Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nukkui koirat ennen meidän sängyssä, peiton alla :) Mutta kun esikoisella todettiin lievä koira-allergia, joutuivat karvakorvat muuttamaan yöksi kodinhoitohuoneeseen ja muutenkin heillä on kielto tulla makkareihin.

Mutta vauvan meinaan kyllä pitää vielä pitkään viekussani, mikään ei ole ihanampaa kuin nukkua pikku tuhisijan kanssa :) Olen itse tosi hyvä uninen, joten saa kyllä vauva ihan kitisemään ruveta ennen kun itse herään.

Meillä on nyt kahtena iltana jääny viimeset päiväunet pois,yllättävän hyvin tytsy jaksanu silti valvoo.eilen illalla se taas hyyty sitterii,kannoin sen sänkyy ni kohta sit se jo huhuili siellä ja potki jaloilla patjaa.jonkun puol tuntia mä siellä sen huoneessa sitä vakoilin ja sit se simahti.koko yö meni taas ravatessa siellä sen huoneessa mut onneks otan senkii laihtumisen kannalta:laughing002 ni ei harmita niin paljoo.no joo,ylös noustii 10 vaille 6.

Meidän ipanaltakin jäi iltaunet väliin. Alan muutenin pikkuhiljaa korjaamaan rymiä niin, että nukkuisi viimeiset päikkärit myöhempään, nii jaksaa sitten valvoa. Kasilta sit iltapala, yötoimet ja nukkumaan. Eilen joutui kerran hyssyttämään ukkelia pinniksessä, kun meinas kiukuttaa. Ja toisen kerran vähän yli ykstoista kävin silittämässä päätä ja annoin tutin, kun meinas kitistä. Kolmen jälkeen vaati jo tissille ja söikin pitkän aikaa ja hartaasti ja siitä sai jäädä viereen nukkumaan. Noustiin ylös 10 min sitten. Syötin pojan jo sängyssä tuossa kasin jälkeen ja nyt ukkeli kellii puhtaissa vetimissä tuossa lattialla lelujensa kanssa ja mä tukka pystyssä juon kahvia.. Kohta on helpot aamut historiaa, kun pitää nousta puuron keittoon. :D

Meillä tytsy mylttää oman sänkynsä herättyään ihan sekasin...aina sänky on kuin "pommin" jäljiltä..on pehmolelut sikinsokin..peitto ihan mytyssä ja ite tietenkin poikittain ja potkii laitoja...:D..Ja kun menee kattoo et mitä se touhuaa alkaa hirvee huitominen että tääääällä mie oon hereillä ja nosta miut pois täältä :D..nii ja kuudelta pitää olla hereillä..pidempään ei sit anneta äiskän nukkua...Tuolta joltain luin et mies aina niiin "ihana" :D...meillä kun mies tulee töistä jutskailee hetken tytön kans ja sit äkkii tietokoneelle ja nettiin selaaa iltalehden sivuja ynm ja sitku ne on tehty pitää VÄHÄ pelata tietokonepelejä...rkele...parisen kertaa on meinannu käämit kärventyä et ois kiva hetken lepoa miunki pitää kun pyörin päivät tytön kans..ja nytkö on ruvennu herää kuudelta niin äiskällä on VÄHÄ pitkä päivä pysyä hereillä...murr...

Tämä äiti oli pakahtua onnesta ja tuli ihan tippa linssiin. Aamulla kun keittelin puuroa pojalle ja muksu pyöri lattialla ja sit yhtäkkiä se huomasi jotain jännää ja lähti ryömimään! Minun vauva! Myöhemmin koitin houkutella Artsia leluilla lähteen liikkeelle mutta herran mielestä ei ollut sopiva hetki. Mutta, aivan ihanaa!!

Mä en pidä kiirettä tuon oman huoneen kanssa. Kerkee se siellä nukkumaan myöhemminki. Musta on hyvä, et on siinä lähellä, jos tulee joku hätä. Aina ei just ehi ekaanitkuun reagoimaan, kun on kesken juttuja, mut sit kans huutelen, et äiti tulee ihan just. Yleensä riittää, ku kuulee äänen. Harvemmin kyllä sängyssä itkeekään.

