Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo nuo piikit on kuulunu vakiovarustukseen lenkillä nyt pari kuukautta. En tarvi ees koiraa vetämään että tasapaino pettää :smiley-bounce022

Mul just neuvolassa sanottiin että sit ku vatsa alkaa kasvaa niin kropan painopiste muuttuu ja tasapaino heittää. Ja jos kaatuu niin ei pysty samalla tavalla kontrolloimaan kehoa. Mua kiellettiin menemästä lenkille yksin pimeässä :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Np-ultrasta: meillä on ohjeistuksena, että rakko täynnä ja ultrataan vatsan päältä. Tänään 13+0 ja ko. ultra ylihuomenna (iik). Mä oon kai niin pessimisti, etten tule tekemään mitään hankintoja pitkään aikaan. :D Tosin asumiskuvioiden järjestelyt on pikkuhiljaa aloiteltu.

Sain neuvolasta mukaan sairaanhoitopiirin potilasohjeen sikiöseulonnoista. Siinä ei lue tarkempia ohjeita kuinka se tehdään/kuinka pitää mennä, pissallisena vai ilman. :) Sanottiiinko ohjeet teille neuvolassa vai kirjallisena? Nt-ultraus 2.2

Onks kellään muulla raskausaika ollu järjetöntä vesijanoo? Mä voisin juoda pullo tolkulla vettä ja jatkuvasti vaan janottaa ja janottaa. Mainitsin asiasta maanantain neuvolassa ihan ohi mennen ja terkan mielestä se voi olla merkki raskausajan diabeteksestä. Sain lähetteen sokerirasitukseen rv16 vaikka alun perin oli puhetta, että meen sinne vasta reippaasti puolen välin jälkeen rv26 kieppeillä. Onko kellään muulla ollu puhetta siitä?

Neuvolatäti oli kyllä muutenkin tosi ihanan ja ymmärtäväisen olonen kun kerroin kaikista peloistani ja kun en pääse yli siitä tunteesta, että tääkin raskaus menee kesken. Meillä ei neuvola käynnillä ultrata, mutta sain neuvolalääkärin ens keskiviikolle ja lääkäri kuulemma voi sitten ultrata. Ja siitä ei sitten ookaan kun puoltoista viikkoo nt-ultraan ja jos sitten vois hengähtää. Mitään synnytystä en oo uskaltanu edes miettiä vielä kun kaikki energia on menny vaan tähän alkuraskauden pelkäämiseen. Täälläkin ihan liian paljon huonoja uutisia tullut :(

Täällä saatiin eilen ihana esitys, kun pikkunen siellä heilutteli np-ultrassa. Aluksi vipelsi ja sitten jäi paikoilleen eikä suostunut liikkumaan enää mihinkään :Heartred 12 viikkoa piti olla, mutta 13-viikkoista vastasi mitoissaan ja la siirtyi heinäkuun viimeiselle päivälle. Eiköhän hän elokuussa silti vasta maailmaan tule :) Kaikki hyvin ja niiiin helpottunut olo. Nyt odotellaan 7 viikkoa rakenneultraa vähän rauhallisemmilla mielin. Vatsan päältä ultrattiin ja välillä kävin pissalla, josko olisi saatu asentoa vielä lopuksi vaihdettua, mutta ei onnistunut. Kaikki tarpeelliset saatiin hyvin mittailtua, mutta kasvoja ei saatu kameraan päin sitten millään.

Mä meen yksityiselle nt ultraan ja en saanu mitään ohjeita miten sinne pitää mennä. Toki voin mennä varulta rakko täynnä mut sit on inhottava jos on kauhee pissahätä ja ultrataankin alakautta..

Mulla myös ollut tota kovas janoa. Erityisesti öisin kun herään niin suu ihan hiekkapaperia. Mulla ollut toi oire kyl jo ennen plussausta joten epäilen et ois merkki diabeteksesta kun niin varhain alkoi. Se oli oikeestaan mulla yks ekoja raskausoireita :)
Oon kyl kans menos sokerirasitukseen mut vasta viikolla 26.

