Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon aina halunnut 3 lasta ja mies on omneksi hyväksynyt tän toiveen alusta asti mukisematta. Tulin todella helposti raskaaksi mistä ollaan kyllä kiitollisia.
Saa nähdä pysyykö tää kolmen lapsen toive mutta uskon että pysyy. Iläeroa vois tulla ehkä noin 2 vuotta mut sitähän ei tiedä toteutuuko tuo :)

Mä ois myös toiveissa enemmän lapsia :) Helppo raskaus takana tähän mennessä ja raskautuminen kävi heti, kun antoi mahdollisuuden. Oon aina ajatellut kahta lasta, mutta oon sanonut miehelle, että mulla on kyllä varaus vielä yhteen iltatähteen, jos haluunkin kolme :wink Ikää on se melkein 31v niin kovin kauaa ei voi odottaa. Noin kahden vuoden ikäerolla olisi kiva saada pikkukakkonen miedän perheeseen. Mahdollinen kolmonen voisi sitten olla siitä 3-4 vuotta, jos olen sitä mieltä, että lapsiluku ei ole kahden jälkeen täynnä :happy: Lapset on ihania :Heartred

Heipähei!
en ole taas kirjoitellut pitkään aikaan mutta, lukenut teidän juttuja päivittäin :) paljon olette keskustelleet vaikka mistä ja aikalailla samoja fiiliksiä kaikkien kanssa. Minä kans alkuraskaudessa voin pahoin ja mikään ei maistunut, mutta kun alkoi maistumaan niin ihan samat kuin muilla että hiilareita piti saada. Mitään erikoista himoa mitään kohtaan ei ole tullut, paitsi just tuoreita hedelmiä voisi syödä vaikka kuinka paljon :) mullakin on tuo sokerin syöminen riistäytynyt hieman käsistä, jäätelöä tulee melkein joka päivä syötyä..sitten kun joinain päivinä on pahaa ummetusta että tekee ihan pahaa..

Minäkin toivoisin kaksi lasta, mutta sehän ei tosiaan ole omissa käsissä.. tätäkin raskautta yli 2 vuotta laitettiin alulle ja siitä 1,5 vuotta lapsettomuushoitoja, mutta haaveissa tosiaan se 2 :)

Miten muuten teillä muilla, liikkuuko teidän vaavi joka päivä yhtä paljon? munsta on alkanut tuntumaan että joinain päivinä vaavi liikkuu kokoajan ja on sitten taas päiviä kun pitää oikein miettiä että onko se liikkunut tai liikkunut aivan päivänä.. tuollaisina päivinä sitä on sitten aivan hermoraunio. Onneksi mulla on tuo doppleri että voipi sydänäänet sitten kuunnella ja saa mielenrauhan..mutta on tämä välillä huoli välillä niin hermoja raastavaa. Varsinkin nyt kun on jäänyt jo kotiin niin on aikaa miettiä :)

Minäkin olen aina halunnut lapsia ja useamman mutta kyllä kolme olisi aivan maksimi ja sekin ehkä vain siinä tapauksessa että kaksi ensimmäistä olisivat molemmat tyttöjä ja haluttaisiin se poikakin. Nyt siis tämä esikoinen tulee olemaan tyttö :) Raskauteni on ollut helppo joten jos loppuun asti menee kaikki hyvin eikä synnytys jätä mitään pelkoja niin haluaisimme kyllä lisää lapsia ja mies on samaa mieltä kanssani. Jaamme saman mielipiteen myös siitä, että haluaisimme lapset pienillä ikäeroilla eli ns. samaan syssyyn kaikki :D miehellä on itsellään 3 vuotta nuorempi veli ja ikäero on ollut kuulemma ok mutta enempää ei ainakaan "saisi" olla. Minä taas olen perheeni iltatähti ja minulla on itseäni reippaasti, yli 10 vuotta, vanhemmat veljet ja tästä syystä olen aina ollut sitä mieltä että kyllä lapset on tehtävä pienellä ikäerolla koska veljeni ovat minulle tästä ikäerosta johtuen aika etäisiä.

Mä olen aina halunnut useemman lapsen, ainakin kaksi haluaisin. Mies ei varmaan halua enempää, vaikka eihän sitä tiedä jos ekan jälkeen se haluaiskin suurperheen.:D Tämä raskaus alkoi helposti 3kkn yrityksen jälkeen, mutta ei voi ikinä tietää alkasko seuraava yhtä helposti. Sais nyt vaan tämän ensimmäisen ensi alkuun. :) raskausaikahan on sujunu kyllä aika mukavasti, on ollu just niin ihanaa kuin mitä haaveilin vuosien vauvakuumeilun aikana. :)
Mulla vauva liikkuu päivittäin melko paljon. Onneksi on harvassa ne päivät nykyisin, ettei tuntis liikkeitä ja joutuis huolehtii sen vuoksi. Nyt kun viikkoja on jo enemmän, hakeutuisin varmaan aika pian johonkin päivystykseen, jos en tuntis liikkeitä. On kuitenkin niin vilkas tapaus tämä vauva pääasissa ollu, et varmana huolestuisin jos yhtäkkiä liikkeet vähenis.

