Elokuiset sadot

Terve taas.

Mä sain just tänään lisäinfoa vauvan vakuutuksista, kun niitä pyytelin.
Parin viikon päästä sitäkin voi ruveta jo katselemaan. Meillä päädytään varmastikin op-pohjolaan. Siellä nimittäin kaikki vakuutukset, kun on asuntolaina op:n kautta. Kuulosti ainakin ok hintaselta, kaverini maksoivat vuodessa joku 150e enemmän toisessa yhtiössä.
Tapiolassa on vissiin se systeemi, et rahat saa sieltä heti takaisin mikä olis aika hyvä, mut kaikkea ei voi saada...

Mä kävin verikokeissa jo viikko ennen ultraa ja sain koetulokset heti ekassa ultrassa ,kun hoitaja ne riskipisteet mulle siinä laski.

Ainiin, musta tulee kummitäti!!!! [:)] Salaa toivoin tätä, mutta ei sitä voinu varmaks tietenkään ajatella. Ystävämme siis saivat pienen pojan viime perjantaina [:D]

Mutta nyt etukäuteis ystävänpäivä illalliselle ystävän kanssa. Kivaa viikonloppu kaikille [:)]

Hiphei... Kävin taas tekemässä kirppari kierroksen ostin jopa pari pidempää paitaa kun nykyset rupee käymään lyhyiks. Ja sitten pikkuselle yhen bodyn ja kestovaippoja. Kun meinasin kestovaippoja ruveta sitten käyttämään.[;)] Prismasta löysin aletangosta ihanan olohaalarin ja se oli pakko ostaa[:D] Oli sentään puoleen hintaan. Niin ja jouduin ostamaan myös rintsikat joiden hankkimista olen lykännyt koska ei millään viitti men liiviliikkeesee ku köyhtyy ihan kokonaan, Löysin prismasta myös liivit 75F ja maksoivat vain 16.95!! Jes säästy taas montakymppiä. Kivaa köljätä kirppiksil ja kaupois noit vauvojen vaatteita ja juttuja.[:)] Mitään vaunuja, turvaistuinta , sitteriä, pinnasänkyä eikä hoitopöytää ole vielä hankittu.Tosin isäni lupasi kustantaa vaunut ja turvaistuin saadaan vissiin miehen kaverilta ja mulla on kehto missä vauva saa nukkua alkuun pinniksen kyllä joutuu hommaamaan myös. Mutta ihmettelen että mihin tänne saadaan mahtuu edes hoitopöytä..[8|]

tuossa aikaisemmin oli kirjoitusta äitiyspäivärahasta...minäkin kävin sen kelan sivuilla laskemassa ja koska äitiyspäiväraha määräytyy 2008 vuoden verotuksen mukaan, tulen saamaan n.1000e/kk toki sit vanhempainrahakaudella hieman pienenee, mutta tuntuu luksus isolle summalle kun olen minäkin tällä hetkellä opiskelija ja opintotuki 221e/kk...Olin siis töissä vielä viime toukokuussa [:)]

Vauvan tavaroista: Ajateltiin miehen kanssa että isompia (vaunut, hoitopöytä, pinnasänky, turvakaukalo) hankitaan sit rakenneultran jälkeen. Vaatteita ei vielä ole ollenkaan, mutta ollaan keväällä lähdössä serkun kanssa kiertämään kirppiksiä, josta luultavasti sit vaatteita(kin) löytyy. Ja lisäksi saan luultavasti serkultani vaatteita...Kestoja meillä on tarkoitus käyttää ja niitä olenkin jo tilannut huuto.netistä...kovasti tekisi mieli hankkia tiitille tavaroita, mutta tuosta 221e/kk ei paljon ylimääräiseen riitä [:@]

Vakuutus ei vielä mullakaan ole käynyt mielessäkään, mutta luultavasti se tiitille otetaan...täytyykin alkaa miehen kanssa vertailemaan hintoja...

Ei oo tullu  kirjettä ei... ei soittoa ei...
Joten soitin itse kun sanoivat että jos ei pe, mennessä o kuulunu,voit soittaa...

