Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo oikeen minkäälaista oiretta, vaikka kuukaus takaperin olin ihan varma, ettei mee enää kauaa, ku joka paikkaa juilii. Nyt on vaan selkäkipua enkä oo ihan varma, että onko se jonkilaista supistelua vai väsyykö selkä vaa tosi helposti ja jomottaa sen takia.

Täällä ilmaantu nyt illalla ihmeellisiä näköhäiriöitä :o nyt menny vähän ohi vaan pääkipu vissiin alkamassa tai jotain :/.. Saa nähä meneekö yön aikana ohi.

Jos jatkuu tai pahenee niin menoksi vaan.

Täällä tulee edelleen voimakkaita harkkasuppareita, vatsa pinkeenä lähes koko ajan :o mitä mahtanee tarkoittaa tämä.

Jospa Mirmeli pääsisit tositoimiin ku laskettu aikakin jo menny!:)

Ja jospa ei olis Jonskulalla tosiaankaan raskausmyrkytysoireita.:/

Täällä ei mitään uutta. Selkä vaan kamalan kipeä, välillä alaselkä ja välillä yläselkä. :/ mutta ei merkkejä synnytyksestä, sais jo olla. Selän vuoksi vaikee olla ja öisin on niin kamalan kuuma ja tukala olla. Maha jatkuvasti ihan kova ja jalkoja turvottaa. Viime yönäkin piti nukkua jossain vaiheessa jalat seinää vasten, jotenkin kutisee jalkapohjat kun on niin turvoksissa.
Sit tänään oon ollut jotenkin kamalan itkuherkkänä. Vollottanut välillä ahdistusta, jolle ei ole selkeää syytä ja välillä vaan liikuttunut jostain vauvaan liittyvästä.
Tule jo, vauva! ♡ :) Ei kyllä tunnu käskemällä tulevan. :D

Jonskula, soittelisin kyllä huomenna varalta neuvolaan nuista oireista ja kävisin antaan pissanäytteen ja verenpaineet kun ovat niin raskausmyrkytysmäisiä oireita... tässä loppu vaiheesa se kuitenkin voi edetä hyvin nopeaa, että vaikka ei aiemmin ois ollu paineissa yms. ongelmaa niin ei tarkota ettei nyt vois olla... :(

Kokeilkaapa icepoweria selkäkipuihin! Mulle suositeltiin neuvolassa ja on nyt ihan mun paras kaveri iltaisin ja yöksi! Vie selkäsäryb todella hyvin pois ja ei vaikuta vauveliin!

Nytkö tää unettomuus alko? Vessaheräämiset jo tunnin välein ja viiden tunnin ravaamisen jälkeen ei meinaa enää uni tulla... Vauva! Ulos! Nyt!

Mä olin yöllä jo into pinkeenä kun tuli muutama supistus sillä että sikeestä unesta heräsin ja selkää särki ja maha ihan kovana olin jo Jes Jes nyt alkoi tapahtumaan mutta ei! Hetken aikaa supisteli ja sit ne loppu ku seinään. Sais jo vauva tulla hermot ihan tiekaleina....

Mulla taitaa mennä tosi ihmeellisesti tää raskaus kun kaksi ekaa kolmannesta oli yhtä tuskaa ja kauheesti vaivoja jne. Mutta nyt kun laskettuun en enää 2 hassua viikkoa niin tuntuu että oon elämäni kunnossa, tottakai supistelee joka päivä mutta kun on supistellut vkosta 25 asti niin eipä niitäkään noteeraa. :D
Sen nesteen kertymisen alkaa nyt kyllä huomaamaan ja jalathan väsyy nopeemmin kun aikasemmin mutta muuten on aika hyvä olo joten mä en osaa ees olla malttamaton yhtään. :) Tottakai eriasia sitten ko mennään viikoille 40-42 niin alkaa varmaan mieli muuttuun. :D

Nyt on kyllä pakko sanoa että tuntuu ihanalta, ettei ole ainoa joka kokoajan jo toivoo jakaantumistaan.

Meil oli viime yönä taas vaavilla mahabileet ja ihmeen paljon se mahtuu vielä liikkumaan.

Yön aikana oli menny ohi nuo ihme oireet. Paineet ollu aina hyvät eikä mitään viitteitä oo ollu aikasemmin ainakaan myrkytykseen. Toki riski on kun äidillä oli mua odottaessa loppuraskaudessa iskeny yhtäkkiä. Soitan neuvolaan jos vähänkään tuntuu mitään poikkeavaa tänäpäivänä. Hyi jos se sen viehättävän lykkää :(. Toki eilen join vähän huonosti niin johtuneisko siitä + hartiajumit. Eipä noista tiiä vaa oli kyllä Hyi :s..

