Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja täällä ei hikkaa tunnisteta vielä varmasti näilläkään viikoilla... ehkä sitten ensi raskaudessa ;) Tänään pääsin vielä kotia odottelemaan ja tekemään liike tarkkailua.

Tarkkailussa pidettiin sen takia että halusivat ottaa vielä kuitenkin aamukäyrät ja katsottiin myös aamulla lääkärin kanssa vielä ultralla pienokaisen kuulumiset. Tällaiset liike vähentymiset pitää kuulemma ottaa tosissaan ja haluavat aina seurata pitemmän ajan, varsinkin kun on näin hyvistä viikoista kyse.. Jos en olisi itse alkanut aamulla tuntemaan liikkeitä selkeämmin niin olisi ruvettu miettiin sitten käynnistämistä, koska lapsi on kuitenkin jo niillä viikoilla että voi hyvin jo käynnistää synnytyksen. No nyt pitää tarkastella liikkeitä edelleen, mutta saa sen tehdä kotosalla kun itselläkin on varmempi olo kun aamu jumpat oli neidolla niiin hyvät! :)

Saatiinpa käydä kattomassa ja kuuntelemassa vauvaa, vaikka hirveä shokki oli itelle ku yhtäkkiä joutuki jäämään osastolle ja ruvettiin puhumaan käynnistelemisestä.. Ja mitäänhän en ollut mukaan ottanut ku lompakon ja äitiyskortin ja puhelimen :D

Hyvä että ReiRein vauvalla kaikki hyvin :) mulla oli pari hiljaisempaa päivää mutta liikkui kummiski niin en huolestunut ja tänään poju on jo normaali liikkeissään eli hyvin vilkas :) voi kun haluaisi jo itsekin päästä tosi toimiin :) mutta ei tunnu ollenkaan että synnytys voisi alkaa no ei se tonne mahaan voi ikuisiksi ajoiksi jäädä joskus sen on pakko tulla ulos ;)

Tsemppiä synnytykseen lähteneille! :)

Imme: Paineet oli 133/93 neuvolassa mitattaessa. Normaalisti ollu 115/75. Proteiinit oli yhellä plussalla. Mut tais olla onneks väärä hälytys. Kotona paineet ja proteiinit ollu ihan normaalit. Eli normaali odottaminen jatkuu. :)

Täälä eka 'väärä'hälytys koettu. Supistukset äity tosi kipeiks aamulla ja lähdettiin synnärille, jossa ne sitten kuivu kokoon totaalisesti. Tuli itelle ihan hölmö olo kun hälytti miehen töistä kotiin eikä synnytys nyt sit ollukkaan vielä tarpeeks pitkällä :/ ja nyt kun ollaan taas kotona niin supistukset palas.

Mutta saatiin sentään selville, että vaavi voi hyvin suppareista huolimatta, kohdunkaulaa ei enää ole jäljellä ja ollaan sormelle auki. Nyt vaan toivotaan kovasti lisää näitä suppareita, et homma etenis.

oi että, mahtavaa että osalla tapahtuu! :) Täällä eilen supisteli jonkun aikaa kipeästi, mut en oo varma et johtuko vaan vauvan liikkumisesta suppareiden aikana. Kävin eilen lenkillä ja vyöhyketerapiassa, niin saatto siitäkin johtua. Just hyvä kaveri laittoi kans viestiä että lähtöä tehdään, kun vesiä tihkui ja supparit alkoi. Sillä LA huomenna (päivää aiemmin kun mulla), joten jospa tästä pääsis itsekin pian peesiin ;) Vaikka varmaan turha toivo. Vauvakin ollut vilkkaampi kuin koko raskausaikana viimeiset 4 päivää, joten jos synnytystä enteilee pari rauhallista päivää, niinei ainakaan sen mukaan ihan hetkeen ala tapahtua..

Voi ei, mä niiin tiiän ton inhottavan puutumisen! Tsemppiä siitä kärsiville! Mulla nyt viimeisen vkon ollut onneks vähä parempi tuon hiilarivähentämisen jälkeen. Muutenkaan ei turvota enää jalkojakaan oikeestaan yhtään, mut paino jostain syystä silti nousee vaikka mielestäni syönyt vähemmän ja kevyemmin! Ottaa aivoon, vaikkapa eikait varmaan pitäs ottaa tosta stressiä, mut +17 kg alkaa jo silti ärsyttää, aargh!

Mulla kyllä tuntuu hikka tuolla rakon seudulla,vaikka perätilassa onkin. Ilmeisesti hikkaa jaloillaan..

Kyselin neuvolasta tuota tärinää, niin johtus kuullemma siitä että vauva venyttelee niin kovasti että raajat värisee. Jotkut vauvat tekee sitä syntymänkin jälkeen. :)
On tää vaan ihanaa vaikka ajoittain on tukala olo. (tuskin kuitenkaan yhtä tukala olo kun teillä) Mutta kyllä se aika mullekkin tulee vielä. :D

Mulla hikka tuntu kans milloin missäkin. Pää on alhaalla, mutta hikka tuntuu vahvimmin ylhäällä. Varmaan koko tyyppi hytkyy ja selkä+peppu ovat herkimmässä kohdassa.