TERVETYTTÖTERVETYTTÖTERVETYTTÖTERVETYTTÖ<3[:)]<3[:)]<3[:)]<3[:)]<3[:)]

Niin siis ainakin kromosomeiltaan... nyt meen ostaa jotain vaaleanpunaista!!![:)]

Miten kevyt olo voikaan tulla kaiken jälkeen?
Voi tytöt,~hyvin~ huojentavaa ja toivon että kellekään ei tule tälläista eteen!![;)]

Kaikille Vaaleanpunaisia terveisiä siis täältä,yhdeltä onnelliselta mammalta[:D][:)]

Ginessa, vähän ihana kuulla hyviä uutisia!!!![:D]
Nyt ei tarvi sun enää miettiä sitä asiaa=)
Ja nyt sait tietää varmasti kumpi on tulossa! Me muut sitten arvaillaan osuuko ultrahoitajan "arvaus" oikeeseen [:)]

Kivaa viikonloppua!!!

ginessa:Paljon Onnea hyvistä uutisista!

Miu82: En minäkään tiedä haluanko tietää sukupuolta. Toisaalta se kyllä helpottaisi hankintoja. mutta toisaalta eihän sitä ole pakko pukea lasta sinisiin tai punaisiin, värejä löytyy muitakin. Ja äkkiä ne 56 kokoiset vaatteet menee pieniks et eihän se vääränvärisissä joudu kauaa olee. Ite oon koittanu ne vaatteet ostaa sillee et sopis kummallekki. Ja toisaalta kun hoitajakaan ei välttämättä ole oikeassa sukupuolensuhteen.

loistavaa ginessa ja onnittelut hyvistä uutisista[:D][:D][:D]
 Tulipa hyvä mieli kun luin sun kirjoituksen [:)]
Pääset vihdoin nauttimaan raskaudestasi!!!!

Ihanaa viikonloppua kaikille mamuskoille <3

Miu82 ja paukke: Itsekin olen miettinyt tuota että haluanko kuulla kumpaa sukupuolta vaavi mahdollisesti olis. Omat vanhempani sanoivat etteivät halua tietää ja minun siskoni sanoi samaa. Mutta sitten taas itse toisaalta haluaisi tietää mutta toisaalta ei [:)] Kuitenkin pääasia on että sieltä tulee jompikumpi [:D]

ginessa: Onneksi olkoon hyvistä uutisista!!

Ihanaa Ginessa !!! Ihana kuulla hyviä uutisia!

Minulle tuli ilmoitus Netpostiin ja lähettänä HUS. Tietysti syöksyin katsomaan, et mitä, voiko tulla kirje kahdessa päivässä... No, se olikin vasta lasku ekasta (2.2.) ultrasta.. jo ajattelinkin ettei seulan tulos voi kahdessa päivässä tulla. Ei auta kuin odotella. Mahtaako seulan kirjekin tulla sitten Netpostiin? Se olisi kyllä kiva, koska sinne tulee nopeammin kuin paperiposti (osa laskuista tulee minulle sinne sekä paperisina, niin Netpostissa ne on aina päivän-pari aiemmin kuin varsinaisessa postilootassa).

Ginessalle oikein paljon onnea ja stressivapaampaa loppuraskautta...

Omaa: Tein eilen hankintalistaa itselleni että mitäs kaikkea sitä pitäisi pienelle ostaa/hankkia, niin lopputuloksena oli metrin mittainen lista (melkein)..Mitään en oo kuitenkaan ajatellut hommata ennen kuin rakenneultra on ohi, niin sitten vasta alkaa hommaamaan...

Mutta aloinpa tänään kuitenkin kutomaan vauvalle peittoa, sen tekemiseen menee kuitenkin jonnin verran aikaa..Muutenkin mun äiti varmaan neuloo vauvalle vaikka mitä(siis hää tekee sukat illassa telkkaria katsoen)...

Mäkin oon vähän kahden vaiheilla loppujen lopuks, et haluunko tietää kumpi tulee. Ennen oon ollu sitä mieltä, etten halua tietää, kun se ei oo varmaa ultran perusteella. Nykyään taas toisaalta 3D on sen verran selkee, et kai se aika varma olis... Tutun tutulla kävi myös niin, että hoitaja oli ollu, että onpas selvä poika ja kutsunut opiskelijat katsomaan tätä poikaa, kuinka sukupuoli näkyy hienosti. No, voitte arvata, että tyttö syntyi [:)]

Onks kukaan ostanu/tilannu noita bola-koruja?
Siis mistä kuuluu pientä ääntä vauvalle viikolta 20 eteenpäin ja sit ku vauva syntyy niin sen pitäis myös rauhottua sen ääneen.
Siis tollain lyhyesti selostettuna.
Oon ajatellu itelleni tilata sellasen, on ihan kiva vaikka en mä täysin luota (ainakaan vielä), että se toimis just noin[:-] Mut ainakin oon kuullu, että toimis...
En oo vaan viel osannu päättää minkä mallisen haluan. Siinä tulee mukana nahkaremmi, mut mä haluun kyl siihen hopeisen ketjun, että se pitää käydä sit erikseen ostamassa... Kai sitä täytyis kohta ruveta hommaamaan, kohtahan tässä ollaan jo siellä puolessa välissä. Ei nyt ihan viel, mut kohta. Jestas miten aika on menny!!!

