Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikanen päivitys tänne :) Ihanaa väsynyttä aikaa... 1kk neuvola meilläkin takana, just mietittiin että tyyppi tuskin nyt vielä viittä kiloa painaa mut ei se kaukana enää ollutkaan, poikanen jo 4890g ja 54cm :) maitoa ilmeisesti riittänyt ja hyvin on syöty kun kerran niin kovasti kasvanut.

On alusta asti syönyt noin 2h välein päivin ja öin, joskus on äidille luksusta 3h päikkärit ulkona vaunuissa, täytyis varmaan nukuttaa enemmän ulkona kun siitä niin tykkää. Täytys vaan joku itkuhälytin hommata ettei tarvis ikkunaa tai terassin ovea pitää koko ajan raollaan, tulee iso sähkölasku lämmityksestä tätä menoa kun ilmat viilenee.

Viime viikolla tuli ekat ihanat hymyt ja nyt siitä lähtien on hurmailtu hymyllä iskää ja äitiä aina kun jaksaa ja huvittaa :) Vatsallaan poikanen viihtyy paremmin ja kauemmin kun pitää kättä tai rullattua pyyhettä kainaloiden alla.

Ristiäisvalmistelut alotin vasta, ku tajusin että hetkinen, pikkutyyppihän on jo 5 vkoa niin kuukauden sisään pitäis juhlat olla jo :)

Heipä hei meidänkin arjesta :)
Meillä neiti oli maanantain neuvolassa 5,5kg ja 58cm ja ikää silloin 9vkoa. Kovasti kehuivat kasvua meilläkin :) mulla näköjään myös maito riittää. Nyt neiti on alkanut nukkuun öitäkin niin että eka pätkä 5-6h ja sitten syö ja seukki pätkä 3h ja sitten saattaa vielä pari tuntia nukkua ja heräilee yöunilta 9-10 maissa. Meillä on vaan joinain päivinä tullut ongelmaksi päivät kun eilenkin hän nukkui päivällä vaan parit puolen tunnin unet ja arvaatte varmaan kuinka kiukkuinen hän oli sitten illalla yöunille laitettaessa :/ en ymmärrä että miksi hän ei joinain päivinä nuku päivisin ollenkaa. Tänään taas toisenlainen päivä, nyt vetää toista tuntia jo päikkäreitä!

Välillä myös vaunulenkit on tuskaa kun saattaa huutaa puolet matkasta, jolloin ei auta muu kuin kantaa hänet..hieman meinaa olla haastavaa koiran kanssa :) Meillä myös hymyillään ja jutellaan paljon, se on kyllä ihanaa kun neiti väläyttää ihanan hymynsä :) Muuten kaikki on kyllä hyvin mennyt meillä.

Onko muuten joku aloittanut esikko kerhossa käymisen? vai järjestetäänkö sitä edes joka kaupungissa.
Itse ajattelin että josko ensi viikolla mentäisiin tytön kanssa ekan kerran. On pitänyt mennä jo aiemmin mutta aina tullut jotain muuta..

Joku puhui tästä ajan kulumisesta. Todellakin aika menee vauhdilla, huh huh!!

Kyllä on ollu hektiset 7vk eikä täälläkään oo ehtinyt edes pyörähtää!

Meidänkin pojasta tuli Eelis (ilmeisesti sitä tuli vahingossa annettua trendinimi hah) ja ikää on sen pari päivää reilu 7vk. 6viikkosneuvolassa pituutta oli 60,5cm ja painoo 5370g eli pitkä mies meillä.

Oikeestaan mitään rytmiä ei vielä päivissä ole vaan pari päivää saattaa mennä samalla lailla ja sitten taas muuttuu. Joskus nukutaan parit 3h päikkärit, joskus ei yhtiäkään yli tunnin unia. Öisin syödään se 3-4 kertaa eli aikalailla parin tunnin välein. Yhden kerran on vetässyt 5h iltapäiväunet, ilmeisesti väsyneenä ristiäisistään, mutta muuten kolme tuntia on kyllä ollut maksimi. Sais alkaa vähän piteneen unet öisin, alkaa välillä väsymys olla melkosta. Nyt vielä pojalla on ilmeisesti ilmavaivoja ja vaikka ei huudakaan öisin niin nukkuu niin levottomasti ja ähisee ja änkee niin äänekkäästi ettei äiti saa nukuttua niitä syöttövälejäkään. Oon miettinyt, että nukkuis vaunukopassaan olkkarissa nyt pari yötä, jos sillä sais itse vähän nukuttua. Tosin yösyöttämiset on nyt niin ihanan helppoja kun pinnis on meidän sängyssä kiinni niin ei tarvi itse nousta eikä poikaa nostaa. Ja on oppinut tutillekin nyt niin joka kerta ei tarvi nousta hytkyttämään/nukuttamaan niinkuin vielä reilu viikko sitten.

Päivisin meiän Eelis on yleensä hyväntuulinen, viihtyy lattialla jo pitkiä pätkiä ja on alkanut kovasti juttelemaan. Hymyjä ei vielä tule kun unissaan ja mä oon jo vähän huolissaan googlaillu, että koska niitä pitäis tulla. Ilmeisesti täälläkin melkein kaikkien vauvat jo hymyilee?

