Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä tänään 40 + 0 ja johan sitä saisi alkaa jotain tapahtumaan :) Arpia ei ole vielä tullut, saa nähdä säästynkö ilman. Olen kyllä ollut ihan onneton rasvaajakin, ehkä 3 kertaa koko raskauden aikana.. :oops:

Kylläpä alkaa jo kaikilla olla h-hetki lähellä! Mulla 38+1 ja oon päättäny että kärsivällisyys riittää hyvin la asti ja sen jälkeen vasta alan tuskailla meidän rääpäle saa vielä rauhassa lihoa.. menkkakipuja ja kivuttomia supistuksia öisin, vauvan riehuhetkinä jäätäviä vihlasuja kohdunsuulla. Arpia ei oo onneks yhtäkään tullu, rasvaillu oon melkein joka ilta. Bio-oililla ja ihan perusrasvalla :)

Mää oon kans onneton rasvailija :D.. Muutaman kerran oon rasvannu vaan siihen se on jääny. Täällä takana ihan p*ska yö :( en oo nukkunu juuri ollenkaan.. 4tuntia pyörin sängyssä ja sen jälkeen menin kattoon telkkaria eikä mitään merkkejä unesta. Aamuyöstä kömmin takasin ukon viereen ja olin sitten nukahtanu jossain vaiheessa. Alkaa hermot mennä ku jää unet niin vähälle :/

Täällä 40+5 eikä merkkiäkään et poitsu ois syntymässä :D noh, huomenna ne päättää sairaalassa että jäänkö sinne jos käynnistelevät mutta luulen että kotiin palaan :) on vaan jo niin kova jännitys päällä että alkaa tää kärsivällisyys loppua! Ja mä myös herään öisin aina tunnin välein sinne aamu kuuteen ja siitä saan sitten kolmisen tuntia nukutuksi putkeen...

Täällä on toistaiseksi säästytty raskausarvilta. Rinnoissa on tosin muutama pieni, mutta muuten ei vielä. Oon rasvaillut aamuin illoin jotain neljänneltä kuulta lähtien, mutta oon ymmärtänyt, että taitaa olla enemmän ihotyypistä ja geeneistä kiinni tuleeko arpia vai ei :rolleyes: Onhan tässä vielä aikaa, joten saa nähdä miten mamman käy.

Oon myös käynyt hieronnassa ja pari päivää sitten vyöhyketerapiassa valmistelemassa kroppaa synnytykseen. Mulla on myös ens tiistaille (38+6) varattuna vyöhyketerapia, jossa on jo tarkotus aktivoida synnytystä. Viimeks keskityttiin kropan valmisteluun, mutta jätettiin synnytyshormonipisteet käsittelemättä. Oli todella ihanaa ja rentouttavaa sekä hieronta että vyöhyketerapia :happy: Täällä on myäs hyvin vähän merkkejä, että synnytys ois lähestymässä. Nyt on toista päivää pieniä veriviiruja valkovuodossa, mutta supistukset loistaa poissa ololla. Jospa noi paikat tässä pikku hiljaa kypsyy. Oon tilannut vauvan saapumaan 39+3 viikon päästä lauantaina. Saa nähdä onko memo mennyt perille :p

Aina ei geenit ja rasvailu auta arpiin. Oma äitini säilyi kolme raskautta ilman arpia, pieni ihminen & iso maha kuten mullakin. Ja olen rasvaillut puolet raskaudesta. Mulla arvet tulikin ihan yhtäkkiä kun maha otti sellasen spurtin, että ei mahanahat pysyny mukana! Voi olla, että nää joskus harmittaa kun koko maha on ihan arpinen, mutta hyvästä syystä ovat tulleet ja haalenevat ajan kanssa kuten kaikki arvet :)

Mä olen öljynnyt ja rasvannut puolivälistä asti melko säännöllisesti ihoa ainakin kerran päivässä, yrittänyt tehdä sen kaksi kertaa päivässä mutta välillä unohtunut. Vielä ei ainakaan ole tullut mitään jälkiä ihoon vaikkakin olisin tällä painonnousulla luullut - mutta kerkeehän sitä ne vielä saamaan kun viikkoja nyt 37+3. Mielelläni en tietenkään niitä ottais, mulle on ollut aika rankkaa jo tämä painonnousukin nimittäin, pinnallista tai ei mutta näin asia on..

mä olen rasvaillut jo jostain helmikuun lopulta lähtien, ja muuten arveton mutta navanympärys ei kestänyt kasvuspurtteja ja siellä niitä raitoja on. Että taitaa olla geneettistä tää taipumus.

Mä oon tunnollisesti rasvannut rv12 lähtien joka aamu ja ilta ja kunnon tiikeriraidat on nyt. Reilu viikko sitten tuli yhden supisteluyön aikana tosi paljon lisää arpia. Kyljissä ja navan ympärillä sekä alapuolella niitä on. Kylkien arvet kaikista pisinpiä ja aika tummia :shifty:
No, onneks ne vaalenee.
Mulla kyl tullut ennenkin herkästi raskausarpia (esim. Teininä kun oli kasvuspurtti) eli en kyl odottanutkaan säästyväni ilman niitä nytkään.

