Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut harjoitussupistuksia varmaan jostain viikolta 20 asti. Välillä en edes tunne supistusta, vaan saatan sattumalta huomata, että maha on muuttunut kovaksi. Välillä taas supistuksen tullessa vatsassa tuntuu silleen jännästi kiristystä ja joskus myös alapäässä tuntuu painetta tai siltä, että on pissahätä. Kivuliaita supistukset eivät kuitenkaan ole olleet.

Mulla yleensä menee vaan maha kovaks, enkä mäkään aina välttämättä ees huomaa sitä, vaan sattumalta yhtäkkiä hoksaan et maha ihan kovana. Yleensä tuntuu vaan semmoselta tympeeltä, ei satu yhtään kuitenkaan. Kävellessä jos tulee niin hidastaa kävelyä, ku se jotenki kiristää, en osaa selittää. :D ja sit tulee monesti just pissahätä. Selällään makoillessa alkaa ahdistaa henkeä silloin.
Nykyisin joskus tuntuu alamahassa outoa vihlontaa, mut en tiiä johtuuko se yleensä siitä et vauva liikkuu.

Mulla tuntuu semmonen napakka puristus ja maha menee kovaks ja muuttaa ihan muotoaan kun supistaa. Kesto on minuutin luokkaa. Jos seison ni tuntuu paine myös alapäässä.
Tänään tuntunut välillä pistelyä alaselässä samalla kun supistaa. Semmosia nopeita tuikkaisuja.

Huomasin eilen ilmeisesti ekaa kertaa muutaman harjoitus supistuksen oli hetken kiristävä tunne mahalla ja sitten oli taas normaali tänään kanssa muutama tullut mutta ei ollenkaan kipeitä. Onko muilla alkanut jo ensimaidon tulo? mulla on viikon verran tullu kellertävää ensimaitoa hiukan. Tiistaina olisi lääkäri käynti vähän se jännittää :) Tuntuu että vauva on laskeutunut alas päin noh tiistaina kuulen sitten mikä tilanne :D

Mulla tullut ensimaitoa jo aika pitkään, varmaan joskus 20. viikolla ekan kerran huomasin. Mut ei mitenkään paljoa tule.
Mullakin 1,5 viikon päästä neuvolalääkäri, jännää!:) jännittää et jos vauva onkin vaikka perätilassa vaikka itsestä tuntuu et on kyllä ihan oikein päin ja viimeks neuvolassa oli pää alaspäin. Ja just et miten se arvioi vauvan koon yms.

Mulla tulee pari tippaa maitoa jos vähän puristaa, toisessa tississä se on vähän piukemmassa.. mulla oli siinä lävistys ja nyt jännään että onko arpeutunut..

Supistukset on kivuttomia vatsan kovettumia, menkkamaista kipua, viiltävää tunnetta, selän särkyä, painetta, riippuu supistuksesta :D

Pari viikkoa sitten vielä kun kävelin koirien kanssa niin supisti kunnolla ja piti himmata mut nyt ku on lupa olla himmaamatta niin vaikka menen vähän vauhdikkaamminkin niin ei mitään.. :s

Tiistaina mäki meen lääkäriin.. mä en kyl odota yhtään kun se on niin hissukka lääkäri et oikee ärsyttää. Mä kyseenalaistin viimeksikin sfmittaus tavan ja vasta sitten tuli järkevämmät tulokset... sairasloma diagnoosit on ollu mitä kummallisempia.. mahtaako synnytystapa-arviokaan tulla kunnolla tehtyä.. no, mä vaan en tykkää kun jää epävarma olo lääkäristä kenen pitäisi tietää asiat paremmin kun mun.

Mun lääkäri on lomalla ni joudun toiselle lääkärille että katsotaan millainen hän sitten on tiedän että mieslääkäri se ehkä vähän jännittää. Mun neuvola on kii heinäkuun ni joudun käymään toisessa paikassa.

