Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Zeinika, meillä oli tänään lastenlääkärin tarkastus ja ainakin vauvan puolesta päästäisiin myös pois huomenna. Toivotaan vain, että omat tulehdusarvot laskisi alle sadan, niin sitten päästään pikkumiehen kanssa kotiin :) mun oli hyvä tarkoitus tulla fyssarin opastukseen, mutta missasin sen alun vauvelin lounastauon takia :/ en viittinyt enää sitten tulla kesken kuuntelemaan, niin kuuntelin lopun huoneesta käsin ovi auki :grin

Pidän peukkuja teidän kotiutumisen puolesta :) ootteko saanut perhehuoneen niin olet saanut apuja myös öisin?

Imme: Nousi vähän mutta juuri niin kuin on normaalia pitkässä synnytyksessä.

Tä on uskomatonta.. sain taas vatsan kovan kipukohtauksen. Onneksi olen sairaalassa ja sain nopeasti apua ja lisäksi lisätutkimuksia. Huimausta on ollut pari päivää ja nyt on verenpaineet nousussa myös. Huoh.. mutta onneksi ollaan täällä.

Imme Meilläkin oli lasten lääkäri ja kaikki oli OK :) mä oon neljän hengen huoneessa :) toivottavasti sun arvot laskee. Meillä nyt pojalla noussut pikkasen kelta arvot katsotaan jos ne on huomenna OK ni jos vaikka pääsis huomenna kotiin... Itse hän jouduin leikkuriin synnytyksen jälkeen mutta viis siitä palkinto oli paras <3

Niin se sitten neitokainen on saatu puserrettua maailmaan. ♡ sen yhden puolikkaan cytotecin jälkeen alkoi enemmän supistella, mutta suht harvakseltaan. Lopulta kuitenkin eilen illalla 40 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen syntyi. kyllä tuntui pitkältä ajalta ponnistaa, meinas kyllä usko loppua!:D mut hyvät fiilikset jäi, mahtava kokemus! ♡

Pääsittekö kotiin jo Zeinika? Miten teidän pikkuisen kelta-arvot? Meidän pullapojan paino on laskenut vähän liian paljon eikä sitten päästäkää tänään kotiin. Kyllä sitä odottaisi vaan normaalia arkea sairaalan ulkopuolella!

Imme arvot noussut ja nyt on tosi väsy joten saa nyt pullosta maitoa kun ei jaksa tissiä imeä. Uusi arvo otetaan illalla mutta jäädään nyt ainakin vielä yhdeksi yöksi koska ajattelen vauvan parasta.

Onnea Jemna :)

Täällä leivotaan ja pestään ikkunoita ja toivotaan että jospa meidänki neiti joskus haluaisi ulostautua.. :)

Zeinika: Meidänkin neidillä nousi silloin kelta arvot, mutta onneksi niihin on tosiaan aika helppo hoito kun saa sinivaloa. Vaikka ikäväähän se on kun toinen vaan makaa valon alla ja saa vaan kerrallaan puoli tuntia olla poissa valosta. Me oltiin kaksi kertaa valossa ja nyt kaikki ok.

Siis tämä aika rientää tosi kovaa, ensi viikolla meidän neiti jo kuukauden!! ei ole enää vastasyntynyttä vaan vauva :)

Reirei: kyllä sinunkin aika vielä tulee, toivotaan että pian!

Onnea jemna!! :) sulla meni sitten hyvin cytotecien kanssa.
Me saatiin eilen synnytyskertomus ja se on käyty läpi.
Rinta ultrattiin aamulla, ei näkyvää. Vatsaultrasta palauduin äsken kun sain kipukohtauksen eilen ja sappikivihän siellä oli. Vielä ultrataan virtsarakko kun en tunne pissahätää ja sit pitäs olla kotiinlähtö! Tosin se koska se ehditään ultraamaan, on eri juttu...

Kiitos onnitteluista!:)

Pian ReiRei sinäkin vauvan saat syliin, ei mene enää kauaa! Koita jaksaa, vaikka tiedän miten malttamattomana sitä odottaa!

Mirmeli: meni hyvin cytotecin kanssa. Sen ainoan puolikkaan sain ja siitä se sitten lähti vauhdittamaan hommaa, ei onneksi muuta tarvittu.

En mäkään oikeen vielä tunne pissahätää, onneksi nyt saan kuitenkin pissattua kun ensin sai tehdä kauheasti töitä sen eteen ja katetroida muutamaan otteeseen. Täällä on kuitenkin sanottu et on normaalia et ei pissahädän tunnetta heti ole, eikä mua vaan aiota ultrata sen takia. Eri käytännöt vissiin taas joka paikassa tämänkin suhteen.

