Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh :o miten sulla alko alunperin oireilla tuo myrkytys? Onko nyt mitkä viikot? Varmasti melkonen shokki :o tsemiä<3

Tsemppiä! Kuulostaa todella hurjalta kyllä, kuinka nopeasti tuo raskausmyrkytys kehittyi! :eek:

Tsemppiä piiz mutta varmasti syystä leikkaavat kun tuo myrkytys voi olla vaarallinen pitkälle päästyään. Tänään sitten jo pääset näkemään murusen! Onneksi kaikilla elokuisilla alkaa jo olla aika hyvät raskausviikot :)

Tsemmpiä täältäkin Piiz :Heartred Viikot on jo hyvät kaikilla elokuisilla. Kyllä se vauva hyvin jatkaa kasvuaan myös mahan ulkopuolella tässä vaiheessa. Kohta on oma muru sylissä :Heartred:Heartred

Tsemppiä Piiz! Heinäkuun mamma on oikein hyvä. Toiv leikkaus menee hyvin ja vauvan vointi on hyvä. Onneksi olet hoidossa!

Tsemppiä piiz! ♡ oot eka elomamma vaikka vielä heinäkuussa ollaan, eiköhän me muutkin aleta jakautua kohta puoliin :) itellä olis viikko ja kolme-neljä päivää päälle että vauva on täysaikainen :)

Piiz ❤ Voimia ja onnea vauvasta! Jos sua kiinnostaa, niin kevyt.net osoitteesta löytyy tosi hyvää vertaistukea keskosten vanhemmille. Suljettu keskustelupalsta eli voi huoleti päästellä höyryjä! Oli mulle ihan henkireikä löytää muita makuuasennossa mahaa kasvattavia silloin kaksi kuukautta sitten. Hyvät on viikot ja hyvä että hoidetaan tässä vaiheessa teitä molempia!

Voimia ja hyvää vointia molemmille! Onneksi meillä kaikilla jo viikot ihan hyvin kasassa:Heartred

Tsemppiä piizille! Olosuhteet vois olla paremmat, mut varmasti ihana nähdä pikkuinen :Heartred

Meillä on tänään 36-viikkoissynttärit eli melkein voi alkaa odottamaan "hetkenä minä hyvänsä" lähtöä. Erityisesti mies toivoo, että meillä ois vielä vähintään pari viikkoa aikaa, saa nähdä :)

Täällä tehdään liikelaskentaa toista tuntia.. en olis uskonu et tätäkää tarvii tän möyrijän kanssa. Ekasta tunnista sain 8 ja nekin on vaisuja ku mitkä verrattain normaaliin räpellykseen. Jännä juttu..

Tsemppiä piiz!:) Tästä se nyt alkaa, et tämän ketjun mammat alkaa saamaan ekoja vauvoja! Kyllä on menny aika nopeesti! Onneksi kaikilla on tosiaan jo niin hyvät viikot. :)

Voihan että, Mirmeli. Minäkin parina aamuna tehny liikelaskentaa, kun vauva tuntunut liikkuvan vähemmän kuin normaalisti. onneksi omalla kohdalla on sit aika pian vilkastunu ku oon herätelly. Mut kyllä se säikäyttää aina silloin tällöin. Herkästi nyt sitten lähdet tarkistuttamaan, jos ei ala liikuskella. Varmaan kannattaa mennä vaikka saisikin 10 liikettä täyteen, mut jos liikkeet on kerta vaisuja...

Mä en oo nyt saanu hereille... toista tuntia menty 45min ja 6 todella vaisua liikehdintää tullu. Nyt alkaa kieltämättä pelottaa vähän. Pitää kohta soitella polille... ou nou :( ja ku tä on raju liikkeinen ollut aina..

Älä odottele enempää, kannattaa lähteä kyllä jo tarkistamaan mikä on homman nimi. Voihan se toki olla että pikkunen vaan nukkuu, mut oot jo aika kauan odotellu ja saanu vaan vaisuja liikkeitä.

