Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamatson makin tilasin eka vaan yhet kun aattelin et haluun kokeilla ennen ku tilaan enempia, mut ne on just niin ihanat paalla ku mita kaikki oli kehunu, joten tilaa vaan rohkeesti. Tosin jos tuolta mun linkista tilaat niin eihan ne postikulut oo ku sen punnan, jos tilaat eka vaan yhet niin ei postien takia joudu vararikkoon. :)

Mulla on lindexiltä ostetut liivit, tälläiset ns. toppimalliset. Mun päällä ainakin tosi hyvät, en ole muita pitänytkään moneen viikkon. Muistaakseni 2kappaleen pakkaus maksoi 27€. Ja nämäkin on minusta sellaiset että venyy ja paukkuu :) tosin ekat ostin M kokoa ja nyt jo L koko käytössä :)

Mä en tykänny henkkamaukoista yhtään. Puristaa ja kiristää eikä veny tavallisia rintsikoita enempää.

Lindexin liivit on kyllä tosi mukavat! Ostin itekin sen kahden pakkauksen. Hyvin minimaalista tissien kasvua oon huomannu joten ostin ihan omaa kokoa vastaavat kun niissä on kuitenkin niin paljon venymisvaraa :)

Lääkärissä käyty ja ai että oli tympeä vanha mies. Ei ollu neuvola lääkäri vaan yleis lääkäri. Ei tehny lantion koon tutkimusta koska olen pitkä. Pitkillä ei kuulemma voi olla ahdasta lantiota. Kysyi että onko ensimmäinen johon vastasin kyllä niin lääkäri sanoo hyvin tympeällä äänen sävyllä että synnytykseen ei voi sitten mitenkään vaikuttaa. Onneksi en synnytystä pelkää mutta jäi tuosta käynnistä paha maku. Rv 36 nyt

No huh Zeinika millanen lääkäri :O Mä varmaan soittelisin perään ja vaatisin uutta lääkäriaikaa. Kylläpä ottaa pattiin sun puolesta!

Huh mikä kommentti lääkäriltä zeinika. :O !!!! Itse tykkään noista kapphallin liiveistä. Ajattelin että en hommaa ennen vauvaa paljon liivejä vasta kun tietää minkä kokoiset boobsit tulee..
.

Täällä toista viikkoa äitiyslomalla ja viikkoja 35+4. Eilen oli normi neuvola illalla ja verenpaineet oli nousseet ja jouduinkin suorilta sairaalaan arvioitavaksi. Turvotusta on ja pääkipua ja huonovointisuutta mutta niitä nyt on ollut pidemmän aikaa. Silleen kuitenkin, että pystyy päivisin jotain hommailevat. Pissassa ei proteiinia ja veri ok niin pääsin illalla vielä kotiin. Torstaina testaavat uudelleen. Kyllähän siinä sairaalan sängyllä tuli vähän hermostunut olo kun tuntui että en minä vielä ole valmis eikä kotikaan valmis vauvalle. Tänään piti käydä ostamassa vaatetta vauvalle ja siivota yms. Ihan hassuja juttuja ja lopulta päädyinkin vaan miettimään, että ollaan hissukseen ja toivotaan ettei vointi mene huonommaksi. Ja jos menee niin apukin lähellä. Kotisynnytys on toiveena vaikka hieman jännittää. Yöllä tosin mietin (unettomuus täälläkin vieraana) että nyt jos on jotain vaivaa niin meniskö suosiolla sairaalaan ja unohtaisi kotihommelit. Täytyy kuulostella miten hommat etenee.

Luin noita sf-mittoja ja täällä mulla aina otettu jalat suorina. Eilen oli 34cm. Kasvuecho viikolla 32 näytti juuri keskikokoista vauvaa. Toivottavasti kehitys jatkunutkin näin.

Kohta nähdään meidän pikkuiset, ihan mieletön ajatus :love017.

Meen ens viikolla neuvolaan puhun ja kyselen siellä mieluummin kun on mukava neuvola Täti :) juu ei tullut mitään luottamusta tohon lääkäriin enkä suostu tuolle enää menemään jos tarvii lekurissa käydä vaadin toista. Ei se ees tienny miten päin vauva on mahassa vastaus oli ehkä viistosti ehkä? Haha en kyllä luota hänen ammattitaitoon.

Voi että, miten tympeä lääkäri! Kyllä harmittaa Zeinikan puolesta! Onneksi sulla on mukava neuvolatäti, niin voit jakaa ajatuksia sitten hänen kanssaan.

