyt ottamaan..

Pahoinvointi, edelleen kamalaa. Perjantaina tunnin välein piti juosta vessaan.. La+su hiukan rauhallisempaa, mutta tänään taas kun on työpäivä niin aika tuskanen meininki on. Keskiviikkona sitten akupunktioon jos se auttaisi. Keskiviikkona myös neuvolalääkäri eli pikkuhiljaa alan luovuttamaan että jos sitä jäis sairaslomalle - tähän asti olen tänne raahautunut paitsi sen yhden perjantain kun olin tipassa kiinni.

Vakuutuksista, töissä vakuutusyhtiössä, tosin yrityspuolella, mutta siis kannattaa erityisesti syynätä omavastuut/vakuutusmäärät. Ifissä on tulossa markkinoiden kattavin vauvavakuutus maaliskuun puolessa välissä eli ajattelin vielä sen odottaa ja sitten vertailla. tällä hetkellä en siis ottaisi omasta työpaikasta koska vaatii uuden terveysselvityksen, mutta voin antaa lisätietoa jos joku sitä haluaa.. sitten maaliskuussa siis[:)]

Tulipa tälleen vapaapäivänä siivoskeltua ja taisin ahertaa liikaa kun tuli kamalan huono olo ja sitten vessa jo kutsui [:'(] Avopuolison kanssa eilen juteltiin ja taisi nyt oikeasti ymmärtää että nyt pitää asiat ottaa vakavammin. Pyysi anteeksi ja illalla makoiltiin vierekkäin ja avopuoliso silitteli masua [:D]
24.2 olis seuraava neuvola ja ihan jännityksellä odotan että joko on paino lähtenyt nousuun. Nyt on vain laskenut [:)]

Sartza: Pikaisia paranemisia!
Emilia: Sulla onkin sitten oikein reipas mies kun jaksaa soitella ja suunnitella asioita [:)]
elysee: Saman verran tulee itsekin öisin juostua vessassa. Ja tuosta sikapiikistä niin itsekään en ole sitä hakenut enkä varmaan hae. Riskipeliähän se tietysti on mutta en silti aio hakea.
ginessa: Minä kuulun kirkkoon, avopuoliso ei. Näillä näkymin serkkuni tulee kastamaan meidän vaavin kun on veljienikin lapset kastanut ja juhlat pidetään pienellä porukalla varmaankin omien vanhempieni luona.

Nyt on alkanut tulemaan sellainen olo että tahtoisi alkaa jo jotain ostelemaan [:)] Netistä on tullut katseltua vaatteita ja tarvikkeita. Vaatteita tulee kyllä kavereilta ja tutuilta mutta on se silti pakko vähän itsekin ostaa. Rattaat on suhteellisen aikasin pakko saada ja pinnasänky että pääsee koira totuttelemaan että on uusi tulokas tulossa. Sitäkin saa sitten jännittää että sopeutuuko koira [&:] Millään en tahtoisi luopua.

"Susiparit" eli yhdessä asuvat, mutta ei kihlautuneet.. Onko teiltä udeltu milloin on häiden aika? Muutama sukulainen on sitä mieltä, että meidän on "aivan pakko ja korkea aika" ainakin mennä kihloihin mahdollisimman pian ja järjestää kesähäät "kun on penskakin tulossa". Nämä siis suoria lainauksia sukulaisten suusta. Mitä se vauva siitä välittää onko meillä sormukset sormissa vai ei??!!?? [:@]

Eipä naimisiin menossa mitään pahaa mielestäni ole. Tuumittiin jo suhteen alkuvaiheessa, että molemmat haluaa sitten joskus mennä vihille, sitten kunhan on sopiva aika. Mutta sukulaisten miellyttämiseksi ja lapsen saamisen takia en alttarille astele! Vastasin ihan kiusallani eräälle utelijalle, että "itse asiassa meinasin erota kirkosta kunhan vauva saadaan kastettua ja naimisiin ei mennä ikinä ku ei me uskota semmoseen" [:D] Olisittepa nähneet pappa-paran ilmeen.. Sitä paitsi, mä oon ihan liian nuori menemään naimisiin![:D][:D][:D]

Mut juu, nyytille pidetään ihan oikeat ristiäiset ja kirkkohäät vietämme sitten kunhan siltä tuntuu. Näin meillä, ois kiva kuulla mitä muut ovat vastanneet uteluihin jos sellaisia on kohdalle sattunut?

