Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Luo1988 Meillä kun mies on näissä asioissa hifistelijä niin ostettiin se Nabbyn itkuhälytin mikä on siis todella pieni ja toisena "päänä" toimii puhelin. Todella kätevä ainakin mitä ollaan testailtu! :) Tähän saa lämpötilahälyn ym. Onhan tämä kallis mutta toisaalta kyllä sillä käyttöä tuleekin!

Viimeinen äitiysneuvola käyty ja lähete saatu yliaikaiskontrolliin.. niin se vaan sitten menee että kun yli puolet raskaudesta joutuu himmaamaan ettei neidillä olisi liian kiiru ja nyt ollaankin sitten tässä :D tunnin päästä varaamaan aikaa sitten. Toivottavasti ei nyt turhaa venyttelisi sitä sitten.. oliko täällä joku kenellä on käynnistetty? Millä keinolla?

Me saatiin eilen lääkärissä ns.jatkosuunnitelma: Torstaina uus kontrolli omalla lääkärillä (olettaen etten jakaannu ennen sitä), jos kaikki Ok niin Lauantaina uus kontrolli, mutta sairaalassa, jossa sitten päättävät mitä tehdään. Ja jos vieläkään ei mitään tapahdu tai merkkejä synnytyksestä ole niin viimeistään ensi viikon keskiviikkona käynnistetään.

Joten nyt mä koitan psyykata tuota vaavia tulemaan ulos viikonloppuun mennessä niin ettei tarvii alkaa käynnisteleen, mutta huomaan samalla että lakkasin ressaamasta aiheesta kun tiedän että viimeistään ensi viikolla synnytetään tavalla tai toisella...

On kyllä varmaan kiva tietää tarkka päivä milloin viimeistään vaavi laitetaan matkalle maailmaan! Vaikka tässäkin vaiheessa tietää, että ei tässä enää viikkokausia odotella, mutta hemmetin malttamaton sitä on silti :D

Meillä ei ole vielä mitään itkuhälytintä. Jotenkin jäänyt viime aikoina viimesten hankintojen ajatteleminenkin vähälle, kun etsii vaan merkkejä alkavasta synnytyksestä :D Kaikki tärkeä siis on jo, mukavuusasioita kuten itkuhälytintä ja yövaloa pitäisi vielä hankkia.
Jos rahatilanne sallisi, tulisi meillekin tuo Nabby-hälytin. Ihastelin sen toimintoja ihan huolella, mutta kun ei pariin kuukauteen ole sellaiseen varaa niin tulee varmasti hankittua jo jokin edullisempi. Haluaisin kyllä jonkinlaisen digitaalisen, josta lämpötilaa pystyisi seurailemaan. Ensikertalaisena tämä on yksi niitä asioita, joita stressaa, ettei vaavilla vain olisi huono olla.

Kyllä mä mielummin ottaisin sellasen yllätyslähdön ku tarkan päivän.. sitä sit ehtii jännittää liikaa! Meillä kontrolli aika nyt sit vasta maanantaina ja sillonkin 50-50 et jäädäänkö sinne vai ei. Sit on jo 41+5 ja en kyl kestä jos meinaavat sitä vielä sitten lykätä.. no ehtiipäs tässä sit kaikkea vielä hommailla. :D

Heidix, mulla 39+2 nyt ja huomenna kolme viikkoa flunssaan sairastumisesta. Kolme viikkoa olen todella yöt yskinyt ja valvonut, voimat ihan pois. Virus niin minkäs teet. Physiomer-suihketta käytin paljon etenkin öisin ollessani nuhainen, sitä voi kylkimakuultaan tuikata kun happi ei kulje. Pystyy välittömästi niistämään sitten ylimääräiset ulos. Pelasti sen mitä pelastettavissa oli. Mulla kans kaksi viikkoa sitten jo tilanne, että paikat kahdelle sormelle auki ja veristä vuotoa. Olisin itkenyt yskääni ja synnytyksen käynnistymisen pelkoani joka päivä, jos en olisi pelännyt meneväni siitä vielä pahemmin tukkoon...

Nyt yskittää enää öisin pahemmin, kurkku vihottelee välillä. Kylkilihakset ovat viikkojen yskimisestä niin kosketusarat, että kyljellään hengittäminen sattuu. :( Mutta eipä käynnistynyt synnytys! Nyt saisin ehkä jo happea siinä hommassa... Tsemppiä!!! ❤

Mirmeli,mulla käynnistettiin:) apuna oli ballonki. Sanottiin että varaudu siihen että voi kestää päiviä mut mul meni noin kaks tuntia kun käynnisty.

Niinpä.. Mä viel sanoin kaverille et lähe vaa kotii ja just se pääsi parkkipaikalle ja vedet alko mennä :D 10 maissa käynnistys, 21.25 poika maailmassa <3

Mulla tänään laskettu aika mutta ei kyllä mitään merkkiä että poju tulisi pihalle. Huomenna neuvola täytyy siellä jutella ja katsoa mitä tapahtuu. Vähän pelottaa enkä haluaisi että menisi hirveästi yli kun riskit kasvaa :\

Sympatiat kaikkien puolelle jotka odottelee synnytyksen käynnistymistä <3 Munsta on niin outoa, että sitä raskausmahaa ei enää ole..siis tokihan tuo röllykkä tuohon jäi mutta ei sitä isoa mahaa :D Alapää on mulla tosi kipee, soitin tänään neuvolaan ja sain huomiselle ajan että tarkistavat alakerran..näyttää että tikit on revennyt :/ mutta eivät kuulemma laita enää uusia tikkejä vaan suihkuttelua alapäähän kovasti..

