Elokuiset sadot

Miu82 niinku aiemmin kirjoitinkin niin noita löytyy myös suomen lindexiltä, vain hiukan erilaisella kuosilla [:)] Ja ainakin toi ruskeaoranssi on vanhaa kuosia joten sen vois ehkä bongaa jostain kirppikseltä [8|]
 
Miulla on enemman tuulettimia kuin mulla!! [>:][:D] Pitas varmaan kayda itekin ostamassa pari lisaa... huh heijakkaa.
 
en tiedä kirjoitanko nyt oikeaan osioon aiheestani, mutta laitanpa tulemaan tänne (ja nyt tulee vaan omaa napaa).. Oon täällä ainakin tuolla jurputus ja allergia-osioissa kertonut tästä mun nyt 8pvää jatkuneesta ihottumasta, joka näyttää nokkos/aurinkoihottumalta ja joka kutiaa ihan sairaasti. Alkoi mahasta ja on levinnyt nyt käsivarsiin ja jalkoihinkin. Multa otettiin ne maksa- ja sappiarvot labrassa ja saatiin suljettua mahdollinen raskaushepatoosi. Sain määräyksen syödä Zyrteciä ja laittaa pahimpiin kohtiin hydrocortisonia, mutta ei auta. Tänään (kun ei kutinalta saa nukuttua) raahauduin päivystykseen ja valitin. Nyt ne epäilee mulla sitte vissiin PUPPPia, eli raskausihottumaa. Mulle tulee kutsu mennä tarkempiin tutkimuksiin äippäpolille lähipäivien aikana. Kiva vaan, että tuohon raskausihottumaan ei oo sen kummempaa hoitoa ku mitä jo nyt käytänm (antihistamiini ja rasva..) ja vaivana vielä sellanen joka helpottaa vasta synnytyksen jälkeen![:@] mä en todellakaan jaksa elää tämän kutinan kanssa vielä 12vkoa[:(] Ja ylläripylläri, luin että 0,5% raskaana olevista kärsii siitä, eli ois kyllä niin tuuria prkl. Kuulemma yleisintä just ensisynnyttäjillä sillon ku maha kasvaa nopeasti, vauva on iso (tai kaksoset tulossa) ja 70% vaivasta kärsivistä synnyttää pojan - tuleekohan meillekin siis poika (joka mun tuurilla painaa 5kg)?[;)] No se hyvä puoli, että jos mulla tuo kyseinen vaiva on, niin siitä ei oo ainakaan haittaa mulle tai vauvalle[:)]

Toivottavasti pääsen asap sinne tutkimuksiin ja selviäisi mikä tän sietämättömän olotilan aiheuttaa[&:] Ei kenelläkään sattuisi olemaan asian suhteen tietoa/kokemuksia?
 
Miu ja ginessa, tänks onnitteluista [:)] Pakko vielä hehkuttaa: soitin rehtorille ja kyselin arvosanoista, pärjäsin kuulemma keskitasoa paremmin [:D] Eipä tullut ihmeemmin luettua kevään kirjoituksiin, raskaus verotti voimia melko lahjakkaasti.. Mutta hyvä näin [:)]

Hahaa, meinasi tulla kolmas maailmansota kun sanoin siipalle muuton tuoksinassa, että tietsikkaa on turha enää kantaa makkariin. Ei meinannut putkiaivo tajuta, että makuuhuone pyhitetään tästä lähtien nukkumiselle, koska en halua että vauva joutuu nukkumaan koneen hurinaa kuunnellen. Miehet...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja Pitu86:lle jaksamisia! Kokemusta ei ole, mutta kuulostaa melko v-maiselta tuo ihottuma..
 
Heippa vaan taas kaikille!
Häistä selvitty elävänä... Pikkunen mahan asukas kyllä illalla hermostu ja on ollu liikekannalla lauantai illan jälkeen kokoajan.. Ehkä hänkin vielä rauhottuu.. [:D]
Sitä mä vaan aattelin kysellä, että onko muilla ollut ruokahaluttomuutta viime aikoina?
Mua ei vaan syöminen huvita yhtään, ei auttannu vaikka tänään on ollu viileempi päivä..  Ei vaan oikeen mikään maistu.. leipää yritän väkisin syödä, ettei pikkuselta ravinto loppuis.. [&o]
Huomasin taas äsken että olin syönny tänään kaks leipää, jogurtin ja pari keksiä..
 
Mulla on ollu vähän sitä ettei ruoka maistu tai sitä tee oikeen mieli ollenkaan. Sitä nyt ollu ilmoilla jo pitempäänkin. Mua ohjeistettiin niin, että sen mitä syöt yritä syödä terveellisesti, mutta vararavintoa on joten en ihan heti oo pois kuihtumassa ;)

Periaatteella että jos jaksaa puuhastella niin ei tarvi olla huolissaan.
 