Jännä kun mulla se tukala olo oli vielä tuossa pari viikkoa sitten, mut nyt näin pari päivää ennen laskettua aikaa pystyy helposti käymään lenkillä ja muutenkin tosi hyvä vointi. Eilenkin kävin vielä ihan reippaalla kävelylenkillä, ei mitään ongelmaa! :D yöllä on tukalaa harjoitussupistusten ja vessahädän vuoksi, päivisin on ihan hyvä vointi.
Mulla vauva ollut tänään tosi rauhallinen, liikkuu kyllä sen verran että ei huoleta. Mä toivon et se nyt vaan lataa akkua synnytystä varten kun yleensä mylttää niin paljon. Lisäksi tänään ollut koko päivän menkkamaista jomotusta alamahalla.

Ja Mamatson: tuo on niin yleistä että synnytys sitten pysähtyy kun joutuu rauhallisesta ja tutusta kotiympäristöstä sairaalaan, elä turhaan tunne hölmöä oloa.:) kohta pääsette jo takaisin.:)

Minäki ajattelin eilen ku oli vauva niin rauhallinen,että varmaan latailee akkuja ulostautumista varten,mutta tänään onki taas myltänny eilisenki edestä. Aiheuttaen niitä ihania tuikkasuja alapäähän :/ tänään taas puhelin laulanu niistä joko-kyselyistä. Voe prkl!

Mä kans neuvolasta pääsin just himaa. Maanantaiksi varas yliaikaiskontrollin ja sano, että siellä varmaan alkavat käynnistelemään, jos nyt ei kerkeä omia aikojaan tulla. Keskiviikkona sitte viimeistää. Jotenki helpottavaa, että ens viikolla se vauva nyt joka tapauksessa pitäis olla maailmassa keinolla millä hyvänsä. Taitaa vaa joko väsymys tai hormoonit kiusata sen verran, että huolestun ja ärsyynnyn ihan kaikesta. Neuvolantätin "kunnon kokonen vauva" on nyt mun päässä kääntyny ylisuureks mörssäriks, mikä repii toosan tullessaa. Kuitenki kuulemma tarkoitti mahollisesti vähän alle neljäkilosta.

Bubu: Meillä mennään la lisäksi ihan samoissa, mulla kans maanantaina kontrolli ja mä teen kaikkeni että sinne jäädään! :grin Tällä neidillä ei näytä olevan mikään kiire ja oonkin jo kuopannut ajatuksen siitä että vkl aikana tulisi :confused:

Jonskula: Mun piti heti kokeilla että meneekö kämmen tissien alle ja on kyllä mennyt jo kauan, silti musta tuntuu että mun maha pompottaa edelleen vaan tässä ihan keskellä kroppaa, ei roiku alaspäin lainkaan. Mutta istuessa huomaa kun vauva painaa suolta ja virtsaputkea.. :shifty:

Mun maha on jo niin alhaalla, että ihmettelen, ettei vauvan pää roiku ulkona! Mulle mahtuis toinen maha tohon tissien ja masun väliin! :D
Aivan tajuton jano koko ajan, join yönkin aikana 1,5 litraa vettä heräyksillä. Ja tottakai heräilin sitten useemmin, kun tuli juotua niin paljon. Eikä ole edes erityisen kuuma.

Tsemppiä käynnistystä odottaville! Vielä viikonlopun yli ja pääsee itsekin taas neuvolaan, nyt vaadin sen äitiyspolilähetteen.

Luinko täältä vai jostain muualta, että vaavi kykenee tarttumaan virtsarakkoon? No siltä tää ainakin tuntuu... :D

Mä kirjotin tosta virtsarakosta! Mulle sano neuvolassa että pystyy tarttumaan kevyesti ja kun kynnet kehittyy ni ei tunnu kovin kivalta :D

Täällä yritetään saada vaavia tippumaan.. Aamulla reipas tunnin lenkki tehty, koti siivottu. Olisko seuraavaksi kyykkyjä? Ehkäpä alan käymään nuita "romukaappeja läpi" niin tulee noustua tuolille ja alas.. eikös se käy portaista? :D

Mirmeli: Mä kans oon ottanu saman asenteen, että ilman vauvaa en sieltä aio lähteä.

ReiRei: Mulla ei meinannu vauva laskeutua millää. Epäilin jo ettei se jostai syystä mahu sinne lantioo, ku yritystä kuitenki oli, mut aina vaa se pompsahti takasi ylös. Tänää neuvolassa vihdoin sanottiin, että pää ei heilu niin paljon ja on laskeutunu alemmas. Mustikassa oon kyykänny ja jumppapallon päällä heilunu iltasin. Noitten pitkien kyykkyjen jälkee olo oli välillä semmonen, että vauva tipahtaa kohta puntista!

Täällä vauveli on aika kivasti vissiin alhaalla, mutta pää heiluu edelleen todella paljon. Nyt sitten saa jännittää, kuinka kauan tässä vielä menee, että pikkuinen kiinnittyisi.

Kuinkahan Angiilla ja Mamatsonilla menee? Toivottavasti molemmilla on jo pikkuiset nyytit sylissä :Heartred

Takaisin