Mulla edelleen ruokahalu vähän kadoksissa. Mikään ei maistu ja syön aika pieniä annoksia. No, ehkä parempi niin, kuin että mussuttais kokoajan jotain. Mies toi tänäänkin mulle kaupasta miniluumutomaatteja, että voin niitä napostella, ettei tee mielei karkkia[:)] Mulla ainakin auttaa!
Päänsäryt on ruvennu vaivaamaan aika paljonki, en haluis ottaa lääkettä kuitenkaan joka päivä vaikka siitä ei pitäis olla haitaa sikiölle, mutta...

Tästä taas sängynpohjalle päätä lepuuttamaan[:@]

Kiitos ihanat,ihania ootte

Kävin jotain vaaleanpunaista ostamassa,tossut,valkoset missä on vaaleanpunaisia leppäkerttuja
Samaa sarjaa body ja pipo sit sellanen kirahvi eläinaiheinen hassu yöpuku[:D]

Täysin punainen ei muakaan kiinnosta eikä tummansininen,jos olisi ollut poika,olisi yllensä saanut taivaansinistä(vaalea),limenvihreätä,valkoista,ja ruskeaa +oranssia.

heartagram-body- kinnostais kyllä muakin-Himistä kun oon vuosia jo diggaillut[:D]

En mäkään oo aiemmin halunnut tietää kumpi tulee
/toisaalta siitä on ollut vahvat tunteet aina kumpi tulee.[;)]
Mutta nyt oli jotenkin vaan selvää että haluu tietää.!!
Sekin on sellainen sisäinen tunne hommeli..eli kannattaa siinä kuulostella itseään.[:-]

Kaikille ihanaa viikonloppua,voikaa hyvin ja tietty paksusti[:D]

Voi Ginessa ONNEA! Multa meinas itku päästä. Silmät kostui niin et ei meinaanu ruutua nähä[:D].

Sukupuolen pohdintaan:
Ekassa raskausdessani olin selkeästi sitä mieltä, että en halua tietää sukupuolta etukäteen. Nyt taas olen jo sanonut ennen raskautta, että haluan sen tietää. En tiedä miksi se on ollut selvää. Musta tuntuu et kaikki te jotka pohditte, että haluatteko tietää ja olette asiasta hyvin epävarmoja niin mä jättäisin kysymättä rakenne ultrassa. Se vastaus on joka tapauksessa epävarma. Ja asiasta voi ottaa selvää sitten myöhemminkin jos niin haluaa. ja tulee katumapäälle et ei ole kysyny. Mut jos ei kaduta yhtään kysymättömyss niin ehkä olet tehnyt oikean valinnan.

Omaa: Olen voinut ihanan hyvin tänään!!!! olen jopa nyt illalla sytyttäny kotiin kynttiöitä kasapäin. Kynttiöiden sytyteely jäi kokonaan silloin joulukuun tokalla viikolla kun pahoinvointi alkoi ja on pysynyt kynttilät sammutettuina tähän asti.

Ihania uutisia ginessa! Mä joudun odottamaan 26.3 asti rakenneultraan ennen kun saa edes arvausta mikä masussa asustaa..

ALKUPERÄINEN: Sartza
Onks kukaan ostanu/tilannu noita bola-koruja?

Mä tilasin itselleni heti kun plussasin ihanan vihreän bolan, siinä on spiraalikuvio kahdella vihreällä. Mä tilasin kanssa siihen heti myös hopeisen ketjun, ei se naru jotenkin sopinut..

Vielä tiistaihin asti joutuu odottamaan neuvolaa, tylsää. Sitten selviää kaikki sokerijutut, enkä ole muitakaan testituloksia saanut. Mulla on selkäkipuun helpottanut töissä sellainen raskaustukivyö, varsinkin pitkissä vuoroissa ihan ehdoton kapine.