Johkendaali, minäkin luin sen aiemman viestisi miehesi urpåilusta ja pakko sanoa, että kyllä pisti vihaksi puolestasi! Ei tuommoista saa tehdä kenellekään! Mutta hieno homma, että miehesi alkaa pikku hiljaa ymmärtää uuden tilanteen. Joillekin miehille saa vääntää ratakiskosta et naistaan vois huomioida vähän enemmän. Meillä kun tuo isukki ei vieläkään aina tajua, et meille oikeasti tulee vauva: välillä saan muistuttaa (erityisesti autossa) että "hei, meitä on täällä kolme eikä kaks". Paljon se kyllä ryhdistäytyi erityisesti ekan ultran jälkeen, mutta ei vieläkään ymmärrä että minä en vaan jaksa keikkua yömyöhille ja hakea häntä milloin mistäkin saunailloista. Tuo vauvavakuutuksesta kysely yllätti minut täysin, kyl se välillä tajuaa itsekin jotain [:D]

Kiva, aivan kuin ei olisi tarpeeksi murehtimista nt-ultran tuloksien odottelussa, niin tänään sitten tuli tieto mahdollisesta satamalakosta juuri meidän lomamatkan paikkeilla [:@]   kun lakkoa nyt siirrettiin. Jos ei polttoaineet kulje, niin ei myöskään lentskarit lennä. Ollaan odotettu lomaa ja aurinkoa todella pitkään näissä pakkasissa ja aurinko on myös ainoa kunnon hoito näihin pahoihin ihottumiin.  En kestä jos ei päästä matkaan ja onhan se rahallisestikin iso menetys [:@] Että tietää nyt sitten mistä seuraavat pari viikkoa murehtia, jos nt-tulokset vaikka sattuisi olemaan ok... mur!

Anteeksi vuodatus, mutta kyllä stressaa nyt hieman liikaa..

Näkyy hymiö[;)]

Yhtyy Haniliinin kommenttiin,että Lila toivottavasti pääsette matkaan ja yritä keksiä tekemistä
jotta et ihan joka hetki stressaa tuloksista.!!
Päivällä se on vaikeaa mutta illalla voi hetken relata ja vaikka kattoo leffaa tai jotain.
Uskoisin ja toivon kaiken menevän kuitenkin hyvin.!!!

Omaa,ei erikoista tähän päivään-ihme väsymys piinannut iltapäivän.
Päikkäreitäkin koitin tossa..
No ei enään montaa tuntia kun pääsee yöunille[:D]

Ai niin,tuli se tippa linssiin tänään kun tuli kirje naistenklinikalta kotiin
siitä samasta vastauksesta jo jonka tiesin
kun soitin perjantaina sinne.[;)]
Mutta nyt se vaan oli mustaa valkoisella. [:)]

Tuleva isukkikin on jo asiasta ihan tohkeissaan,
ja ihan kuin asenne ois pikkasen muuttunut silläkin kaikkeen.
Voi olla harhakuvitelmaa joten täytyy tarkailla[;)]

Ihanaa maanantai iltaa kaikille!![:)]

Lila, toivotaan kovasti että pääsisitte lähtemään. Meillä oli kerran kans vähän samantapanen tilanne, et lähteminen oli niin ja näin, mut onneks päästiin lähtemään. Mut ei oo kivaa odotella!