Täällä tänään 38+0 <3! Vois kyllä tulla jo pihalle. Nyt sentään oon saanu nukuttua yöt ihan hyvin :). Kauheesti on siivottu, saunottu ja ukon kans puuhasteltu :D! Harkkasupparit tauonnu vähän nii oisko tää nyt sitä tyyntä ennen myrskyä. Tosin mun tuurilla ku tätä on ootettu ennenaikaseksi syntyväksi yms nii paukuttaa nyt sitten nii paljon yli että pitää käynnistellä :D.

täällä kans 38+0 paukkuu tänään! ja ei mitään merkkejä että kaveri tahtois ulos :) On kyllä ollu niin tyytyväinen koko raskausajan tuolla masussa että ollaan odotettukki että yli menee, joten ei sillälailla mitään ahistusta oo että pitäs ulos saada :) Asennoitu on kuitenki siihen että yli menee :D

En tiijä rupiaisvatko sitte nyt käynnistelemään suoraan synnytyksen kun viikot nämä ja jos raskausmyrkytystä pukkaiskin yht'äkkiä. Vähä tämmöstä oon ymmärtäny että sitä vaavia ei mielellään kauheen kauaa tällasissa tapauksissa sitte enään masussa pidettäs.. voi olla että olen täysin väärässäkin!

Täällä pamahti tänään 39+0 eikä edelleen mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä. Toisaalta ehkäpä se synnytys käynnistyy sitten kertarytinällä eikä ilmoittele itsestään montaa päivää aikaisemmin ennakoivilla supistuksilla ja limatulpilla :D Tai sitten tää menee sinne 42+ viikolle ja joudutaan käynnistämään...

Ja olen muuten muiden kanssa samaa mieltä, että tuosta Jonskulan näköhäiriöstä ja päänsärystä olisi hyvä soittaa neuvolaan. R.myrkytys kun voi alkaa tosiaan ihan yhtäkkiä, vaikka muuten aiemmat arvot olisivat olleet hyvät. En missään nimessä halua siis pelotella, mutta muistetaan että mamman ja vauvelin hyvinvointi on etusijalla - tuli sitten "turha" käynti neuvolaan tai ei :)

Täällä kans yksi malttamaton odottelija.. :/ Viikkoja 39+4 ja vauva vain viihtyy eikä osoita juurikaan merkkejä halusta tulla ulos. Lähes päivittäin joitakin supistuksia,mutta lähinnä ihan yksittäisiä ja toisina päivinä ei ollenkaan. Yöt täälläkin sitä tunnin välein vessassa ravaamista ja viime yönäkin heräsin jo 3.30 enkä enää saanut unta. Joka hetki kun tuntuu jotakin supistusta tai erilaista tuntemusta niin tulee se toivonkipinä, että josko nyt, mutta ei ainakaan tähän mennessä.. Kotona tuntuu että kaikki on tehtynä ja päivät kulkevat samaa rataa, odottelua ja odottelua.. :/

Mutta nyt ollaan kyllä kaikki jo niillä viikoilla että eiköhän se nyytti saada jokainen tässä pian syliin, onhan sitä jo tässä jo se 9kk odoteltu! :) Tsemppiä viimeisten päivien ja viikkojen odottelulle! :)

Täällä tänään 40 + 4 ja ei mitään merkkejä. Jotenkin viikko sitten odotinkin enemmän, että jotain rupeaa tapahtumaan, nyt olen jo menettänyt toivoni :shifty: Öisin saan nukuttua aina aamuyöhön, sitten valvomista pari tuntia ja aamulla yritän nukkua mahd pitkään. Toki vessaan heräilyjä monta yössä.

Mullakin loppu raskaus ollut alun pahoinvointien jälkeen ihan luksusta. Oon pystynyt lenkkeilemään loppuun asti ja ei ole ollut mitään pahempia kipuja. Nyt vaan rupeaa jotenkin menemään hermot tähän odotteluun.

Liinuska samoilla linjoilla mennään. Mun liikuntakyky senkun paranee loppua kohti. Tuntuu et olin kuukausi pari sitten huomattavasti kipeämpi pienenkin lenkin jälkeen, mutta nyt tuntuu et oon saanu jopa vähän lisää vauhtia enkä taaperra enää niin pahasti. Mieskin ihmetteli tätä pari päivää sitten. Tiedä sitten mistä johtuu.

Takaisin