Meillä oli siitä ultrahuoneesta suora käynti veskiinkin, joten helppo oli välillä piipahtaa. Ultraajaa vähän nauratti, kun olin niin tottelevaisesti pidätellyt, että näki ultrasta rakon olevan ihan täynnä. Varmaankin noin tunnin pidätys riittäisi tuohon tarkoitukseen :) Jos vaihtavat alakautta kesken kaiken, niin pyydä vaan päästä ensin vessaan.

Ihania uutisia. Muakin janottaa. Oon ollut kova juomaan vettä muutenkin ennen raskautta. Toisaalta nyt tulee syötyä useimmin niin ei ihme jos janottaa. Jännä että paino ei silti ole muuttunut miksikään.
Kävin lukemassa tammikuu 2015 synnytyskertomuksia. Mä oon miettinyt jo sitä, että kun lähden synnyttämään joudun istua autossa yli tunnin.

On tää raskaana olo tällaista odottelua :) Hyviä vointeja kaikille.

Mulla on kans jano ja herään parikin kertaa yössä juomassa. Ehkä se on vaan joku tarve :)

Mäki sain ultraohjeet aikaa varattaessa.

Heips! Taidan liittyä tähän ketjuun vaikka tämä on toinen raskaus. Edellinen raskaus päättyi viikoille 22+1 ja tästä syystä pikku enkelini eivät kotiin päässeet <3 eli kolmas lapsi,jos tämän pienen saisi kotiin asti <3 mulle sanottiin vaan nt ultrasta että mahan päältä ultrataan. Maanantaina olis nt ultra, jännittää kamalasti vieläkö pikkuinen on matkassa mukana. En osaa nyt ajatella tätä päivää pidemmälle vauvan kanssa eloa. Autoa en vaihda, sittenpähän en kuljettele rattaita mukana :D ostettiin kesän lopulla oma asuntokin ja ennakoitiin jo tulevaa perheen lisäystä niin on vauvallekin tilaa :)

Täällä on todella hämmentävä olo.. Kaikki raskausoireet loppu kuin seinään ja ultrassa oli tosiaan ihmeellusen näköistä jne.. Nyt kaikki oireet tullu takas. Närästää, turvottaa, tissit kipeet, väsyttää ja mahan nippailut alkaneet.. Onko ylipäätään mahollista tollanen jos kehitys on pysähtyny? Mietin voisiko noi nipistelyt olla kohdun palautumis kipuja? Kun jotenkin ei järkeen käy että jos on kuollu niin enää uudelleen oireita lykkäis.. Kuitenkaan ei vieläkään minkäänlaista vuotoo ole, hitosti vain valkovuotoo joka on kyllä ihan valkosta eikä edes ruskeeta.. Todella todella hämmentävää..

Keskiviikkona. Ei olis enää montaa päivää onneks. Oikean puolen munasarjaakin jomottaa, joten oon miettiny johtuuko se keltarauhasen surkastumisesta vai siitä että vielä toimii.. Mulla siis munasolu irtos oikeelta puolelta.. Jännä tämä ihmiskeho kun luulee että sitä tuntis itsensä mut eipä sitten tunnekkaan kuitenkaan.

Ei ne hormonit taida ihan kokonaan sieltä kehosta lähteä, valitettavasti :( jos sulla on ollut ovulaatio niin sekin voi aiheuttaa oireita, mulla ainakin oli aina rinnat kipeät ja alavatsa kipeä. Hyvä että pääset lääkäriin niin asiat selviää :)

Joo tiiän ettei ne hormoomit tietenkään katoo minnekkään ennenkuin raskausmateriaali on kaikki poissa kehosta. Mut oman järjen mukaan tuskin nostaa oireita uudelleen jos on keskeytynyt koska eihän keskeytyneessä raskaudessa enää hormoonit ylemmäs nouse, nehän alkaa laskea.

Mut keskiviikkona viisaampana. Ei pitäis ajatella tämmösiä mut minkäpä sitä itelleen mahtaa kun niin kovasti toivoo raskauden vaan jatkuvan.

Mua niin harmittaa sun puolesta :( tietty toivon että olisikin lääkäri vain erehtynyt ja kaikki olisikin hyvin mutta kyllä tuo kehokin tekee tepposia kun jotain oikeasti haluaa.. :/ nyt odotellaan keskiviikkoa ja siihen asti toivotan sulle paljon jaksamisia ja haleja ♡

Takaisin