Emilia, ei mun mielestä naimisiin tarvi mennä lapsen takia. Mulla on ystävät, jotka eivät aio mennä naimisiin koskaan. Ovat kyllä kihloissa, mutta se on kuulemma heidän sitoutumisensa ja häitä on turha sukulaisten odotella. Ja eihän naimisiin meno tarkoita sitäkään, että sitten oltais onnellisia elämänsä loppuun asti.

Johkendaali, mua kyllä kans suututti, ku luin että miehes ei tullu hakeen sua vaik oli sovittu. Mä olisin hermostunu vaik olis ollu päivä ja en olis ollu raskaana. Siis ite vaan aina oon sitä mieltä, et jos jotain sovitaan niin siitä on pidettävä kiinni. Mut hyvä jos asiat on saatu selvitettyä[:)]

Kävin lääkärissä ja nyt oon sit kotona koko viikon. Hirveen huono omatunto, ku oon siis tottunu siihen, et ku on saikulla niin sit vaan maataan sängyssä. Nyt lääkäri sano, et lähe vaikka kaverin kans kahville tms. mut lepää aina kun on tarvis. En mä osaa olla tollain. Kaupungille ei kehtaa lähtee, ku jos joku näkee ja heti ruvetaan puheleen, et mitäs se sairaslomallaan kaupungilla hillu... Ja olympialaisetki tulee yöllä. ei viittis sekottaa unirytmiä täysin. Onneks miesten lätkä tulee (ainakin alkukarsinnat) suht' ok aikoihin.

Yöllä vessassa käynneistä. Mä kävin jo ennen raskautta yleensä 2 kertaa yössä. Nyt meen helposti 4-5 kertaa. Onneks se menee jo niin unessa, että saan heti uudestaan unen päästä kiinni. Ei oo vielä sentään käyny niin, et olisin niin unessa, että olisin sänkyyn pissiny unissani[:D] Se se vasta oliski...

Huomasin just kalenterista, että seuraava neuvola onkin jo ens keskiviikkona. Jos siellä vaikka otettais jo se virtsanäyte. Ei oo meinaan otettu. Eikä oo mitattu hemoglobiinia. Mikäköhän urpo se tätsky oikein on, ku musta tuntuu että teilt muilta on otettu noi jo ekalla kerralla??? Mulla tää jo kolmas kerta.

Sartza: Mulla on nyt molemmilla kerroilla otettu hemoglobiini sekä virtsanäyte ja eikös se pitäs aina ottaaki?? [8|] Pakko sanoa että on se sun neuvolatäti kyllä outo.

Emilia: Meiltä ei ole sukuun kuuluvat kyselly mitään häistä/naimisiinmenosta mutta kaveripiirissä kyllä. Ja jotkut on jo kuulemma suunnitellukin. Kovasti eivät ymmärrä kun sanoimme ettemme mene naimisiin yhteisellä päätöksellä.

Ja tuosta tulikin että kumman vanhemman sukunimi lapselle? Meillä olemme tulleet siihen päätökseen että haluamme ihan isän sukunimen. Sitäkin on kysytty heti sen jälkeen kun hääideat tyrmätty

Ja sitten vielä että olemme kuitenkin avomiehen kanssa sopineet että nyt saa mennä kunhan vain yhteiset sopimukset edelleen pitävät elikkä juuri se että minut pitää töistä hakea ja että kaupassa tarvitsee käydä että saan kotiin jotain sellaista ruokaa mitä uskallan syödä [:)] ja tällä hetkellä meillä on laina-auto käytössä ja oma on rikkinäisenä yhdellä tallilla jossa miehen aika menee töiden jälkeen. Sanoi että auto pitää olla kunnossa ennen kuin vauva tulee. Ja siitä olen ihan samaa mieltä ettei tarvitse millään lava-autolla kulkea kylillä [:D]