Eilen tuli pieni itku, ku testas, et onko kaapin ovi kovempi, kuin päänuppi. Kovaa tekoa on kuuppa. Pikku itku vaan tuli. Mä ootan, et milloin kontataan. Nousee jo asentoon ja huojuu, mut sit lässähtää masulleen ja jatkaa ryömien lujaa :D

Meillä jätkä meinas jo puol kuuden aikaa ruveta leikkii ja touhuu, kiljahteli sängyssä siihen mallii että nyt ylös! Mutta äiti ei suostunut, pistin tutin suuhun ja hieman käänsin kyljelleen. Painuin ite takas peiton alle ni sinne se nukahti. Heräsi puol 8 uudellee naureskelmaan ja kiljumaan, sitten äiti suostui nousemaan jo ylös :)
Mutta kylläpä nyt nukuttais...

Sama täällä Tiutsi.. Aina ku herää aikasin tai siis nousee, niin tulee se iltapäiväväsymys, jolle ei voi tehdä mitään :oops:

Mä kans yritän aamusin tota tuttikikkaa. Harvemmin se kyllä toimii :D Äijä saa äitin hereille, sit tunnin riekkuu ja menee takas unille. No eipä siin itteä siinä kohtaa nukuta vaan just näin iltapäivällä, huoh.

Täällä on otettu jo konttausaskelia, nopeemmin pääsee vielä omalla mittarimato tyylillä :grin Vaan kohta meneekin sit vieläkin lujempaa. Olkkarista liikutaan hyvinki sukkelasti mm. eteiseen tai keittiöön ja koirien luo. Harjotellaan myös kovasti jo seisomaan nousemista tukee vasten. Kylläpä tää aika menee hirmusta vauhtia, johan nää kohta kävelee meijän pienet elokuu vauvat :love017

Kuka näitten perässä sit pysyy ? Mä alan ymmärtää sen, et hankitaan lapset "nuorena" :D

Ainii, mitä noihin koiriin tulee. Mun hauva nukkuu meiän porukoiden sängyssä. Niil on iltasin skaba, et kuka ehtii ensin. Mun koira on niin rontti, et se kaivaa tyynyn peiton alta ja käy siihen maate :D Puhtaat lakanat on kaikista kivoimmat. Hemmoteltuko ? Eipä vissii :)

Meilläkin tyttö etenee mittarimatona :) ehkä kohta jo kontataan...paremmin viihtyy nyt lattialla, kun osaa vähän liikkua siellä.

En voi kyllä olla olematta hiukan kateellinen, kun kaikkien muiden vauvat tuntuu viihtyvän pinniksessä. Meillä huuto alkaa jo sinne laskiessa. :/

Ooks sä eloveena pienentäny sitä pinnistä ? Siis tarkotan, ettei se oo semmonen suuri tyhjiö :) Meil on siellä tyynyjä, ni on semmonen oma pieni pesä :)

Onneksi meidän koiruli sentään tuhoaa hyvin vähän tavaroita. Se ei pentunakaan esim. järsinyt yksiäkään kenkiä! Mutta sillä on sitten ihmefiksaatio tiettyihin juttuihin kuten puukyniin. Tietysti vauvan vaipat ja meikäläisen liivinsuojat repii roskiksesta, jos pääsee käsiksi. Ja esikoisen pieniltä muumihahmoilta on syönyt päitä ja jalkoja. Nipsustakin on vain torso jäljellä. laughing7

Meilläkin haetaan sitä konttausasentoa kyllä aina välillä. Siihen se hetkeksi nousee ja katselee ihmeissään maailmaa vähän korkeammalta, sitten taas lössähtää mahalleen. Nousee siis ihan polvien ja käsien varaan kyllä, mutta todella huteraa on vielä. Eiköhän se treenaa ensin tuon asennon tukevaksi ja sitten yrittää eteenpäin vasta. Tuskin ihan hetkeen vielä kuitenkaan. Nyt vilistää ryömien joka paikkaan. Ja kumman ylös sitä tuolta lattiatasosta yltää näköjään!

Voi ei muumien kohtaloa :D Ai kamala, tuli mieleen, et ku toi jätkä alkaa nousta ylös, ni sehän keksii vaipparoskiksen. Pitääks kaikki nostaa kahteen metriin ? Tosin sit en yletä ittekkään :D

Juu, ollaan me vähän sitä pienennetty. Auttaiskohan semmoset verhot? Ja pitäs kai päiväsaikaan vähän totuttaa sitä siihen paikkana..
Tuo on kyllä ihan aina ollut niin sylivauva, ettei juuri mihinkään ole saanut laskea, ellei sitten tissi ole suussa. :eek: Tutti kyllä helpottais kovasti elämää. No, eihän tää kai ikuista ole...pitää yrittää antaa läheisyyttä niin paljon kun toinen tarvii. Ei se enää teininä viekussa nuku, kai. :)

Takaisin