Mullakin on pikkuveli sitten 13 vuotta nuorempi, joten mekaan ei olla niin laheisia, mut tassa iassa kun aloittaa niin ei tuollaisia ikaeroja kylla saiskaan aikaan. :rolleyes:

Tyy84 olikohan viikko vai kaks sitten, kun musta vave oli epatavallisen hiljainen ja oli viela just viikonloppu, kylla se silti liikkui, mutta vahemman kuin yleensa. Mietin etta soitan maanantaina neuvolaan tai sairaalaan, mut sit se virkistyikin siita ihan itekseen, ja siita lahtien on kylla melskannut ihan kympilla. :grin

Meillä vauva on ollut koko ajan rauhallinen eikä mikään kauhea melskaaja tuolla masussa. Mutta kyllä hän liikkuu kuitenkin ja yritän kyllä kiinnittää huomiota siihen että kuinka usein jne. Minulla on istukka etuseinässä joten en tiedä vieläkö se liikkeitä vaimentaa mutta sen takia itsellä kesti aika pitkälle ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua. Olen myös itseäni rauhoitellakseni ottanut tavan kirjata ylös vauvan liikkeitä, ihan vaan vihkoon kellonaika kun tunnen potkun tai liikkeen niin sekin kyllä tuo mielenrauhan kun huomaa, että okei kyllä siellä on liikehditty päivän mittaan :) Mutta joskus on kyllä hiljaisia päiviä, lienee kuitenkin ihan normaalia että vauvankin aktiivisuus vaihtelee :)

Juu täällä kanssa aktiivisuus vaihtelee. Jossain luki niinkin, että vähenee myös sitä mukaa, kun yksiö käy ahtaaksi. Kyllähän se aika ahdas jo täytyy ollakin, kun vauvan paino on oletettavasti melkein 2 kg näin 33. viikolla. Joskus tulee illalla sellainen olo, että haluaa kuunnella sydänäänet ja yleensä mahassa alkaa melskaaminen samaan aikaan eli voipi olla, että "liikkeessä" vaan jää joskus iteltäkin huomioimatta tuntemuksia ja heti, kun rauhoittuu sängylle, niin rekisteröi kaiken helpommin.

Me ollaan sovittu, että tehdään päätös toisesta lapsesta, kun nähdään ensin, miten yhden kanssa pärjätään :) Kivalta kyllä tuntuisi ajatus sisaruksesta, mutta pitää huomioida muutakin.

Täällä myös kohtuu rauhallinen nappula, mutta liikkeitä tuntuu kyllä tasaisin väliajoin ja iltaisin/yön kähmässä on ilmeisesti paras jumppa-aika. Erikoisen havainnon tein muutama vk sitten ku olin ollut 4vk syömättä mitään herkkuja ja sitten söin yhtenä päivänä karkkia ja pitsaa, niin vauva liikkui tuoona päivänä todella vähän, vaikka kuvittelin, että olisi käynyt just päinvastoin varsinki kun sokeria söi. Meinas alkaa itselläkin jo huolestuttaa, mut onneks seuraavana päivänä oli taas ihan normi meininki :)

Meillä molemmilla on sisaruksia, ja toivotaan omalle lapselle samaa. Eli yksi vielä olis kiva saada tämän jälkeen, seuraavan parin kolmen vuoden sisään. Ollaan vaan pohdittu sitä, että noinkohan se seuraava tulisi ihan luonnollisesti, kun mä en ilmeisesti ovuloi kovin usein, vai pitäiskö sit heti jo ottaa kovemmat keinot käyttöön. Pitänee jutella lääkärin kanssa siitä sitten kun aletaan aihetta pohtimaan oikeasti.

Asiasta kukkaruukkuun. Meillä oli viime yönä ihan tajuttoman kova ukonilma suoraan tässä päällä. Heräsin ekaan jyrähdykseen ja salamoiden välkkeeseen pelästymällä ja samalla tuo maha-asukki pelästy kans. Oli aika jännä tunne, kun kaveri pomppaa/säpsähtää mahassa samaan aikaan ku ite.

Noin muuten meillä on mahassa iki-liikkuja. Kuvasin eilen videon töissä, kun maha pomppii suuntaan ja toiseen. Toivon kovasti, että synnyttyään kaveri vähän rauhottuis.