Alkoi laakkeet sittenkin purra sunnuntai-iltana. Eilen viela tukkouduin aika lailla, mutta nyt on olo aika ok.. Joten toissa ollaan tekemassa mun hurjaa 3 tunnin ja 15 minuutin tyopanosta (ja silti viela kerkiin taalla kaymaan[;)]). Saas nahda kuinka voimat kestaa.

Vauvakin voi reippaasti ja muljahtelee lupaavasti. Kiva huomata, etta voidaan molemmat aika hyvin tanaan [:)]
 
Piiiitkästä aikaa..!
Elämä niin täyteläistä, että en ole ehtinyt kuin käydä kurkkaamassa, mitä tänne on kirjoitettu.
 
Olen ollut hyvin luottavainen ja rauhallinen tämän odotuksen kanssa ja syntyvän lapsen suhteen. Mutta eilen pamahti paniikki. Oltiin perheen kanssa katsomassa 6-vuotiaan tyttären päiväkodin kevätjuhlaa. Kyseisen lapsen erityispiirteet (si-häiriö ja ADHD) tulivat siellä korostuneesti esiin, mikä on tyypillistä, kun on paljon hälyä ja erilaisia ärsykkeitä. Lapsi oli levoton, välillä isoäänisen iloinen, välillä isoäänisen vihainen ja kaikkia tunteita siltä väliltä. Eikä ollut meidän vanhempien tai päiväkodin tätien sanallisesti ohjattavissa. Ja me saatiin vanhempina taas niitä katseita, että "ettekö paremmin ole lastanne osannut kasvattaa".
Siinä vaan hiljaa mielessäni aloin murehtia ajatuksella, että mitä jos syntyvällä lapsellakin on nämä samat erityisvaikeudet.. tällä hetkellä tuntuu, etten jaksais millään..
 
Onko muilla hiipinyt paniikki takalistoon.., vai oonko autuaan ainoo[:(]?
 
Elviira Kyllä sitä itselläkin on välillä pelko takapuolessa kun suvussa on aikasta paljon perinteenä ongelmia...Itsellä lisäksi huonokuuloisuus, joten...Mutta ei kannata stressata liikaa etukäteen...asiat selviää sit kyllä pikkuhiljaa...Ihmiset monta kertaa tuijottaa ja ihmettelee kun ne ei tiedä...sit jos on lapsi jolla on oikea diagnoosi taustalla ei sekään aina auta ennakkoluuloihin...Vieläkin helposti mielletään huonosti kasvatetuksi lapseksi jos on esim. adhd...Pitäis vaan osata olla välittämättä muiden katseista ja olla miettimättä mitä ne nyt ajattelee, kun meidän lapsi ei ookaan herranenkeli...No helppoahan se mun on sanoo kun ei ole aiempia lapsia ollenkaan, mutta tällaisia vaan tuli mieleen oman koulutuksen kautta...Erikoistuin hieman erikoislapsiin varsinkin huonokuuloisiin/kuuroihin...Ja tulevaisudessa aion jatkaa jotenkin tuota erikoistumista...Varmaan ELTO tai vastaava...Tai sit viittomakielinen ohjaaja...
 
Elviira: varmasti hermostuttaa tuollaisten tilanteiden jälkeen. Kaikki eivät voi ymmärtää, että kyse on teidän lapsen erityispiirteistä, eikä teidän kasvatuksen "huonoutta". Toivottavasti jaksatte itse ja uskotte itseenne kasvattajina, että jaksatte tsempata lastannekin. Tämä on tietenkin yleistystä, enkä tunne lastanne, mutta työssä tapaan lapsia, jotka ovat kyllä välillä hyvin vaikeita, mutta sitten taas välillä erittäin positiivisella tavalla esiin tulevia. Tunteita on ainakin pelissä paljon, mutta vaativat varmasti vanhemmilta jaksamista.

Tsemppiä! Ja toivottavasti pystyt palaamaan luottavaiseen ja rauhalliseen oloon uuden pienokaisen odotuksen kanssa [:)]

Kyllä sitä itsekin toivoo, että lapsi olisi terve ja eniten välillä hermoilen, ettei sitä vain itse aiheuttaisi vauvalle mitään ongelmia. Mutta eiköhän meille kaikille löydy paikka tässä maailmassa, vaikka varmasti olisi monissa asioissahelpompaa terveen lapsen kanssa. [:)]
 
Miten sitä on nykyisin niin nopeasti väsyvä? Nyt on ollu aikaa jopa ottaa päikkärit kahtena päivänä vai jopa kolmena päivänä peräkkäin, silti väsyttää. Kun kello lähenee yheksää illalla sitä alkaa olla ihan naatti. Tekeeköhän nämä jatkuvat sadekelitkin voimattomaksi? Poika on ollut perjantaista asti kuumeessa ja tässä kotosalla on tullut kökötettyä. Ihan hyvää on kyllä tehnyt lepo itsellekkin.