Hih, minulla ei taida tänään olla muuta elämää kuin lueskella näitä juttuja ja vastailla mitä mieleen juolahtaa.. [:D]
Johkendaali, lapsi saa isänsä sukunimen, sen nimen minäkin sitten otan kunhan ehkä joskus tulevaisuudessa menemme naimisiin. Minusta hänen sukunimensä kuulostaa kivemmalta, on suht harvinainen ja erikoinen nimi. Siitä on myös vaikeampi vääntää vitsiä kuin minun sukunimestäni, halutessaan sen voi liittää erääseen isoon eläimeen ja haukkua lapsiparkaa [:D] Muutenkin oon tässä asiassa melko perinteinen. Tiedän vain yhden tapauksen, jossa lapsi sai äitinsä sukunimen. Isä nimittäin häipyi kuvioista jo odotusaikana...

Haniliini ja Miu82: Miksen minä ole saanut mitään vau-pakettia? [&:] Oon meinaan nyt ihan ulalla että mistä nyt puhutaan.

Naimisiin menosta ja sukunimistä:
En ollut naimisissa ensimmäisen lapseni isän kanssa. Pojalla on hänen nimensä. Ja nyt kun uusi ihana mieheni asuu meillä niin meidänkin postiluukkuun on ängetty 3 nimeä. Kihloissa ollaan ja toivon, etää joskus mennään naimisiinkin. Siitä on ollut puhetta mutta ajankohtaa ei ole päätetty. Talonrakennuskin alkaa ensi kesänä. Tontin nimeksi laitettiin miehen nimi sillä ehdolla, että minustakin joskus tulee saman niminen. Sillä ajatuksella saa tämä tuleva lapsikin isänsä nimen.

Kirkosta: Minä kuulun kirkkoon, mies ei. Lapsi kastetaan. Minun rakas isäni kuoli vaikeaan sairauteen 4.9.09[:(]. Hänen syntymäpäivänsä oli 30.7. Tämä lapsi voisi samalle päivälle syntyä tänä vuonna. No ei, kyllä se syntyy sit ku katsoo aikansa olevan. Mutta mahdollisuus on kun ei eroa ole kuin 2 pvä lasketusta. Ja jos niin kävisi se olisi aika pelottavaa.[:-] Mitään uskovaisia ei olla. Isäni kuitenkin haudattiin normaalein kirkollisin menoin kaksi viikkoa kuolemastaan. Ja olen nyt ajatellut, että tämä lapsi kastetaan kirkkoon sinä saman viikonloppuna kun isäni viime vuonna haudattiin. Se riitäisi tähän alle 2kk:n sisään syntymästä vaatimukseen.

Seksistä: Meillä on sujunut seksi ihan hyvin vielä. Ehkä vähän harventunut. Tiedän ,että masun läsnäolo välissä alkaa pikkuhiljaa haittamaan enemmän ja enemmän. Mies päällä on ollut mun mielestä hyvä sillä, että mies ei makaa mun päällä vaan on polvillaan istuvassa asennossa. [:D] Jää tilaa masulle ja sille herkimmälle kohdalle[:D][:D][:D]. Joko itse tai mies[:D][:D][:D]. Onko liian uskaliasta kertoa...? no tuli nyt kuitenkin.

Ultrassa kävin taas tänään töissä kaverin kanssa katselemassa Möykkystä. Vitsit ku pieni oli kasvanu. jalatkin oli niin piiiiiitkät jotta[:D]. Kyllä niillä on hyvä ruveta masua muksimaan[;)].

Johkendaali hyvä, että olette saaneet asioita selvitettyä. Toivottavasti asiat selkenee sulle itsellesi hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää ja voit rauhassa nauttia raskaudestasi ja lapsesi syntymästä.

Yhtyy Miuhun Ja Ginessaan: keskiviikkona parturiin kuontaloa kaunistamaan. Vielä kun saisi mentyä kasvohoitoo, jonka sain mieheltä joululahjaksi.

