Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kukaan allerginen ampiaisille? Minä allergisoiduin niille viime kesänä (tätä ennen ei ole allergista reaktiota tullut) ja silloin oireena oli nokkosihottuma ja kutina, johon otin antihistamiinia. Nyt sitten jänskättää tämä kesä ja ampiaiset...että mitä jos pääsee pistämään?

Neuvolassa taas käyty, rautakuurihan sieltä napsahti.. Kamalaa kun ei meinaa pysyy mitenkään hereillä :/ ja samoin selvisi miksi kävely/istumasta ylös nouseminen sattuu:poitsu on nyt kääntynyt ja pää tosi alhaalla :D nyt rv 32+2

Frosty, mua pistänyt pari kertaa amppari ja viimeks yli 5 v sitten tuli aika mojova reaktio nilkkaan. Oon jo vuosia jännänny mitä käy jos pistää amppari vaikka kaulaan tai johkin lähelle kurkkua :eek:
Eikai se auta kun tosi herkästi mennä lääkäriin jos pistää. Ja tietty jonku allergialääkkeen voi ottaa heti jos amppari pääsee pistämään.

Kyypakkauksen voi ottaa ensiavuksi myös raskausaikana, jos pahat oireet tulee tai pääsee just pistää vaikka kaulaan.

Mirmeli,
Pitkään jo vaivannut paineen tunne tuolla alhaalla ja nyt sitten vihlonnan kera. Lauantaina oltiin vielä siellä Stadikalla konsertissa istumapaikoilla. Sieltä lähdettiin kotiin niin autolle kävellessä muutamat kipeät supistukset.
Neuvolassa kuitattu kaikki liitoskivuilla, mutta nyt oli semmonen olo, että ei tässä vaiheessa pitäs olla näin inhottavaa oloa. Selvis sitten synnytyspäivystyksessä et ulkosuu auennut ja kaula pehmennyt. Kiellettiin siis kaikki rasitus ja ens viikolla on kontrolli, sitten päätetään jatkosta. Viikkoja tosiaan 30+4. Nyt siis pääasiallisena tehtävänä on vaan maata. Ei vakavaa, mutta tosissaan saa ottaa, että vauva saa kasvaa vielä kohdun lämmössä.

Voi kurjaa :( no sais viel muutaman viikon kaveri kasvatella itseään siellä..
Mulla on kans tota painetta ja supistuksia päivittäin enemmän ja vähemmän mut viikko sitten ei ollu ku kaula lyhentynyt sentillä ja hieman alkanut pehmentyä mutta ei oo kuulemma akuuttia. Tsemppiä nyt! Toivottavasti tuli aurinko kelit ni vois lekotella ulkona :)

Tänään tasan kuukausi äippälomaan :)

Voiko sen tietää itse, onko vauva perätilassa? Jotenkin tuossa rintojen alla tuntuu usein kova kohta (pää???) mutta silti potkuja tulee lähinnä ylävatsaan. Voihan se olla peppukin, mutta luulis sen olevan vähän pehmeämpi. Hmm mitenhän päin tämä tulokas mahtaa olla :D

Meidan typykka on majaillut paa alaspain tiettavasti koko ajan, joten kylla ma oletan sen kovan muhkuran olevan nimenomaan peppu, eihan niilla viela juurikaan ole mitaan pehmusteita. :grin

Tästä on varmaan ollut puhetta ennenkin, mutta mitä rautavalmistetta käytätte. Itte käytän Obsidania, mutta nyt neuvolas sanottiin ettei piisaa enään tuo että pitää alottaa lisäksi nestemäistä rautavalmistetta. Siispä kysyn mitä valmistetta te käytätte.

Mä alan kuulostaan joltain valituskoneelta kohta, mutta minkäs teet kun siippa tuo tuliaisena Saksasta vatsataudin, joka iskee muhun kahta kamalampana.

Nyt pitää vaan keksiä joku neste joka pysyis sisällä...

Hyviä vinkkejä kellään?