Onko täällä ketään tamperelaista, joka kävis jo jossain perhekerhoissa/vauvakahviloissa? Välillä tuntuu kotona, että seinät kaatuu päälle kun mies on töissä ja muutenkin olis kiva saada vähän vertaistukee ja juttukavereita :)

Jokainen kehittyy omalla vauhdillaan :) meillä nyt Alina 8vk 3pv ja alotti taas aikaisessa; Ekan hymynsä anto kk ikäisenä ja päälle kolmisen viikkoa on nyt naureskellu ja höpötelly enemmänkin.
Kurjia noi teidän vatsavaivat :( pystytkö päivisin yhtään nukkumaan?

Mitenkäs äidit on alkaneet toipumaan? Mä en vieläkään jaksa uskoa mutta mulla on nyt kp 6, eli menkat alko 7 viikkoa synnytyksestä! -_-

Hellou, meillä 2kk ikänen likka nukku pari yötä putkeen 8h, jonka jälkeen herätin sen ite ku tissejä pakotti niin pirusti. Normaalisti nukkuu 3-5h öisin syöttöjen välissä.

Mä oon kyl Tampereelta kotosin, mutta valitettavasti asun tätänykyä täälä n.2000km päässä sieltä. Mä alotin viikko sit käymään vauvan kanssa 'äiti&lapsi-saksankielikerhossa' joka on tarkotettu maahanmuuttajille. Tällä saadaan arkeen ti ja to aina jotai aktiviteettia ettei seinät kaadu päälle. Koitan myös ainakin kerran viikkoon päästä jumppaan.

Mä olin ihan varma muutama viikko sitten että menkat alko, mutta onneks se oli vielä väärä hälytys.

Mä oon päässy koirien kanssa jo harrastuskentille. Kaikki nuo perhekerho jutut ei oikein ole mulle mutta vauvamuskari on sellanen minkä vois käydä katsomassa :)

Hei täällä on hiljasta teillä, mutta ajattelin kertoa omia kuulumisia kun vieläkin tätä teidän ryhmää seuraan. Onnea kaikille vauvoista <3 Hienosti ovat kasvaneet.

Mulla menossa rv 30+1 tänään ja kaikki menny tosi hyvin. Terhakkaat potkut ja työnnöt on pojalla ja on tosi aktiivinen. Kylkuluut saa kovasti yöaikaan kyytiä. Nyt on tosin laskeutunut jo sen verran alas, että rakko alkaa saada oman osansa myös puristeluista jne..
Tämän viikon torstaina alkaa äippäloma ja äippäpakkauskin tuli pari viikkoa sitten. (Olin vähän pettynyt kun on niin isoja vaatteita, muuten ihania kuoseja)
Ei olisi minullakaan enää kauaa synnytykseen. Painoarvio pojalla on kahen kilon luokkaa jo. :)

Ei taida olla elokuisilla vapaa-ajan ongelmia! ;D
Mutta Herttinen, Sinäkin oot jo noin pitkällä. Vautsi vau! :)
Meillä myös on mennyt ä-pakkauksen vaatteet odottamaan isompia aikoja, kuosit ihanat mutta mun mieleen liian poikamaisia ;(

Joo ajattelin ihan samaa, että tuskin on ongelmia miettiä missä vapaa-aikansa viettää :D

Joo onhan noi aika poikamaisia ku sinistä ja tuollasta.. Onneks meille se poika tulossa ;) Tai ainaki viime ultrassa vielä oli poika :D

Ajattelin sitä ä-pakkauksen toppapukua käyttää pussi mallisena vaunuissa, mut muuten sitä ei voikkaan vielä käyttää. :)

Joo ne vetskarit kun liittää toisessa asennossa toisiinsa niin lahkeiden sijaan on pussi :)
äp:n vaatteet on ihan järkyn isoja, muuten meidän neiti käyttää 62 kokoa, mutta niistä menee vieläkin 50-56 bodyt ja potkarit...

Täällä on summittaisesta päivärytmistä aavistus olemassa, päikkäreiden pituus vaihtelee samoin milloin niille nukahdetaan, mutta nukkumaanmenoaika on yleensä 22-00. Pitkä unipätkä alussa on 4-6 tuntia ellei ole mitään ihmeellistä.

Joo se on kyl kätevä ku menee pussiks. Tosiaan yhdistää etukpl vetoketjut toisiinsa ja takakpl vetoketjut toisiinsa ja sit alareunat kääntää sisäänpäin ja laittaa niillä neppareilla kiinni. Niille kumilenkeille en oo keksiny syytä ku sen että ku voi haalarina käyttää niin sit kengän alle laittaa. :)

Tipa89, Mä oon melkein Tampereelta eli tästä Kangasalan ja Tampereen rajalta. Jotain vauvatreffejä vois sopia! :)

Mä oon myös Tampereelta! Jonkinlainen sosialisointi kyllä kiinnostaisi :) On tullut vähän jämähdettyä neljän seinän sisälle. Itsekään en oo oikein perillä että minkälaisia perhekahviloita ym täällä olisi tarjolla.

Takaisin