Synnytys paikasta: Ensimmäiseni sain naistenklinikalla. Eikä ainakaan minulla ollut mitään valittamista yhtään missään. Vaasassa nyt ei ole hirveästi valinnan varaa[8|].

Nimiä en ole vielä ihan kauheasti miettinyt. Ajattelin odottaa siihen rakenneutraan, jottai saisi rajattua tuon sukupuolen. Pitää varoiksi ottaa kuintekin yksi nimi toistakin sukupuolta varten. Viimeksi ainakin minusta tuntui, että nimen keksiminen lapselle oli ihan hirmuisen vaikeaa. Nyt minulla olisi ollut jo pari vuotta nimet valmiina, mutta..... [:@] Pojan serkkuja syntynyt tässä välissä ja he ovat vieneet molemmat nimeni pojan ja tytön[:@]. Nyt on pakko keksiä ihan uusia. Pitäisin nimistä, jotka liittyvät luontoon tai johonkin tunnetilaan. Mutta niistäkin on vaikea löytää sitä oikeaa. Ja sit jos lapsi ei yhtään näytäkkään siltä mikä nimi sille on keksitty????

Vessassa joka yö keskimäärin 2 kertaa. Ennen ei koskaan.

Kamala kuinka paljon tekstiä ja aiheita tänne oli tullut vaikka oli vain yksi vuorokausi siitä kun viimeksi kävin. Olette te ahkeria[;)]. vaikka täytyy myöntää, että tähän on tullut vähän niinkuin pakkomielle. Pakko käydä joka päivä edes lukemassa. Ja joskus useamminkin[:D].

Miu82: Ai kiitos [:D] Olin hieman ulapalla.

Onko se vau:n raskauskirjanen kakspuolinen? Toisella puolella äidille ja toisella puolella isälle. Sellaisen meinaan neuvolasta sain.

Nimistä: Se ollaan päätetty jo että jos tulee tyttö saa minun toisen nimen toiseksi nimekseen ja jos tulee poika niin miehen toisen nimen toiseksi nimekseen. Etunimistä ei olla mitään vielä puhuttu mutta minulla on kyllä tytölle jo ainakin yksi vaihtoehto.

Eemi03: On tästä kyllä tullut itsellekin tapa että joka päivä pitää käydä lukasemassa ja nyt kun olen vasta liittynyt reilu vko sitten niin tulee kyllä käytyä todella monta kertaa [:D]

Mä olin tänään baarissa [:D] Se oli ihanaa.

Meillä on ollut tapana yhden ystävättären kanssa viettää piiitkiä ja yleensä melkoisen kosteita 'rouvien lounaita' pari kertaa kuussa, ja tänään päästin tosi pitkän tauon jälkeen jatkamaan perinnettä. Mulla oli tosi hauskaa enkä mä ihan hirveästi himoinnut lähimmäiseni punkkua vaan join pari kolaa ja soodaa lopun edestä. Ärsyttää kun suurin osa ihmisistä on jotenkin hirveän varpaillaan ja tuntuu miettivän että onko epäkorrektia ottaa jotain lähdevettä väkevämpää raskaana olevan seurassa.. Onneksi tuollaiset hyvät ystävät osaa ottaa asian rennommin. [:D]
Mä olen kuitenkin ravintola-alan ihmisenä tottunut viettämään aika paljon aikaa ravintoloissa ja baareissa, niin on jotenkin outoa että monet ihmiset ei pyydä enää mukaan..

Mä kudoin viikonloppuna hahtuvasta kolmet villahousut. Ehkä kahteen pariin olisi vielä lankoja.. Kutominen on jotenkin tosi rentouttavaa. Oli kiva viikonloppu ja maanantai, mä olin reipas ja varasin itselleni kynsihuollon, kampaajan ja hierojan ensi viikolle.