Oliko täällä monella tehty se eppari? Mulle tehtiin ja pikkasen on arat paikat. Vähänkö pelottaa jo valmiiksi mennä isommalle hädälle, oon yrittäny nyt sit syödä luumuja ja saanu täältä lääkettä mahaa pehmittämään. Pitää varmaan käydä vielä ostaa luumuja kotiin. Voi apua!:D

Jemna: mulla ultrattiin kun oli mennyt niin kauan jo ja kun leikattiin. Synnytyksen aikana katetroitiin myös ja leikkauksen ajaksi laitettiin kestokatetri joka oli sitten rikkonut vähän paikkoja ja virtsassa oli verta. Mutta nyt kellon mukaan pissalle max 4 tunnin välein.

Marlin luumumehu on hyvää tavaraa! Samoin magnesiamaito jota saa apteekista.. mulla kesti viikon ennen ku vatsa toimis ja oli kyllä kamalaa! :s

Myös Visiblin kuitulisä apteekista toimii hyvin! Kun muistaa aamuin illoin ottaa. Mulla tuo toimii paremmin kun mitkään unmetuslääkkeet!

Voihan turhauttava odotus!! Alkaa hermo mennä oottamiseen.. Joka ilta jännittää nukahtaa jos yöllä tulee lähtö. Joka aamu herää ensin vitutukseen kun mitään ei tapahtunu. Sitten kokopäivän odottelee jos jotain tuntemuksia alkais tulemaan. Vaan ei, ei mitään :(. Haluan jo pojan tänne meijän tykö<3! Tänään 40+3 ja huomenna olis taas neuvola. Tympäsee neki jo ku aina ihmetellään kuin valmiina kaikki paikat jne on ja tulee koska vaan. Sitten ei tapahdu kuitenkaan mitään. Blaah :D! Johan tätä on jatkunu sieltä 35 viikolta kun sain sen älä tee mitään kiellon kun näytti että tulee ennen aikoja..

Mulle tehtiin eppari, mutta en ole kokenut sen vaikuttavan suoraan ulostamiseen. Enemmänkin se rasitus koko alapäässä ja kun ei uskalla ponnistella pahemmin, koska se tuntuu sitten emättimenkin puolella. Mulla meni neljä päivää, että maha alkoi toimia ja sen jälkeen on tyhjentynyt parin päivän välein. Ei onneksi ole sattunut tai mitään. En myöskään alkanut millekään luumudieetille. Normaali monipuolinen ruokavalio, ainoona oon syönyt vaan ruisleipää, en mitään vaaleita höttöjä.
Ja tosiaan nyt on puolisentoista viikkoa epparista ja alkaa tuntumaan paremmalta. Haavan päällä istuminen kipeyttää haavan ja taasen istuminen mitä kummallisimmissa asennoissa tämän välttääkseen (lähinnä autossa on supervaikea löytää asentoa), kipeytyy sitten kaikki lihakset reisiä myöten. Nyt oon ottanut parin päivän makuukuurin ja alkaa lihakset rentoutumaan :D

Huhhuh :D! Täällä käynnistävät vissii 41+4 jos oikein ymmärsin nii vähän lohduttaa, että ens pe alkais jo jotain viimestään tapahtua :).

Jonskula mää oon kuullu samaa, etkö sinäkin ole OYS:iin menossa? mulla tulis käynnistys siis tuollla kaavalla ens perjantaina, mutta epäilen että alkaisivatko kuitenkaan viikonloppua vasten käynnistämään... eli meniskö kuiteski maanantaille se käynnistys.. :o

alkaa tekeminen tässä pikkuhiljaa loppua. on siivottu ja leivottu ja eilen päätin vielä pestä ikkunatkin.. Ainut mikä ois enää oikeestaan jäljellä ois kylppärin lattian pesu, mutta ei enään oikeen tuo kontillaan olo maistu.. :( rahatki kohta loppuu kun jokaisella päiväkävelyllä eksyy tuohon vieressä olevaan ostoskeskukseen :D

Mulla repes paikat ja nyt on vatsa kovana. Oon koittanu syödä luumuja mutta kohta pitää lähteä jo apteekista hakemaan apua jos tilanne ei muutu.

ReiRei, joo OYSiin meen. Ainaki semmosen käsityksen sain että vklp vasten alkaisivat käynnistää :). Pitää melkeen huomenna kysyä neuvolassa tuosta vielä.

Jonskula: Onko sulla ollu jo yliaikaiskontrolli vai neuvolassako puhuivat tosta käynnistyksestä? :)

Takaisin