Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on myös käynyt yllättävän paljon porukkaa ja ollaan itse käyty kyläilemässä. Ollaan kuitenkin suurin osa ajasta kaksin tai kolmisin niin ollut mukavaa, että porukkaa käy :) Ja kaikki on kohteliaasti osannut kysyä etukäteen kuitenkin.

Meillä koira on ottanut vauvan todella hyvin vastaan! Uteliaana seurailee vaavia ja tulee paikalle heti jos itku tulee. Kovasti olisi pussailemassa vauvaa, siinä joutuu kieltelemään vähän väliä...
Toinen kissoista myös utelias, mutta näin puolentoista viikon jälkeen ei enää välitä. Epäilen, että toinen kissoista ei uutta asukkia ole huomannutkaan :D

Mulla oli loppuraskaudessa myös närästyksiä joihin ei auttanut mikään :( Tsemiä Kaunatar!

Meillä neljä koiraa kahta vanhempaa ei kiinnosta yhtään ja kaksi nuorempaa uteliaita nuorin kaikista Uteliain ja liian innokas nuuskuttelemaan saa olla kkoko ajan tarkkana ja komentaa välillä pois mutta muuten nuo näyttää jo tottuneen että poika on tullut jäädäkseen :) viime yö meni yllättävän hyvin yhdellä syötöllä ja vaipan vaihdolla poika nukkui sitten yhdeksään ja oli kyllä luksusta :D oli outoa herätä pirteänä :)

Meillä kolme villakoiraa, vanhin on ku ei oiskaan, keskimmäinen käy moikkailemassa ja vahtii muilta :/ nuorin oli aluksi liian innoissaan, vinkui perään ja tunki naamalle. En oo kieltänyt koiraa mutta laittanut käden väliin jos on menny överiksi jolloin ymmärtää lopettaa ilman että tulee negatiivisuutta kohtaamiseen. Mutta nyt on hämmentynyt vauvasta ja on alkanut kiertämään sitä :( On edelleen kiinnostunut kyllä.. mutta kun istuin lattialla niin tuli mun luokse vasta kun totes ettei mulla ole vauvaa.. kaikinpuolin positiivisesti on mennyt mutta tuo keskimmäinen on muutenkin resursseista huolta pitävä niin sitä saa tarkkailla ettei ala muille kukkoilemaan.

Mitä koiria teillä on?

Kaksi isoa seksrotuista nämä innokkaat ja sitten keskikokoa oleva sekarotuinen ja yks Lappalainen.

Mä en oo myöskään kieltäny edes sitä kun innokkain koira yritti höseltää ja hyppiä aina kun vauvaa nosti lattialta syliin. Nostin vaan rauhallisemmin ja koira sai vieressä haistella ja katsella. Nyt se sujuu jo ihan hyvin. Meillä on 11 vuotias chihuahua ja kaksi neljävuotiasta mittel- ja kleinspitzin sekotusta.

Pienten koirien kanssa on tietty helpompaa vaan antaa niiden häseltää aikansa mut isot saa kyl aikaseks enemmän jos ovat liian innokkaita :D mulla on vanhemmilla vielä 11 vuotias flatti mikä edelleen uuden tilanteen tullessa hermostuu ja saa hepuleita :D on tosi kiltti ja antaa veljenpojankin tehdä mitä vaan mutta sylissä pitoa se ei ymmärrä, ei toisten koirien eikä lasten, hämmentyy ja alkaa haukkumaan. Mutta ymmärtäähän sen, ei kuulu koirien toimintatapoihin tuo liian lähellä oleminen! :) tänään pitäs mennä hänt moikkaa ♡

Huhhuh, synnytyksestä tulee illalla jo viikko. Tuntuu oudolta että vauva voi olla jo viikon vanha!

Meillä tyttö tuntuu nukkuvan päivällä pidempiä pätkiä ja yöllä tankkailee tiheämmin. Tosin viime yönä heräsi 2,5-3 tunnin välein vaan. Oli kyllä paras yö tähän mennessä. Sit on tuntunut että se on ollut yöllä tissillä kauheen kauan, mut viime yönä meni heräryksissä vaan puol tuntia.:D

Meidän koira ei kauheesti vauvasta välitä. Välillä käy nuuskasemassa ja haluais nuolla naamaa ja käsiä. Mut kyllä se seuraa meitä nyt aina perässä vaipanvaihtoon ja joka paikkaan. Jos miehen kanssa yhdessä hoidetaan vauvan huoneessa, koira tulee sinne matolle köllöttää. Välillä säälittää kun ei enää niin paljoa ehdi itse huomioimaan. Mutta kyllä se tästä ku alapää vähän vielä paranee, niin lähdetään vaunulenkille.:D

Jonskula: Ei raportoitavaa :( selkä on edelleen kipuileva, mutta en tiijä onko se mikään merkki ku ei mitään muuta tapahdu.. MÄÄ HAUAN VAUVANI :dummy1: :yuck: Onko siellä lähteny kaikki hyvin sujumaan? Huomenna on minun henkilökohtainen arvaus päivä siihen millon neito syntys, että ehkä se odottaa sitä? :rolleyes:

Onko muuten neuvolasta tullut neuvoja siihen saako tämmöösen alkusyksyn vauvan kans heti lähtee kärryttelemään vai pitääkö ootella useita viikkoja ja pikkusen kerrallaa niinku talvivauvojen kans yleensä pitää?