Sunnuntaina vietiin koirat mökille juoksemaan ja meidän auto jäi jumiin lumeen. Mulla ei ole korttia enkä tajua autoista mitään, joten yritin sitten auttaa työntämällä. Ei siitä tullut kun kauheat kiellot mieheltä, jonka seurauksena mä sitten vedin oikein kunnon kilarit siellä keskellä metsää. Siellä oli kyllä ihan hyvä raivota kun ei ollut ketään missään. Myönnän että olin ehkä pikkuruisen hormonaalinen, nälkäinen ja kohtuuton.. [;)]

Meidän podenco parka sai ilmeisesti liiasta lumessa riehumisesta ns. vesihännän ja sitä hoivatessa meni viime yö aika lyhyillä unilla.

Mulla on huomenna VIIMEIN neuvola, sitä odotellessa..

Haniliini ja Ginessa, olitte oikeassa, nimittäin yön aikana oli Netpostiin kolahtanut veriseulan tulos, ei kohonnutta riskiä. [:D] Jokohan sitä ihan pikkaisen uskaltaisi nauttia raskaudesta..

Sartza, meille ei aikaisemmin ole sattunut tällaista tilannetta, että jonkun lakon takia olisi matka uhattuna. Mutta täytyy toivoa parasta ja yrittää nyt olla stressaamatta liikoja.

Nimistä, ne meillä on melkein päätetty etunimien osalta, ja sukunimikin, koska olemme naimisissa ja meillä on yhteinen (miehen) nimi. Kuulutaan kirkkoon (ei kyllä käydä ikinä, paitsi ehkä jouluna ja häissä/hautajaisissa), joten ristiäiset tulee.

Päätinpäs nyt itsekin liittyä tänne Vaun sivuille kun täällä usein pyörin jokatapauksessa..
Elokuun 23 pv on laskettu aika esikoiselle [:)]
Ihan ei vieläkään meinaa olla relistista tämä odotus. Oireita ei juuri ole (vaikken toki mitään pahoinvointia kaipaa)
mutta olisi kiva että vähän tulisi merkkejä tuolta mahasta [;)]
Oon ollut jo ensimmäisessä ultrassa ja sehän oli aiva huikeaa. Meni kyllä niin mulla kuin miehelläkin pää tyhjäksi ja tuijotettiin ruutua vaan suuren hämmennyksen ja rakkauden tunteen vallassa..
En oo koskaan oikeen tajunnut miksi ihmiset hohkaa niitä ultra kuvia missä näkyy vaan joku möhkäle, mutta nyt kun itse näin oman ¨möhkäleeni¨joka oli kyllä jo ihan vauvan näköinen, ja tippa linssissä niitä katselen niin nyt YMMÄRRÄN [:D]

Mukavaa tiistai päivää kaikille [:)]

Bola-koru: Sain mieheltäni Bola-korun ystävänpäivälahjaksi <3. No, itkuhan siinä pääsi :). Se on kultainen-pyöreä-pallo, eikä siinä ole ketjua mukana. Mutta ajattelin teillekin kertoa, että se ostettiin Jalokivi Galleriasta ja hintaa oli vain vajaa 8€. Et ei kannata ostaa netin kautta ellei halua jotain erityistä. Siellä oli myös hopeapallo.

Vakuutuksista: Ifiltä mullekin tuli viestiä, että maaliskuun puolella tulee uusi vakuutus. Sitä siis täytyy odotella. Itelläni on Ifin vakuutus, joka on otettu mulle ennen mun syntymää. Sellaista vakuutusta ei enää nykyään saakaan :(. Se kun on voimassa ihan johonki 60:n ikävuoteen asti.