Mulla rinnat repesivät kun painoa oli tullut nelisen kiloa... Siinä vaiheessa meni usko siihen, että voisin asiaan vaikuttaa mitenkään. Mahaan ei sitten olekaan tullut arven arpea tähän mennessä, vaikka se on kasvanut valtavasti rintoja enemmän. Rintojen kasvu on siis ollut ihan nimellistä. En tajua tätä arpilogiikkaa. Teininä kasvaessa reisiin/pakaroihin tuli paljon arpia, vaikka hoikkanen olin eikä mitään lihomisvaihetta varsinaisesti ollut. Rintoihin taas nuoruudessa tullut mitään merkkejä. Odotin kyllä mahan repeävän raskausaikana... En älyä, ihan oma elämä tuolla ihokudoksella.

Hei kaikki! Kuulkaa oon seurannut teidän keskusteluita koko raskaus ajan ja itsekkin laittelin viestiä alussa nimellä piupow, mutta jostain syystä käyttäjätunnukseni lopetti toiminnan ja uutta en saanut tehtyä ennen kuin NYT kun sain uuden puhelimen ja paneuduin asiaan kunnolla. haluan kiittää teitä kaikkia, olette ollut suuuuuri tuki ja apu kun olen viestejänne lueskellut. Olo on ettei ole tarvinnut olla yksin tätä raskausaikaa ja hienoja vinkkejä oon teltä saanut joten suuri kiitos siitä, vaikka en ole pystynyt teille kirjoittamaan.
Minulla on siis LA 27.8 (tänään 37+0) ja odotan että saisin tytön jo syliin. Alkuviikosta olin naistenklinikalla kun epäilin että lapsivettä oli alkanut tihkumaan mutta oli väärä hälyytys. Onnekseni sain tietää että kohdunkaula on hävinnyt, pää on kiinnittynyt ja oon sormellle auki eli toivottavasti kohta alkaisi tapahtumaan koska olo on kuin ryhävalaalla kuivalla maalla.

Mitä teidän loppuraskauteen kuuluu, onko synnysoireita jo havaittavissa? :)

Ja paljon onnea kaikille jo synnyttäneille! ❤️

Mulla tänään 38+5, ei vielä isompia merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Ennakoivia supistuksia kyllä on, ja en tiiä, viime yönä ja tänään hieronnan jälkeen meni maha ihan kovaks niinkuin harkkasupistuksissakin, mut oli myös pientä kipua, semmosta menkkamaista. Et olikohan ne nyt ihan oikeita supistuksia vai ei. :D tuntuu, et kai ne supistukset tunnistaa, ku nyt jäi vaan fiilis, et oliko supistus vai johtuko vaan harkkasupistuksesta + pissahädästä.:D kyllä sitä vaan kaikkia merkkejä kyttää kun malttamattomana odottaa. Ja toki ne oikeet synnytyssupistukset tunnistaa kun ne alkaa, mut tuommoisiakaan ei ole aikaisemmin ollut.:)

Oi mulla aivan sama tilanne kuin sulla Heidix1 ja sama laskettu aikakin. Iltaisin ja öisin toivon tosissaan, että tulis jo! Vatta on kovana supistuksista jatkuvasti. Öisin kun kääntää kylkeä ja koiraa lenkittäessä sattuu alapäähän niin julmetusti plus tulee niitä sukkapuikkosohauksia, niin monta viikkoa on mennyt nyt näissä kivuissa, että ei voi enää olla muuta kuin malttamaton.:grin

Arvista sen verran että peppu on aivan raidallinen, muuten vielä ehyt nahka. Mulla kyllä fysioterapeutin mukaan ainakin oli tosi kapea ja pieni lantio sekä peppu, mikä on nyt tämän raskauden myötä täysin historiaa :happy:

Mä kyllä en usko lainkaan mihinkään geenihommiin raskausasioissa. Mun raskaudesta ei voi edes puhua samassa lauseessa äidin raskauksien kanssa :D

Mulla on niitä oikeitaoikeita supistuksia kerran pari yöllä tai päivällä ja ne kyllä tunnista! Tuskahiki iskee ja unohtaa hengittää mut mullaki on tullut niitä jo pari viikkoa et kaipa ne jossain kohtaa sit vaan ei enää jääkkään siihen yhteen :p

Mullakin nää yöt on aivan tuskaa. Supistuksia ei oo niinkään mutta, vatsa painaa älyttömän paljon ja hyvän asennon löytämisessä menee aikaa ja kärsin myös levottomista jaloista mitkä pitää hereillä, en tiedä mikä siihen auttaisi. Ja tietty vessahätä 2h välein. :D Tuleeko muilla kunnon vihlontoja nivusiin kävellessä? Välillä meinaa jalat lähtee alta. Onneksi ei oo enään pitkä aika ja on tää kyllä kaiken tulevan arvoista. :)

Sama juttu Heidix öiden kanssa,siis noi levottomat jalat. Mulla auttaa kylmä esim.kaurapussi pakastimesta jaloille.

Heräsin neljältä vatsakipuihin. Hassuinta tässä raskausajassa on se, etten nykyään enää tunnista eri kipuja, sillä suolet ja kaikki muut elimet on ihan missä sattuu. Se, että ennen tiesin heti, onko kyseessä esim. nälästä aiheutunut kipu, suolen toimintaongelmat tai närästys, niin nyt en enää osaa eritellä olotiloja toisistaan... :meh: jossain vaiheessa jopa innostuin kuvittelemaan vatsan kivistelyn kevyiksi supistuksiksi :laughing002 Nyt aamupala syötynä ja vessassa käytynä maha on taas normaali, joten tällä kertaa vatsavaivat taisivat olla puhtaasti nälkää ja suolen toimintaongelmia.

Takaisin