Mista noita ihme laakareita sikiaa? Ma olisin kysyny tommoselta nutipaalta etta 'ootko sa varmasti oikee laakari?' o_O

Ai niin ja taalla ei tietenkaan oo mitaan lindexeja ja kappahleja, varmaan jotain vastaavanlaisia liiveja loytyis muualtakin, muttei musta oo enaa juoksemaan missaan kaupungilla ettimassa, plus haluan kylla etta ne liivit on ihan kunnolliset eika mitkaan ihan rimpulat, joten enkohan tyydy niihin bravadoihin ja carriwelleihin. :)

Mä vaan jotenkin häkellyin ja jäädyin. Ja halusin nopeasti pois niin kuin sekin halusi musta. Näin jälkikäteen tekis mieli juurikin kysyä että oliko edes oikea lääkäri.

Zeinika, oli kyllä ihan uskomattoman nuiva lääkäri :mad: sanois suoraan jos sillä ei oo näistä jutuista hajuakaan, mitä se edes siellä teki? Ymmärrän kyllä että on lomakausi, mutta tuuraajienkin pitäis olla hommistaan vähäsen perillä...

Zeinika, mulla oli viime viikolla melko samanlainen lääkärikokemus, tosin se mun lääkäri oli nuori poika. Veikkaan että oli kandi ensimmäisessä kesätyössä, ei ainakaan todellakaan mikään neuvolalääkäri. Oli todella epävarma ja ei tiennyt mitä pitäisi tehdä, ei löytänyt vauvan päätä ja veikkasi vaan että "kai se on pää alaspäin", ei osannut mitata sf mittaa oikeasta kohdasta jne. Itsellä samat suunnitelmat, että pitää ensi viikon neuvolakäynnillä keskustella terkkarin kanssa ja varmistaa tuota tarjontaa ja sf mittaa.. Ei todellakaan herätä luottamusta, että tällaisten lääkärien vastuulla olisi huomata mikäli olisi jotain poikkeavaa :sour:

Voi Zeinika! Typerä lääkäri kyllä!! :( Pitäisiköhän sinulla sanoa tuosta neuvolassa? Jos onkin jotain tärkeää jäänyt lääkäriltä huomaamatta kun kerta oli niin yhteistyö haluton? Sitä En toki usko, mutta toivoisin että saisit vaikka uuden ajan jollekkin asiantuntevalle että saisit paremman kokemuksen ja että tuo typerys saisi kuulla poruja.. Pistää niin vihaksi tuommoiset! >: (

Mulle riittää kun nään mun kivan neuvola tädin ensi viikolla ja pyydän tarkistamaan vauvan tarjonnan yms :) kun olo on hyvä ja tiedän että vauvalla kaikki hyvin niin en jaksa alkaa vääntää ja ihan hyvillä mielin odotan synnytystä :) mutta kamalaa jos jokuoikeasti pelkää ja saa ttollasta kohtelua huh huh

Terveisiä lääkäristä täältäkin. Meillä onneksi oma kiva lääkäri joka tietää mitä tekee.

Vauvalla ei tietoakaan laskeutumisesta (rv36+2) ja ens viikolla tarkistetaan taas tilanne. Pää alaspäin se sielä lilluu, mutta jos ens viikolla vielä yhtä ylhäällä ku nyt niin saan lähetteen sairaalaan jonkinlaiseen synnytystapa-arvioon. Eli peukut pystyyn et kaveri alkais laskeutua etteivät laita suorilta keisarinleikkaukseen. Missä ne supistukset on ku niitä tarvis?

Painoarvio 2600g mutta voi kuulemma olla jo 3kiloinenkin kun laite ei mittaa luumassaa. Niin ja voi muutenkin hyvin :)

Voi zeinika.. ei varmaan oo kunnon loma sijaistajia niin sit pistetään yleislääkärit tuuraamaan. :( höh.. onneksi oot silti positiivisella mielellä :)

Mamatson, mulla tänään 36+6 ja lääkärin mukaan ei ole vielä laskeutunut niin että olisi kiinnittynyt, pää jossain lantio-ontelossa tms. Mutta ei mulla siihen sen enempää kiinnitetty huomiota. Toivotaan nyt että teidän kaveri sieltä tipahtaisi :)

Mulla myös "synnytystapa-arvio" käynti mutta ihan täysin normi kohdunsuun tarkistus tilanne? Kyllä kommentin sain että normaalit luut että pitäs onnistua alatiesynnytys mut ei niitä kyllä mitenkään kopeloitu sen enempää.
Proteiini tsekkaus taas ja päin honkia mitattu sf-mitta pitää tarkistaa ensi viikolla ettei ole lisääntynyt lapsivesi, mutta uskoisin että se on kiinni vain mittaajasta.

Onks teillu tullu ihan mahdottomia mielitekoja nyt viime metreillä?

Meillä on ulkona +35 lämmintä ja kämpän sisälämpötila huitelee jossain +28 kieppeillä, niin mä päätin sit leipoa muffinsseja kun TV-ohjelmassakin ne teki muffinsseja ja hohkasin uunin kanssa kämppään pari astetta lisää. Onko tässä mitään järkeä?

Mutta hyviä muffinsseja tuli :happy:

Takaisin