Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipähei! Eipä ole tullut kirjoiteltua taas hetkeen.
Meillä oli viime viikonloppuna ristiäiset, ja hyvin meni, vauvakin nukkui lähes koko ajan.:)
Tänään oli neuvola. Vauva 8vkon ikäinen, painoi 6190g ja oli 59cm pitkä. Ja sai myös rotarokotteen, toivottavasti ei aiheuta kauheita mahavaivoja!
Ja mun paino on varmaan aikalailla sama kuin ennen raskautta kun imetyksen ansiosta loputkin lähteny. Paino nousi n. 12kg. Tosin nyt kun olen ristiäisten aikaan herkutellu niin paljon, niin taatutsti on noussu! Mullakin olis koko ajan kyllä herkkunälkä. Ja muutenki nälkä ihan eri tavalla kuin ennen.
Yääääh, minäkään en kyllä nuita kumeja haluaisi ehkäisynä käyttää, vaikka ennen raskautta pitkään käytettiin. Mutta vauvaa yrittäessä tottui ettei tarvinnu, ja eipä huvita palata enää vanhaan. Varmaan kyllästytään ja otetaan mekin käyttöön ne varmat päivät ja keskeytetyt yhdynnät.:D olen siis mukana kun ryhmän nimeksi vaihdetaan se elokuiset kakkosen odottajat.:D

Mä jätän kans väliin.. jos koskaan toista päätetään tehdä niin toivon ettei siinä mene sitä 5-vuotta taas mutta en kyllä ihan vuoden jälkeenkään ole valmis. Annetaan ensin tälle pienelle kaikkemme ♡

No kyl jälkitarkastuksessa lääköri sanoi et imetyksen antamaan suojaan ei kannata luottaa, raskaaksi voi tulla

Voi tätä murheen määrää. Meidän neiti on nyt painotarkkailussa ja mulla on niiin epäonnistunut olo. Likka kasvaa kyllä mutta painoa ei ole yhtään liikaa. Mä niin jo kuvittelin että imetys toimii ja kaikki ok, mutta nyt kyseenalaistan riittääkö rintamaito oikeaati vai ei ja oonko pitäny tietämättäni lasta nälässä jne. Nää ei oo kivoja tunteita ollenkaan.

Nyt pitää mun alkaa syödä enemmän ja rasvaisemmin ja toivoa että seuraava punnitus ois jo parempaan suuntaan :/

Mamatson: voi eih! Jos yhtään lohduttaa niin meidän neiti menee myös miinuskäyrällä ihan kunnolla mutta mulle lääkäri sano ettei tarvii murehtia jos vauva on tyytyväinen, jos itselle jää olo ettei vauva saa tarvitsemaansa niin sitten mietitään uudelleen. Meilläkin kasvetaan mutta ei kaikki voi mennä siinä keski-arvolla :)
Älä itseäsi soimaa turhaan, ei se ole sun toiminnasta riippuvainen asia! ♡ HALEJA

Mamatson suosittelen liittymään fbssä imetyksen tuki ryhmään. Siellä saa asiantuntevaa apua tukiäideiltä ja tukea toisilta imettäjiltä. Mä oon oppinut ihan hirveästi asioita sieltä.. Neuvolasta en oo saanut mitään muuta apua sieltä kuin lähetteen imetyspolille.

Noissa ryhmissä pitää vaan osata suodattaa turhia kiihkoilijoita.. älkää kivittäkö mua :D uskon tosissani että saa apua ja en kiellä ettenkö itsekin sinne liity jos tulee tarve mutta onhan siellä vähän niitä vauhkojakin :D

Mun mielestä se koulutettujen tukiäitien "läsnäolo" ja tarvittaessa keskusteluihin puuttuminen pitää pahimmat kiihkoilut aisoissa. Mä oon oppinut imetyksen lisäksi vauvojen eri ikäkausista ja niihin liittyvistä jutuista ja mua on lohduttanut paljon kun oon ymmärtänyt esim "tiheän imun kausista" ja "hulinoista"

Hei onks kellään muulla polvet tai jotkut muut nivelet kipeenä?