Aamulla kävin kävelyllä pitkästä aikaa. Pääsi etenemään sellasta mukavaa löntystelyvauhtia. Hengästyi kuitenkin [:D]. Alkaa tuota painoa olla niin et ei paljoa tartte kävellä nii saa jo puuskuttaa. Mut hyvältä tuntui. Ilma oli sateen jälkeen raikas.
Yhden ilkkunanskin sain jo tänään pestyä. 3 huonetta jäljellä. Ehkä ne tästä menee pikkuhiljaa. Ikkuna kerrallaan. Hikistä hommaa jostain syystä[;)].

Onkos muiden vauveleilla jo paljon hikkaa? Möykkyläisellä on alannut olemaan ihan päivittäin, monta kertaa ja pitkiä aikoja. Koko masu hytkyy välillä hikan tahdissa[:)].

Joku tuossa puhui navan kääntymisestä. Mulla se ei vielä ole pullahtanut ulos muuten kuin osittain yläosastaan. Se näyttää ihan siltä kuin siinä olisikin silmä, jossa luomi on kiinni[:D]. Se on itseasiassa tosi huvittavan näköinen. Yläosassa napaa siis nahka on tosi kireellä. Sit kun istuu takakenossa niin napa vähän pullottaa kokonaan ulos päin mut silmä kiinni[:D] kun seisoo.
 
Heh, mun vauvelilla on ollut jo aika pitkaankin hikkaa, mutta ei oo muutamaa nikotusta pitempaan kestanyt. Se on kylla jotenkin hellyyttavaa <3 [:D] Saattaa johtua mun aika tulisesta ruokavaliosta... [8|]
 
mistä sitä erottaa vauvan hikan? [:)] kaikki siitä puhuu mutta itse en ole mitään sellaista huomannut?
 
Meillä kanssa vauveli hikottelee aika paljon, ja hyvähän se kai on, kun just luin, että hän tekee hengitysharjoituksia [:)]

Mekin Haniliini ollaan mallailtu apinoita seinille, mutta ne on vielä maalarinteipeillä kiinni - ne on tosi ihania.
 
Meikä onnistui sit eilen..Oltiin isännän kans porukoilla käymässä, ja meitsi innostui leikkimään "pienen" koiran kanssa "hippaa"..iskä oli leikannu nurtsin aiemmin päivällä, ja hiekalle oli jääny sitä märkää ruohotöhnää leikkurista. Niimpä minä 'pieni ja siro' juoksin auton ympärillä koiraa karkuun ihanat sileäpohjaiset ballerinat jalassa, ja vetäsin komeesti kyljelleen siihen hiekalle..Pirun ruohotöhnä.. :/. Onneks en menny mahalleen, varmaan sen verran vahvat äidinvaistot jo. Kyynärpää aukes aika iloisesti, ja toiseen polveen tuli komeet jäljet myös..Säikähdettiin kyllä kumpikin, minä sekä koira, mutta isäntä ja porukat oli ihan kauhuissaan..Nyt sit mulle langetettiin juoksukielto :D..ehkä hyvä niin..
 
Täällä hikka tuntuu pienenä aika nopeana napsutuksena. Joo mä kans lui siitä et se liittyy hengitysharjoituksiin, eikä siitä ole vauvelille juurikaan haittaa[:D].

HP86: Kuis sää ny sillen pääsit riehaantumaan?[:D][:D]. Onneks ei käyny vauvalle kuinkaan. Ja ehkä ne arvet muistuttaa sua pysymään aisoissa[;)][:D].

Mä olen tänään saanu siivottua ja uudistettua parvekkeen. Siitä tuli ihana!! Vaikka ite sanonkin[:D]. Harmi vaan et poika on edelleen kuumeessa. ollut jo perjantaista lähtien. Ihan räkänen ja köhänen. Ei pääse ulkoileen. Kelit on hienot, vaikka ei kauhean lämmin ole.

Nii ja pakko jakaa: Huomenna tulee meidän talon runkopaketti ja pystytys alkaa!!! Jännää[:D]
 
Juu, miulla karkas mopo käsistä vissiin..[:D]..koira oli niin hyvä houkuttelemaan leikkiin. Nyt tosiaan aion välttää juoksentelua, ainakin ilman piikkareita![:D]
 
Takaisin
Top