Onneks huomenna on lääkäriaika.

apteekista sai jonku ripulijuoma jutun mut nyt en muista mikä sen nimi oli! Kysy lääkäristä :)

Rautavalmisteista mulla on Maltofer tippoja. Obsidania käytin mutta joka päivä oli vatsa todella kipeä ja ihan jumissa :(
20 tippaa on 50mg ja mä tiputan omenamehuun.

Valitusta täältäkin.. pahoinvointi is back :( oli jo muutama viikko parempaa mut nyt taas etoo urakalla ja joka päivä. Voi toki liittyä myös närästykseen mikä on myös tullut jäädäkseen. Hyvä kun saan päivisin noustua sängystä että pääsen sohvalle, oon tappoväsynyt! Voi olla ettei tuo rautamäärä riitä..

Mamatson, jos et saa mitään apteekkijuomia tähän hätään niin laimea mehu + suolatikut on kikka jota mutsi käytti kun oltiin oksennustaudissa. Eli hiljalleen maistella sitä mehua (siitä saa nestettä, hedelmähappoa ja sokereita) ja vaikka imeskellä sitä suolatikkua että saa vähän suoloja kroppaan. Mulla ei luojan kiitos ole aikuisiällä ollut kunnon vatsatautia, "innolla" odotan mitä kaikkea pienen läpsen äitinä saankaan sitten sen edestä vielä potea :P

Bellu, toivottavasti lepäily riittää ja vauva saa kasvaa vielä pitkään masun suojassa!

Mä kans epäilen että mun bebe on vielä perätilassa. Jämäkät potkut tuntuu alavatsalla ja sellanen räpellys ja pyyhkivät liikkeet ylhäällä. Silloin tällöin ilmestyy mulle kans sellanen kova muhkura tohon ylävatsalle, joka voisi olla pää tai sitten se pylly jos olen tulkinnut noi liiikkeet ihan väärin.

Meillä ollaan raivotarjonnassa mutta aika hyvin tuntuu liikkeet alavatsalla, ne on sit varmaan ne nyrkit. :) jalat tekee ylävatsalla pyyhkiviä liikkeitä niin että koko vatsan poikki liikkuu pieni pingispallo :D ei taida olla tilaa enää kunnon potkuilla mutta työntövoimat sen ku kasvaa!

Luulen että täällä vaavi vaihtanut taas asentoa. Oli 25 viikolle asti perätilassa jolloin kääntyi ja potkut tuntu vähän aikaa ylävatsalla. Nyt kaikki liikkeet tuntuu navan tasalla ja sen alapuolella sekä vas. Kyljessä alhaalla.. o_O

Mä tulin sit viime yönä sairaalaan ja täälä makoillaan ainakin perjantai-iltaan asti tippa kädessä. Tavoite on saada tauti taltutetuksi, ennenaikaiset supistukset loppumaan ja lämpöjä alas.

Huvittavinta/harmillisinta tässä on se, että appivanhemmat on tulossa meille kylään täksi viikonlopuksi. Saa nähä kuin emännän käy.

Mamatson: Parane pian! Onhan se kyllä turvallisempaa potea sairaalassa näillä viikoilla. Äläkä huolehdi appivanhemmista, asioilla on tapana järjestyä ja he varmaan ymmärtävät jos et pysty emännöimään.

Mä en enää todellakaan tiedä miten päin toi tuolla mahassa oleskelee, yöllä ja aamulla tunne oli että poikittain :) ja nyt tärisee ylämaha ihan hillittömästi ja vaeltaa sivusuunnassa:dance011jotain tämmöstä siellä on meneillään varmaan :D

Bellu87, mulla sama tilanne. Just tulin kotiin lääkäriltä ja paikat alkaneet jo lyhentyä. Lepokäsky ainakin seuraavat 2 viikkoa. vessassa ja suihkussa saa käydä mut muuten lepoa vaan eikä saa käydä ulkona ollenkaan :/ Saitko sä jotain lääkettä?

Takaisin