Mulla alko synnytyksen jälkeen polvet oireileen ja nyt se on jo tosi häiritsevää. Mietin vaan et voiks tää olla jotain hormooneihin liittyvää tai mahollisesti raskauden jälkeistä asennon huonontumaa tms???

Mahdottomasti tullu tekstiä tänne kun en ole saanu melkee 2kk tätä auki :eek: pitää kyllä huomenna ajan kans lukea ja omia kuulumisia kertoa :)!

Mamatson: mulla on kädet edelleen kipeät ja puutuu öisin. Muutama viikko synnytyksen jälkeen polvet, nilkat ja lonkat reistas kävellessä.

Mamatson, mulla nivelet tosi kipeet välillä! Lähinnä polvet ja sormet. Mun fysioterapeutti/personal trainer /pilatesohjaaja kertoi että nivelet palautuu vasta 6kkta imetyksen lopetettua normaali "tilaan", en oo tajunnut kysyä että mihin tää kipu liittyy, pitää kysyä ens viikolla!

Nnanna, kiitos tiedosta ja kerro sit mitä fyssari vastaa :)

Asiasta kukkaruukkuun. Meillä on talossa alkamassa lämmityssaneeraus. Tuon remppamiehen ilme oli kyllä korvaamaton, kun se herätti meidät tytön kanssa aamu-unilta ja menin avaan ovea yöpaita ylhäältä auki niin et imetysliivit näkyy ja hiukset solmussa päässä ja pelästysherännyt lapsi sylissä. :) Tervetuloa vaan.

Ai Mirmeli sulla on vieläkin sitä sormien puutumista.:/ ikävä vaiva kyllä. Mulla oli kans sillon raskausaikana ja jonkin aikaa synnytyksen jälkeen ja pelkäsin minäkin että se ei lopu ku leikkaamalla. Toivottavasti sullakin loppuu itsekseen. Ootko neuvolassa siitä puhunu ja mitä ne on sanonu?

Hahaa, me ollaan vauvan kanssa ekaa kertaa junalla matkalla mummolaan. Ihmeen hyvin on sujunu ekat 15 minuuttia vauvan nukkuessa. Ja junaanki päästiin vaikka on suht iso matkalaukku, vauva turvakaukalossa ja vielä koirakin jaloissa hääräämässä. Toisaalta, mies saattoi meidät junan sisälle asti, saattoi helpottaa ihan vähän kantamista...:D katsotaan miten pääsen perillä ulos täältä. :D

Tuliko kenenään vauvoille mahavaivaa rotarokotteesta? Meidän tyttö sai sen viikko sitten ja tiistaina huusi pariin otteeseen tosi kipeen oloisena ja kätisi koko illan. Jalkoja jumppaamalla meni sit ohi kun tuli ihan kamalasti ilmoja. Muutenkin ollut nyt illalla levottomampi kuin yleensä. :/ Saa nykyisin aina rintaraivareita, onneks menee melko nopeasti aina ohi ja rauhottuu syömään. Mut aamuisin on kyllä aina ihana hymytyttö.♡

Meillä oli kans ihan masukipuitkua noin viikko rotan jälkeen. Kuulemma vasta viikon kohalla pitoisuus suurimmillaan ja sit alkaa pikkuhiljaa laskea.

Nivelistä: just luin jostain reumalääkärin haastattelun jossa sanoi et jos suvussa on taipumusta sairastua reumaan niin imetys altistaa sen puhkeamiselle ja oli jopa sitä mieltä et imetys kantsis lopettaa jos oireita tulee :woot:
Tosin se on vähän kakspiippunen juttu kun kuitenkin voi olla kyse just tosta löystymisestä jossa palautuminen kestää? En tiiä miten sit noi voidaan tutkia ja erotella toisistaan, ilmeisesti verikokein yms.

Jemna: meillä oli kans noin viikon jälkeen pientä kitinää.
Ja käsistä puhuin jälkitarkissa ja samoin ku hain antibiootit poskiontelotulehdukseen. Jos ei palaudu ajan kanssa niin hermoratatutkimukseen, päivystyslääkäri oli sitä mieltä että jänne oikeassa kädessä vielä kireällä.. saa nähdä nyt, toiv palautuis pian

Takaisin