Kuulostaapa tympeeltä tuo mirmelin tilanne lääkärin kanssa. :/ Mullakin on tosiaan eri lääkäri kuin ekalla kerralla, toivottavasti tämä toinen on yhtä pätevä kuin se ensimmäinenkin. Nyt alko kyllä vähän jännittää millanen se uus on. :D

Mulla tulee pari tippaa nestettä tisseistä jos niitä puristaa. Ja nyt toinen tissi on taas aavistuksen arka. Liekö sielä jo maitotehdas alottamassa toimintaansa.

Odotan jo kovasti, että vauva alkais laskeutua alemmas niin ettei rintakehään sattuis niin paljon. Huomenna täälä kans lääkärikäynti niin tiedetään missä mennään.

Asiasta kukkaruukkuun. Suositellaanko Suomessa jotain öljyhierontaa välilihalle, ettei se repeis synnytyksessä? Ja jos niin ootteko alkanu öljyileen?

Neuvolassa ei ole puhuttu mitään tuosta välilihan hieronnasta. Oon vaan netistä lukenu et se mahdollisesti vähentäisi repeämistä. Oon muutamana iltana sitten sitä tehnyt, kun tuskin siitä haittaakaan on. Mut pitäis vissiin kyllä päivittäin tuota tehdä että siitä olis ehkä hyötyäkin. Menee kyllä mulla samaan kastiin lantionpohjanlihasten treenaamisen kanssa. Tiedän että pitäis tehdä useammin, mutta ei kuitenkaan tule tehtyä tarpeeksi usein , vaikka siitä olis vaan itselle hyötyä. Oon sentään vähän kunnostautunut noitten lihasten treenaamisen suhteen, et treenaan lähes päivittäin ainakin kerran jos vaan muistan. :D

Meillä puhuttiin valmennuksessa ja itse oon lukenut. Ohjeenahan on että peukalot sisälle n. 3-4cm ja sit venutusta alaspäin mutta en mä ainakaa mahani kanssa ylety!! :D joten mies on ollut hommissa jo muutaman viikon :D ja se kyllä on käsittämätöntä miten se venyy! Mies valittaa että sormet sattuu ja käyttää paljon voimaa mut mä en tunne juurikaan sitä :D alussa tietty kiristi ym.. toivottavasti tästä on apua! :D

Nii ja mun piti jutella uudesta ihanasta oireesta: sormien nivelkipu! Nytki peukalot niiin kipeät et hyvä ku pystyy kirjottaa :s pitää lisätä juomista...

Mekin saatiin välilihan hierontaohjeet sekä pieni pullo öljyä, mutta tämän kätilön ohjeilla yksi sormi riittää :) ja sanoi nimenomaan että miehet asialle :grin Kohta pitäis aloittaa jos meinaa siitä olevan hyötyä...

No joo, nytkin on täällä viileä päivä, mutta sormet kipuilee silti, ei vaan ole ihan niin tönköt. Kai sitten sinne tosiaan jää nestettä lillumaan..?

Luulen kanssa että vaikka ei turvota niin nestettä kerääntyy silti enemmän tai vähemmän. Tuntuu vaan ettei enempää voi juoda enää :D

Eipä taida enempi juominen enää tähän auttaa. Taidan korkata tänään lahjaksi saadun ananaksen ja katsoa josko helpottaisi.

Jep jep...en kyllä vieläkään oo ihan varma et miten se vauva mahtuu tuolta värkistä ulos, vaikka tiedän että naiset on synnyttäneet aikojen alusta...koitan tässä olla kehittämästä viime metreillä synnytyspelkoa. Tai oikeastaan mä vaan pelkään et kaikki paikat repee. Alotin siis tänään ton öljyhieronnan välilihalle...toivottavasti siitä on jotain apua.

Mitens te muut, ootteko jo alkaneet kokea ns.pesänrakennusviettiä siivouksen ja kaiken muun valmistautumisen muodossa. Mä siivosin juuri vessan lattiasta kattoon ja puunasin kaikki kolot ja välit. Tänään pitäs siivoilla vielä lisääkin kotia ja sit oon alkanut tekeen kamalasti ruokaa kerralla niin että voin pakastaa siitä melkein suurimman osan. On sit syötävää ekoille päiville vauvan kanssa kotona.

Takaisin