Tuosta vau-paketista. En mäkään oo aanu sellasta vielä vaikka liityisn tänne jo yli 2kk sitten??? Siis neuvolasta sain kyllä sen kirjan missä on raskaus viikko viikolta. Ajattelin lähettää sieltä löytyneen kirjatilauslapun, kun ei mitään kuulu. Onks siis muut saanu milloin, varsinki kiinnostais te jotka ootte kans liittyny jouluun alussa???

Jos tänään tulis bola postissa[:)]

Tänään ollu paljon hirveempi olo kuin eilen. Päätä särkee edeleen, mut flunssa pukkaa päälle oikein kunnolla. Hyvä että jaksaa avata sängyssä läppärin ja käydä lukemassa täällä teidän muiden juttuja ja kirjottaa omaa pieni pätkäkerrallaan[:D]

Me ollaan naimisissa. Kävn suuren "nimimyllerryksen" päässäni siis jo ennen häitä. Minun tyttönimeäni on vajaalla 60 ihmisellä ja on erittäin kaunis. Mieheni nimikään ei ole ruma ja ei sekään niin yleinen, tosin lähes 2000 meitä taisi olla. Mies meinasi ensin, että ottaa minun nimeni, mutta halusi pitää edesmenneen isänsä ainoana lapsena loppujen lopuksi omansa. Mietin myös kaksoisnimeä ja oman nimen pitämistä, mutta jotenkin olen kai sen verran vanhanaikainen, että halusin meidän olevan samaa nimeä. Nyt ei siis tarvitse tuota enää miettiä. Mies siis sanoi kyllä ennen häitä, että jos joskus tulee lapsia ja päätän pitää tyttönimeni niin lapsille tulee se minun nimi.

Meille tulee ehdottomasti ristiäiset. Kuulutaan molemmat kirkkoon, miehelle asia ei paljoakaan merkitse, mutta ei kuitenkaan ole halunnut kirkosta erota. Minulle asia on tärkeämpi vaikka en kirkossa juurikaan käy. Mutta kyllä sitä joskus huomaa paijaavansa masua ja pyytävänsä sitä siunausta pienelle tulokkaalle. Meidän suvussa ristiäiset pidetty melkein aina kotona pienellä porukalla. Minä aion mennä srk-kodin tiloihin. Ei tarvitse siivota ennen eikä jälkeen, ei tarvitse miettiä riittääkö astiat, ei tarvitse miettiä onko kaikille tuolia. Tuota maailmaa tuntevana voisin kyllä myös sanoa, että niissäkin paikoissa on hurjia eroja ja vahtimestarin kiinnostus työhönsä vaikuttaa paljon tuntuuko paikka hyvältä. Me menemme toiselle puolelle kaupunkia tämän asian takia. Ja tutun papin toivon tulevan kastamaan Tikrun. Ja siis juhliin pyydetään meidän sisarukset perheineen, upouudet isovanhemmat ja kummit. Eli ei mitään suuria juhia. Ystävälläni oli 60 henkeä ristiäisissä, tuntui aika hurjalta!!!

Tweety,
ihanaa, että ot päässy vähän tuulettumaan. Iteki tekis mieli lähtee vähän lauleskeleen karaokea. Huomaan kyllä, että ne ystävät jotka tietää raskaudestani on jättänyt näitä "lähetääks tänään muutamalle ja laulaan"- kysymyksiä vähemmälle. Kurjaa, mutta täytyy kai ite olla aktiivismpi. Tiedän, ettei nämä ystäväni ole olleet minulta salaa missään, eli heidänki meneminen on laantunut, mikä sinänsä harmillista. Ehkä raskaana olevan kaverin pyytäminen baariin tuntuu kummalta.

Lila , hyvä kuulla, että kaikki hyvin. Nyt van peukut pystyyn matkan onnistumisen puolesta!!!

Huh, tulipa tekstiä kun pätkissä kirjoitti. Nyt on tätä aikaa vaan möllötellä niin tulee tännekin kirjoteltua näköjään enemmän.

Niin, ja tervetuloa Josefina[:D]

Takaisin