Niin ja ollaan päästy kotiin lastenosastolta :) 24h valohoitoa tällä erää riitti, kohta tosin lähtään sairaalaan antamaan verikoe jotta näkevät että arvot on pysynyt matalalla. Toivotaan että näin on!! tosin oli aika luksusta viime yönä kun hoitajat hoitivat yhden syötön yöllä ja sain nukkua ainakin 6h putkeen!! tosin välillä heräilin mutta silti!!Hieman alkaa tuota univelkaa kertymään, synnytysosastolla en osannut nukkua yhtään kun aina joku vauva tietty huusi.Mutta on tämä kaikki vaan sen arvoista <3

Kiitosta vaan :D sulle myös kyllä nyt jaksamista, toivottavasti nyt rauhoittuu tuo teidän meno että pääsette rauhassa kotiutumaan! Kurjaa tollanen.. :(

Meikäläinen siivos kaks terraarioo (3 isoa päällekkäin ja alin lattiatasossa) ja nyt on mukava alaselkäsärky :o vielä pitäs yksi pitkäkarvainen puudeli pestä ja föönata, ou mai, mitä mahtaa tykätä huonosta satulatuolista tämä selkäkipi

Jos se vaikka sit synnytys käynnistys kun nuin ahkeroit. :) Mä ajattelin huomenna siivota, tänään vois saunoa... tähän mennessä ei ole kyllä mikään aiheuttanut minkäänlaisia synnytystuntemuksia.:D
Ja mulla on taas ihan kamalan kipeä yläselkä.:(

Ja jaksamisia tyy84:lle, jospa valohoidot nyt riittäis ja saatte olla kotona.

Kävikö Jasmina niissä verikokeissa, ja ootko saanu tuloksia? Minä sain jo tulokset, oli ok ja saan nyt senkin suhteen huokaista...

Ei oo tähän mennessä huhkiminen auttanut :D katsoin tyksin synnytyksen käynnistys sivustoa ja siellä mainittiin erikseen jotenkin näin: Kotikonstein (saunominen, siivoaminen, yhdyntä ) ei synnytystä saa käynnistymään. :D :D no mutta se on kyllä huomattu!! Johan tässä on ulkovarastot siivottu remontin jäljiltä, lenkkeilty, juostu kaupoissa, heiluteltu peittoa, saunottu ja muuta ei oo saanu kun kipeät paikat! :D

Hahah, olen minäkin saman huomannut joo, ei mitään vaikutusta (paitsi ne kipeät paikat)!:D Pitäs varmaan vaan ottaa rennosti ja laiskotella päivä, silläkö nuo syntyis. Mut mulle on kauheen vaikee olla vaan tällä hetkellä, koko ajan tuntuu et pitäis siivota ja muuten vaan jotain touhuta. Joka paikassa näen vaan likaa ja sotkua.
Ennen mä olin ihan hyvä laiskottelemaan, mut kai mulla on sit joku pesänrakennusvietti... :)

Heidix, meille annettiin ohjeet valmennuksessa että synnytyksessä voi suihkauttaa nenäsumutetta, tosin sellaista miedompaa lapsille tarkoitettua, jos nenä on tukossa. Koska parempi on että äiti saa henkeä kuin olla lääkkeettä :)

Tyylle onnittelut kotiutumisesta!

Toi synnytyksen käynnistyminen on kyllä henkimaailman hommaa... Mä olen tällä hetkellä ns. lähtökuopissa, mutta kätilön mukaan voi mennä yliajalle tai sit käynnistyä vaikka ihan näillä hetkillä :rolleyes: eli pää kiinnittynyt, sormelle auki ja limatulppaa lähtenyt. Olo on tukala ja maha hellänä mutta sekään ei kerro mitään... :meh:

Kaikille tsemppiä odottamiseen, etenkin jos laskettu lähestyy tai meni jo!

Mä oon kans 36 viikon tarkastuksen mukaan sormelle auki.. ei voi kun toivoa että olis edennyt siitä. Huomenna jo 41+0...

Viimeinen äitiysneuvola käyty ja lähete saatu yliaikaiskontrolliin.. niin se vaan sitten menee että kun yli puolet raskaudesta joutuu himmaamaan ettei neidillä olisi liian kiiru ja nyt ollaankin sitten tässä :D tunnin päästä varaamaan aikaa sitten. Toivottavasti ei nyt turhaa venyttelisi sitä sitten.. oliko täällä joku kenellä on käynnistetty? Millä keinolla?

Mun kaveri kehui sitä ballonkia. Lähti sillä käyntiin (joskin siihen meni varmaan joku 8-10 tuntia) mutta kivuttomasti. Eikä oo niin raju kuin lääkkeellinen (eli ei aiheuta epäluonnollisen kovia suppareita, jotka voi olla kivuliaita äidille/huonompia vauvalle verrattuna "luomu" supistuksiin. Sitä aattelin ehdottaa itte jos joudutaan käynnistelyyn..

nnanna: tiiätkö pitääkö tuohon Nabbyyn hommata tuo lämpötilaseuranta vielä erikseen (ja onko se vain joku sovellus vai jokin lisäosa laitteeseen?) Ja onko se vielä erikseen maksullinen? Mitenhän pakkasen kesto? Vaikka luulis kestävän pikkupakkasta, kun tanskalainen laite. :)

Takaisin