Huolestuisitteko jos yön on saanu toosi huonosti nukuttua (pääkipu, jalkasärky, vatsakipu ja ei vaan oo mikään asento hyvä). Ja vatsakipu jatkunu koko tän päivän? Painottuu enemmän tuonne alavatsalle. Tenava kyllä riehunu kokopäivän ja viimeyön oikeen kunnolla. Tuo kipu lähinnä mietityttää. Ei supistele eikä juuri oo tänään ees kovetellu. Onkohan tuo vaan kasvukipua ku eikö se nyt aikalailla kasva pikkunen? Menossa rv32+4 :)

Jonskula: Voisko vauva painaa jonnekin alas? Tai joku pöpö? Monessa vatsataudissa on päänsärky ja jalkasärky? Seuraile nyt mut mene lääkäriin jos siltä tuntuu ja muista juoda paljon!! Mulla oli tossa yks pari päivää ku jalka särki ihan mahottomasti, kasvukipumaista mut ajattelin et jos on joku hermo vaan pantteessa.

Me käytiin käyrillä ja kaikki on kunnossa! :)

Hyvä juttu Mirmeli!:)

Mä varmaan huolestuisin jos se mahakipu olis kovaa tai et sitä olis ylämahalla ja jos olis lisäksi tuota pääkipuakin. Mut en mä tiiä huolesuisinko sun tapauksessa, vaikea sanoa. Kuitenki jos kipujen kanssa pärjää ja vauva liikkuu. :) minäkin mietin tuota et jos vauva vaan painaa siellä alamahalla. Mulla tuntuu monesti viiltävää, nopeaa alamahakipua kun vauva liikuskelee.
Muuten mulla ollu nyt aika vähän mahakipuja. Harjoitussupistuksiakin ollut taas vähemmän ku muuttokin on jo takana. Ainoo mikä on nyt sitten tällä hetkellä vaivana on jalkapohjien turvotus ja kohtalaisen ikävä kipu niissä. Käveleminen tekee kyllä kipeetä. Joku jalkahieronta olis ihana! Mut pakko sanoa että vähällä olen tähän saakka päässyt, kun tiedän mitä täälläkin monet teistä on kokenu.

Jokos teillä alkaa olla vauvoille nimet keksittynä? Meidän vauva jää varmaan nimettömäksi, ei vaan tuu edelleenkään mitään kivaa mieleen, eikä mieskään ole vieläkään erityisen innokas pohtimaan nimiä. :( Vielähän tässä toki on aikaa miettiä.

Meillä on pari nimeä, toisesta tulee etu ja toisesta tokanimi mutta ei päästö yhteisymmärrykseen et miten päin :D

Keskiviikkona ois neuvola nii kattoo kärvisteleekö sinne asti jos ei pahenee tästä. Viimeksi sano pojan olevan jo tosi alhaalla. Kääntyny pääalaspäin jo joskus 27 viikolla. Vähän kyllä ollu myös kaivattavaa oloa nii oisko vaan joku pöpö joka koittaa tulla :s tiiä nuista.

Meilläki nimetön tällähetkellä :D tai etunimi puuttuu.. Ei millään keksitä hyvää joka molemmille passais :D..

Meillä nimi ollut tiedossa varmaan rakenneultrasta asti :) yhteisymmärryksessä heti joten oli suht helppo.

Mulla alavatsa kipuja jos touhunnut paljon, siis todella paljon. Sen touhuamisen huomaa myös jalkapöydistä ja nilkoista, eli turvotuksesta ja kivusta..... Huhhuh.

Onko täällä muita jotka ei nauti yhtään tästä +30 helteestä? Mulla super tukala olo, ja mitään ei pysty tekemään, enkä todellakaan ole ihminen joka löhöäisi vain :(

Takaisin