ReiRei, se oottaa ihan selvästi sitä ;) mää sanoin mummulle kun se kyseli sillon että sunnuntaina aattelin laitokselle mennä ja niinhän siinä sitte kävi :)! Yllättävän hyvin on lähteny sujumaan. En kuitenkaan oo juuri koskaan vauvojen kans ollu tekemisissä nii jostain ne vaistot vaan tulee :). Huomenna vissiin kotia päästään jos ei mitään muutoksia tule :)

oi pääsette nopiaa pois :) ihanaa :) Ootteko saanu perhehuoneen? Rupian tähtään tosissaa huomiselle jos teiltä on semmonen siellä vapautumassa :D kaikki kolome ässää samalle päivälle, vaikkei niistä mitään hyötyä ole tähänkään päivään mennessä ollu :(

Oon tämmösessä missä on 3 paikkaa, mutta yksin oon ollu eilisestä asti :). Mää saunoin urakalla pe ja la sillon :D liekkö nuo auttanu mitään mutta ainaki yritettiin :D..

Meillä on dalmatiankoira ja kissa. Kissa karttaa vauvaa ja on paljon ulkona ja käy vain lähinnä sisällä syömässä. Tuo koira taas on mulla harrastuskoirana, jonka kanssa kilpailen ja treenaan muutamia lajeja. Se on niin vahvasti mun koira että tämä uusi perheenjäsen ja se että vauva on lähes jatkuvasti mun sylissä/sängyssä vierellä on selvästi tuolle koiralle paha paikka. Kovasti olen yrittänyt sille jakaa huomiota ja antaa sen nuuskutella vauvaa ja touhuta mukana, mutta jokatapauksessa se on selvästi aika maassa ja ihmeissään tilanteesta, ruoka maistuu huonommin ja lelujakaan se ei ennen eilistä suostunut mulle tuomaan mielenosoituksena :) eiköhän tuo kuitenkin tuossa totu ja onneksi on mies tässä kotona myös niin ollaan päästy koiran kanssa vähän kahestaan lenkillekin ja pihalle puuhaamaan niin se on saanut myös mun huomiota ilman vauvaa :)

Mulla on JenniK sama tilanne, harrastuskoiria ja ennen raskautta mä en muuta tehnytkään kun touhusin niiden kanssa. Kunhan tästä parannutaan niin pääsee taas niidenkin kanssa aktivoitumaan. Ellei se sappileikkaus sit tule heti perään...

Voih mäkin jo haluaisin päästä touhuumaan koirien kaa ja vaunu lenkeille mutta vieläkään alakerta ei anna mun tehdä mitään ylimääräistä :( harmittaa.... Mutta pakkohan alakerrankin on parantua joskus. Ainakin toivottavasti.

Me ollaan nyt pari päivää vaunulenkkeilty koiran ja vaavin kanssa ja mukavasti sujuu. Mullakin tuli aika paljon repeämiä + väliliha leikattiin, kun ponnistusvaihe venyi eikä vauva tuntunut mahtuvan maailmaan ja jäi vain päällään venyttämään kohdunsuuta, lopulta suorastaan rukoilin et ne leikkais välilihaa ja sillä samalla ponnistuksella kun välilihaa vähän napsastiin tuo syntyikin <3 mutta täytyy sanoa että nopeasti nuo repeämät ja tuo väliliha on alkanut parantua ja mitään särkkäreitä en tarvinnut missään vaiheessa ja istuakin pystyi jotenkuten jo ekasta päivästä :)

Mäkin odotan että pääsee koiran kanssa taas touhuamaan ja treenailemaan kun arki tästä tasoittuu ja vauva pärjää pidempiä aikoja isänsä kanssa. Samoin odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsee taas syksymmällä hevosen selkään kun jälkitarkastus on tehty, kun ikäni olen noiden hevosten kanssa pelannut :)

Jennik88 oon ihan kade en pysty vieläkään kunnolla istumaan. Paras ja kivuttomin pystyn olee tyyny reisien välissä ja kyljellään. Mitä enemmän touhuan\ponnistelen sitä kipeempi alakerta sitten on :\ ajattelin vielä hetken aikaa katsoa muuttuuko miksikään. Mun kätilötkään ei tiedä miksi repesin näin pahasti :\ jouduin ihan leikkaus saliin kursittavaksi nukutuksessa kun oli niin pahat :\ mutta palkinto siltikin paras mahdollinen <3

Mä pääsin kotiin viime keskiviikkona ja torstaina olin jo vaunuttelemassa koirien kanssa. Niin ja pikku lenkkejä ihan vaan koirien kanssa ♡ mulle siis tehtiin sektio ja pitäs ehkä himmata vähän enemmän mutta en millään malta! Selkä on pirun kipeä kyllä..

Ollaan ostoskeskuksessa ja kunnon housunlahjekakkat sai neiti aikaseksi..

Voi ei Zeinika, kuulostaa kipeältä. En voi kun toivoa sulle paranemisia! :/ minkä kokoinen vauva sulla oli?

Mirmeli poika oli ihan normaali kokoinen 3408kg. Se kätilö joka saattoi pojan maailmaan sanoi ettei oo koskaan nähny että näin käy.... mutta jos yhtään etsin positiivista niin turvotus on laskenut hurjasti :) ei nyt enää tunnu että olis lenkki makkara jalko välissä :D joten hiljaa hyvätulee i Hope so :)

Takaisin