Hain eilen postista tilaamani hahtuvavillakiekot, ekat villapöksyt alkaa olla puolessa välissä. Mä jotenkin kuvittelin että tuota olisi hankala neuloa, mutta kun sai silmukat luotua niin helpotti... Tällaisella ohjeella

Tweety, mistä ostit sen ketjun? Ku eiks sen pidä olla aikas pitkä???
Kävin äsken tilaamassa sen korun, otin "discopallon", vaikka ei se mun mielestä sitä muistuta. En vaan halunnu pelkkää sileetä, mut en oikeen mitään esittävää kuvaakaan siihen, joten se tuntu kivoimmalta. Oon kans kattellu niitä jo joulukuusta asti, mut en oo tosiaan osannu päättää millasen haluan.
Nyt tulee se mikä on tilattu ja sillä sipuli[:D]

ALKUPERÄINEN: Sartza

Tweety, mistä ostit sen ketjun? Ku eiks sen pidä olla aikas pitkä???

Mä tilasin erikseen ketjua ja lukon www.villihelmi.fi sai itselle sopivan näköisen ketjun ja pituuden.

ginessalle onnea hyvistä uutisista!

Haniliini ideasi on varsin kokeilemisen arvoinen, taidan testata itsekin!

Kiva lukea teidän vauvahankintoja, kun itse en ole vielä raskinut mitään ostaa. Oikeastaan ei mitään varmaan tarvitse juuri ostaakkaan, ainakaan jos poika tulossa. Tietysti jos kätilö veikkaa tyttöä niin joutuu muutamat vaaleanpunaiset rimpsut ostamaan. Eli aion siis kysyä sukupuolen, mutten ota sitä kuitenkaan niin vakavasti, että alkaisin ihan kaikkea vaaleanpunaista ostamaan. Olin suunnitellut myös sitä 4d ultraa ja jos sinne päädyn "rahani tuhlaamaan" ja siellä sanovat, että selvä tyttö/poika niin kyllä sitten jo luotan siihen täysin.
Sairastin torstaina oksennustaudin ja mahakin vähän pieneni.. Neuvolassakin tuli käytyä ja painoa oli tullut 3 kg. Olin tuntevani potkuja yksi päivä, mutta en sen jälkeen vaikka olen yrittänyt tökkiä vauvaa.
Mites muut mammat, ootteko tunteneet potkuja?

Ginessa Ihanaa, pitkä vastauksen odotus päättyi parhaalla mahdollisella tavalla! Onnittelut pikku prinsessasta!

Sukupuolen kysyminen Mä olen kysynyt ensimmäisestä aikanaan että kumpi tulee. Lääkäri sanoi silloin sukupuolta kertoessaan että hän on asiasta 100% varma eikä hän edes sanoisi mitään jos näin ei olisi. Toisessa raskaudessa en kysynyt ennakkoon ja sukupuoli selvisi sitten vasta synnytyksessä. Ja yhtä jännää oli ensitapaaminen vauvan kanssa molemmilla kerroilla. Jotenkin mua on aina jännittänyt enemmän että onko vauva terve kuin että kumpaa sukupuolta hän on. Nyt tällä kertaa kysyn kyllä kumpia ovat ja toivottavasti pystyvät asian kertomaan. Kiinnoistaisi myös onko meidän tulokkaat identtisiä mikäli ovat molemmat samaa sukupuolta mutta sen selvittämiseen tarvittaisiin ilmeisesti lapsivesipunktio. Ainakin näin ymmärsin.

Liikkeiden tunteminen parina päivänä on tuntunut sellaista "kuplintaa" muttei vielä varsinaisia potkuja.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Meillä taidetaan kaatua siihen että kysytään kumpaa sukupuolta on mutta ei kuitenkaan kerrota kaikille. Vain luotettaville. Kävi jo hassusti raskauden ihan alussa kun meni väärän ihmisen korviin ja se päätti ottaa ohjat omiin kätösiin ja ilmoittaa minun vanhemmille "koska en olisi itse asiasta kertonut". Vieläkään ei olla saatu selville kuka on ollut kyseessä vaikka vahva epäily kuitenkin on [:(] Mutta onneksi vanhempani ottivat asian tosi hyvin vaikka pelkäsinkin että heiltä tulee se "paha" saarna. Siksi hieman pelotti kertoa mutta aikomus todellakin oli asiasta oitse sanoa.

scarlett: Minulla oli parina päivänä alkuvkosta vasemmalla alavatsalla sellaista elohiirimaista kuplintaa. Laitoin sen kyllä ihan siihen elohiireen [:)]

Ja tuli noista bändibodeista ja -paidoista mieleen että ystävä eilen soitti ja kertoi ostaneensa Rollareiden pitkähihaisen bodyn tulokkaalle [:D] Ja sieltä tulee muutakin rokkiaiheista vaatetta.

Takaisin