Joo kyllä minullakin joka päivä onneksi tuntuu liikkeitä, joinan päivinä vaan enemmän kuin toisina :) minä kanssa jostain luin,että kun tila käy ahtaaksi niin liikkeet hieman rauhottuu..mutta on itelläkin niitä päiviä kun maha seilaa toiselta reunalle toiselle :D Mulla just kaveri sanoi, että jostain viikosta alkaen pitää alkaa niitä liikelaskentoja tekeen, en tiiä onko se että kaikkien vaan niiden joiden vauva ei liiku niin paljon.. kaverini olikin raskauden loppuvaiheessa käynyt useamman kerran päivystyksessä kun liikelaskennat eivät olleet tulleet täyteen..

Asiasta toiseen, meillä oli eka perhevalmennus tällä viikolla ja oli kyllä ihan mukavaa, oli mukava tavata samassa tilanteessa olevia..ensi viikolla vielä toinen valmennus liittyen synnytykseen ja vauvan hoitoon.

Mulla on Mamatsonin tavoin ikiliikkuja mahassa :) Meno on välillä niin hurjaa, että itseä hirvittää. Yksi ilta navan vierestä nousi pieni möykky parin sentin korkeudelle :wideyed: Tais pikkunen vähän venytellä käsiään... Meillä poika oli kääntynyt perätilaan ja nyt jännätään, kääntyykö kohta itsestään takas pää alaspäin. Mun pitäis kans kuvata ihan video mahan heilumisesta. On se niin veikeen näköstä. :grin Aika hyvä rytmi tuntuu myös pojalla olevan. Yöllä ollaan ihan rauhassa ja sitten aamun ensitunteina alkaa aamujumppa, joka potkii tämän maman aika tehokkaasti ylös sängystä kun ei oikein tiedä miten päin pitäis koittaa olla :rolleyes: Mulla on istukka takaseinässä ja mitään bufferia ei siis ole vauvan ja potkujen välissä. Kyllä tulee ikävä liikkeitä vatsassa kun poika syntyy:Heartblue

Raskaus on ollut niin hankala etten oo valmis uutta ajattelemaan, mennään nyt tämäkin loppuun :) meillä on pakkasessa neljä alkiota odottelemassa että ehkä joskus sit uskaltaa sisarusta toivoa :)

Mun mahassa asustaa kovinkin ailahteleva yksilö. Välillä melskaa ja tuntuu hikat ja kaikki mutta sit on taas niitä päiviä kun joutuu oikein tökkii hereille. Tänään on taas sarjassamme hiljainen päivä..

Haluaisin kyllä toisenkin lapsen parin vuoden ikäerolla mutta isännällä kun tämä on jo kolmas nii saattaa olla eri mieltä. Mulla on kanssa monta vuotta ikäeroo mun systeriin,ettei meistä oo koskaan ollu leikkiseuraks toisillemme. Siitä syystä haluisin sen toisen piakkoin. Toki pitää huomioida omat ja puolison voimavarat ja taloudellinenkin tilanne. Iloitaan kuitenkin ensin tästä :)

Haha, just kun tänään olin kirjottanut aikaisemmin että liikkuu päivittäin paljon, niin eiköhän tänään ole ollut sitten hiljainen päivä. On se nyt kuitenkin liikkunut, niin ei ole tarvinnut huolestua.:)

Aiotteko ikuistaa jollain tavalla teidän vauvamasujanne, esim. käymällä jossain studiossa kuvauttamassa tai tekemällä, mitä noita nyt on, masukipsiä tai muuta vastaavaa?
Mulla tekis mieli jollain erikoisemmalla tavalla ikuistaa, en vaan vielä ole keksinyt miten.

Me otettiin ihan viralliset mahakuvat viime tiistaina. Niitä otettiin ulkona ja sisällä sellanen vajaan parin tunnin kuvaussessio. Ens viikolla pitäis saada ensimmäiset vedokset nähtäväksi :) On tää niin ainutkertaista, että pakko oli jotenkin ikuistaa :happy: Meinas tulla kyllä kiire kuvien kanssa, kun maha on kasvanut niin hurjasti. Meilläkin on osassa kuvia maha paljaana koko komeudessaan.

Me ollaan otettu aina välillä parvekkeella kuvia joista näkee kuinka maha on kasvanu. Tosin herättiin siihenkin juttuun aika myöhään. Sit ajattelin, että pyydän miestä ottaan musta pari kuvaa ihan nakuna, joista voin sitten ite piirtää mahakuvan. Oon aikasemmin käyny elävänmallin piirustuskursseilla ja ainakin ne on onnistuneet kivasti, joten toiveet on kovat myös tälle työlle.

Minäkin kävin kuvauttamassa masua 17.5., kuvat saan jossai vaiheessa :) on kyllä masu niistä kuvista taas kasvanu :)

sisko lupasi ottaa järkkärillään meidän perheestä kuvan ennen kuin vauva syntyy.. Kannattaa napsaista ainakin yksi kuva ennen kuin maha menee pois.

Takaisin